Utóbbi már menthetetlen, sínek, talpfák hiányoznak, ki se látszik a gazból néhol a pálya, átjárók eltömődve stb. Itt már biztos nem fog többet vonat járni, de hajtánypályának se lenne már jó.
Újból lesz vonatforgalom ezen a pályán? Anno még utaztam gyereként ezen a vonalon Veszprémvarsánytól Romándig.
83107 – Google Térkép Ahogy látom a google térképen(2021 aug) valamit csinálnak itt a Romándi vasútállomás átkellőhelynél?! Itt régen fénysorompó volt, de ahogy látom azt leszerelték és andrás keresztet raktak ki.
Lesz egy rövid idő mikor készen lesz a Varsány felőli szakasz, de még üzemben lesz a régi is, már szerveződik a háttérben egy különvonat erre az időre, reméljük lesz is belőle valami.
Pusztamérges felé is tervben van a bejárás. Zákányszék-alsó épülete igne jó állapotban megmaradt a faszerkezet az elején sajnos nem, összecsuklott és és a helyreállítása olyan sokba került volna, hogy a tulajdonosok nem tudták vállalni.
Gumivasút érdekel. Dunapatajtól Soltig már végiggyalogoltam a nyomvonalon kb. 2 éve gyalog is nehezen volt járható néhány helyen ember magasságú gaz nőtt már a vágánytengelyben
Ha Solt-Dunapatajra gondolsz, azt nem tudom, nem nézegettem. Dunapatajon az állomás szép tiszta volt. Baja felé tovább jellemzően vagy már nincs, vagy nem is volt. Dunapataj elkerülő, illetve Bátyától délre pár kilométer földútként él.
Dunapatajtól Kalocsán át Bajáig tartó részletes nyomvonal térképre, ugyanez Bátaszék Furkópuszta Mohács ill. Tolna-Mözs Paks közti tervezett elkezdett be nem fejezett vonalak esetén is.
1975-ben a kalocsai forradalmi ezred kapuügyeletes szolgálati helyén, előfelvételis sorkatonaként láttam egy térképet Kalocsáról és közvetlen környékéről. A térképen feltüntették a tervezett Kalocsa-Baja vasút nyomvonalát és az ugyancsak tervezett új kalocsai vasútállomást a mai Móra Ferenc utca helyén. Már akkor is álltak lakóházak ebben az utcában, de a mai szabályozási vonalat nézve is feltűnő, hogy ez az utca az átlagosnál szélesebb, mintegy igazolva a korábbi tervek meglétét az új vasútállomás helyét illetően.
Ilyen térképnek azóta sem akadtam a nyomára, tud-e esetleg valamelyik fórumtárs ebben segíteni?
Ez a Bátaszék - Mohács vonal lett volna. Vasútnak épült, de sosem készült el. Állítólag a bátai állomás is készen volt már, mikor Tito láncos kutyává változott, így lett nekünk inkább Sztálinvárosunk.
Csak mostanság ébredtek fel ilyen téren. Kecskeméti és a Nyíregyházi kisvasutat odaadtak higy hajtanypalyakent uzemeltethessek. Bízunk benne hogy lesz is belőle valami.