Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 4 napja 0 0 355121

Ha Marx élne ma elámulna, a pénz elosztáson a világon

 

csakhogy ma ezerszeressére nölt a érték, meg a pénz, igy a arányok is növekedtek, (néha csak papiron)

meg a Forbes info könyvekbe, de a valovilágba is, amit csiklandozva olvasol,

Marx bácsi nemélne meg ma.

Előzmény: ,m,1710 (355120)
,m,1710 Creative Commons License 4 napja 0 0 355120

van uj lenin, marx bácsi aki nyomja a régi bazihomályos igéket. szétkell osztani a milliárdokat, és minden jo lesz.

a igazság bajnoka, hiszen minden "csorinak" fexik

 

csakhogy ma a világ egészmás hiszen Kinába, Oroszba, vannak a nagy milliárdos vagyonok ahol nemrég "marxizmus" volt (igaz, hogy akkoriba mindenki szegény volt)

 

Ma keményen megvan adoztattva a vagyon és mégkeményebben meglesz adoztattva a jövöbe "nyugaton" (kemény munka folyik a háttérbe) de nemlesz ekobozva, mert butaság kihalászni a aranyhalat, és megeni.

 

a 150 éves Marx idejébe nemvolt pénz 80% igazi csori volt, igy az a pár "kapitalista" nagyon kitünt,

Ma viszont sohanemlátott pénzbe fullad a világ. 

 

 

 

 

 

Előzmény: padisah (355104)
QuantumSingularitas Creative Commons License 4 napja 0 1 355119

Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás

divatterepjáró-szörnyek...

 

.... de lehet valamit rosszul látok :Đ

Hát elég vastag a hályog a szemeden, ugyanis a 40 tonnás kamionok azok amik tönkre vágják az utakat. Olyan 3 nagyságrenddel nagyobb az útra gyakorolt hatása egy kamionnak mint egy személyautónak.

Előzmény: Auralianus (355118)
Auralianus Creative Commons License 4 napja 0 0 355118

Nem lenne egyszerűbb ha az autók nem lennének képesek 200 km/h-val menni akár van bennük chip akár nincs?  :Đ

 

Korlátozod az járművek teljestményét / maximális tömegét kategóriánként. Ilyen ma is van, csupán másként súlyozva.

Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás

divatterepjáró-szörnyek...

 

.... de lehet valamit rosszul látok :Đ

Előzmény: manta-z (355116)
_cipo_ Creative Commons License 4 napja -2 0 355117

Van erre szolgáltatás, a jogi korlátozás több problémát okozna, mint amennyit megoldana.

 

Gyakorló vezetés jogosítvánnyal.

 

Gyakorló vezetés oktató felügyeletével jogosítvánnyal rendelkezők részére

Előzmény: manta-z (355116)
manta-z Creative Commons License 4 napja 0 1 355116

Mostanában minden hétre jut egy ilyen. Ez is fiatal friss jogaival. Lassan az autóknál is be kellene vezetni valami korlátozást. Mit tudom én friss jogsinál 1-2 évig max 12-14kg/Le 250-300Le fölött meg alapból valami külön sport jogosítvány évenkénti vezetéstechnikai tréninggel meg extra környezetvédelmi adóval. Őrület , hogy milyen fakezű barmok ülnek nagy teljesítményű autókban ami még egy 70 lovas fiestában elmegy viszont egy sportautóban már tömegpusztító fegyver.....

Előzmény: GPS (355100)
FRANKYE. Creative Commons License 4 napja 0 1 355115

Egy Lenin veszett el benned.

Előzmény: padisah (355104)
Auralianus Creative Commons License 4 napja 0 0 355114

az újkori érték alapján. = **inflációval korrigált

Előzmény: Auralianus (355113)
Auralianus Creative Commons License 4 napja -1 0 355113

Némi önellentmondást + következetlenséget vélek felfedezni az eszmerendszeredben. 


-------

- Ha céget csak természetes személy birtokolhat, akkor az állam sem alapíthat céget, nem birtokolhat részvényt (és ki sem bocsájthat ilyesmit)

 

- Akinek egyetlen részvénye is van, az már shareholder (részvényopció pedig van ma is)

 

- Ha az öröklést úgy adóztatod meg, ahogy ide leírtad akkor majd egy termelő tevékenységet nem folytató cégbe viszik a vagyont ami
állandóan veszteséges lesz a részvényei 0-t érnek, majd a részvényt fogják eladni a népek a gyereknek (vagy állambácsi adóztathatja
a zéró értékű részvények öröklését).

 

- Ha nem szolgálsz ki buzikat / jobbereket, az nyílt politikai véleménnyilvántás (mivel azért nem szolgáltad ki, mert...) tehát ez fából vaskarika.

