Keresés

Részletes keresés

dunci70 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 62
Elnézést kérek minden mozdonyvezetőtől, tévedtem az általam közölt 150.000 Ft-os bér nem az alapbérre, hanem a bruttó átlagbérre vonatkozik ( műszakpótlékkal, túlórával stb.) A lényegen azonban ez nem változtat, ennek a munkavállalói csoportnak nem állt érdekében bevezetni az új bértáblát. A Hay módszer lejjebb értékelte a referencia szintjüket mint azt a valamikori bértáblában sztrájknyomásokkal kiharcolták. Van egy 35 éve forgalmistaként dolgozó kollegám aki jelenleg 95.000 Ft-os alapbérrel „büszkélkedhet”, ugyanez mozdonyvezetőknél egy kicsit magasabb nem ?

Más ! Informálódtam egy kicsit erről a VDSZSZ-es VÖKKÖP önsegélyező pénztárról. A következőket közölték velem a tagjai: Annak idején (mivel más választás nem volt)a VÖKKÖP megalakulásakor beléptek, mert jónak látták azt, hogy ők nem fizetnek semmit csak a cég. Szakszervezeti tagsághoz volt kötve hát oda is beléptek (éves befizetés mínusz szakszervezeti tagdíj még mindig bőven megérte) Igen ám de megalakult a PVDSZ, és létrehozta saját pénztárát, amely több szolgáltatást nyújt. Számoltak újra a munkavállalók és többen is átléptek az új pénztárba ami még ráadásul a tagságot szakszervezeti kötelező belépéshez sem kötötte. A VÖKKÖP –nél a befizetett díjaknak csak ötven százalékához lehet hozzájutni, a többit visszatartják. Tehát ha most ez bekerülne a VBKJ- ba, persze, hogy nem választanák elegen ahhoz, hogy a felügyelő bizottság tisztelt tagjai jó jövedelmet húzzanak belőle.

Hát ezért nem kaptuk meg az Enni- kék utalványt !!

A dolgozó érdekei, hol vannak itt, Kit érdekelnek ? Azt nem tudja véletlenül valaki megmondani, mi az oka annak, hogy a Vasutas Magazinban megjelent bértáblához képest a referenciaszintekhez tartozó értékek jelentősen csökkentek mire a megállapodást aláírták ? A KSZ azon módosításának, hogy a munkahelyen eltöltött készenlétet ezentúl az ügyelet szabályai szerint kell fizetni, mi értelme ?

MÁS ! Megjelent egy Kugler Flórián cikk, bemásolom ide és várom véleményeteket.

