Egyszer már városi bontásban szóló / csuklós leosztást is csináltunk...
Az "Egyebek" klubnak nem tagja az ITK? Csak üzemeltetik Debrecen és Kecskemét önkormányzati tulajdonú buszait? Nekik csak úszásoktatás transzfert és Fehérvárt szolgáló saját buszaik vannak?
Például folyamatos a selejtezés ami egy természetes folyamat.
Nem ennyire folyamatos az új járművek beszerzése a helyi, városi flottákba.
Vannak nagy dömpingek a városi beszerzéseknél is, elsősorban a nagy cégeknél.
A legrosszabb helyzetben a kicsik vannak.
Náluk ugye alig van 10 év alatti autóbusz.
Majdnem minden kocsijuknál ők még csak nem is a második tulajdonosok/használók hanem a sokadikok.
A mindenkori kormányzat jó 30 éve hirdeti (mindegyik), hogy célja a kis és közepes hazai vállalkozások támogatása.
Az elmúlt 30 évben egyetlen pályázatot se írtak ki, kicsi (max. 9 busz alatti) cégek, helyi járatú autóbusz beszerzésének állami támogatására.
Pedig itt, ebben a szegmensben labdába rúghatnának a hazai autóbusz gyártók is.
Még a kicsi buszgyártók is.
Még talán azt se kell megkövetelni,, hogy végig alacsonypadlós legyen az a szóló busz, vagy városi midi busz, amiből 100-120 db-t - állami támogatással - sec.perc alatt felszívna a hazai piac.
** = az egyebek = Miskolc, Debrecen, Kecskemét, Pécs, Kaposvár, Veszprém, Szombathely, és Tatabánya. Már ha nem hagytam ki valakit ?
**** = Kicsik = van kb. 40-60 település, hol város, hol falu ahol sok-sok magánvállalkozó, jellemzően 2-8 db autóbusszal helyi járatot üzemeltet a városi önkormányzat részére.
Ennél már távolabb van a B tengely a csuklótól. Ikarus által megtervezett homlok és hãtfal “felpattint” rá, és már hozhatjãk is.
Nagy kérdés, a közelmúltban bekövetkezett szervezeti, tulajdonosi változasok utãn mennyi lesz majd a magyar hozzáadott értek egy-egy sorozatpéldányos buszban. (Ha a csuklós proto is Kínában készül, az ok, de a többit itt kellene gyártani,h a meg akarjãk hódítani az európai piacot.
Erről lehet tudni bővebbet? A cikk szerint az 1989-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatta be a kiskundorozsmai Tornádó Kft, azzal, hogy 14 darabot terveznek 1989-ben holland megrendelésre, majd további 50-t 1990-ben.