Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2017.12.15 0 1 33292

Nem akarok a szavakon lovagolni, de szerintem a 200m gyalog, az teljesen belefér a lenti kontextusban a könnyen megközelíthetőbe.

A kérdésedre válaszként azt tudom elképzelni, hogy a közlekedési múzeum helyszínéhez nem fűződött erős narancsvidéki érdek, és a szakma (mind az építész, mint a közlekedési) szerint jobb egy ilyesmi barnaövezeti helyszín, másrészt itt adott a csarnok. Ez önmagában még senkit nem érdekelt volna, de VD katalizálhatta a döntést -aki egyfelől érdekelt, másrészt rendelkezik némi elképzeléssel és rendszerszemlélettel arra nézve, hogy milyen egy működő város.

Előzmény: Városjáró_Blog (33291)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 33291

Én sem mondom, hogy hétmérföldes csizma kell hozzá a KK krt-tól, de mint "közelség" nekem kissé hatásvadásznak hat. Persze ha a projektben benne lenne mondjuk a Törekvés területének újrapozicionálása is (sétánnyal, parkosítással, egyéb szolgáltatásokkal), az már más lenne. De az már kvázi városrehabilitáció lenne, amiről ezeknek fingjuk sincs. Le is szarják. Csak sakkoznak az épp eszükbe jutó placcokkal, telkekkel, ingatlanokkal.

 

Arra azért kiváncsi volnék - már csak a későbbi történelemkutathatóság miatt is -, hogy narancsvidék gyermekei a ligeti Közlekedési "felújíásától", hogy és milyen úton, kiknek a hátráltató és előremozdító tevékenysége folyolmányaként jutottak el (most épp) idáig? 

Előzmény: vrobee (33290)
vrobee Creative Commons License 2017.12.15 0 1 33290

Azért, mert az Északi baromi nagy, és nem egy megálló fedte le, hanem tulajdonképp három. Ez az épület konkrétan nem az Északiról elnevezett megállónál van -mivel ott az Eiffel-csarnok van- hanem két megálló között kb. félúton. És bár az épület "súlypontja" ahhoz esik közelebb, a különbség pártíz méter. Ha én döntenék, szinte biztosan azt mondanám, hogy a főbejáratot az egyik legnagyobb forgalmú villamosvonallal (is) ellátott csomópont felé nyissuk meg, és ne arrafele, ahol (csak) a 10-15 percenként közlekedő kerületi szüttyögős áll meg.

Előzmény: Városjáró_Blog (33289)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33289

Ha így van, nem is értem, miért van még ott egy külön villamosmegállója a 28-asnak... 

Előzmény: vrobee (33286)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 33288

Ja. Mondják most a haverok... Aztán a franc se tuggya mi lesz végül.

Egyébként ha már letolták a retekbe, maradhatna parkosítva. Úgyis beépítik az egész ligetet. Láttad már a jövendőbeli biodom placát? Rohadt egy buli.

Előzmény: hlln (33284)
zwashie Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33287

"Könyves Kálmán körút felől és az 1-es villamossal is könnyen megközelíthető lesz"

 

Jó kis mondat! Az 1-es villamos útvonala módosul: lekanyarodik a Könyves Kálmán krt-ról! :-)

Előzmény: Városjáró_Blog (33283)
vrobee Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33286

Az épület az Északi megállótól a Könyves felé esik, a nyugati sarka onnan olyan 150 méter, de mondjuk a másik vége is csak 300. Kérdés a leendő bejárat(ok) elhelyezése, de igazán lesz több rágyaloglás, mint most a 72-es trolitól, az 1-esről nem beszélve.

Előzmény: Városjáró_Blog (33283)
hlln Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33285

Azt hiszem arra gondolt a költő, hogy a csarnok és a villamos közötti területet kicsit megtisztogatját és valamiféle köztér lesz belőle, tehát a villamosról viszonylag egyértelműen és könnyen lehet a múzeum területére csak úgy besétálni.

