Keresés

Részletes keresés

Paleokrites Creative Commons License 2008.03.07 0 0 2771
Legaláb azt becsülöm benned, hogy asszociálsz és nem azt mondod, hogy szólt Isten ezt meg azt, hanem a bibliai ige érintett meg......és képzeleted gondolatisága átértékelte a szavakat személyed élethelyzetére, avagy lelkiségedben munkálkodott!
Az is egy dolog, hogy elmondod Istennek a fontos dolgokat és reményed van arra, hogy meg is halgattatik!
Előzmény: satya (2753)
Paleokrites Creative Commons License 2008.03.07 0 0 2770
Pál márcsak tudta....., hogy mi köze a hívőnek a hitetlenhez...., te is kapisgálod....., de nagyon......
No akkor a hívő csak úgy terem a hívőkből?
Nagyon hívő lehetsz, főleghogy disznónak nézed a másikat aki nem ugyan úgy tetszeleg kreálmányolt szövegisteneinek, mint ahogy ti?
Jelent egyáltalán valamit a hívőség? Ez alapján leszel megítélve?
Semmit nem jelent a hívőség, a mellverehetés, az sem, hogy mennyire imádod eufórizálva isteneidet...., hogy szinte szétfeszül az agyad....., mind semmi barátom!
Mik azok a gyöngyök? Na erről aztán lehetne beszélni....., hogy igazgyöngyről van szó, avagy hamisítványról!
Aztán nap, mint nap kiáltsd """ Uram! Uram! a nevedben gyógyítottunk, ördögöt űztünk, prófétáltunk....., akkor mostmár hívők vagyunk és üdvünk van???????????????????? """" :)))
Na ennyit ér a havőséged, mertha éppen rosszban hiszel, akkor a te hívőségedet a bibliáddal regyütt ki is lehet hajítani, nedbár?
Ördögi kör ez a hívőség....., a biblia szövegmagyarázatai alapján válik belőled hívő, majd a bibli igazolja hitedet.....! :)
Nem egy Élő, ma is Élő Isten!
Előzmény: prophet1 (2749)
satya Creative Commons License 2008.03.07 0 0 2769
Tamás evangéliuma későbbi a kánoni evangéliumoknál. 140 körül íródott, Szíriában, eredetileg görögül, majd ebből készült kopt fordítás. Ez található meg a IV. századból való nag-hammadi kódexben. A tamás evangéliumban észlelhető a gnósztikus tendencia, de még nem tudjuk, melyik szekta használta. (Tamás neve alatt más könyv is található)
Előzmény: Prophetusus (2767)
prophet1 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 2768
Március 7.

CSÜGGEDETLEN RAGYOGÁS

„De mindezekben felettébb diadalmaskodunk Az által, aki minket szeretett.” Róm. 8, 37.

Pál azokról a dolgokról beszél, amelyek látszólag elszakasztólag beékelődnek a szent és Isten szeretete közé; de az az érdekes, hogy semmi sem tud beékelődni Isten szeretete és a szent közé. Ezek a dolgok beférkőzhetnek ugyan és be is férkőznek a lélek áhítatos gyakorlatai és Isten közé, és elválasztják az egyéni életet Istentől; de közülük egyik sem tud beékelődni Isten szeretete és a szent lelke közé. Keresztyén hitünk kőszála Isten szeretetének meg nem érdemelt, megmérhetetlen csodája, melyet a Golgotán mutatott meg; olyan szeretet, melyet sohasem tudunk és sohasem fogunk kiérdemelni. Pál azt mondja, ez az oka annak, hogy mindezekben a dolgokban diadalmasoknál feljebbvalók vagyunk, több, mint győztesek vagyunk, éspedig olyan örömmel összekötve, amely nem lehetne a miénk éppen ama dolgok nélkül, amelyek úgy tűnnek fel, mintha el akarnának minket temetni.
Van olyan hullámverés, amely zavarja a közepes úszót, az ár ellen úszó viszont túláradó örömöt érez, miközben átúszik rajta. Alkalmazd ezt a saját körülményeinkre: szenvedés, félelem, üldöztetés – ezek idézik elő bennünk a túláradó örömet. Ezek nem olyan dolgok, amelyek ellen küzdeni kell. Felettébb diadalmaskodunk ezekben Őáltala, nem e dolgok ellenére, hanem a kellős közepükben. A szent sohasem a szenvedés dacára, hanem a szenvedés következtében ismeri az Úr örömét. „Felettébb való az én örömem minden mi nyomorúságunk mellett” (II. Kor. 7,4.) – mondja Pál.
A csüggedetlen ragyogás nem valami múló dologra van felépítve, hanem Isten megmásíthatatlan szeretetére. Az élet tapasztalatai, akár borzasztóak, akár egyhangúak, képtelenek ártani Isten szeretetének, mely a mi Urunk Jézus Krisztusban van.

