Köszi az infot! De mi változik, mi nem lesz az előírásoknak megfelelő? Honnan derül ki ez egy konkrét ülésről mondjuk böngészve a Brendon honlapját? Van valami speciális tulajdonság, ami miatt nem felelnek meg?
Pajzs témában olvasgatok vissza, szerencsére van még idő a vásárlásig, kicsi meg a gyermek, de jó időben elkezdeni.
9-36 kellene, isofix is jó lenne, nameg mondjuk 90,000 HUF-ba beleférni. Neked van valami titkos tipped 5 pontosra ezekkel a paraméterekkel?
Nyugodtan megveheted, ami a jelenleg hatályos jogszabálynak megfelel!
A hozzászólásom arra vonatkozott, hogy a jövőre érvénybe lépő előírásoknak nem megfelelő üléseket nem kellett volna tesztelni, hanem kizárólag azokat, amik az új szabályozás szerint készülnek.
Ez inkább majd a későbbi eladhatóságban fog szerepet játszani megítélésem szerint, mert aki használtan akar ülést venni, az már az új előírások miatt igyekszik olyan ülést venni, ami annak felel meg. Függetlenül attól, hogy a korábbi szabályozásnak megfelelő ülés is megvédHETi a gyermeket egy esetleges balesetnél.
Tehát inkább az előre való gondolkodás miatt vennék olyan ülést, amely az életbe lépő előírásoknak megfelel.
A pajzsossal szemben a múltkor már levezettem, hogy az öt pontos biztonsági öv miért jobb.
Szeretném megkérdezni, van valakinek tapasztalata a Britax Römer Discovery Sl-el? (isofix)
Sajnos eddig tart a pénzünk. A gyerek kinőtte a BeSafe ülését (igazából kabátban már nem fér el benne, télre tuti nem lesz jó), pedig nagyon szeretjük.
Ha esetleg van más tippetek azt szívesen fogadom a Britax helyett, ebben az árkategóriában.
Néztem használtat is, de sajna csak egy 2011-est találtam jó állapotban, szinte ue. áron, de annál már félek az anyagok öregedésétől. Azt gondolom ésszerűbb egy új, garis terméket venni.
Lassan mi is gyerekülés előtt állunk. Azt kérdezném, hogy isofix-es, menetiránnyal háttal, és szemben is használható ülés olyan 100000 ft-ig mik az ajánlottak?
Tudom, hogy van olyan ülés, amit lehet növelni, de azt a tipust keresem, amivel hol egy pár hónapos, hol egy 4 eves éves gyereket lehet vinni es az ülés könnyen változtatható. Ne kelljen sokat szerelgetni. Létezik ilyen?
Biztos én vagyok a hülye, hogy a gyereket úgy befeszítem az öt pontos övvel, hogy mozdulni is alig bír (mint pl a Forma1-ben a pilóták) :-)
Az utazási irányról még nem tudok nyilatkozni, jelenleg háttal utazik a csajszi (1 éves), és nincs gondja, anyával jól el vannak hátul. Néha még társul hozzájuk a kutya, aki a csomagtartóból "szórakoztatja" őket ;-)
Viszont a pajzsos jóval nagyobb felületen vezeti el az ütközés energiáját, mint az öves, valamint a pulya feje is kevésbé csapódik előre.
Mondjuk az biztos hogy gyerekfüggő, az enyém pl nagyon szereti. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy pajzsost jóval nehezebben tud kikapcsolni a gyerek, mint egy öveset.
A Britax által elindított borulásos videót meg már megbeszéltük, egyrészt elhanyagolható a borulásos balesetek száma, másrészt meg kell húzni rendesen, és akkor nem csúszik ki belőle a gyerek.
A négy éves korig hátrafelé utaztatást is ajánlják mindenhol, na mondjuk az én fiam egész biztos hogy nem maradna meg hátrafelé, szóval ez megint gyerekfüggő.
Persze ez a pajzsos/öves hitvilág is olyan, mint a Pepsi/Coca Cola vagy a Meki/Burger King dilemma :)
Ha befolyásol az ADAC, akkor elérték a céljukat. Tudni kell kezelni a tesztek eredményét, pl: frontális ütközést 64 km/h sebességgel szimulálják. Ez a gyakorlatban azt jelenti hogy két autó 50%-os átfedésben 32 km/h-s sebességgel frontálisan ütközik. Lássuk be, nem életszerű. Sokkal nagyobb erők szabadulnak el, amikor két autó 70 km/h-s sebességgel valóban frontálisan ütközik. És ez még csak relatív gyorshajtás...