2004.01.06 - Világgazdaság
Humánpolitikai átalakulás a MÁV-nál
A közelgő vasúti létszámleépítésről már sokan hallottak, de kevesen tudják, hogy ez csak kis része a MÁV átfogó humánpolitikai reformjának - tudtuk meg Kugler Flóriántól, a cég vezér igazgató-helyettesétől. Ebben olyan területek kapnak nagy hangsúlyt, mint a szakképzés fejlesztése, a menedzsmentismeretek terjesztése a vezetők körében, egy új, munkakör- értékelési rendszeren alapuló juttatási rendszer létrehozása, a kollektív szerződés reformja, bérfelzárkóztatás és egy új, egységes bér számfejtési rendszer kialakítása. A legtöbb dolgozót alighanem a bérrendszer reformja érinti. A Hay- módszeren alapuló munkakör-értékelésre építő bérrendszer elsődleges célja az, hogy az alapbéreket országszerte egységesítse. Jelenleg ugyanis az azonos munkakörben dolgozók fizetése között akár négyszeres eltérés is lehet, ami az új sávrendszerrel 1,5 szeresre csökkenthető. A mai közel 90 féle bérpótlék helyett a tervek szerint három kategória lesz: alanyi jogon, illetve rászorultsági alapon járó pótlékok, valamint egy fejenként évi 150 ezer forintos, tetszőlegesen felhasználható keret. Erről a dolgozó maga döntheti el, hogy milyen formában, például étkezési, továbbképzési vagy üdülési támogatásként veszi fel. Ezek mellett megjelenik két új fogalom is: a vasutas-szolgálati pótlék és a reformprémium. Mindkettőt a bér százalékában határoznák meg. A reformprémiummal a vezetésnek az a célja, hogy felzárkóztassa a fizetéseket a versenyszektoréhoz. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, elengedhetetlen egy fejlett bérszámfejtési rendszer kialakítása. Ma gyakorlatilag két ember - egy vasutas és egy informatikus - kezében van a MÁV teljes bérszámfejtési rendszere, ami mostanra ahhoz vezetett, hogy például ugyanannak a moz donyvezetőnek a bérét máshogy számfejtik az ország különböző pontjain. Az új humán információs rendszer kialakítása 3 milliárd forintot igényelne, amit - ha az alapító is hozzájárul - jövő januártól kezdve három év alatt, 1 milliárdos részletekben használ majd fel a vasút. Az áttekinthetőség elősegítése lenne a célja a kollektív szerződés reformjának is: most egy rendkívül aprólékosan kidolgozott, és ennek megfelelően nagyon hosszú, több száz oldalas, a MÁV minden dolgozójára egységesen érvényes kollektív szerződés létezik. A jövőben ez úgy változna, hogy a mindenkit egységesen érintő témákban születne egy alapszerződés, az ágazati sajátosságokat pedig külön szabályoznák az ágazati kollektív szerződések. Mire azonban ez az átalakítás befejeződik, a reform érintettjeinek száma 11 ezerrel kisebb lesz, mint most: ennyi alkalmazottjától kíván ugyanis megválni a MÁV a következő három év során. Kugler Flórián ehhez az egyik legfontosabb eszköznek a jövőre már egész évben működő ösztönzött nyugdíjazási rendszert tekinti. Előzetes becslések szerint 2004-ben közel 900 vasutas vonul majd nyugdíjba, de helyüket nem töltik be. Persze lesznek olyanok, akik - bár jogosultak lennének az előre hozott öregségi nyugdíjra - mégsem veszik majd igénybe, mert kedvezőbbnek ítélik a rendes felmondással járó végkielégítést. Erre jövőre várhatóan 1300 vasutas tarthat igényt, a többiektől kiszervezés keretében válik meg a cég. Ezek azonban csak tervek: hogy végül hányan és hogyan távoznak a vasúttól, még kérdéses. A Vasutasok Szakszervezete által létrehozott sztrájkbizottság ugyanis támadja az erről szóló kormányhatározatot, valamint a MÁV Rt. igazgatóságának döntését, mivel azokat velük nem véleményeztették. Mindenesetre aki vasutas marad, az sem ülhet tétlenül: egyre több alkalmazottja számára szervez valamilyen szakképzést a vállalat. Erre jövőre várhatóan 2,5 milliárd forint közeli összeget költ majd a vasút: ezáltal több mint 1000 dolgozó vehet részt nyelvi képzésen - amennyiben ezt a munkakörük indokolja -, valamint elindul egy komolyabb uniós oktatás is. A tanulás alól természetesen a vezetőgárda sem húzhatja ki magát: ha az uniós vasút-liberalizáció nyomán a magyar vasút is versenypiacon találja magát, olyan vezetőkre lesz szüksége, akik az új - sok esetben keményebb - feltételek mellett is életben tudják tartani a céget, ehhez pedig elengedhetetlen az alapvető menedzseri ismeretek elsajátítása. Ezért a jelenlegi, idősebb vezetők számára úgynevezett "senior menedzser" képzést indítanak, s beiskolázzák azokat a fiatal diplomás vasutasokat is, akik hajlandóak menedzsmentet tanulni.

mattil Creative Commons License 2004.01.08 0 0 61
Hmm.Egy uj felvételes jegyvizsgáló tényleg többet fog keresni, mint egy régebbi vezető jegyvizsgáló?!! Nem semmi..
M62 187 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 60
No-no! És ha nem lesz annyi, akkor kifizeted a különbséget? :-)
Előzmény: 1047 005-2 (59)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 59
". Hogy az idén mennyi lesz, azt még én sem tudom... "

11%-al számolva 97236 Ft.

