Keresés

Részletes keresés

kobab Creative Commons License 3 napja 0 0 345996
Előzmény: newman2018 (345988)
_Berci Creative Commons License 3 napja -11 0 345995

 

Azt nem tudom pontosan, de itt lehet nezegetni, hogy hogyan nez ki. Az ar nyilvan darabszamfüggö ...

 

http://www.mahytec.com/en/products/compressed-hydrogen-storage/

 

Előzmény: newman2018 (345988)
kobab Creative Commons License 3 napja 0 0 345994
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 345993

Valami szenszalas muanyag kompozit, aminel csokkentettek az arat valahogy. A BMW is ezzel kiserletezett az i3nal. Hogy pontosan milyen gyartasi eljaras van mogotte azt nem irjak, de ahogy nezem ezt is laminalni kell valahogy.

Előzmény: kobab (345992)
kobab Creative Commons License 3 napja 0 0 345992

Sb ehhez mit szólsz, sztem ez nagyobb szellemi termék (ha igaz) mint a laptopakksikkal történő *** növesztés. 

http://www.eurekamagazine.co.uk/design-engineering-news/unique-lightweight-chassis-structure-for-new-ev-project/193807/

Amúgy ez mi a szösz lehet?

 

a cikkben hivatkozott linkek: 

https://kwspecialprojects.com/project-details/topcat-thermoplastic-carbon-tub

https://www.uniti.earth/product/

Előzmény: shadowbull (345987)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 2 345991

A "dizel halott" cimszora:

 

https://www.vezess.hu/magazin/2019/03/15/bmw-dizel-interju/

 

A hagyományos dízelpiacok közül viszont Franciaországban továbbra is az újonnan eladott BMW-k mintegy 55 százaléka, Belgiumban 60, Olaszországban egyenesen 85 százaléka dízelmotoros autó. Az öngyulladásos motorok még mindig eladásaink nagyobbik részét teszik ki Európában.

 

Bezzeg ha hallgatott volna a BMW a sok okosra, es kiszallt volna a dizelbol, akkor ezek a vasarlok szepen atmentek volna a konkurenciahoz...

,m,1710 Creative Commons License 3 napja 0 0 345990

A Tesla nem tömeggyárto VW. a Tesla EVt gyárt rakásra  ugyhogy ez a Y se nem oszt se nem szoroz, ez csak a média ügye. most hallok elösször eröl ami bizonyitsa, hogy nem relevans, majd párévolva talán

de a ugynevezett  "konkurentek fontos" hogy tudjunk a létezésükröl. hehe

flegma voltam tudom, de most ez van.

Előzmény: hummel8 (345989)
hummel8 Creative Commons License 3 napja 0 1 345989

"a Tesla  már igazibol gyárt anyi fajtát, hogy ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel csak a mediát"

 

hat ha jol tudom a tesla összesen 3tipust gyart.. szoval tulzasba meg nem estek :-)

Előzmény: ,m,1710 (345986)
newman2018 Creative Commons License 3 napja 0 0 345988

Mennyibe kerül 800 barra összenyomni a hidrogént? Nem tudom azért kérdezem.

Előzmény: _Berci (345982)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 1 345987

"ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel"

 

Ha ez tenyleg igy van akkor komoly szarban van a Tesla.

Előzmény: ,m,1710 (345986)
,m,1710 Creative Commons License 3 napja -1 0 345986

Model Y?  kit érdekel

a Tesla  már igazibol gyárt anyi fajtát, hogy ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel csak a mediát

 ami nem releváns

Előzmény: shadowbull (345984)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 1 345985

Mert senki nem akar kinai ipari hulladekot, amit nem is lehetne europaban forgalomba helyezni.

Előzmény: GPS (345979)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 345984

"de részben ezek csak papiron vagy látványos reklámokon esetleg néhágy a forgalomba mozgo"

 

Ahogy a Model Y is jelenleg.

 

 

 

 

Előzmény: ,m,1710 (345978)
_Berci Creative Commons License 3 napja -11 0 345983

 

Azt azert nem kellene elfelejteni, hogy a 2018-as evben a kinai EV piac a vilag EV piacanak az 57%-t tette ki.

