Arra én is. Nekem kiesik, nem hiszem, hogy használni fogom.
*
Tegnap az RTR-770 motoroshajó-üzemmódba váltott az Aquaréna-betérés környékén, miután leszakadt az ég és több jármű elakadt, majd mindez megismétlődött Mogyoród központjában is, ahol a lezúduló csapadékvíz útátjárókat mosott el és csatornafedeleket nyomott ki. A Fő tér kellős közepén elakadt teherautó mellett nagy nehezen jobbra elfordulva (balra, a Mátyás király úti forduló fele nem lehetett) végül időben jutott fel a 321-es a hévhez, a településen belül kimaradt szakaszt pedig a visszaúton teljesítette, amelyet a forgalmistával való egyeztetés után Fót fele tett meg, kihagyva az Aquarénát, a Hungaroringet, a Kukukkhegyet (99%-os eséllyel kijelenthető, hogy egyik megállóban se lett volna utas) és az M3-ast. Volt ám havária rendesen.
Nyilván ez tényleg szívás, de tapasztalatból tudom, hogy 47 perc két járat között éppenséggel a 18/218-on is előfordult nem egyszer, ha az ürömi körforgalomtól kifelé beállt a 10-es, vagy korábban még a Bécsi úti sorompó tudta megbolondítani a dolgokat... (OFF kedvenc emlékem, amikor második órára kellett mennem, akkor volt egy téglagyártól induló 18-as 8 után, rá talán 15 percre egy auchanos - na ezek rendszeresen értek egymás seggében a Sorompóhoz, az meg már tényleg lehetetlen feladat volt, hogy befelé a 18 és a 18A minimálisan is hangolva legyen.)
Ha a szeptember elsejei csúcsforgalomban jut eszébe összetörnie magukat az autósoknak akkor nem csoda, ha akad néhány kimaradt járat az órás torlódások miatt.
Kíváncsi leszek hogy az új 323-as viszonylatnak (Dunakeszi-Fót-Csomád-Veresegyház) hogy alakul majd az utasforgalma. Egyelőre kevés és nem a legjobb időpontban történő indulása van.
Apropó: MB80-on holnaptól is maradnak a fehér Conectok, vagy már most mennek le Szegedre? Ha lemennek, mik lesznek helyettük? ITK is beszáll a Volvokkal?
". A többit a 218-as, a 260-as és a 840/848-as szerintem elbírja. Utóbbi duóról egyébként is az a véleményem, hogy már igencsak be kéne kékülnie és áttenni a BKK-s számmezőbe."
Évekig jártam a 18-assal gimibe a lélekre, de sokszor mentem helyette Volánnal, annyival gyorsabb volt, hogy megérte még átszállni is. Ebben a térségben vezették be először a helyközi buszok beszámozását, itt a legjobb az integráció, senki le sem szarja, hogy kék, sárga, vagy fehér busz viszi el a villamosig (pár ráérőst a hévig/metróig), az egyetlen kifogásolható részlete a 218-as útvonalmódosításának, hogy a Téglagyári megálló kimarad - de ehhez nem kell az a járat, betérhetne bármi más, ami arra megy.
Előny sokkal több lesz, Üröm és Pilisborosjenő felé nagyságrendekkel javul a kapcsolat.
Szerencsére pont ellenkező irányú trendek vannak, és ez így van jól, de még mindig bosszantó, hogy a Bóbita utcától befelé együtt megy a 260 a Volánnal, gyakran három szóló követi egymást. Jobb hangolás kell, és a 800-848-at minél jobban integrálni a budapesti közlekedésbe.
Esztergomból/Pilisvörösvárról/Piliscsabáról meg ott a vonat, ami még az autóval is versenyképes, aki siet, nem busszal megy. A vonatra hordás is működik Solymáron és Vörösváron, ezt még kell fejleszteni, erre jó a 218 új útvonala, Aranyvölgynél át lehet szállni normálisan, Üröm vá a jelenlegi formában ráhordásra alkalmatlan sajnos.
Csak azt felejted el, hogy a 800-as ma már semmivel nem különb, mint a részben párhuzamos 820/830, ergo miért ne állna meg ezekben a megállókban? Régen valóban gyorsjárat volt Pilisvörösvárig, de nem is szóló buszokkal bohóckodott óránként. Ott van mellette a vasút. Az a minimál utas meg aki eddig a 218-assal utazott, most megy sárgával. Arról nem beszélve, hogy elvileg az Auchan nem fizeti tovább, ami Budapesten is tendencia, szóval semmi meglepő a lépésben.
Magamból kiindulva szerintem a 800-as busz utasai sem fogják díjazni, hogy még plusz 5 megállóval több lesz (és itt most nem kifejezetten a solymáriak ellen beszélek, lehetett volna bárhol máshol ez a plusz 5 megálló, akkor is ezt mondanám). Az meg végképp indokolatlan, hogy még az Auchanhoz is betérjen, még ha nem is minden indulásnál. Nem igazán értem, hogy a 10-es úton a Solymári elágazás (Auchan áruház) megállónak hogy van még létjogosultsága a jelenlegi helyén. 500 méterrel odébb kéne rakni a körforgalom felé, hogy az Auchan parkolójában lévő buszmegállóval kb. egyvonalban legyen, és meg lenne oldva, nem kéne betérni. Legfeljebb még egy zebra jönne jól oda.
Lassan egyébként – előre is elnézést a hasonlatért, de – tényleg ott tartunk, ha a kutya az út mellé sz@rik, oda is kirakják a megállótáblát, konkrétan mint egy helyijárat, már úgy jár a 800-as majdnem minden érintett településen. Simán lenne pár megálló, amit ennél a járatnál már rég el kellett volna felejteni, kezdve az olyanokkal, amiknek az 500 méteres körzetében van egy másik. Folytatni meg lehetne azokkal, ahol kb. szökőévente van 2 utas és más járat is lefedi, legfeljebb ráhord a 800-asra. Budapesten belül pedig bevezetném, hogy a 800-as, 820/821-es és 830/832 busz esetén az Árpád hídig csak leszállás, kifelé pedig csak felszállás legyen. A többit a 218-as, a 260-as és a 840/848-as szerintem elbírja. Utóbbi duóról egyébként is az a véleményem, hogy már igencsak be kéne kékülnie és áttenni a BKK-s számmezőbe.
Pont a Téglagyári térnek volt forgalma, esőbeállóval, paddal. Ez a megálló hétfőtől megszűnik, a legközelebbi 300 méterre van - Solymár, Szarvas. Itt se esőbeálló, se pad, se zebra, csak egy ütött-kopott járda. Három bécsi úti megállót pár éve szépen átépítettek, kettőhöz még zebra is jutott, egyhez meg jelzőlámpa is, a mi környékünkre nagyvonalúan tesznek, de az adókat behajtják.
Innen jártam iskolába majd dolgozni a 18-assal, sokszor a Szentlélek térig megyek a HÉV-hez - nem baj átszállok még egyszer.
Az utcában lakott több bkv-s dolgozó, köztük édesapám is. Éjjel háromszor jött ki szolgálati járat az óbudai garázsból, de mindez csak a múlté. A sárgák/fehérek sokszor késnek Budapest felé és az első járat is később indul, hétvégén több mint egy órával, arról nem beszélve, hogy állóhelyet is kell majd találni mondjuk a 800-ason 🙁 mert nem egy innen induló buszra ülünk fel.
Kritikából, okoskodásból eddig is jutott a környékbelieknek, köszönjük a továbbiakban nem kérünk belőle.