Előzmény: M62 187 (56)
rg7 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 58
Utcáról.
Ha nem is napi gyakorlat, de hálóztai szinten sűrűn előfordul, hogy a bünti lejárta után visszakívánkoznak.
Ha meg mozd-vez gyakornokból lesz mozdonyvezető, ő neki a szabályok alapján 0 km-esként a 95-ös alap jár. Ez már nálunk újfelvételest jelent, hiszen előtte nem volt mv.
Előzmény: Törölt nick (57)
M62 187 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 56
91-ben kezdtem, tavaly 87600 volt az alapbérem. Hogy az idén mennyi lesz, azt még én sem tudom... A múltkori MOSZ-lap táblázatából tudom, hogy a fizetésem alapján a 4500 mozdonyvezető alsó 11%-ához tartozom :-(
Pár hete hallottam, hogy Szolnokon a gyakornokok 82000 forinttal kezdenek!?!
Előzmény: 1047 005-2 (52)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 55
"hogy egy évekig háborút viselt országban az mv-k átlagfizetése 1000€ felett van"

Jobban áll a gazdaságuk és lehet,hogy kevesebb seggen ülő tolvaj van náluk.

Előzmény: rg7 (54)
rg7 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 54
Azért érdekes, hogy egy évekig háborút viselt országban az mv-k átlagfizetése 1000€ felett van. Ez az ország Horvátország.
Előzmény: 1047 005-2 (53)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 53
"hanem reális bért szeretnék látni "

Én is el tudnám viselni a 3000 € körüli fizetést,de sajnos ennek sokáig nincs még realítása.

Előzmény: rg7 (51)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 52
"egy újfelvételes mozdonyvezető többet fog keresni mint én 13 év szolgálati idővel"

A 2003 alapbéred 11%-al megemelve kevesebb,mint az emlegetett 9x000 FT?

Előzmény: M62 187 (49)
rg7 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 51
A reálisan gondolkodók szerintem nem fognak csalódni a béremelésünkben.

Én nem béremelést, hanem reális bért szeretnék látni a nagyon is reális munkámért.

Előzmény: 1047 005-2 (48)
rg7 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 50
Miért? Hogyan? Felmondasz?:)
Komolyan kérdezem.
Előzmény: M62 187 (49)
M62 187 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 49
Magyarul... egy újfelvételes mozdonyvezető többet fog keresni mint én 13 év szolgálati idővel. Na ez az, amiből nem eszik senki...
Előzmény: rg7 (46)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 48
Mai tájékoztatásom szerint a MOSZ még nem írt alá a bértáblával kapcsolatban semmit.Több alternatíva közül fognak választani.A reálisan gondolkodók szerintem nem fognak csalódni a béremelésünkben.
rg7 Creative Commons License 2004.01.06 0 0 46
12-esbe. De a bértábla nem vonatkozik ránk...
Csak ha újfelvételes, illetve a munkakörbe újonnan bekerülő munkavállaló vagy. Magyarul suxx.
Előzmény: M62 187 (45)
M62 187 Creative Commons License 2004.01.06 0 0 45
A mozdonyvezetők melyik munkaköri kategóriába tartoznak?
Előzmény: dunci70 (43)
dunci70 Creative Commons License 2004.01.06 0 0 44
A megvilágosodtam abban a kérdésben, hogy miért állhatott valószínűleg a szakszervezetek érdekében a régi rendszer további fenntartása az új bértáblával ellentétben. Az egyik helyi szakszervezeti kisfőnök kérdésemre azt a magyarázatot adta: akkor ha mindenkire vonatkozóan bevezették volna( a független külsős cég által jó pénzért elkészített ) új bértáblát, sokan lettek volna olyanok, akik sem most, de még jövőre sem kaptak volna semmi béremelést, mert a referenciaszintjük felsőhatárán túl vannak.( A Vasutas Magazin melléklete szerint ez mindössze 992 fő !!! ).Tehát vagy ez a szám nem pontos, vagy ezek az illetők valamiért nagyon fontosak a szakszervezeteknek. Más forrás szerint ( VSZ hírondó) ez a dolog már úgy hangzik: nem volt rá fedezet, csak a pótlékok és egyéb juttatások megnyirbálásával lehetett volna bevezetni. Megtudtam még ( eddig elkerülte a figyelmemet),hogy a mozdonyvezetők ugyanabba a kategóriába ( 12 ) kerültek volna, mint például a forgalmi szolgálattevő. Csakhogy míg az átlag mozdonyvezetői alapbér jelenleg becslésem szerint 150.000 Ft körül lehet, a forgalmistáké jóval alacsonyabb. Tehát a MOSZ érdeke a jelenlegi rendszer bebetonozása, hiszen a független Hay módszer leértékelte tevékenységüket a forgalmista mellé. Most akkor kérdezem azt a nyilvánvaló többséget, akik az új bértáblával sokkal jobban jártak volna a tisztelt szakszervezetek hogyan képviselték ??? A MÁV is elkövetett több óriási hibát: például miért csak december 14.-én kellett nyilvánosságra hozni : milyen bérrendszert akar. Ha ezt már szeptemberben tudatosítják a munkavállalókkal, akik a szakszervezetek vezetői felé netán elmondhatták volna észrevételeiket, más lett volna az egész kimenetele. De ha már így történt, miért hátráltak ki a nem kevés összegért elkészített rendszer mögül ? Tényleg nem volt fedezet ? És ezt addig nem tudták ? Akkor december közepén miért kellett reménységet ébreszteni a váltókezelőkben akik például 69.000-et kaptak volna ? Röhej az is, hogy az újfelvételesek viszont ezek szerint megkapják a minimumértékeket. Júniusban fog hozzánk visszakerülni segédtiszti tanfolyamról egy új forgalmista, az ő alapbére 95.000 Ft lesz. Pont annyi mint a 30 éves gyakorlattal rendelkezőé, és akár hiszitek akár nem többet fog keresni mint az állomásfőnök.