A pajzsossal a következő a gondom. A gyermeket nem a kulcscsont-medencecsont-szeméremcsont pontokon fogja meg, hanem a hasánál.
Ha a gyermek háttal ül, akkor ez még talán nem fontos, de ha menetirány szerint ül, akkor gondolj bele, hogy egy hirtelen fékezésnél a testét gyakorlatilag a hasa fogja meg. Míg az 5 pontos biztonsági öv a fent említett öt helyen rögzíti a gyermeket.
A gyermek kényelme számomra alul marad, a biztonság sokkal fontosabb.
Jelenleg 10 hónapos a fiam, most szeretnénk neki gyerekülést venni. Bár elsőre szkeptikus voltam a pajzsos ülésekkel szemben, mostanra már annyit olvastam róla, hogy kezdem elhinni, hogy valóban jót teszek azzal neki, ha ilyen típusú ülést veszek.
Nem titkolom, hogy befolyásol az ADAC teszt eredménye. A legjobb értékelések nagy része pajzsos ülésekhez kötődik. Azt egy kicsit erősnek tartom (még ha hiszek is az összeesküvés elméletekben), hogy csak azért manipuláljanak eredményeket, hogy ezzel befolyásolják a vásárlói erő középpotját egy egy gyártóhoz.
Előre is köszönöm, ha válaszolsz, és ezzel segítesz!
Arról nem beszélve, hogy az új szabvány szerinti ülésekkel kellett volna már csak foglalkozni, és lepontozni azt, ami jövőre(?) már nem lesz szabványnak megfelelő.
Amúgy meg a híres/hirhedt ADAC teszt.
Az baj ezekkel a tesztekkel, hogy megveszed a legjobb legdrágább ülést, aztán jön oldalról a kamion vagy vonat, és kész... :-(
:) Mindenkinek ezt kivanom ne kelljen tesztelni az uleseket!:)
En is most keresek ulest a nagyobbik gyerkocnek, hasonlo koru:) Amazonrol viszont nem rendelek ulest (megha altalaban majdnem mindent onnan rendelek), elmegyek es beleprobalom:) Az elso Römer SHR hordozot igy szivtam meg. Megrendeltem amazonrol es nem probaltam bele az autoba..
Érdeklődnék, hogy van-e esetleg valakinek tapasztalata, hogy VW Passat B7 Variant-ba befér-e 3 db gyerekülés hátulra. Ha igen akkor milyen típusúak voltak. Köszönöm a válaszokat!
Szerencsére nem kellett nálunk csattanásnál bizonyítania, így nem tudom, valójában mennyire jó, és a nagyobbik már 4 éves, így lassan úgyis cserélve lesz. Aztán lehet a kisebbiket meg nem fogjuk tudni beleültetni, amennyire mások, és vehetünk két ülést élből :D
Amúgy anno mi a német amazonról rendeltük, az ittoni 80 helyett így szállítással együtt kijött valami 65-ből.
Pedig pl az Adac teszten éppenhogy a frontális és az oldalirányú ütközést nézik, és mondjuk a 2014-es teszten pont két pajzsos kapott kiváló minősítést.
A gond az, hogy azt hittük lehet szerelni isofix adaptert az autóba, itthon viszont nem forgalmaz senki a passat-hoz ilyet (kollégánk Ford Focus-hoz azonnal tudott vásárolni ilyen adaptert), viszont autót cserélnénk 2 éven belül. Ezért gondoltuk, hogy akkor, ha már úgy is menetiránnyal ellentétesen szeretnénk utaztatni a lányt legalább 2 éves koráig, jó lesz az öves megoldás is, utána úgy is lesz ISOFIX. Mivel már 100.000 Ft környéki kategóriáról beszélünk, ezért szeretnénk olyat, ami már több szempontból megfelel, de ha jól látom ilyet nem fogunk találni sajnos addig, amíg kizárólag nem ISOFIX-es megoldásban gondolkodunk.
Online kell megrendslni, ilyen esetben 14 nap elállasi jog illet meg.
Mi a Brndonban rendeltuk meg anno egy concordot, de atvetelkor bizonyosodtunk meg arrol, hogy az kizarolag hattal lehet betenni. Így elalltunk a vasarlastól...
Mas kerdes, hogy a Brendontól online rendeltunk a jelenelgi ulest, es ez tokeletes.
Az isofix rogzites, ha valoban helyesen es jol megfeszited, akkor olyan, mintha az ülés az alvázhoz lenne rögzítve, azaz atomstabil, míg az öves megoldás mindig rugalmas az automata övfeszítő miatt.