Prophetusus Creative Commons License 2008.03.07 0 0 2767
és mi a helyzet Tamás "evangéliumával"?
Előzmény: satya (2765)
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2766
Nem Sándornak hívnak...
Előzmény: Prophetusus (2763)
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2765
Azért ez nem egészen így van.
Az apostolok elindultak Jézusról tanúságot tenni, ami szóban történt.
Mivel azonban nem lehettek ott mindenütt, elkezdték a tanítványok összegyűjteni azt, amit Jézus mondott, ami csodákat tett.
A Q forrásnak nevezett anyag, amely a quelle - forrás szóból ered, egy olyan anyag, amelyet a keresztény közösség gyűjtött össze, és amelyet Máté és Lukács biztosan ismert és felhasznált az evangélium megírásához.
Ez az anyag nem maradt meg. Ma a biblikusok össze tudják nagyjából állítani, mi szerepelhetett benne.
Máté és Lukács az evangélium megírásához felhasználta ezt a forrást, és felhasználta Márk evangéliumát.
Vagyis az evangéliumok valódi, hiteles forrásai a jézusi életműnek. Eredete a keresztény közösség hagyományában, életében található meg. A szerzők sugalmazott szerzők, vagyis Isten indította őket, és emellett felhasználták irodalmi ismereteiket, a kor műfajait.
Előzmény: Prophetusus (2762)
miszne Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2764
;D
Előzmény: Prophetusus (2763)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2763

kedves Sándor atya!

 

Örülök, hogy az Úr szolgája is megosztja megosztottságunkat.

 

;)

Előzmény: satya (2760)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2762

beszélgettem az egyik barátommal a bibliáról...

 

van egy quellének (forrás) nevezett anyag amely arról szól. hogy mi az a Bibliából ami "eredeti" ami szemtanú korabeli... eddig 37 részt találtak ami nem kifejezetten egy evangéliumnyi.. inkább mondat töredékek..szavak.. kiváltkép betűk... a Biblia maga a forrás.. de egy olyan kútból fakad amit az idő kávája emel a magasba..rárakódott rétegek gyűrűjében... te azt kérded tőlem, hogy ismerem e a Bibliát?

 