FIGYELEM A SZAKSZERVEZETEK AZ ÚJFELVÉTELESEKET KEDVEZMÉNYEZIK, RÉGI TAGOK MÁRIS LÉPJETEK KI.

Én már kiléptem, nem most, hanem mikor a VDSZSZ egyedül sztrájkolt. Azóta nem hiszek nekik, a fentiek miatt azt hiszem jogosan. ( Na ezt a nyilatkozatot tegye be valaki szakszervezeti újságba , vagy a Vasutas magazinba, ha meri )

dunci70 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 43
Figyelem ma megjelent végre az eddig "titkosított" megállapodás teljes szövege.Meglepő módon a MOSZ honlapján jutottam hozzá. Nem ismétlek mindent, csak a legizgalmasabb részt vágtam ki. E szerint mégis van valamilyen bértábla szerűség, de érdekes módon az összegek lecsökkentek a Vasutas Magazin -ban megjelenthez képest. ( Pl.12-eskategóia 115.000-ről 95.000-re. Én is azt hámozom ki az eléggé homályos megfogalmazásból, hogy csak az újfelvételesekre vonatkozik,mit szóltok hozzá ???

A 2004. évi bérintézkedések végrehajtása során a 2004. évre vonatkozó bázis átlagkereset 11%-kal növekszik.
Az alapbéremelés vetítési alapja a 2003. december 31-én és 2004. január 1-jén egyaránt statisztikai állományban lévő munkavállalók 2003. december 31-i személyi alapbére.
A bérfejlesztés végrehajtásának módja:
* Az alapbéremelés vetítési alapja a 2003. december 31-én és 2004. január 1-jén egyaránt statisztikai állományban lévő munkavállalók 2003. december 31-i személyi alapbére, illetve a jelen megállapodás 1. és 2. pontjában érintetteknél az aszerint keletkezett személyi alapbér.

