Lehet kapni kis rotort és kis fedelet is, de ha cserélni szeretnéd, akkor mindkettőt kell. Gumiból váltómértet illik feltenni, a 155/80R13 kicsi lesz a 165/80R13 helyett. A 175/70R13 egy vállalható kompromisszum, minimális az eltérés átmérőben.
A középső karnak van egy fix állása kb ott. Picit emeld meg és oldalra mozdítsd ki, akkor le fog menni. Azzal a karral a beáramló levegő mennyiségét lehet szabályozni.
Alkatrészeket a fészbuk Faros Skoda adok-veszek csoportban is találhatsz, vagy kereshetsz.
A kötelező folyadék cserén kívül egy szelephézagot érdemes lehet nézni. Ha esetleg hűtőfolyadékot cserélsz /alul, a csöveken van a két lenegedő csavar/, akkor érdemes megejteni Furak által említett termosztátot és fűtéscsapot. Trisós oldattal érdemes a hűtést átmosni. /beleöntöd a kiegyenlítőtartályba és 20-30km-t mész vele/. A fűtés körére külön figyelni kell az öblítésnél, mert a hűtőkör leengedésekor nem ürül le teljesen. A hűtés a motor bal oldalán, a fűtés a jobb oldalán indul előre. Bilinccsel előre készülj, ha megbontod a csöveket :)
Az Andrt féle könyvben minden fontos dolgot megtalálsz, óriási segítség.
Elől még amikor az volt soron letömítettem mindent, de itt hátul azért más a felállás. A víz így sem folyik be. Viszont a lámpabúra belsejébe bejutott valahogy, ha így elrozsdásodott. Ott is elgondolkodtam a tömítésen. Valami kör keresztmetszetű gumit lehetne a búra és az aljzat közötti résbe nyomni, persze csak lazán, az is megtenné a hatását. Végül is tömítés nélkül lett felrakva a is. Majd figyelem a lemezek állapotát néha. A savas fürdő után horgany spray-t kaptak. Az önmagában is elég jó, a rozsdamarás után talán még jobban is bírja. A helyzet és tolató lámpák működnek, az indexek nem, a fék lámpákat viszont még nem volt alkalmam ellenőrizni.
Csereszabatos, de kábelköteggel együtt kell venni. Mert a 105 műszeregységet kábelek kötik össze az autó kábelkötegével, a 120-as órákon meg alapból rajta van a kábelköteg ami az autó kábelkötegére csatlakozik.
A km spirált másik lyukon kell átfűzni mert a 120-as csoporton bal oldalra megy a spirál, a 105-ön meg középre. Az üresen maradt furatokat ragazd le a karosszérián mert ott csunyán bemegy a hideg az utastérbe télvíz idején.
A jobbelső sàrvédő elején van egy csúnyàbb javìtàs, közelről észrevehető. A festés viszont nagyon le van mattulva. Mire ezt felpolìrozom sztem 5kg simàn leadok...:-) Kasztniügyileg egyenlőre nem piszkàlom,majd ha jó idő lesz.
A képek alapján nincs rossz állapotban az autó, gratulálok hozzá! A homlokfalon a kavicsfelverődések, és az első sárvédők majd biztos adnak némi munkát, de ha csak ennyi lesz a baja akkor nem olyan vészes.
Brisk N15YC tökéletes bele, nekem csak "magas" elosztós gyújtásom volt, szerintem cserélhető, ha már ezt a részt babrálod, rakj bele egy szett új gyújtáskábelt.
Ismerős az autó a hirdetésből. Át kell mosni a hűtőrendszert, megolajozni a fűtéscsapot, termosztátot megvizsgálni(ha van benne, ha nincs pótolni), ha ezek mind rendben vannak pólóban lehet vezetni ezeket az autókat. Ha kell valami segítség írj nyugodtan. Bár gondolom csak tavasszal indulnak a munkálatok. Véleményem szerint az E10-es benzint ne tárold benne sokáig, használd ki belőle és 100-ast tankolj bele ólompótló adalékkal.
Picit paràztam azért. Egy 41 éves,minden porcikájában
ismeretlen autóval lenyomni közel 60km-t....
Alaptalanul. 80-85km/h tempóval szépen jött. Fűtés kicsit gyenge,a vìzhőfok óra szerint nem ment 75C fölé. Egyébként mindene működik... Egyenlőre ennyi.Most pihen a garàzsban. Ya amit elfelejtettem. Első tulajos autó volt.....
Üdv! Köszönöm.Úgy néz ki az aktuális piaci viszonyokhoz képest sikerült egy rendkívüli baràti àrban megegyezni.
