Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393975

Innen nézve nekem ugye hótmindegy, hogy meggyőződésből vagy hatalmi harctól vezéreltetve beszél hülyeségeket...

 

...a részvényeseknek meg gondolom nem. Ha elég hülyeséget beszélt, akkor majd jól leváltják. Más cégeknél ugyanez

várható. Vagyis elég megvárni, hogy ki miként nyilatkozik a közeljövőben az EV-k elterjedésének jövőjéről nyilvánosan

és azt gondolom a nyilatkozatok jól fognak korrelálni a szakmai befektetők elemzéseivel.

 

De az is lehet nem... nincs kristálygömböm

Előzmény: PinkBull (393972)
,m,1710 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 393974

Ez a hosszu litánia már megszokott, kilométerek vanak irva, de nem használhato semire

a világ sokkal egyszerüb ott a piac dönt a végén

nem a csilivili politikus akik jönnek menek

vagy a fanatikus vallásos, akik valami oknal fogva azt hiszik, hogy pont a ök gondolatai passzolnak

a többit meg be kell tiltani?

A egyik legnagyob zagyvaság az, hogy 2030-35  körül betiltsák vagy léálitsák a benzindizel gyártást europába, kérdem: van aki ezt beveszi? de ez nemelég, mert 2040 után tilos közlekedni "robanoval" hehe

Hol élnek ezek??

természetessen ez nemfog bekövetkezni, mert jo politikus modra "meghosszabitsák"

ha egyáltalán releváns lesz.

 

Nem a auto okoza a klima "válotozást" ha szenyezés a probléma, Hanem sok más emberi tevékenység (n em sorolom) de azér a acél meg a mezögazdaságot meg emitem

 

meg majdem elfelejtettem: hogy mindez egy bolygon történik ahol emberek laknak huszezer éve, És mamár átvették a bolygo klima "irányitását"

 

 

Előzmény: szilvatövis (393945)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 393973

Én tuti nem vagyok villamosmérnök, de azért annyi lejött, miként teljesít Tesaban egy döntően fosszilisekre alapozott, nem
integrált hálózat megfelelő redundanciák és kiszabályozási tartalékok nélkül...

 

... innen nézve nem azért integrálnak elekronyos rendszereket, mert sok lett bennük a megújuló, hanem azért, mert ennek

megújulóaránytól függetlenül rengeteg előnye van ;)

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (393970)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 1 393972

Diessnek ez szimpla hatalmi harc, ott sem latod a fatol az erdot.

Előzmény: Auralianus (393971)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 393971

Ilyenkor jönnek a képbe a zöld propagandától megfertőzött agyú VW vezérek, akik össze-vissza csúsztatva

azt sugallják, hogy a jövő márpedig igenis az EV és a szilárdtest-akku, azt az illúziót keltve, hogy mégiscsak

van az efféle drága szatyorlakó-bölcsész áltudományos hobbikra valós igény ;)

 

 

Előzmény: PinkBull (393965)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 1 393970

Én ugyebár villamosmérnök volnék - mégis ez a véleményem...

 

A dán-német rolling-blackoutok meg már évek óta csak azért nem hétköznapi problémák - mert konkrétan az EU területe a világon legnagyobb mértékben integrált elektromos-energia-rendszer, és még akár a török-orosz erőművi rendszert is rendszeresen használhatják kiszabályozásra.

 

De csak ezért.

Előzmény: Auralianus (393968)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393969

közben okafogyottá vált, látom már megválasztoltad!

Előzmény: Auralianus (393968)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393968

Azért ettől függetlenül leírnád mi a benned rejtőző gépész véleménye az általam leírtakról? :)

 

Légyszi, légyszi?


-----


Az Északi-Áramlat + Energiewende kérdéskörében én azért azt mondom, hogy én inkább a valóban bekövetkező
rolling-blackouttokkal dícsérném szindám a napot...

 

... az utóbbi időben valamiért szokásommá vált fenntartással viseltetni a nagyon tőkeigényes iparágak átalakítását

övező állásfoglalásokkal szemben.

Előzmény: advocatusdiaboli (393961)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 3 393967

Még annyit fűznék hozzá, hogy gyakorló villamosmérnökként is látom, hogy a szilárdtest korszerű mikroelektronikák kisáramú rendszereinél piszok jó megbízhatóságokat és élettartamokat tudunk már produkálni - de a nagy/erősáramú rendszerek bizony változatlanul nagyon komoly hibaforrások. 

