Teljes mertekben egyetertek az osszes leirttal. De hozzavehetjuk meg a 2B erkezesen levo kaoszt, mokor egyszerre fut be az Emir, a Qatar es a Turkish. Gyonyoru volt, amikor a 3 gep utasait raeresztettek a hatarellenorzesre es a szalagokra, ugy hogy meg a tel-avivi es moszkvai gep utsai a csomgjaikat vartak. A noi wc-hez 15 perc volt a sor.
1 Futópálya is bőven elég, lásd előző hozzászólásomat. Pl SAW 3szor annyi utasforgalmat bonyolít és ha jól tudom Cargo-t is lényegesen többet, vagy Heathrow, és még sorolhatnánk.
Én pont ezt tartom furcsának: nyilván a légitársaság (British Airways) szempontjából vis maior az, hogy lezárták a budapesti repteret és ezért nem tudtak ott leszállni. De miért nem történik az, hogy a British Airways behajtja a kártérítést a Budapest Airport-tól, és aztán odaadja nekem? Úgy érzem, hogy itt valami nem fair. Az egész repülés egy folyamat, és a folyamat során valaki elszúrt valamit, amiből nekem károm lett. Olyan, mintha egy étteremben a pincérnél hiába reklamálnék, hogy romlott a hús, mert azt mondja, hogy ez vis maior, hiszen ők már reggel romlottan kapták a hentestől...
Ami még nagyon érdekel puszta kiváncsiságból: az átirányított gépek miatt a légitársaságok hatalmas anyagi kárt szenvednek el, még úgy is, ha semmi kártérítést nem fizetnek az utasoknak. Hiszen ott vannak a hotel számlák az utasok elhelyezése miatt, ott van az extra üzemanyag költsége, és a személyzet túlórázása, stb. Ki állja ezt a költséget? A British Airways megrázza a vállát, hogy ez vis maior, és kész? Vagy szépen behajtják a Budapest Airport-tól? Ha ezt be tudják hajtani, akkor az én káromat miért nem?
És mi történik a repülőtéri illetékkel? A bécsi reptér nyilván behajtja (a British Airwaystől?), és a budapesti nyilván nem érdemli meg. De a jegy árában már benne volt, tehát Budapest egyszer már zsebre tette.
Továbbá: mennyire jogosan hivatkozhat a Budapest Airport vis maior-ra, ha az ő túlhajszolt üzletpolitikájuk miatt volt túlterhelve a kifutó, és emiatt nem bírta ezt a terhelést? Kovkáztattak, hogy egy kifutó is elég lesz hónapokig, és nem jött be. Származik-e bármilyen kára a Budapest Airport-nak ebből kínos hercehurcából, amivel tönktertették többszáz ember egy napját? Van-e bármilyen kockázata a Budapest Airport-nak az üzemeltetrésben? Vagy csak zsebreteszik a hasznot amikor minden rendben megy, és különben pedig kiakasztják a vis maior táblát? Engem ez eléggé idegesít.
Jó dolog azért hogy növekszik a reptér forgalma, folyamatosan új járatokat nyitnak, megy a hurrá propaganda.
Ez mind szép és jó.
Csak éppen illett volna ezeknek a feltételeit is megteremteni már!
2A check-in előtt tér már elviselhetetlen. UB képtelen lekezelni ezt a forgalmat kellő gyorsasággal. Erste hiénák már-már bicskanyitogató kategória, szerencséjük hogy az UB-n nem mehet át egy normál méretű bicska.
Poggyász szalagoknál tumultus, általában 1 órányi várakozás. Érkezésnél át kell verekedni a rokonokat váró tömegeken (kordonnal, korláttal egyszerűen megoldható lenne)
Taxis hiénák felhajtói továbbra is "zaklatják" az utasokat, miközben mellettük röhögcsél a biztonsági szolgálat.
Terminál előtti parkoló "elesett" hülye kiléptető rendszer, ha valaki elszúr valamit, torlódást okoz, nem tud visszafordulni, tolatni sem, így autó ott marad, séta az automatához, ha van aprója az a jobbik eset, ha nincs akkor még több idő. Mindeközben a mögötte feltorlódók ideje is leketyeg és kezdhetik játszani ők is ezt.
Igazi balkáni káosz reptér lett ez. Bár lehet a Balkáni már túl pozitív jelző lenne, mert ezen a téren is beelőznek lassan.
Utasmólókra szükség van ez nem kérdés, viszont nagyobb terminálra is, megfelelő infrastruktúrára is. Értem én hogy a SkyCourt által akartak nagy pénzt szakítani, de ez így alkalmatlan. Normális terminál fontosabb lett volna. No meg a bádogváros miatt lassan a gépeknek sem lesz kellő számú állóhely már.
