Hát időpontot a jövő hónapra adtak, addig mennie kell és még a szervizig is el kell jutnia. :) Egyelőre csak alacsonyabb fokozatokban tűnik föl, vagy meredekebb lassú emelkedőkön.
Viszont a szerviz nem szerénykedett, az utángyártott 80 ezres (a gyári 120 lenne) kuplungszett mellé még 120 körüli munkadíjat saccolt. Jó, tudom hogy a fél autót szét kell szedni, kivenni a váltót, de azért ez elég durva.
(Egyébként az előző olajcsere óta, 12 hónap alatt 9.000 km- mentünk vele. Az olajcsere alkalmával betöltött 3,6 liter (5w-20) fölött 2,4 liter olaj lett beletöltve. Most a nívó pálca közepén van a két pont között.)
Nagyon úgy néz ki, hogy elfgyott a kuplung. Velem ilyesmi már többször előfordult. Az "előnye", hogy kuplungolás nélkül is sebességet tudsz váltani :-)) Régebben azt mondták, nem szabad a cserével sokat várni, mert ha annyira elkopik, hogy kilóg belőle a szegecs, akkor szétkaristolja a lendkereket és akkor azt is lehet cserélni. Vagy esetleg esztergálni, ha még van mit, de az sem olcsó. De nem tudom, hogy még ma is van-e benne szegecs.
Van egy 2006-os benzines Jazz-ünk. Az utóbbi napokban azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fokozatokban teljesen felengedett kuplungnál hiába lépek rá a gázra, fölpörög a motor de az autó nem gyorsul ugyanabban a tempóban, csak késéssel. Szerintem a kuplungja fogyott el, ami a 170 000km mellett nagyjából érthető is. De úgy gondoltam, mivel ez a mutatvány nem két forint, megkérdezek másokat is. Szóval mi a véleményetek? Más nem lehet, csak a kopott kuplung? Csináltam egy olyan tesztet (végét járó kuplunggal elég nagy hülyeség) Hogy csontra behúzott kézifékkel próbáltam elindulni vele, de az autó nem mozdult és nem fulladt le teljesen felengedett kuplungnál se, úgyhogy én hajlok afelé, hogy kimondjam hogy elfogyott a kuplung. :(
A 2004-es Jazz-ünk eszi az olajat. A szerelőmmel beszéltem róla, és felvetette, hogy mi lenne, ha most 10w-40-es molibdénes olajat tennénk bele. Ti mit gondoltok erről? Lehet egyáltalán ilyen félszintetikus olajat beletenni? Köszönöm előre is!
Istencsászárkirály vagy! Az útmutatásod szerint megoldódott/ megoldottam/ megoldottad/ -tuk a problémát. Köszönet & hála! (Külön azért is, mert a fiamnak leesett az álla, hogy "egyedül" meg tudtam javítani.) :)))
Megjegyzés: a procedúra után, be sem kellett kapcsolni a Bluetooth-t; azonnal visszaált a "Be" helyzet(be)... és mindent újra felismert.
Kipróbáltam, de sajnos ugyanúgy "lelöki'" itt is, mint a másik beállítási lehetőségnél. Bekapcsolom, de inaktív marad a Be "fülecske", majd pedig visszadobja "Ki" állásba... és annyi.
-> visszavált, illetve
<--> nem aktiválódik itt se' / illetve visszakapcsol "Ki" állásba.
Szóval: egyik helyen sem hagyja magát bekapcsolni. Pedig korábban már működött. :(
Úgy is próbáltam, hogy a WiFi közben ki van kapcsolva / hátha egyszerre nem működik.
Van olyasmi, hogy Bluetooth "modul", vagy - "egység", vagy valami ilyesmi, ami külön el tud romlani?
2018/2019-es Honda Jazz-ünknél, alapos - de belül nem vizes!- külső-belső takarítás után elszállt a Bluetooth...
(Autókozmetikában történt, nem mi mostuk.)
Ilyen érintőképernyős az "infotainment" (vagy minek nevezik) egység. (Ez netes kép, de ilyen...)
Hiába navigálok oda a menüben, hogy Bluetooth Be/Ki, - miután bekapcsolom, utána nem fogadja el; "Ki" állapotba vissza-szexuálja. Ezt eddig nem csinálta..., sőt nagyon könnyen csatlakozott akármelyikünk telefonjához.
Az akku- saru levételét még nem próbáltam. Szerintetek segíthet ez, vagy mi lehet a baj? (Lehet, semmi köze a kocsimosáshoz...)
sziasztok. 2005 ös 1,2 Honda Jazznél az ablaktörlő motor állandóan megy. Annyit sikerült kikutatnom, hogy valószínűleg az ablaktörlő motor relé halt be. Hol találom pontosan és melyik az. A külső biztosíték táblát végig néztem. ott nincs. Az utastériben lehet. De melyik?
Szüleim meglehetősen megkímélt 2007. szeptemberi évjáratú 1.2 Jazzén nagyjából 120.000 km-nél most jött el az első fék (betét + tárcsák cseréje). A gyári szett nyilván a legjobb választás lenne, azonban egyéb utángyártók termékei is szóba jönnek a jóval moderáltabb árak miatt. A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártó termékeit ajánljátok, amivel pozitív a tapasztalat nyikorgás, hullámosodási hajlam és kopási gyorsaság tekintetében. Saját tapasztalatom az, hogy gyakran érdemes vegyítve használni különböző gyártók termékeit a betét és tárcsa tekintetében, hogy jó, halk és tartós megoldást kapjunk.
Nektek mi a jól bevált párosítás? Negatív tapasztalat is érdekel!
Volt nekem egy új, 2007-es Jazz-em (GD), amit 15 évig használtam hiba nélkül. Aztán eladtam, mert elkezdett rohadni és nem volt kedvem javítgatni. Vettem helyette egy 2 éves i20-t, ami egy vacak : gyenge, szarul pakolható és a kuplungja is rossz gyárilag. Mondjuk cserébe 5L az átlagfogyasztása. Jazz nálam +1 liter / 100 km volt.
Szóval visszaülnék Jazz-be inkább, a GE szériából választanék egy szimpatikus darabot, mert annak még nem cseszték el a formatervét és arra van pénzem.
Kérdés : mindent összevetve jobb-e a GE széria a GD-nél ? Fogyasztás, kényelem, dinamika, stb