Az EV-k jelenlegi meghibásodási rátái - pedig zömükben új-újszerű kocsikról beszélünk még !! - konkrétan rosszabbak a kiforrott ICE kocsikénál, ráadásul még ezek esetében is a teljesítményelektronikai részekkel van a legtöbb gond. Javul a helyzet folyamatosan, de egy nagy-áramú inverter per pillanat egyértelműen nagyobb hibaforrás egy kocsiban - mint egy gagyi, karburátoros tök egyszerű benzinmotor (amivel, ha gond van, hát az esetek nagyobbik hányadában ugyebár a GYÚJTÁSSAL lesz gond...).

 

Hiába nagyon egyszerű egy aszinkron villanymotor (elvileg) - a gyakorlatban azért még ezzel is tud gond adódni, de ami fő: az egyszerű motor mögött nagyon bonyolult és nagyon nagy terhelésnek kitett elektronika dolgozik, aminek ráadásul a hibái nagyon nehezen felderíthetők és javíthatók, magas integráltságú rendszereknél a javításra gazdaságosan (vagy akár fizikálisan) már nincs is mód, a fődarabok cseréje meg olyan költséges, ami minden gazdasági számítást azonnal agyonver. Ha egy EV-ben az akkuval vagy inverterrel baj van (márpedig az élettartama alatt a jelenlegi tapasztalatok alapján jóformán 100%-ra vehető, hogy lesz !!), és már nem garanciális a történet - akkor azonnal ott tartunk, hogy soha semmi, elvi esélye sincs megtérülésnek, bármilyen ICE szar gazdaságosabb megoldás.

 

Márpedig a vásárlókat ez fogja érdekelni - és ugyan pl: az EU területén lehet, hogy a vásárlókat erőszakkal elzárják a többi alternatívától, de ez a világ autópiacának csak a negyede-ötöde, ettől még az USA-Kína vidoran tovább fogja gyártani és használni az itt akár már be is tiltott "normális" dolgokat, és röhög rajtunk tele szájjal...

 

A bébifókáknak meg többet árt, amikor ligniterőműről töltögetjük a csodás EV-t, mint ha egy decens hibridet használnánk...

Előzmény: Auralianus (393958)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393966

Ha a csodaakku megalkotása olyan könnyű lenne, mint ahogy sötétzöld olvtársak egyháza hirdeti, az katonák már rég lézer és plazma fegyverekkel rohangálnának.

Előzmény: PinkBull (393965)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393965

Nem az autoiparon mulik a szilardtest-akku.

Előzmény: Auralianus (393964)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393964

No... akkor most már csak azt kell tudni eldönteni, hogy képes-e az autóiparba koncentrált mérnöki tudás átugrani

a saját árnyékát vagy sem...

 

... én részemről eléggé bizakodó vagyok ;)

 

Előzmény: PinkBull (393962)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393963

Nem is kell messzire menni. Ásd elő megint azt a tanulmányt, amikor a fixen 3,5 literes fogyasztású dízel kibocsájtását

hasonlították az EV-hez egy 800g/kW kibocsájtású hipotetikus elektromos hálózatból vételezett energiával...

Németország és Lengyelország esetén abszolúte nem hipotetikus.

Előzmény: Auralianus (393959)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393962

"

 Gyártástechnológiailag minek van nagyobb

esélye felskálázás esetén olcsóbbá válni: egy jól, vagy egy kevésbé jól automatizálható rendszernek?"

 

Szinten teves megkozelites. Az akku onmagahoz kepest lesz esetleg olcsobb, de az EV attol meg dragabb lesz mint egy egyszeru ICE. Pont ezert fog kiarazodni egy csomo ember az individualis mobilitasbol. 

 

Persze ez lehet csak atmeneti lesz, mert majd jonnek a szilardtest-csodaakkuk, es akkor tenyleg olcson EVzunk majd, de azert az meg egy kicsit odebb van. A jelenlegi akkutechnologia viszont sanszosan sose lesz olcsobb mint az ICE. 

Előzmény: Auralianus (393958)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 4 393961

Bármiféle konkrétum nélküli személyeskedő mellébeszélés. Bullshit.

 

Hit alapon gondolkodtok mind, te is, a többiek is, és úgy vagytok vele, hogy amit nagyon támogattok, annál szándékosan nem látjátok az ordas hibákat is, ugyanakkor szuggeráljátok folyamatosan magatokba, hogy "ami még megoldatlan, a fejlődés majd azt is megoldja".

