Hogy a francba kerültél ide? gondolom, csak pöckölni szeretnéd kicsit a hifisták orrát ;Đ
Sajnos a hangosításnál is fel kell tenni ugyanazt a kérdést, milyen célra kell a cucc, mi fog szólni rajta, és milyen technikai környezetben fog szolgálni, amire két marékkal szórjuk a zsét - bár az általad kinézett dobozkák nem is annyira drágák.
Mindkét dobozról rengeteg gyakorlati tapasztalatot olvashatsz: jót, rosszat egyaránt. Az EV - Dynacord általában előkelőbb, nemesebb család, a professzionális cuccaikra bárki - BÁRKI(!) - rábízhatja a tehetségét és produkcióját, az RCF meg roppant törekvő, tudják mitől döglik a légy az alacsonyabb árkategóriában is...
A konkrét dobozokról olvasgatva: az EV-nél visszatérő problémaként említik, hogy bár roppant természetes hangon képes nagy hangerővel is szólni, kicsit trehányul van összerakva, baromi sérülékeny a doboza is, kötelező hozzá védóhuzatot venni. Az RCF meg feltűnően melegszik, a frászt hozza a felhasználóra. Tűző napon egyikkel se csinálnék falunapot;ĐĐ (Amúgy EV monitoraim és Dynacord erősítőim vannak - Nincs mit;))
Egy PA rendszert mindig a helyben kell beállítani, a helyszín adottságai és a koncert jellege szerint, ezért a "jobb hangzás" nem igazán értelmezhető fogalom. Ha jó ár-érték arányt akarsz, a Behringer háza táján nézz körül.
Szia! Ezek elsősorban hangosításra való hangfalak, ha jól nézem. Ebben a topicban az otthoni használatra sztánt, HiFi hangfalakról és kapcsolt részeikről folyik a diskurzus, olvass kicsit vissza. Bár nem kizárt, hogy valaki érdemben hozzászól, de ne fűzz nagy reményt hozzá. Próbálj keresni hangosítással foglalkozó topicot.
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék, hogy melyik lenne a jobb választás a hangfalak közül? Melyiknek van jobb hangzása az Electro -voice ELX 115P vagy az RCF ART 912-A? Mik a tapasztalatok?Véleményeket előre is köszönöm!
Induljunk ki a realitásból: ez a DC2000 nem a vidi sikersztorijából való - már ha volt ilyen egyáltalán a hazai hifiben;) Ajánlom figyelmedbe a kb. ugyanazon hangszórókészlettel rendelkező, kicsit csicsásabb verziójáról (DC-2016) írtakat a HIFI Magazinban:
Nincs okunk feltételezni, hogy a DC2016 váltója túlságosan eltérne a DC2000-től (vagy ha igen, csak rontottak a két kondi egyértelműségén;)
A kondikat sincs igazából értelme cserélni, mert a vidi anno a legrosszabb pillanatában is ragaszkodott a kritikus helyeken (magasszekció) a Remix C223 fóliakondikhoz, ami jelentősen simább hangú az elektrolit kondikhoz képest. Ha egy c223 után sivít vagy kukorékol valami a dobozból, az nem a kondi miatt van. (Az egykori orionokon még javíthat az elkók kidobása, de ott a főgörény akkor is az orion dóm...) Szóval, nyugi - a folytonjobbítás a zenétől veszi el a figyelmet.
Előbb rendes hangváltót kellene hozzá tervezni. (A gazdaságos szent grálnak kikiáltott, ám attól igencsak távol álló Jantzen helyett próbálkozz sokfélével, amihez olcsón hozzájutsz.)
A hangszórók belülről való szerelése egyébként nem szerencsés megoldás. A doboz homlokfala elég vastag ahhoz, hogy a hangszóró "rászórja" a hangot a szélére, nemkívánatos reflexiót okozva. Az egyszerű hangváltó a csillapítóanyaghoz hasonlóan szintén nem a legnagyobb hiba, mert kevésbé pofázik bele a fázismenetbe. A mélysugárzó magasabb frekvenciákon jelentősen emelkedő impedanciája úgyis kizárja, viszont a két kisebb hangszóró a legmagasabb frekiken egyszerre énekel. De majd jön Mono mester és legfeljebb engem is leolt, ha hülkyeségeket hordtam össze... :)
"szóval nem a bélés a leggyengébb láncszem ebben a dobozban ;)" - igaz lehet :-)
azon gondolkodom, érdemes lenne-e a régi kondikat értékazonos, de jobb minőségű (pl. Jantzen) kondikra cserélni?...vagy felesleges ezen hangszórók esetében?.... :-/
szerintem is valami természetes anyag lehet, ezt a szálvégi csomósodásból gondolom, a műszál nem nagyon csinál ilyent, de a gyapjú minél finomabb, annál inkább. szóval nem a bélés a leggyengébb láncszem ebben a dobozban ;)
hát az a HC20/10 a maga idejében nem volt egy rossz hangszóró, a középtartománya simán alázott néhány hasonló méretű, erőtlen habszéles hsz-t.
