Így ahogy leírtad szvsz teljesen reálisan (csak ilyen felhasználás mellett) simán fogja hozni az 5.5-6 litert...a leírásod alapján a lábméretedet tippelve inkább az alsó számot. :))
Köszi szépen. Hát, nálam pontosan ki fog jönni a fogyasztàs, napi 2x100kmt fogok vele ingàzni, 5 éves dízel Honda Civicet cseréltem le most. Kíváncsi leszek milyen költsége lesz a Suzukinak hosszabb távon. Sajnáltam közel 7 milliót autóban tartani, főleg csak munkába járásra, és hiába a kis fogyasztás, ha a kötelező szervizköltség, casco, sokkal drágább mint a Swiftre, (Swiftre nem is kötök cascot) elviszik a fogyasztásbeli előnyt. Ha 5.5 valós literből kijön a Swift, elégedett leszek. Autópályák nem megyek, 90-100at lehet egész jól tartani.
2008as 1.3as (3 ajtós GLX AC). Anyum 2006os (nem facelift) 1.5 VVT GS-e (5 ajtós) se alakul nagyon durván másképp, amikor nálam van szvsz kb fél literrel kér többet.
A műszer csalni meg "természetesen" lefelé csal :))
5 liter pontosságon belül szokott általában lenni, jellemzően pontosabb, mint az S-Crossom. Hát...az az 5 liter környéke ilyen rövid (80km) és általad írt körülmények közt akár lehetséges is, nincs erre ökölszabály meg ugye ez ezerdologfüggő...a miénk jellemzően (valós) 7 környékén kér többnyire pályán ingázva (130-140) vagy városozva...országúton meg valóban alacsonyabb sokkal ez a szám. Nem nagyon van nálunk olyan, hogy egy tankig csak országúton ~90 környékén ingázna, de akkor simán tud 5össel kezdődni, városban ovijáratban télen meg volt már lazán 7.5-8 is, pályán nagyjából erre a 7 környékére áll be..ha csak én ingázok vele munkába akkor (reggel rövid ovijárat + utána napi 2x~12km 110 környékén...) olyan 5 teteje 6 eleje. Kb az 1.0 BoosterJet S-Crossommal hasonlóan fogyaszt.
Köszi, akkor ez facelift, méri az átlagfogyasztàst. Mennyit csal a mérő, és merre? 5 Litert írt nekem most, tankoláskor nulláztam, 80kmt jöttem vele 90-100zal max.
A facelifttel kapcsolatban: másabbak a hátsó lámpák, picit a lökösök is (de ez talán kevésbé szembetűnő, akkor látod ha egymás mellett áll a kettő), belül a facelictes már tud átlagfogyit mérni és nem csak pillanatnyit, illetve a multikormány gombjai a bal oldalon vannak és nem két oldalt elosztva, plusz GLX-től bőrkormányosak). Nagyjából/röviden ennyi, a többiben meg majd segítenek a többiek. :)
Sziasztok, 20 év után újra vásároltam egy Suzukit, 2007es 1.3ast.
Szerettem ezt a fórumot nagyon annak idején is, talán most is találok segítséget.
Olajból Eneos Hyper 5w30at rendeltem bele, szűrőt Boscht, cserélnék váltóolajat is, ehhez kérnék egy pontos megjelölést, milyet vegyek bele. Nem bízom szerelőre, mert hátha nem azt teszik bele amit kell. Másik kérdés, honnét tudom hogy facelift e vagy sem?
köszi. Ennek a helyén van nekem egy utólagos kapcsoló de nem csinál semmit. Nem tudja valaki hol tudok tápot adni az első lökösben lévő lámpáknak a motortérből?
Sziasztok. Adott egy 2006os Swift alap kocsi. Első ködlámpák a lökhárítóban nem múködnek. Elforditom a bajuszkapcsolón a kapcsolót a hátsó ég, az elsők nem. Ezek egy körön vagy külön körön vannak?
Ha gyári akkor ilyenkor elől is fel kell kapcsolódni?
Egy reléjük van, vagy külön van nekik? Vagy külön kapcsolójuk van? Van valami utólagos kapcsoló a kocsiban de az nem csinál semmit. Szerintetek merre induljak el?
Másik hogy szeretnél erősebb izzókat előre, melyik amelyik tartós , nem okoz járt és a műszakin is átmegy?
Tényleg, írtad már ezt...érdekes mert számomra a porlasztós jobban/sebességfüggetlenül ugyanúgy tolja a permetet a Swift meg máshova lövi 50nél a lötyit, mint 140nél...engem ez jobban zavar. De a tapasztalatod alapján elengedem a dolgot, így kár vele szórakozni, marad így. :)
A porlasztós fúvókát az Scrossosokból sokan kicserélték 2 vagy 3 ágú fúvókásra.
A porlasztós nem jó mert az apró permetet elviszi az oldalszél és nem jut az ablakra.