 

Miközben a tapasztalat az, hogy a fejlődés ugyan folyamatosan zajlik, de azért mégsem sikerül mindig minden problémára adekvát választ találni - viszont közben a fejlődés MINDENT ÉRINT, fejlődni tudnak azok a dolgok is, amelyeket ti elvetnétek, és elképzelhető simán az is, hogy ők fejlődnek jobban, és végül ők bizonyulnak jobb kompromisszumnak.

 

Újra csak: túlzás nélkül fasisztoid fanatizmussal volt itt képviselve sokak részéről az a német Energiewende is - ami esetében most már igenis bátran kimondhatjuk, hogy voltaképpen a bukásának beismerése a német vezetés részéről az, hogy az Északi Áramlatot erőltetik (és ez évben talán már el is fog indulni rajta az orosz gáz), mert valójában el is érhető, meg is valósítható módon csak ezt tudják az emisszió további csökkentése érdekében itt és most bevetni. Hiába van egyre több napelem meg szélkerék, az emisszió már nem csökken - csak a holtidők meg a junk áramok mennyisége növekszik már. Nem tudjátok a természetet megerőszakolni, és a tárolásra sem talált még senki ipari szinten vállalható költségű megoldást. Ez van.

Előzmény: Auralianus (393958)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 1 393960

"Vajon több vagy kevesebb meghibásodást fog produkálni egy párszáz

mozgó és mechanikai kopásnak kitett alkatrésszel kevesebbet tartalmazó rendszer? "

 

Nem ez volt a kerdes.

Előzmény: Auralianus (393958)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393959

Izé... ehhez egy percet sem kell kutatni :) Ezt már rég megtették rengetegen.

 

Nem is kell messzire menni. Ásd elő megint azt a tanulmányt, amikor a fixen 3,5 literes fogyasztású dízel kibocsájtását

hasonlították az EV-hez egy 800g/kW kibocsájtású hipotetikus elektromos hálózatból vételezett energiával...

 

... vagy monnyuk valamelyik nukis hatástanulmányt, amit Padi szeret idelinkelgetni :) A pár napos megható története

a sehol vissza nem váltható kínai ipari akksipakkról is igen megható/meggyőző volt :)

Előzmény: advocatusdiaboli (393957)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393958

Izé...

 

... szerintem mielőtt nagyon belemennénk a nagybetűs "hozzáknyilvánosságra"-ba.. szerintem vitasd meg PiBU kartáccsal,

hogy mely autógyár hozza nyilvánosságra és miért nem az általad szükségesnek tartott módon a meghibásodási statisztikáit ;)

 

Engem azért érdekelne, hogy mi a benned lakozó gépész véleménye a nagy számok és murphy törvényének frigyéből, mint

afféle birkabél-jóslásból fakadó következtetésekről? Vajon több vagy kevesebb meghibásodást fog produkálni egy párszáz

mozgó és mechanikai kopásnak kitett alkatrésszel kevesebbet tartalmazó rendszer? Gyártástechnológiailag minek van nagyobb

esélye felskálázás esetén olcsóbbá válni: egy jól, vagy egy kevésbé jól automatizálható rendszernek?

 

Meg hasonló ilyesmik...

 

... természetesen nem muszáj az ilyen dolgokat figyelembe venni rendszer szinten, pláne akkor nem, ha ugye valláskárosult

zöldnáci hibbant fanatikusokkal vitázol. Ilyeneket csakis olyankor vesznek számításba, amikor mondjuk két ICE modellt kell

összehasonlítani, hiszen akkor nem áll fenn az esetleges elfogultság kédésköre :)

Előzmény: advocatusdiaboli (393955)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 4 393957

Ilyen alapon viszont akkor szíveskedj a napelemhez tartozó emisszióhoz hozzászámolni a legyártásuk, kiszállításuk, felszerelésük majd üzemeltetésük, később az egyelőre még nem is igazán tisztázott újrahasznosításuk folyamán produkált emissziót.

 

Kicsit idegesítő, hogy szigorúan tendenciózusan gondolkodsz, és a nem támogatott dolgok esetén minden externália hozzászámolását rigorózusan elvárod - az általad preferált dolgoknál meg egyszerűen figyelmen kívül hagyod ezeket. Ha az EV esetében csak az számít - neked - hogy nem jön ki a seggéből semmi - akkor az ICE esetében is szíveskedj kizárólag azzal számolni, ami kijön belőle...