4. Bérsávok:
4.1. A munkáltató - a .../2003. (.... MÁV Ért. ...) HVH sz. humánpolitikai vezérigazgató-helyettesi utasításban foglaltak szerint - 2004. január 2-i hatállyal bevezeti a 2003. évi munkakör-értékelés szerinti MÁV Rt. munkaköri kategóriákat.
4.2. Az aláíró felek jelen megállapodásban rögzítik a MÁV Rt. munkaköri kategóriáihoz tartozó személyi alapbérsávokat, azzal, hogy az elkövetkezendő évek bérintézkedései során elsődleges célnak tekintik a személyi alapbérek sávminimumaira történő ráállást és a személyi alapbérrendszer megvalósítását. (A hivatkozott munkaköri kategóriákat és a hozzájuk tartozó személyi alapbérsávokat az 1. sz. melléklet tartalmazza.)
1. sz. melléklet

A MÁV Rt. munkaköri kategóriákhoz tartozó személyi alapbérsávok

MÁV munkaköri kategória Személyi alapbér minimuma Személyi alapbér maximuma (Ft/hó) (Ft/hó)
6 53 000.- 74 000.-
7 53 300.- 80 500.-
8 53 600.- 87 500.-
9 57 300.- 103 000.-
10 67 900.- 122 000.-
11 78 000.- 140 500.-
12 95 000.- 171 000.-
13 119 700.- 215 500.-
14 141 700.- 255 000.-
15 172 500.- 310 500.-
16 212 000.- 381 000.-
17 259 700.- 467 000.-

MEGÁLLAPODÁS
Az újfelvételes, illetve a munkakörbe újonnan bekerülő munkavállalók
2004. évi minimális személyi alapbéréről
A MÁV Rt. és az aláíró szakszervezetek - a 2004. évi bérintézkedések végrehajtásáról szóló megállapodás alapján - megállapodnak az újfelvételes, illetve a munkakörbe újonnan bekerülő munkavállalók 2004. évi, a MÁV Rt. munkaköri kategóriáihoz tartozó minimális személyi alapbéreiről.
Az újfelvételes, illetve a munkakörbe újonnan bekerülő munkavállalók 2004. évi, a MÁV Rt. munkaköri kategóriáihoz tartozó minimális személyi alapbéreit jelen megállapodás 1. sz. melléklete tartalmazza.
1. sz. melléklet
Az újfelvételes, illetve a munkakörbe újonnan bekerülő munkavállalók,
2004. évi, a MÁV Rt. munkaköri kategóriáihoz tartozó
minimális személyi alapbérei megegyeznek az előbbi táblázat minimum értékeivel
Budapest, 2003. december 30.

rg7 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 41
A bértábla is?
Nagyon meglepődnék... Bár ideje elkezdeni valamit ilyen téren is.
A Volán honlapon van link beléptetéssel a belső információkhoz.
Ezt a MÁV is alkalmazhatná pl. login: X Y; pass: vasúti törzszám.
Előzmény: Törölt nick (40)
rg7 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 39
Geo!

Tudnál küldeni egy KSZ-t és bértáblát az itteni címemre?

Előzmény: Törölt nick (38)
Rokki Creative Commons License 2004.01.04 0 0 37
Ezt én is így tudom. A VÖKKÖP tagság a mai napig szakszervezeti tagság függő. Egyszer már el akarták ezt törölni - amikor megszaporodtak mind a belépések, mind az átlépések a PÖKKÖP-be - de a "Választmány" vagy mi lesöpörte az indítványt és minden maradt a régiben. Szerintem a VDSZSZ nagyon félti a saját pénzét, azaz a tagságától levont szakszervezeti tagsági díjakat, amik nem vonódnak majd akkor le, ha ez a tagság elkezd fogyatkozni. Akkor viszont a Vezetőség léte akár meg is kérdőjelezhető, okafogyottá válik tagság híján.
Előzmény: dunci70 (36)
dunci70 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 36
Felmerült bennem a kérdés, hogy a VDSZSZ- nek miért ennyire fontosak az Önkéntes Pénztárak ( a Népszabadság szerint a VÖKKÖP ) ?? Mi ebben olyan jó üzlet, hogy még a másik három reprezentatív szakszervezet sem vette észre ?? Én úgy tudom, hogy a VÖKKÖP alakult meg korábban az Önsegélyező Pénztárak közül, és abban az időben a tagsági jogot, VDSZSZ tagsághoz kötötték. Ekkor voltak is ezen okból belépők a VDSZSZ- be. Mikor azonban megalakult a PÖKKÖP, ez már nem kért a tagságért szakszervezeti belépést is. Vajon innen fúj a szél ? Új bértábla tekintetében miért van hallgatás továbbra is ??
dunci70 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 34
Találtam még egy közleményt,itt megszólal Bárány Balázs Péter is,igaz semit nem mond.