Én szinte azonnal kicseréltem 3 ágú fecskendősre. Itt pontosan be tudom állítani a 3 vízsugár irányát úgy, hogy nagyobb sebességnél is az ablakra veressen.
Igaz a 6 fúvóka végett kicsit gyorsabban fogy a a víz de így sem használom sokat.
A porlasztóshoz erősebb szivattyú is kell, így nem elég ha fúvókát cserélsz.
Nos ha valakit érdekel: nem túl nagy a hely de a jobb első kerék előtt a dobbetétet pár patentjét kipattintva el lehet annyira hajlítani hogy oda lehet férni az ablakmosó tartály alján/oldalán lévő két szivattyúmotorhoz és ki lehet cserélni őket. Talán a helyszűke miatt kicsit pepecselős de egyáltalán nem nagy mutatvány, emelés nélkül, kb egy parkolóban is meg lehet ugrani. :) Szóval letudva, újra működik rendesen elöl/hátul...~4000Ft befektetéssel :) Most azon agyalok, hogy lehet kapni olyan fúvókákat ami nem csíkba pontokon küldi a folyadékot a szélvédőre hanem porlasztva/permetezve (mint az S-Cross gyárilag...), lehet még ezt megcsinálom. :D
...nálunk meg más a felhasználási igény. Ahogy írtam: a kamera (akár itthon nálunk az udvaron, garázsba) sokkal többet segít, mint a csipogás (főleg télen, sötétben), a navit meg mostanság a napi ingázáshoz (M3...őrület...) sokat használjuk az esetleges torlórások/balesetek stb miatt > így nekünk fontosabb, hogy a fejegységen látjuk, sőt még a telefonnal se kell babrálni mert vezeték nélkül megy az AndroidAuto. Zenével detto úgy vagyunk, hogy Spotify-ozni szoktunk, plusz én sokszor RadioItalia appal olasz rádióállomásokat hallgatok..ergo nálunk a sima FM rádió annyira nem perdöntő. Így ehhez (!) a fajta napi használathoz nekünk ez az előnyösebb...mondom: egyedül kicsit a kihangosítás dolog zavar (feleségem headsettel szokott ezért beszélni, de jobban örülnék ha profi módon gyáriasan menne a fejen keresztül a dolog...), ez egy pici tüske, ha ezt esetleg sikerül megoldanom akkor nekem perfect lesz...igaz egy ideje nem pörögtem ezen. Az első fejen amit vettünk nem volt külső mikrofon bemenet > ott a fejegységen lévő mikrofon totál sz*r volt, messze a szádtól, iszonyú zajosan csak ordibálva hallottak. Amin van mic bemenet ott vettem jack hosszabbítót és egy olcsó mikrofont fel az A oszlopra, jobb lett sokkal a dolog de még így is zajos eléggé, plusz kb 2 mp-et késett a hangom ami zavaró. Na ekkor jött a tipp, hogy a jack hosszabbító miatt van a cumi > vettem olyan olcsóbb külső mikrofont ami 3m kábeles, ezzel már nem késik a hang :D de még mindig nem tiszta/tökéletes a beszéd vele. Szóval szépen végigcoptam már ezt az utat, mondom: talán egy "profibb" (zajszűrésű mikrofonnal jó lesz, erre majd még teszek egy próbát...egyszer. :)
Nézd ez nagyon szubjektív. Én meg a radarért nem vagyok oda, a kamerán látom mi van mögöttem és be tudom lőni a távolságokat, az S-Crossal centire lehet így parkolni a gyári rendszerrel, a Swiftben az utólagosnál annyi csavar van, hogy a rasztereket ugye nem pontosan rajzolja fel meg lentebb és egyenesebb szögben néz hátra a kamera, de ha erre is rááll az ember szeme én azzal is simán "centizgetek". A radar ha bambulok segít a hangjával, de ha szűk igazán a hely, ott az utolsó ~30cm-en nem sokat ér...pedig ott lenne rá szükség. De megértelek, nem vagyunk egyformák. :)
Az árkérdésben nem akarok állástfoglalni, mindenkinek más sok vagy kevés...de ha csak ez dominál akkor az 50+e-s márkásabb 2din vagy kínai Androidok helyett 20 körül simán kapsz 1din-es nevesebb bluetooth-os fejet, ami ugyanúgy kiszolgálja amit Te keresel...cserébe "csúnyább" a műszerfalad közepén....
Előző S-Crossomban cserélve voltak a hangszórók, gyári SLDA fej is sokkal szebben szólt mint a sima gyári hangszórókkal. A Swiftben gyári hangszórók vannak, de ez meg sokkal dinamikusabban szól a kínai Android fejjel, mint a gyári rádióval >>> szóval mindkettőn (fej és hangszórók) múlik a dolog. :))
Nem. Szemfényvesztés, csak tökéletesen elég navigációra nekem a teló meg ahogy mondtam, a tolatókameránál jobban szeretem a radart, mert rohadtul visít, ha neki akarok menni valaminek. A kamerával túl optimista vagyok.
Öreg autóba nem jó érzés ilyen drága cuccot venni...