Ha viszont az ICE esetében odaszámolod a benzinkút létesítésének meg az olajbányászásnak-finomításnak az emisszióját is - akkor tedd meg ezt az EV esetében is, ott is van bányászás, az EV töltőoszlop (vagy elektromos hálózat) létesítése és üzemeltetése sem kisebb mutatvány, mint egy benzinkúté, egy átlagos EV akku előállítása még egyszer akkora emissziót produkál, mint magának a kocsinak az előállítása - stb...

 

Nem, nem szép az összkép, csak akkor az, ha hazudozunk önmaguknak róla. Pótcselekvés, és nem lesz megoldás SEMMIRE. 

 

Természetes, hogy le kell majd cserélni az olajhajtású autókat is - de valójában nem ők a "főellenség", az emberiség globális emissziójának a zömét az energetikai szektor, az ipar-mezőgazdaság produkálja, ezek így együtt az emisszió négyötödénél is többet tesznek ki, ezt kell megoldani, a transzport-közlekedés ágazat önmagában valójában nem is számítana. Ha az egész világ átállna tiszta, klímasemleges energetikai rendszerekre, az épületeket is beleértve, és a mezőgazdasági és ipari technológiák üvegházgáz-kibocsátását is minimalizálni tudnánk - akkor valójában az, ha az autók még maradnak valameddig olaj-gáz-stb.. hajtásúak - NEM IS SZÁMÍTANA SEMMIT, amennyit ezek kipüfögnek, azt még a bioszféra le tudja nyelni. Valójában az ipar-energetika lenullázásával már egyensúlyi helyzeten belülre kerülnénk, míg a személyautók kinullázásával konkrétan észrevehető hatást sem tudnánk generálni.

Előzmény: Auralianus (393954)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393956

Morgalmakrol volt szo. Grüne, Greenpeace, Levego Munkacsoport, es hasonlok. Ostoba bolcseszek gyulekezete. Talan van egy-ket hulyebb informatikus is arrafele, aki szinten azt kepzeli hogy az aram a konnektorbol jon.

 

A Friday for Future nepsegre meg eleg jo ralatasom van, leven a gyerekem pont ez a korosztaly, es eleg sokat mesel a prominenseikrol. Szerencsere neki tobb esze van. 

Előzmény: Auralianus (393953)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 3 393955

"Csak halkan jegyzem meg, hogy az összes EV gyár tönkrement volna, ha a 8 év garanciás akkujait nagy számban kellett volna cserélgetni... "

 

Jelenleg egyetlen egy EV gyár van, a Tesla - amelyik nem is képes nyereséget produkálni a létezése óta sem, csak egyelőre még a piac hajlandó finanszírozni a kísérletet. A többi gyár az össztermeléséhez képest kis arányban gyárt EV-t is, és igen, jelenleg ez az ágazata egyetlen egy gyárnak sem termel nyereséget - a hagyományos kocsikból kereszt-finanszírozzák...

 

Amúgy meg Aurihoz hasonlóan veled sem lehetséges a folyamatok dinamikáját megértetni - változatlanul az a helyzet, hogy ma az utakon futó EV-k kb: háromnegyede három évesnél fiatalabb kocsi, a Tesla például 2015-ben érte el egyáltalán a negyedévenkénti 10 ezres gyártási darabszámot először (és azt is csak az év vége felé), a legkorábban induló Leafból 2020 környékére érték el az összesen félmilliós eladott darabszámot, ugyanakkor ebből 2015-ig kb: százezer ment el - az utóbbi pár évben futott fel a piacuk, és a 8 éves vagy annál idősebb EV-ből az egész világon nem találsz csak tízezres darabszámút, aminek az egyébként elsöprő többségükben már megtörtént akkucseréjét persze még "kibírták" a gyártók. 

 

De nem véletlen, hogy NEM HOZZÁK NYILVÁNOSSÁGRA az ezzel kapcsolatos adatokat, csak a mindenféle önbevalláson alapuló fogyasztói portálokon gyűlnek a tapasztalatok - miközben azért üzenet értékű, hogy a gyártók megállás nélkül variálnak az akkukkal, éppen azért, mert tudják: ez így még NEM JÓ...