Budapest, 2004. január 1. (MTI) - További tárgyalások szükségesek a választható béren kívüli juttatások 2004. évi rendszeréről - mondta az egyik vasutas szakszervezet elnökhelyettese az MTI-nek csütörtökön annak kapcsán, hogy a MÁV bejelentette: január elsejétől bevezetik a rendszert.

"A VDSZSZ nem írta alá a választható béren kívüli juttatásokkal kapcsolatos megállapodást, ezért hétfőn tovább folytatjuk a MÁV-val az egyeztető tárgyalást" - mondta az MTI-nek Bárány Balázs, a VDSZSZ elnökhelyettese.

December 31-én mind a négy reprezentatív vasutas szakszervezet aláírta illetve tudomásul vette a vasúttársasággal a 2004. évi kollektív szerződést és a 11 százalékos béremelésről szóló megállapodást. Ugyanakkor nem írta alá a VDSZSZ a kollektív szerződés 6. fejezetét, amely a választható béren kívüli juttatások, a kafetéria rendszerét tartalmazza - magyarázta az alelnök.

A másik három szakszervezet, a Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete a választott béren kívüli juttatások rendszeréről is megállapodott a munkáltatóval - jegyezte meg.

Bárány Balázs a MÁV és a VDSZSZ közti, választható béren kívüli juttatásokkal kapcsolatos nézetkülönbségről szólva kifejtette: azzal egyetért a VDSZSZ, hogy a vasutas munkavállalók részére fejenként 150 ezer forintos keretösszeg állna rendelkezésre éves szinten, ám helytelenítik, hogy a MÁV az ehhez szükséges forrás legnagyobb részét az önkéntes pénztártagság támogatásából kívánja átcsoportosítani.

Szerdai közleménye szerint a MÁV 2004. január elsejével bevezeti a választható béren kívüli juttatások rendszerét annak a megállapodásnak megfelelően, amelyet három reprezentatív szakszervezet aláírt.

Stromajer Andrea, a MÁV kommunikációs igazgatója az eset kapcsán csütörtökön az MTI-nek annyit mondott: a vasúttársaság hétfőn folytatja a tárgyalásokat a reprezentatív szakszervezetekkel a választható béren kívüli juttatások 2004. évi rendszeréről.

Rokki Creative Commons License 2004.01.02 0 0 33
Ma láttam egy dec. 31-én Kugler Flórián aláírásával kiadott táviratot az ENNI-KÉK utalványokról. További intézkedésig nem lehet kiosztani, a Reg. Humánszolg. Vezetők intézkedését kéri benne.
Hát akkor most mégsem írta volna alá a VDSZSZ?
Vagy tényleg az egyoldalú bevezetésről van szó?
A dolgozók viszont ma is és már dec. végén is nagyon fel akarták venni.
rg7 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 32
A VDSZSZ képviselői a tárgyaláson arra hivatkoztak, hogy a tagságtól nincs felhatalmazásuk a kafatéria rendszer támogatására.

Annyira szeretem az ilyen mondatokat!
És arra volt felhatalmazás, hogy évközben szabotálják a VÉT-et, most pedig elfogadják a csak ekkora bérfejlesztést???????????

Előzmény: dunci70 (31)
dunci70 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 31
Mai Népszabadság Hír. Figyeljétek csak vannak kisebb részletek is, kezdenek szivárogni az információk.