mndezek tükrében azt kell, hogy válaszoljam neked, hogy nem

Előzmény: prophet1 (2761)
prophet1 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2761
Természetesen mindkettőre vonatkozott a kérdés, de ha bármelyiket jobban ismered a másiknál, akkor is tudnod kell, mi különbség van hívő és hitetlen között....
Előzmény: Prophetusus (2759)
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2760
Igen, katolikus pap vagyok.
Előzmény: Prophetusus (2756)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2759
az ó vagy az újszövetség szerint?
Előzmény: prophet1 (2757)
szenyor Lakatos Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2758
Köszönjük szépen kedves Satya, mi is üdvözöljük az Urat innen a végekről! :-)
Előzmény: satya (2753)
prophet1 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2757
Igazán válaszolj: ismered annyira a Bibliát, hogy tudod, mi a különbség a hívő és a hitetlen között a Biblia szerint? Őszinte légy!
Előzmény: Prophetusus (2752)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2756
katolikus?
Előzmény: satya (2755)
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2755
igen
Előzmény: Prophetusus (2754)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2754
szia te pap vagy?
Előzmény: satya (2753)
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2753
Nekem pl. ma azt mondja a Kivonulás könyve 32, 7-14 által, hogy akkor is érdemes közbenjárni az Istentől eltávolodottakért, ha majdnem többen vannak, akik elfordultak Istentől. Éppen ezért fogom a hamarosan kezdődő Szentmisében odatenni Isten elé mindazokat, akik fontosak nekem, és azokat is, akik távol járnak Istentől.
Előzmény: Paleokrites (2748)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2752
ez a gondolat egy kicsit fasisztoid.. mert ugye vannak a hívők akik értik Istent meg vannak akik nem... innentől már csak egy lépés az eretnekek írtása... középkor ugye
Előzmény: prophet1 (2749)
Prophetusus Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2751

áldott együgyü lény... hiszen minden Isten sugallatára történik... pl ez a hsz is

 

 

Előzmény: Paleokrites (2746)
nazuna Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2750
Isten ma zene ..
Előzmény: Paleokrites (2746)
prophet1 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2749
Pál mondja: "Mi köze hívőnek hitetlenhez?" Hiszen ne dobáljuk gyöngyeinket a disznók elé...mondja továbbá Jézus. A hívők megbeszélik maguk között, hogy mit szólt hozzájuk az Isten, de miért beszélnék meg ezt a hitetlenekkel, akiknek előbb meg kell térniük ahhoz, hogy ezt megértsék?
Előzmény: Paleokrites (2748)
Paleokrites Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2748
Nos akkor mutass rá, hogy mostanság mit mondott személyesen istened?
Előzmény: prophet1 (2747)
prophet1 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2747
Te nem, de más már igen....
Előzmény: Paleokrites (2746)
Paleokrites Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2746
Sajnos egyre nő eme topikba való írások, de még Istentől egyetlen betű üzenetet sem olvastam......
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2745
És hogy mi a racionális érvelés, annak te vagy a mércéje. Te mondasz ítéletet mindenkiről, hogy racionális-e az érvelése.
Előzmény: dr_bubo (2743)
prophet1 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2744
János evangéliuma: 1. fejezet (Károli Gáspár fordítás):

29. Másnap látá János Jézust ő hozzá menni, és monda: Ímé az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ bűneit!
30. Ez az, a kiről én ezt mondám: Én utánam jő egy férfiú, a ki előttem lett, mert előbb volt nálamnál.
31. És én nem ismertem őt; de hogy megjelentessék Izráelnek, azért jöttem én, a ki vízzel keresztelek.
32. És bizonyságot tőn János, mondván: Láttam a Lelket leszállani az égből, mint egy galambot; és megnyugovék ő rajta.
33. És én nem ismertem őt; de a ki elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nékem: A kire látod a Lelket leszállani és rajta megnyugodni, az az, a ki keresztel Szent Lélekkel.
34. És én láttam, és bizonyságot tettem, hogy ez az Isten Fia.
35. Másnap ismét ott állt vala János és kettő az ő tanítványai közül;
36. És ránézvén Jézusra, a mint ott jár vala, monda: Ímé az Isten Báránya!
dr_bubo Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2743

mindenki mondhat bármit amig nyitott a racionális érvelésre.

ha nem nyitott azt megmutatta a trténelem mit jelent.

de te nem vagy nyitott a racionális érvelésre
Előzmény: satya (2742)
satya Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2742
És neked nem kellene megtartanod magadnak? Te mondhatsz bármit, mi nem?
Előzmény: dr_bubo (2741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!