 

------

 

Inkább az adóztatás rendszerét kellene megváltoztatni. Az adó ne legyen csökkenthető semmiféle módon és minden évben kelljen adózni a
teljes eszközállomány/vagyon után IS. Az amortizációt megszűntetném. Amíg valami szerepel a cég könyveiben, valaki birtokol valamit addig
az  után adózni is kelljen az újkori érték alapján.

 

 

Magyarán szólva minél több érték halmozódik fel egy társadalomban, annál több adóhoz jut az állam. Ráadásul az adót a vagyonnal egyenes
arányban fizeted. 

 

 

 

 

Előzmény: padisah (355104)
Auralianus Creative Commons License 4 napja 0 0 355112
Pomber Béla Creative Commons License 4 napja 0 0 355111

Látok én is ilyeneket.

Előzmény: szilvatövis (355109)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 0 355110

 

a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :(

 

Nézd, ha szocializmust (a magántulajdon megszűnését) nem is - de lehet, hogy akadt egy-két ember, aki nem a Forbes-magazinból tájékozódik, hogy melyik családnak hány csilliárd-milliárd dollár a becsült vagyona a top 10-ben.

 

De az, hogy második-vonalas senkik, vagy csúcs-szélhámos brókerek évi 12-15 millió dollár gázsit vesznek fel és van részvényes, amelyik egy 1987-as, 5 ezer dolláros befektetésből ma évi 5-10 millió osztalékot kaszál... arra már felhúzzák a bal szemöldöküket.

 

Mindeközben már szállóige Amerikában (amelyik a modern kapitalizmus állatorvosi lova) - a mai, amerikai átlagpolgár sokkal szarabbul él mint a szülei.

 

Miközben az ezelőtt 30 évvel, éhhalál szélén táncoló Romániában, ma kimérve árulják az osztrigát a szupermarketben... ezalatt a 30 év alatt az amerikai átlag örül, ha futja egyik hónapról a másikra.

 

Tényleg nem stimmel valami.

.

Előzmény: padisah (355103)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 355109

Ilyenre gondolsz? Sajnos van bőven belőlük.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ANfqE8yEYQ0

Előzmény: Pomber Béla (355106)
Taurus Obscurus Creative Commons License 4 napja 0 0 355108

Ekkora sebesseggel megfogni keresztben egy villanyoszlopot, nem csoda hogy ketteszakadt. Meg aztan ki tudja milyen volt az eloelete az autonak siman lehet hogy totalkarbol volt mar feltamasztva. Ketszer.

Előzmény: GPS (355100)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja -1 0 355107

A többi elmegy, de ez nagyon nem ok.:

....ugyanakkor mindegyiknek jogában áll bárkitől megtagadni hogy üzletel vele, ez a vállalkozói szabadság elvonhatatlan része. 

 

Ez nem a vállalkozói szabadság, hanem a sógorkomaság, a sunyi kartellezés és piacról való aljas kiszorítás elvonhatatlan része.

Előzmény: padisah (355104)
Pomber Béla Creative Commons License 4 napja 0 2 355106

Nagyon helyes, darwini szelekció, ez már mást nem visz a halálba.

Előzmény: GPS (355100)
,m,1710 Creative Commons License 4 napja 0 0 355105

"a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :("

 

 

 2x cucalizmush? hehe

Előzmény: padisah (355103)
padisah Creative Commons License 4 napja 0 1 355104

ha én szabnám át a kapitalizmust akkor ilyesmit kapargatnék meg:

 

 - ne birtokolhasson cég másik céget, se részben se egészben. Céget/részvényt csak természetes személy birtokolhasson. Vége az átláthatlatlan céghálóknak.

 

 - egy vállalkozást alapvetően az irányítson aki birtoklja (ami a fentiek szerint csak természetes személy lehet), tehát a shareholder-ek választanak maguk közül valakit vezetőnek -> le a managerszocializmussal, döntés és tulajdon egy kézben maradjon

 

- az öröklés legyen úgy megadóztatva, hogy ne lehessen nagy vagyonokat örök időkig továbbörökíteni. A másodgenerációnak is meg kelljen dolgozni a vagyonért, ne csak úgy az ölébe hulljon. (Egyébként egy szociológiai elmélet szerint általában a 3. generáció már elkorcsosul, és elherdálja (elművészkedi, elkocsmázza stb) az örökölt vagyont)

 

- kb büntetnék minden cég részéről mindenféle politikai véleménnyilvánítást, ugyanakkor mindegyiknek jogában áll bárkitől megtagadni hogy üzletel vele, ez a vállalkozói szabadság elvonhatatlan része. Ha valaki buzikat nem akar kiszolgálni, ne kényszeríthesse rá senki, és még moralizálni se ér rajta. Ugyanígy a buzik is csinálhatnak olyan vállalkozást, ami meg szélsőjobbereket vagy konzervatív keresztényeket nem szolgál ki. És ez tök jó, mindenki elvan a saját háza táján és nem zavarjuk egymást. Legfeljebb üzletileg bukik vele, vagy kisebb lesz a profitja, de ez akkor is az ő döntése.