" Az óév utolsó napján valamennyi reprezentatív vasutas-szakszervezet aláírta a MÁV Rt. vezetésével a 2004. évi kollektív szerződést és a 11 százalékos béremelést biztosító megállapodást. E szerint az idén a több mint 52 ezer vasutas személyi alapbére alanyi jogon 7,5 százalékkal növekszik - ami megfelel az országos bérajánlásnak -, ezen túl a vasutas átlagbér nemzetgazdasági elmaradásának megszüntetésére további 3,5 százalékos reformprémiumra számíthatnak a dolgozók. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) ellenállása miatt nem sikerült viszont a kollektív szerződésbe foglalni a választható béren kívüli juttatások, az úgynevezett kafetéria rendszer bevezetését. Ennek lényege volna, hogy januártól valamennyi vasutas maga dönti el, mire költi el azt az évi 150 ezer forintot, amit a társaság biztosít számára szociális juttatásként. Választható üdülés, kamatmentes kölcsön, étkezési utalvány vagy nyugdíjpénztári befizetés is. A VDSZSZ képviselői a tárgyaláson arra hivatkoztak, hogy a tagságtól nincs felhatalmazásuk a kafatéria rendszer támogatására. Információink szerint a szakszervezet félti az általa működtetett vasutas önkéntes önsegélyező pénztár fennmaradását. Attól tartanak, hogy megszűnik a jelenlegi tagok érdek lődése a pénztár iránt, így kiürül az alap. A Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezete, valamint a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete abban bízik, hogy a hétfőn folytatódó egyeztetésekre a VDSZSZ megszerzi tagsága felhatalmazását és aláírja a megállapodást. Ha nem így lesz, a MÁV - tekintettel arra, hogy az egyezséget három hónapos tárgyalássorozat előzte meg - egyoldalúan bevezeti a kafetéria rendszert. "

Hoppá, szóval egyoldalúanis bevezetik! Na és mi van az új bértáblával ??. Van,vagy nincs ?? Ez lenne szerintem a mindenkit legjobban érdeklő és leglényegesebb pont.

rg7 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 30
Az egyik szagszervezeti lap címlapfotója.
(Figyelem! Az, hogy közlöm a fotót, nem azt jelenti, hogy egyetértek annak tartalmával:)))
Rokki Creative Commons License 2004.01.01 0 0 29
BUÉK Mindenkinek!
Ma, a Figyelőnet-en is megjelent a hír, de csak nagyon szűkszavúan annyi: a MÁV vezetése és a reprezentatív vasutas szakszervezetek aláírták a 2004. évi kollektív szerződést és a 11 %-os béremelést biztosító megállapodást.
Hát újra csak ennyi, sok újat nem tudtunk meg.
rg7 Creative Commons License 2004.01.01 0 0 27
Hivatalosan állítólag nincs is reform, akkor miért reform-prémiumot kapunk, s nem átalakításit?:)))
Előzmény: dunci70 (26)
dunci70 Creative Commons License 2003.12.31 0 0 26
Megszületett,én is rátaláltam a hivatalos közleményre,amit az MTI-nek adott ki a mÁV. Természetesen semmiféle részlet nem tudható még, azt hiszem lesz miről írni a fórumba a következő napok során. Mindenkinek BUÉK!

MTI HÍr 2003.12.31. 16.50

Az MTI-hez eljuttatott közleményében a MÁV hangoztatja: ezzel megvalósította a munkáltatás és a vasúti közlekedés működésének zavartalan fenntartására irányuló törekvéseit.

A 2004. évre vonatkozó bérmegállapodás keretei között 7,5 százalékos alanyi jogú személyi alapbéremelés, továbbá az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlásán túl a vasutas átlagbér nemzetgazdasági összehasonlításban mérhető elmaradásának megszüntetésére 3,5 százalékos reformprémium valósul meg.

A szerződéssel egyidejűleg a munkáltató a három reprezentatív szakszervezettel megállapodást írt alá a MÁV Rt. átalakítási programja keretében kialakított korszerű bér- és juttatási rendszer bevezetéséről. A MÁV Rt. a Választható Béren Kívüli Juttatások (kafetéria) rendszerét 2004. január 1-jével bevezeti.

A MÁV Rt. új juttatási rendszere által biztosított 1,2 milliárd forintos többletforrás révén a vasutas munkavállalók több mint 90 százaléka, 45 ezer vasutas kerül kedvezőbb helyzetbe.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!