Előzmény: szilvatövis (393930)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 393954

igen, ha a kibocsájtást leszűkíted a kipufogócsövön át távozó GHG-re...  pont ilyen alapon lehet kijelenteni, hogy

Kína felelős azért a kibocsájtásért, amit az EU-ban vásárolt termékek előállítása és szállítása okán keletkezik...

 

... a valóságot tetszőlegesmértékűre szűkítve ugye eléggé sokminden igazolható...

 

... de én azért reménykedem benne, hogy ezen a fórumon megy ez nekünk kicsit felnőttebb módon is ;)

Előzmény: advocatusdiaboli (393952)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 393953

Jahogy... most már nem elég "zöldnek" lenni, megjelent a "vezető politikus" kritérium is...

 

... legközelebb már majd a hajszínt, nemet és postacímet is beveszed a kritériumrendszerbe? :Đ

Előzmény: PinkBull (393950)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 2 393952

Dehogy adják. Az egész transport-ágazat adja a globális CO2 emisszió 14-17%-át, a repüléssel, hajózással, teherautókkal együtt - és ebből a személyautók a bő harmadát képviselik.

 

Valójában a klímára nem sokkal van nagyobb hatása a személyautóknak, mint mondjuk a cementgyártásnak-építőiparnak.

És a legidegesítőbb az egész mizériában az, hogy a jelenlegi globális energiamix mellett a személyautók teljes mértékben EV-re átállítása valójában maximum pár százalékos CO2 emissziócsökkenést okozna, tehát semmiféle észrevehető hatása a klímára nem lenne.

 

Teljesen értelmetlen pótcselekvés most ez az egész, az erőforrásokat a tényleg nagy szennyezőkre - magára az energetikai szektorra, az iparra kellene koncentrálni.

Előzmény: PinkBull (393939)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.11 -1 2 393951

Nem. Természetesen mindenki látja a "régi rendszer" hosszú távú fenntarthatatlanságát - bár megjegyezném, hogy a kőkorszak óta sosem működött semmilyen emberi társadalom és gazdaság olyan módon, ami a végtelenbe extrapolálva is fenntartható lett volna, az örökös korrekciók és irányváltások tehát magától értetődő dolgok.

Viszont egy működő rendszert egy nem működőre nem lehet lecserélni - és te/ti ezt vagytok teljesen képtelenek felfogni. Te is minden nap előadod a kabaré-esztrádműsort arról, hogy az atom- és hőerőmű egy az egyben, minden egyéb nélkül kiváltható napelemmel, a belsőégésű motorral hajtott gépjárművek az elemes kisautóitokkal - és lehetetlenség ráébreszteni arra, hogy ez az elképzelés alapjaiban téves.

Nagyon hosszú út, és ma még nem is ismert/létező technológiák fejlesztése választ minket el attól, hogy a ma ismert megoldásokat kiválthassuk. És pont te/ti ezekkel a fejtegetéseitekkel valójában gátoljátok, lassítjátok ezt a folyamatot, mert a laikus közvélemény többsége teljesen süti a témához, fogalma sincs semmiről, és ha a sötétződdségek felől állandóan azt hallja, hogy "már minden adott az átálláshoz, már megvan minden technológia és MEG IS ÉRNÉ" - akkor nem fog támogatni költséges és hosszadalmas fejlesztési projekteket - amelyek nélkül viszont az az állapot, amit ti már ma meglévőnek hazudtok, tényleg előállhatna...

Előzmény: szilvatövis (393945)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393950

Ezek vezeto Zöld politikusok? LOL.

Előzmény: Auralianus (393949)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393949
Előzmény: PinkBull (393948)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 1 393948

Valojaban a rendszerben gondolkodas teljesen idegen a sotetzoldektol. Nem veleltenul nincsenek mernokok ezeknek a mozgalmaknak a elen, kizarolag bolcseszek es hasonlo semmirekellok.

Előzmény: Auralianus (393947)
Auralianus Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 393947

jogos... átfogalmazom...

aztán rájössz egy értelmes gondolkásra hajlandó ember rájön, hogy jó az a 14% simán 25%-nak is, a többieknek meg mindegy,

mert nem eszmét cserélni, hanem "sötétzöld marhaság"-ozni járnak ide...

 

... az eredeti ugyan rövidebb volt, de így tényleg pontosabb :)

Előzmény: PinkBull (393944)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.11 0 0 393946

"Ha kevesebb élőmunkaerő kell egy EV legyártásához, akkor az olcsóbb lesz. "

 

OMFG.

 

 

Előzmény: szilvatövis (393945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!