Jut eszembe. A motorháztető rács az eléggé kopottas. A sarkain ki van világosodva, mintha a ponyva ledörzsölte volna amikor le volt takarva vele. Meg ki is fakult azért mindenhol. Nem tudom, hogy mi lenne a legjobb megoldás. Időnként szilikon spray, vagy inkább fessem le feketére? Én a festés felé hajlok, de hátha vannak tapasztalatok az ügyben. Műanyag lökhárítót szoktak gázégővel felfrissíteni, de az itt nem jó ötlet szerintem. A C oszlop díszrácsaival is kell valamit kezdenem, de azok még inkább megviseltek. Törve vagy repedve nincsenek, de kiszívta a nap azokat is.
Ha valamit mindig haladok vele előbb-utóbb csak elfogynak a teendők. Már tényleg nincs sok ahhoz képest, amivel indultam. Eddig a blokkal kapcsolatban jók voltak a megérzéseim, de mostanában indítás után nem sokkal elkezdi enni az olajat, de annyira, hogy szúnyogot is lehetne gyéríteni vele. Talán egy olajcsere megoldja, mert kb 20 éve cserélhettek benne utoljára, de lehet ebbe a részébe is jobban bele kell nyúlni majd.
Miután felraktam akkor jött elő, úgyhogy vehettem is le:) Nem is pogácsa az, hanem egy gumilap a két oldalán vastag peremmel, amivel rászorul a lökhárító felfogatására. Ez a két darab volt ,de szerintem az első lökhárítóhoz is kellene lennie. Én úgy vettem ezeket, mert műanyag lökhárítók voltak az autón, meg kell néznem az alkatrészes dobozokat, mert lehet azok is megvannak.
Még ezt is le kell festeni felrakás előtt.Azt a hibát nem követem majd el, amit a hátsónál, tehát a lökhárító babákkal csak óvatosan bánok, mert könnyen elforog a csavar belül. A rendszámtábla világításhoz is raktam pluszba egy rugós alátétet az anya alá, hogy ne kelljen annyira meghúzni.
A fém lökösön rajta van a felfogató lemez alapból. Egy gumipogácsa kell a sárvédő és a lökhárító közé. Amit linkeltél, az a kétrészes műanyag lökhárítóhoz kell.
Nem néztem meg alaposabban, de mintha rá lenne hegesztve nálam(gyárilag). Alakra sem ilyen, laposabb, ezért nagyon közel van a sárvédőhöz. Felrakáskor ,,sikerült" is lenyúzni a festést a domborításnál, mert a lökhárító hozzáért. Az első még nincs felrakva, holnap lefényképezem hogy milyen a belseje. Pedig a köténylemez is le lett festve nemrég, de még nem került fel. A csomagtér alját kell rozsdátlanítanom előtte. A rendszámtábla világítást ma felraktam, de még nem tudtam kipróbálni, mert az izzófoglalatokat nem találtam meg. Még a vezetékeket sem láttam elsőre, aztán meglettek, mert csak be voltak tűrve oldalra.
Régen nem jelentkeztem, de azért folyamatosan van valami haladás a Skodával. A hónapban felkerült a hátsó lökhárító és a kilapított ajtókárpitok közül 3 lelakkozva. A negyedik még vár. A rendszámtábla világítás búráját csak egy csavar tartotta, de az sem volt rendesen a helyén, így kapott kettő új csavart. Nem volt egyszer behelyezni őket. AZ egyik a fészkében elforgott, a másik oldalra pedig kívülről olvasztottak/ragasztottak bele egy új csavart, miután használhatatlanná vált. Ez a beragasztott is rozsdás volt, ezét úgy kellett levágni, így kiolvasztottam és tettem be másik csavart. Ide nem volt egyszerű, mert belólről a csavarfej nem csúszott be a fészekbe, kombinált fogóval megfogva, majd azt melegítve gázégővel elegendő hő jutott a csavarra ahhoz, hogy a fej belecsússzon a fészekbe. A biztonság kedvéért azét még epoxi ragasztóval is megtámogattam, a túloldalit úgy is ragasztani kellett. Erősnek tűnik, de azért nem akarom majd nagyon megtépni. A bal első ajtókárpitot is ragasztani kellett az alján ahogy Furak kolléga ajánlotta még korábban. Az is jónak tűnik, de egy bolhát mindenképp ki kell hagynom majd, mert a helye még régebben kiszakadt. A kép nem lett valami éles, de azért bemásolom, hogy legyen az is:)
Bocsi kicsit megkésve írok, gondolom már szereztél mocit stb... de azért leírom, hogy bár a favit a legegyszerűbb befaragni, aztán a feliciát karbisan, feliciát injektorosan (itt már kell elektromos ac meg jeladók stb) mégis valahogy a Fabia 1.4MPI ami talán megéri. Papírozni úgysem tudod, akkor már használd ki a nagyobb motor előnyét és azért az sem mindegy hogy már a Fabia motorok is huszonévesek, nemhogy a Favorit...
Sziasztok! Adott egy gyári 120-as skoda és elgondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha kicserélném a motort a favoritéra. Az a kérdésem volna felétek, hogy mire számítsak? Miket kell majd csinálnom a favi motorral, hogy egyáltalán be tudjam tenni a kasztniba? Meg kb. milyen árral számoljak az egészre?
Köszönöm, de ez baromi drága :( , 150e csak a 4 dugó+hüvely+gyűrű! Nem azt mondom, hogy a komplett motorgenerál kijön százötvenből, de a 4 hüvelyt 40-ért felfúrják+hónolják a négy túlméretes (0.50) dugattyú-csapszeg kb 23e ahogy néztem, ehhez jön a négy garnitúra gyűrű kb 10e, ez még mindíg 73 ezer. Valószínüleg ez is lesz a megoldás... azért próbáltam szettben gondolkodni, mert nem kell várni a gépműhelyre (heteket) hanem kényelmesen megoldottam volna otthon azonnal a -kvázi- cserét (ja és nem vékonyítom a henger falát).