Jópàr helyen talàltam egyébként
utólagos ledugózott furatokat,ìgy vmikor biztos
kapott plusz üregelést. Persze csodàk nincsenek,41 év nyilván nem múlik el nyomtalanul..... Màris fölmerült pàr
kérdés: Szìnt vagy szìnkódot(màr ha volt ilyen akkoriban?)honnan lehet megállapítani ha kevertetni szeretnék javìtó szìnt? Àtlag,fogyó-kopó alkatrészeket honnan érdemes,vagy lehet rendelni? Köszönöm.
Sajnos a komolyabb rozsdásodások kívülről nem láthatóak, viszont ha egyben van az autó, bízunk benne hogy a lemezek alatt sem vészes az állapota. Sok sikert hozzá!
Ovális hátsó lámpát nem szedtem még szét, de szerintem a lemezek a fényelválasztás miatt vannak benne hogy ne "folyjon" össze a két szín. Van króm hatású festék spray azzal szoktam ezeket kifújni.
el is adtam. Én is komolyabb nyugati autóra vàgytam....:-)
Viszont egy egy ideje màr motoszkál bennem vmilyen
szoci retroauto irànti vàgy. Konkrét elképzelés nem igazán
volt,meg keret sem túl kövér. Max olyan 0,5millàig gondolkodtam,de ahogy nézegettem épkézláb àllapotú, rendben lévő papìros,ne adj isten műszakis autókból nem igazán van sok,vagy épp mondjuk az ország màsik végén.
Viszont nem rég,nem túl messze felbukkant egy '82-es120L gép. Tegnap elmentem megnézni. Koràhoz képest meglepően jó bőrben van,egyedül a csomagtér aljàn,ill a küszöbvégeken talàltam kisebb rohadàst. Motorja pöccre indult,kék füstöt sem hidegen ,sem melegen nem làttam,viszont néha mintha 3 hengerezne, remélhetőleg csak vmilyen gyújtàs oldali probléma.Belseje is szép nincs lelakva. Amennyiben sikerül megegyeznem a tulajjal holnap el is hozom. Szeretném magam rendberakni.Biztos lesz sok kérdésem rutinosabb,öreg cartàrsakhoz. Jelentkezem hamarosan. Addig is szép napot mindenkinek!
A dísz két középső furata már amikor hozzám került a gép akkor sem volt meg. Megnyomták a hátulját, és gondolom a dísz is eltörött. Nem láttam rá sok esélyt, hogy tudok rá szerezni, úgyhogy mivel elég szépen eltüntették a nyomát a két kis furatnak, illetve a horpadásnak, nem akartam nagyon hozzányúlni, inkább úgy hagytam ahogy volt. A lámpákkal viszont a vártnál lassabban tudtam haladni. Éppen csak le tudtam festeni a két elválasztó lemezt, a hideg miatt lassabban szárad a festék is. A maratás is elhúzódott. Nem lettek így sem fémtiszták, de sokat javultak. Egyik oldalon a horgany réteg is előjött a rozsda alól. A túloldal viszont eléggé rozsdagödrös. Most legalább homogén szürke színű, bár ki tudja meddig. Hátsó lámpából van egy pár csere darabom, azokban ahogy néztem jobb állapotú a belső, de egy darabig ezek is megteszik még. A hátsó lámpák után a következő menet a rendszámtábla világítás lesz. Azt csak egy csavar fogta, mivel a másik kitörött a helyéről.
Újra végig gondolva nagy jelentősége nincs, úgyhogy beigazítottam a helyére és meghúztam a csavarokat. Jól néz ki. Régóta kilátszott a motorblokk, most sokat javult a helyzet:)
A hátsólámpákat szétszedtem utána mert valami zörgött mindegyikben. Nem volt egyszerű, mert az alsó csavarok mindegyiknél ragaszkodtak a helyükhöz, még ha meg is indultak. A zörgés természetesen rozsda volt. A tolató és index fényeket elválasztó fém lap. Holnap lemaratom őket, aztán lefestem szürkére. Talán sok szerepe nincs a tükrözésben az elválasztóknak. Úgy gondolom az izzó mögötti foncsorozott részekről verődik vissza a fény nagyobbik része.
Ma kihasználva a hideget, mivel nem lehetett mást csinálni felraktam végre a hátfalat a gépre. Közben gondolkodtam, lehet hogy fölösleges de azért megkérdezem. Kell a hátsó sárvédők és a hátfal közé valami tömítőanyag? Elég jól össze illenek a lemezek, és amikor szétszedtem nem is volt ott semmi de nincs ott sok rezgés?