Kártérítést elvileg a légitársaságtól kaphatnál abban az esetben ha nem vis maior. Itt a légitársaságon kívül eső oka volt a késésnek.
Mondhatjuk szerencsétlen egybeesés hogy akkor történt probléma mikor a másik pálya felújítása zajlott.
A légitársaságok biztos bevasalják az őket ért kárt,ez szerintem nem kérdéses.
Talán polgári peres úton neked is lehet némi esélyed arra hivatkozva hogy ha egy késés esetén a gép meghibásodása nem számít vis maior-nak, akkor a futópálya meghibásodása is karbantartás elmaradása miatt alakult ki. Kérdés hogy van rá kellő időd, pénzed, türelmed, és ér-e annyit a dolog?
Én azt nem értem, hogy az átirányított gépek utasai miért nem kapnak kártrítést a Budapest Airport-tól. Az én gépem például Bécsben szállt le Budapest helyett, és hajnalig a reptéren bóbiskoltam, és utána busszal jöttem haza többedmagammal. Maga a gép mintegy 20 órás késéssel érkezett Budapestre, miután Bécsből délután újraindult. Hogyan lehetséges, hogy a Budapest Airport nem tudja üzemeltetni a repülőteret, de ezért az utasoknak semmilyen kártérítés nem jár?
A Flightradar és a rádiózás adatai alapján többen is azt valószínűsítik, hogy június 7-én 23 óra 20 perckor a 31R pályavég felé induló ATG4452 járatszámú Boeing 747-400-as, teljes terheléssel 300 tonnás Aerotranscargo óriásgép szakíthatta fel a már valószínűleg megrepedezett pályatestet.
sziasztok! poggyászproblémám van: most mértem meg az itthoni utazó(sport)táskáimat, de a magasságuk vagy 25 vagy 28 cm. A wizzair-nél 23 cm a megengedett. Esetleg, ha nem pakolom meg, és befér abba a wizzair-es ketrecbe, akkor fölengedik a gépre? Mi a tapasztalatotok? Tudom, hogy nagyon szigorúan veszik a fapadosok, mert ebből van lóvéjuk
"Amit mondjuk egy reptéri biztonsági szolgálatnak, amely egyebek mellett a belépők kiadásával valamilyen szintű felelősséget vállal, illene határozottabban fellépni, SZVSZ..."
Hát, ja...
Én biztosan vagy 10 évre bevonnám a reptéri belépőjét annak, akit ilyenen csípnek.
A probléma pusztán csak annyi, hogy ezek a bűnözők szabadlábon maradnak, és még azokban az esetekben is, amikor netán a nekik aktuálisan “munkát adó” földi kiszolgáló cég kirugja őket (ami - most tessék megkapaszkodni - nem mindig történik meg, egyrészt azért is, mert a bizonyított elkövetési értékhatár max. szabálysértésre elegendő), szval ezek a figurák utána bátran próbálkoznak és találnak is munkaszerződést valamelyik másik ferihegyi földi kiszolgáló cégnél. Mivel azok munkaerőhiányra való hivatkozással nem néznek annyira utánuk. Meg belsős emberek ott is vannak - szval ilyen egy fasza kis maffia. Ezért is folytatódnak a lopások.
Amit mondjuk egy reptéri biztonsági szolgálatnak, amely egyebek mellett a belépők kiadásával valamilyen szintű felelősséget vállal, illene határozottabban fellépni, SZVSZ...
Neked még válaszolok, mert korrekt szoktál lenni. Elsőnek, pont nem vagyok frusztrált, még csak ökölbe se szorult a kezem. Az olvtárs degradálta le a munkát, jeleztem kipróbálhatja. Senki nem azt vállalta hogy leköpködik, vagy a torkát szorongatják (igen, megtörtént), erre nem az a válasz, hogy keressen más munkát, mert ha megfordítom, ha nem tetszenek a szabályok, akkor lehet menni vonattal. Mellesleg sose értettem, mire jó bárkinek a munkáját lenézni, legyen az bármi.
Személyeskedés...nos iróniában nem az írónok lakna, ezért írtam, tele van vele.
Igen van egy technológia, amit a megfelelő szinten elfogadnak, jóváhagynak stb. Miért nem megy máshol? De megy, csak megvannak a kivételek pl. gyógyszerek, bébiétel, előírt átvizsgálása. Egyszer figyeld meg, mennyi ideig tart a teljes folyamat, nem csak az effektív vizsgálat. Ezt az időt szorozd fel az utasok számával, aki hozna folyadékot. Tesztelték, borzasztóan lassú, pedig ez lenne a jövő, hogy feloldhatóvá váljon a tilalom.