 

Nem kell feltetlenül a premium osztalyt überelni ahhoz, hogy el lehessen adni egy EV-t. Nyilvan, a kezdeti gyartasi nehezsegek, a felskalazas problemai, a sok elözetes fejlesztes ... vezettek oda, hogy mindenki a >60k$ körül tülekedik. Valojaban pedig varosi autonak böven eleg lenne, az emlitett tipusban levö ~70 KW-os e-motor (~100 LE), amely varosban (0-70 km/h sebessegtartomany) valszeg kb. ugy viselkedik, mint egy 150-200 LE-s ICE auto ...

 

Előzmény: GPS (345979)
_Berci Creative Commons License 3 napja -11 0 345982

 

Mai czikk. Arakkal!

 

Renewable hydrogen “already cost competitive”, says new research

 

https://energypost.eu/renewable-hydrogen-already-cost-competitive-says-new-research/

 

Monnyuk 5letnek nem (lenne) rossz egy hidrogenhajtasu Nissan e-Power rencör. 100 km-re kb. 1 kg hidrogen üzemanyag kellene bele.

 

Ha jol emlexem, 1 m3 20 °C-os hidrogen sulya 86 gramm. Vagyis 1 kg -> ~12 000 liter.

 

Azt ~800 bar-ra komprimalva ~15 liter. Vagyis, mondjuk 500 km-re 75 literes üzemanyagtartaly kellene (3*25 liter). Ilyesmiket vagy 10 eve lattam ... többretegü kevlar-aramid-üvegszal kombinacioban, többfalu tartalykent elkeszitve ...

 

mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 345981

Tényleg szar volt, amire azt mondtuk :-)

Előzmény: GPS (345979)
newman2018 Creative Commons License 3 napja 0 0 345980

Mondjuk 5 éve kapható (Mirai) hidrogén hajtású autó igaz nem sokat adtak el összesen 8-10E darabot csak.

Ezt lehet kísérletnek nevezni a piac tesztelése, műszakilag kész van az autó. 

Előzmény: _Berci (345973)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 345979

 

Erdekesch, hogy az ócsó kinai EV senkit nem 6ott +.

 

Pont úgy, ahogy a '60-as években senkit nem 6ottak meg az olcsó japán autók sem - sőt, teli szájjal ki is röhögték őket.

 

Sőt, arra sem emlékszik már senki, ahogy (szintén abban a korszakban) - a japán termékek mellé kötelező volt a "szar japán" minősítést használni - mert nulla becsülete volt mindennek, ami onnan jött.

 

A márkás Grundig, Philips, Blaupunkt, stb. korában az ilyen-olyan Sony (vagy Sanyo - akkor ez mindegy volt a közbeszédben), vagy Toshiba meg ilyenek - csak gyenge, szánalmas próbálkozások voltak - komoly ember a kezét nem tette ilyenre.

 

Amikor meg az első Samsung videók megjelentek a panasonic-ok mellett  (a szánalmasan béna lemez-alvázukkal) - akkor volt csak igazi hahota, hogy "Nimáá, ezt a halom szart".

 

Na így vagyunk most a kínai autóval is.

.

Előzmény: _Berci (345976)
,m,1710 Creative Commons License 3 napja 0 0 345978

Birom ezt a "Audi Q4 eTron, BMW iX3" EV konkurenciát meg Jaguar, Porshe stb

 

de részben ezek csak papiron vagy látványos reklámokon esetleg néhágy a forgalomba mozgo

 

de nemtudunk sokat a aku meg más kapacitásrol anyit tudunk, hogy majd Kinába fogják gyártani meghogy 5oo km fog megtenni , stb mézesmadzag

 

a Tesla aku viszont kivan vesézve, és hogy a Gigafactory a világlegnagyobb "tetöalatti" kocerájába piszmognak vele.

Előzmény: shadowbull (345967)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 345977

USa-ban szerintem nagyon kicsi igény van VW Golf méretre

Előzmény: _Berci (345974)
_Berci Creative Commons License 3 napja -11 0 345976

Erdekesch, hogy az ócsó kinai EV senkit nem 6ott +.