Most a még korábbi, Alnico mágneses őskövületeket ne is említsük, azok sokkal közelebbi rokonságban voltak a zenészekkel és hangszerekkel, mint a DIN-45500 szabvánnyal ;ĐĐĐ
Csodálkoznék, ha a vidi ilyen slendriánul kivitelezett dobozba igazi gyapjút rakott volna. Nem olcsó ám!
Ez itt pl. igazi, kétszer kártolt (ez fontos paraméter!), nagyon finom gyapjú, pontosan kiporciózva került basszus ládákba - nem a vidiben, persze;)
Így van gombócokba tekerve és csomagolva a gyártó által:
Egy-egy gombóc kiterítve kb. 2 m2, kb. 2 ujjnyi vastag, ami a doboz falára, illetve a merevítőkhöz is rögzítve a dobozon belül mintegy "függönyként" is kiválóan működik
Az a "baj" ezekkel a kondi értékekkel, hogy nincs rajtuk semmilyen felirat, vagy ha van is, pont úgy ragasztották be, hogy nem látszik. Egyébként egyszer egy fórumban olvastam a kondik értékéről, innen az infó :-)
"Talán fordítva: 1 mikro a magashoz, 2,2 a középhez ;)" - Igaz!!, valóban elírtam :-)
"Amúgy a kártolt gyapjú miről jutott eszedbe?" - Mikor belenéztem a dobozba, akkor láttam a töltést, ami olyan, mint a mellékelt képen, csak talán még "levegősebb", nem annyira "tömör"...még a színe is stimmel. Szépen megtölti a dobozt, de nincs teletömve. :-)
Ebben is HC 20/10 volt, de csak egymagában: https://www.radiomuseum.org/r/videoton_hi_fi_box_ritmus_d_201.html. Vajon melyik szólt jobban? (zt azért nem értem, hogy miért egy szélessávúhoz raktak két magasat... Az is igaz, hogy a HC 20/10 nem volt "gumimembrános").
Ő is úgy írta, hogy 1 mikró a magashoz, 2,2 a középhez... A többi stimmel. :) A szürke ipari vattával én is találkoztam a Coronában (meg még jóval korábban a Minimax 3-ban).
Talán fordítva: 1 mikro a magashoz, 2,2 a középhez ;)
Érdekes doboz, a hangszórókat leszámítva semmi nem emlékeztet a vidi technológiájára, ami a doboz szerkezetét illeti, mintha nem is ott készült volna... Még a fóliázógépek előtti, belülről szerelt dobozokra sem, pedig azok időnként elég hányaveti, amatőr szerelésnek tűntek.
Amúgy a kártolt gyapjú miről jutott eszedbe? Mert a (kétszer) kártolt gyapjú talán az egyik legjobb csillapítóanyag, amit hangfalba rakni szoktak. A vidi inkább olcsó, szürkés ipari vattát használt.
Tizen pár éve kaptam egy ismerősömtől, aki akkor azt mondta, hogy egy Dyras készülékhez (?) adták. Egyébként nem egy bonyolult szerkezet, a hangváltó egy 1uF-os kondi sorban a magashoz és egy 2.2 uF-os a középhez. Csillapítás kártolt gyapjúval töltve a doboz. :-)
Én meg azóta a Koronáról olvasgatok, és keresem azokat a diákat, amit a d257-es dobozomról készítettem, mer' brutáljól nézett ki, a mély ugyanoda került, mint az eredeti amethystben volt, felette azonban egy japán középtölcsér emelkedett ki 4-5 centire az előlapból, a magassugárzó pedig kb 12x12x20 centis téglatestben volt a doboz tetejére rögzítve. Full ezüstre volt az állványával együtt lefújva egy hasonló színű orsós full akai stelázsi két oldalán állt. Nem túl sokáig, mert mikor eladtam egy megszállott rokkernek az orsós akait, elkönyörögte a hangdobozokat is;)
basszus, rólad meg is feledkeztem a nosztalgia közben: hívd fel a +3622/329-954 számot, és kérdezd meg mire cseréld a zafír magasát? (Türelmesen elmondják majd, miért ne cseréld semmire;) A peremezést kb. megúszod 8-9 ezerből, viszont Fehérvárra kell vinned. A hangja olyan lesz, mint új korában, se jobb, se rosszabb...