Előzmény: Városjáró_Blog (33283)
hlln Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33284

Elméletileg visszaépül a háború előtti állapotba ettől függetlenül és a Magyar Innováció Háza vagy mi költözik bele.

Előzmény: zwashie (33279)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33283

Ha a képen sárgával keretezett épületből lesz a múzeum, akkor ezt a mondatot hogyan kell értelmezni?

A múzeum fő épülete az úgynevezett dízelcsarnokban kap helyet, amely nemcsak a Kőbányai úthoz esik közel, de a Könyves Kálmán körút felől és az 1-es villamossal is könnyen megközelíthető lesz a projekt részeként tervezett, új köztéren és bejáraton át. 

Előzmény: hlln (33278)
vrobee Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33282

ha a kedvezen érintett politikai-gazdasági brancs erősebb, akkor fejlődés, ha meg a másik, akkor tájseb. Majd a főni eldönti, hogy kinek lesz igaza. 

Előzmény: John Howard (33280)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 33281

Az a király orális szobája lesz - ha csak el nem kergetik a tajgára. 

Előzmény: zwashie (33279)
John Howard Creative Commons License 2017.12.15 0 1 33280

Múzeum:

Ez, azt hiszem, elfogadható új helyszínnek. Alapterületre talán még nagyobb is, mint az Eiffel-csarnok.

 

Magasház:

Marhaság! Akkor szerinte komoly tájseb az újpalotai víztoronyház is?

Előzmény: hlln (33278)
zwashie Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33279

Ja, jobban elférnek ott a nagyobb közlekedési járművek, de mi lesz a városligeti épülettel, az is marad a közlekedési múzeumé? Az lesz a Közlekedési Múzeum Light?

Előzmény: hlln (33278)
hlln Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33278

https://mno.hu/belfold/megvan-hova-koltozik-a-kozlekedesi-muzeum-2434059

 

Kőbányán, az egykori Északi Járműjavító területén az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum – írta saját Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a múzeum igazgatója. 

 

 

Illetve Lázár törvénybe iktatná, hogy az egész ország területén maximum 65 méteres magasházakat lehetne építeni. A indok: minden ennél magasabb épület tájseb és kapzsiság. Vagy mi...

hlln Creative Commons License 2017.12.15 0 1 33277

Változik a város, változnak az igények. A Ferencieken is ment a kukába a többszintű kereszteződés, és mi baj lett belőle? A belváros élhetőbb és civilizáltabb lett, a hídra könnyebb felhajtani.

Előzmény: ...slr... (33275)
vrobee Creative Commons License 2017.12.15 0 1 33276

Ez így általánosságban nagyon szépen hangzik, a gond mindig ott van, amikor veszünk egy konkrét példát, és sorra vesszük a következményeket, aztán kiderül, hogy a város közepén egy-egy különszintű csomópont nagyon kevés hasznot hoz, és rengeteg kárt okoz. És most nem az M0-M3 csomópontról beszélek, meg még csak nem is az Árpád Híd M különszintjéről (bár ott sem sikerült a Kádár-érában a megfelelő irányt kiemelni, ahogy a Népligetnél sem). Hanem mondjuk a Kecskeméti utcai aluljáróról, amit szintén védelmeztek hasonló általánosságokkal, hogy háromdé meg felgyorsítja, aztán az a helyzet, hogy korábban negyedórás szüttyögés volt feljutni a hídra (tönkretéve a környék mellékutcáit), most meg pár perc.

Előzmény: ...slr... (33275)
...slr... Creative Commons License 2017.12.15 -2 1 33275

Így közlekedők nélkül tényleg szuperül működik a dolog. Csak azt a zenét tudnám feledni.