Ezért gondolkodom még. A nem képernyős fejegységeket meg simán drágának tartom. Nem értem, hogy miért kerül kétszer annyiba, mint egy mezei fejegység, ami nem ekkora.
Mindenkinek mások a szempontjai. Nézd: ha Neked az érintőképernyő, navi, tolatókamera stb. "csak szemfényvesztés" (nekünk ezek fontosak voltak), akkor talán azt gondolom, hogy egy márkásabb/butább 2din-essel nem lősz mellé/jobban jársz, amit linkeltél is (az AndroidAuto/CarPlay képes márkásabb fejek meg már nagyon más árkategória), ott már erősebb elvárásaim lennének.
Én most még azon gondolkodom, hogy egy márkásabb, dw butább fejegységet veszek. Nekem simán elég a BT lejátszás. Van radarom, jobban szeretem, mint a kamerát a másik autónkban.
Ha a kihangosítás a márkásabb, de butább fejegységben jobb, akkor azt választanám.
Telefonról jó nekem a navi és így kicsit olcsóbban egy megbízhatóbb rendszerwm lehetne.
A beszerelést megoldanám én is, de most költözésben vagyok és nem lenne idegem és időm hozzá. Inkább kifizetném, asszem.
A sebessége miatt legalább 2GB-osat vegyél, az 1esen érezhetően lassabban indulnak el az appok (Waze, Spotify stb.) 2GB-tól már szerintem használható, de persze minél több annál jobb...
Én magamnak építettem be, "szabvány" 2DINeseket (beépítőkerettel a családban 2 "vasaló" Swiftbe meg az előző off autómba is, kettőt kintről vettem egyet innen az izzy-ről...kb ugyanazt kaptam, így nem szeretnék állást foglalni (kintről nyilván az ára vonzó, itthon meg a tudat, hogy esetleg ha kérdésed vagy garis gondod van könnyebben segítenek). Az egyik 1GB-os, kettő pedig 2GB-os azokból ami nekem van, ezek alapján mondom a tapasztalatokat.
Fontos kérdés, hogy valójában miért és mire szeretnéd használni. Szvsz iszonyú sokat tud dobni az autón, megjelenésben és szolgáltatásban/tudásban is mai szintre emeli az elavult CD-s fejegységből, hisz tudsz tolatókamerázni, navigálni, zenézni, kihangosítani, AndroidAutozni (mi zömében az utóbbit használjuk mert ezen belül pláne gyorsan működnek az appok még az 1GB-oson is...) stb amit csak akarsz. Viszont (!!!) azt érdemes számítasba venni, hogy 90%, hogy a sima FM rádióvétel hulladék lesz benne (mondom ezt úgy, hogy normális lefedettségű részen lakunk, vettem már mindegyikbe jelerősítőt is, jobb lett de nem tökéletes), tehát a sima rádióhallgatásra nem annyira ideális választás (mi gyakorlatilag kb 0%-ban rádiózunk, vagy online netrádiót hallgatunk vagy Spotify-t így engem spec nem zavar...), illetve a kihangosítás minősége is messze van egy gyári/márkásabb rendszertől (külső mikrofonnal is relatíve szarul/sok zajjal hallanak vele, alap/fontos kommunikálásra elég de kötetlen hosszú csevegésekre útközben nem komfortos...). Ez a saját tapasztalatunk...de azért itt is igaz, hogy a drágábbak pláne több ram-osak gyorsabbak/élvezhetőbbek/akár jobbak rádióvételben és kihangosításban is (pl apósom offját másik fajta 2din Androidos fejjel vettük, az övében tökéletes az FM rádió és a kihangosítás is...cserébe az övé párhavonta összeomlik és magától leresetel és eltűnik minden app és kezdhetjük előröl, lehet már örek, 14 éves az autó ki tudja mióta van benne...). Nekünk ahogyan mi használjuk bevált a 2GB-os, szeressük...engem egyedül ez a telefonálás dolog zavar benne de még fogok egyet kísérletezni egy drágább külső mikrofon beszerzésével hátha abban jobb a zajszűrés stb és tisztábban hallani minket.
Szóval én magam építettem be őket (tolatókamerát is meg mindent...), relatíve adja magát ha valakiben ott az affinitás nem akkora ördöglakat, de ha még sose nyúltál semmihez az autón magad akkor más tészta...
A sima 2din-esekben az a jó, hogy "továbbviheted" a következő autódba, de cserébe kell hozzá az autódhoz való 2din beépítőkeret meg egy adapter is, hogy a kormányvezérlők működjenek...összességében nem feltétlen olcsóbb megoldás így mindennel...plusz esztétikailag van akinek a típussoecifikus tetszik, és ezeket elvileg "csak beépíted" és nem kell más nem kellenek ISO átalakitó kábelek, kormány adapter stb hanem a Te autótípusodhoz van...szvsz most már lehet én is ilyet vennék.
Remélem érthető valamennyire és tudtam segíteni, ha kérdésed van írj. :)))