Előzmény: _Berci (345952)
szilvatövis Creative Commons License 3 napja -1 0 345975

Tessék, már is van példa a hidrogén előállításra szélkerekekkel... vevő is akad rá.

Valójában nem ennek van hírértéke, hanem annak, hogy az egészhez már nem kell állami támogatás.

https://www.rechargenews.com/wind/1728912/orsted-backs-green-hydrogen-in-dutch-offshore-wind-bid

 

Néhány évvel ezelőtt az offsore szélkelepek még előkelő helyet foglaltak a nukis érvrendszerben elrettentő példaként milyen drága a megújuló és hovatovább már támogatás nélkül is, de legfőképp magánberuházásból, beruházói kockázatra épülhetnek, nem kell eladósítani egy egész nemzetet hozzá.

Előzmény: _Berci (345973)
_Berci Creative Commons License 3 napja -12 0 345974

Akkó´ ez a Model Y. Egy kicsit megvaltoztatott (SUV jellegü) EV (többsegeben Model 3 alkatreszekböl keszitve). Kicsit mast vartam ... olyan Golf jellegüt (kb. mint a VW ID fenykepei). Ezexerint az USA-ban meg mindig a nagyobb autokra van igeny ... "compact" auto talan majd kesöbb ... (de az is lehet, hogy a VW ebben a kategoriaban gyorsabb lesz).

Előzmény: szilvatövis (345958)
_Berci Creative Commons License 3 napja -11 0 345973

 

Az első házrobbanásig.

 

Ammeg miert is lenne? A hidrogen (nem a durranogaz) eleg szelid. Ippeg autokkal is kiserleteznek, amelyek fütöanyagcellaja hidrogennel müxik ... oszt nem gondoljak, hogy minden masodik ótó elszall.

 

Előzmény: Pomber Béla (345957)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 345972

Csak nehogy az akkukkal is az történjen, mint a légellenállással :-)

egyébként az a DS jó értéket tudott, de annál csak jobb autók készültek az 50 év alatt

Előzmény: GPS (345969)
,m,1710 Creative Commons License 3 napja 0 0 345971

"Szégyen"?? statisztika. hehe micsoda amatör meglátás, csak azért, mert "nem fexik" a atomgyártott áram valakinek.

 

az idök változnak mindhogy a nézetek is, ami menö volt 5o évvel ezelött az Ma nem menö, De "holnap"lehet,hogy megint az lesz

 

Ezt a tiszta energiát nem lehet csak ugy leirni, mert nemtudjuk a jövöjét.

 

ÉS föleg amig szenet éget a világ hihetettlen menyiségbe (nem teszem be a statisztikát mert senkit nemérdekel) vagy nemakar szembenézni vele, vagy fényezi, mert az szimpla népámittás

 

Ha tényleg a co2 okozza a "üvegházat" ahogy miljö szakik mondják akkor pláne nem.

 

 

  

Előzmény: szilvatövis (345942)
szilvatövis Creative Commons License 3 napja 0 0 345970

Annak örülnék a legjobban, ha az európai konkurencia öldöklő küzdelemben minél előbb beelőzné néhány millió darabbal. :-)

Előzmény: shadowbull (345967)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 345969

 

Ez a Tesla stilusa, ez a szopottgomboc.

 

Hát az a rohadt C érték, ugye.

 

Emlékszem, amikor a lehetetlen formájú Citroen DS megjelent - azzal reklámozták, hogy a világon egyedülálló C=0,28 -al bír.

Csak hogy ennek már 50+ éve... és valahogy azóta is 0,3 körül mozog az autók zöme  :-))))

.

Előzmény: shadowbull (345966)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 345968

Nekem speciel nincsen nagy bajom a Teslák külsejével. Egész jól néznek ki. Az x kicsit sok talán. De nem ez lesz a baj velük. 

Előzmény: szilvatövis (345964)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 345967

Az a baj hogy mire megjon, addigra mar nem lesz ures ez a szegmens. Audi Q4 eTron, BMW iX3, hogy csak a ket legnyilvanvalobbat emlitsem.

Előzmény: szilvatövis (345965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!