 

Kicsit szomorú vagyok, hogy a laposföld-hívők kerülnek pozícióba, és ahelyett hogy fejlesztenék, irtják a többszintű forgalmat, ahol a keresztező irányok nem állítják meg egymást, hogy újabb és újabb halott állatok testét égethessék az újragyorsításkor, és fékport hintsenek a meg-megállások során. Bennem olyan kép él, hogy egy városnak nem akadályoznia, hanem segítenie kell azt a forgalmat, ami életben tartja - és ami egyáltalán létrehozza - a várost. 

 

Már nem sok van a többszintű kereszteződésekből, amiket még a Kádár-rendszer hagyott ránk. Kevés munkával eltüntethető az egész, és akkor mindenki boldogan keresztezheti mindenki más útját. Éltem olyan városokban is, ahol ezt másképp gondolják, ott jobban éreztem magam, persze lehet, hogy nem csak ettől.

Előzmény: Városjáró_Blog (33274)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.15 0 0 33274
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.12.11 -1 0 33273

Ők csak egyszinbe hozzák... Aztán kicsit még rájuk toldanak... 
http://kolba.hu/?project=oktober-huszonharmadika-u-17

eMPet Creative Commons License 2017.12.08 0 0 33272

A Galambóc túloldalán a raktárépület helyett meg ÁBéCé, valamenyik négybetűs német cégé.

Előzmény: Grgabácsi (33270)
hlln Creative Commons License 2017.12.05 0 0 33271

Valamelyik polgári nemzetbiztonsági szolgálat fog odaköltözni. 

Előzmény: Grgabácsi (33270)
Grgabácsi Creative Commons License 2017.11.29 0 0 33270

Megvan, mi épül: valami nagyon szigorúan őrzött adatközpont, vagy micsoda. Olyannyira, hogy a tömböt határoló utcákban megállni sem lesz szabad, pontosabban a Galambócban és a Sopron úton is csak engedéllyel. Egy kerületi face-csoportban láttam, majd előásom a linket, ha megtalálom.

Előzmény: ...slr... (33268)
eMPet Creative Commons License 2017.11.29 0 0 33269

Az egyes villamos meghosszabbítása kapcsán föld alatti áramátalakító ( talán 10 kV ~ --> biztos 600V = ) épül, a tetején zöldfelület lesz újra.

Előzmény: ...slr... (33264)
...slr... Creative Commons License 2017.11.29 0 0 33268

Kösz, abban bíztam, hogy valaki ír majd az épület történetéről, és a mostani munkák okáról, a tervezett végeredményről.

Előzmény: Grgabácsi (33265)
...slr... Creative Commons License 2017.11.29 0 0 33267

Kösz, valóban nem is emlékeztem rá, pedig nagyon sokat jártam ott.

Előzmény: Városjáró_Blog (33266)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2017.11.27 0 1 33266

Ez a toldaléképítmény már a kezdetek óta ott van - nem is a léte a legnagyobb gond. Hanem, hogy eredetileg minőségi lapokkal volt burkolva. De ahogy "felújították", az lett a hipergáz. A ráberhelt L-vas korláttal és a terméskőlap lábazattal. Totál stílusidegen. 

 

Ilyen volt eredetileg:

Előzmény: ...slr... (33263)
Grgabácsi Creative Commons License 2017.11.27 0 0 33265

Jó kérdés, bár láthatóan meg fog maradni az épület. Egy sarokkal lejjebb a Galambócnál Lidl lesz.

Előzmény: ...slr... (33264)
...slr... Creative Commons License 2017.11.27 0 0 33264

Tudja valaki, hogy mi történik a Fehérvári út és a Hauszmann sarkán?

...slr... Creative Commons License 2017.11.27 0 0 33263

Ezmiez?

 

Egyébként láttam, hogy a Mészáros utca mellett felszámolták már az egykori vonatudvart, ahol a szerelvényeket felkészítették az üzemre és átmenetileg tárolták is. 

 

Történelmi bűntett a Déli Pu felszámolása, ebbe a ronda munkába szépen beleillik az a nemtommi a képen.

Előzmény: Városjáró_Blog (33260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!