A független felfüggesztésű mellső futómű kerékagyrésze, valamint a komplett hajtott hátsó tengely a Rába terméke, előbbi az A-605, utóbbi az A-309 típusjelet viseli a magyar főegységgyártó katalógusában. A szabadonfutó B-tengely esetében a hídtest a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. saját gyártmánya, a kerékagyak itt is a Rába győri üzeméből érkeznek.
Közben rájöttem, hogy az "Épült" oszlopon kell a szűrést végezni, mert a beszerzés éveként azt a dátumot nézi, amikor fel lett véve a Volánbuszhoz az adott jármű, az összevonások miatt.
Az átlagéletkor egyébként most kúszott éppen megint 10 év fölé, a tavaly elmaradt beszerzések miatt.
És eddig az elmúlt 4 hónap alapján, az idei is hasonlóan szar év lesz.
Ott a saját (biztosan nem tűpontos) táblázatom alapján a ~5800 buszból ~2950 van, ami vázszám alapján 2014-es, vagy annál régebbi. Azért hangsúlyozom a vázszámot, mert pont a 2013/14-es Credok között van egy 130-as kontingens, ami csak 2015/16-ban állt forgalomba.
A phototrans vonatkozó oldalaiból nagyjából össze lehetne szedni, de sajnos elég siralmas, ha jól tippelek, 2024-ben a Volánnak 0, azaz nulla db új buszt sikerült forgalomba állítania.
Meg tudja valaki mondani/becsülni, hogy hány 8 tonnánál nagyobb tömegű autóbuszt helyeztek újonnan forgalomba Magyarországon 2024-ben, illetve 2021-2024 között?
A KSH tudtommal csak év végi létszámot közöl, az évenkénti változás a forgalomból kivonások és forgalomba helyezések egyenlege.
A DVV európai statisztikája szerint 2024-ben 4% volt az akkus elektromos busz(ok) részaránya, míg a d-buszoké 96%.
Hány busz húzódik meg e szám mögött?
Azt ugyebár tudjuk, hogy tavaly az egyetlen zöld busz a bajaiak SOR-GANZ 8 méteres e-midije volt.
Az állami támogatás mértékében ugyanakkor mekkorát tévedtek?
Magyarország a Zöld Busz Program szerint 2026-ig - na jó, 2029-ig - több mint 1 300 elektromos buszt kíván forgalomba állítani jórészt uniós támogatással.
Ezt eddig senki sem merte korrigálni, habár másfél év alatt egyetlen új midi méretű e-buszt regisztrált a nemzet és nincsenek a láthatáron se támogatási pályázatok. (Ehhez köze lehet az uniós források nagyvonalú visszautasításának)
Ahhoz, hogy ne csak "dekarbonizációval", széndioxid kibocsátás elkerüléssel/megtakarítással indokoljuk a beruházást, gazdasági érvekre van szükség. Egyetértünk, ezeknek számadatokon, számításokon kell alapulniuk. A házi feladatot el kell végezni!
Ne csapjuk be magunkat elfogult levezetésekkel - ideális esetben a tól-ig értékeket illetően létrejöhet párbeszéd, a végén valamiféle konszenzus.
Szerintem máris adott ezen a fórumon egy kiindulás / vitaanyag dízel vs. elektromos városi szóló busz kategóriában.
egy sor meghatározó bemenő adat felvetésével. Mi maradt ki, melyik vitatható?
Miért ne hinnénk, hogy a topiktársaknak van ehhez hozzátennivalója - és eljutunk néhány következtetésre.