Előzmény: GPS (355102)
padisah Creative Commons License 4 napja 0 2 355103

törvényre szeretnék emelni a managerszocializmust

pontosan erről szól az a kitétel, hogy felelősséggel tartoznak kb mindenkiért, csak a shareholder lesz ezentúl leszarva

 

a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :(

Előzmény: GPS (355102)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 0 355102

 

Hát meghülyültek ezek a CEO-k?

 

Újragondolná a kapitalizmus alapjait 200 amerikai top CEO

 

.

 

mica-r Creative Commons License 4 napja 0 0 355101

Acélötvözetekből

Előzmény: GPS (355100)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 0 355100

 

Kettészakadt a BMW?

Hát mégis miből gyártják ezt a nagyondrága autót, hogy csak úgy kettészakad? Duroplastból?

 

https://index.hu/belfold/2019/08/19/180-nal_csapodott_egy_oszlopnak_a_bmw_20_eves_soforje_eplenynel/

 

.

,m,1710 Creative Commons License 4 napja 0 0 355099

Ma láttam két Tesla model 3 parkolni egymásmellet, egy diszno Audin med két szinténl izmos járgány között egy parkoloba

nagyon "soványan" néztek ki, de valoszinü megették volna reggelire a töbit ha akarták volna.

GPS Creative Commons License 6 napja 0 1 355098

 

Igen, ezt én személyesen ismerem... azzal a különbséggel, hogy nálunk nem angolul írta, hogy "Bekaphatjuk mind".

.

Előzmény: ,m,1710 (355097)
,m,1710 Creative Commons License 6 napja 0 0 355097

A Sunday Times (bulvár) szerint, ez vár a népre.

Rangun Creative Commons License 2019.08.17 0 0 355096

De van annyi.

Előzmény: zöldkomcsi: (355091)
_cipo_ Creative Commons License 2019.08.17 -4 0 355095

valójában egy akkupakknál már ez hozhat 1-2.000 $-os árcsökkenést, hogy nem egyedileg kendácsolják a gyárak az akku menedzsment áramköröket,

 

Kizárt, hogy egyedi, manuálisan készített áramkörök végeznék az akkuk felügyeletét.

Előzmény: Pomber Béla (355093)
manta-z Creative Commons License 2019.08.17 0 0 355094

Ezzel az 1-2000 $-al azért vitatkoznék. Ezután is egyedileg fogják kendácsolni az elektronikákat csak kivitelükben egyszerűbbek lesznek a célspecifikus integrált áramkörök miatt. Eddig is volt számtalan akku menedzsment IC. Kb annyi fog változni, hogy amit eddig 5 alkatrésszel oldottak meg azt most megoldják 1el. A sajnálatos trend az az utóbbi időben, hogy a marketing már az alkatrész gyártóknál is ezerrel dübörög és néha már az adatlapoknál sem áll meg....

 

Előzmény: Pomber Béla (355093)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.08.16 0 0 355093

Napi EV.

 

https://www.allaboutcircuits.com/news/renesas-unveils-a-battery-management-ic-for-hybrids-and-evs/

 

https://www.allaboutcircuits.com/technical-articles/electric-vehicle-charging-standards-and-infrastructure/

 

Az első cikk a szűkebb terület, de az a fontos. A második egy jó áttekintés.

 

Nos... az első arról szól, hogy katalógustermék lett a Li-ion akkuk menedzselésére szolgáló csipkészlet. Látszólag nem nagy durranás, de valójában egy akkupakknál már ez hozhat 1-2.000 $-os árcsökkenést, hogy nem egyedileg kendácsolják a gyárak az akku menedzsment áramköröket, hanem olcsó, nagyszériás elemekből építkeznek.

 

Ugyanúgy, ahogy a motoráramkörökre, az akkukra is jönnek a gyári megoldások, mármint az áramkörgyártók gyári megoldásai, s gyakorlatilag csak össze kell legózni ezeket.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.08.15 0 0 355092

..gázolajból a jó, de kell bele még valami...keresse ki akit érdekel. (-:

Előzmény: GPS (355085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!