Keresés

Részletes keresés

Spielweg Creative Commons License 2009.06.04 0 0 209

KIK MENNEK A HAMMERSMITH-HEZ TANFOLYAMRA?

 

Ezt a levelet két napja kaptam:

 

 

 

egyik oldalon láttam egy régi topicot a légiiutaskísérő melóról.

Még 2 ével ezelőtt írtál pár sort ami elég meggyőző volt - megjegyzem, az oldalt mé gnem olvastam el.

A kérdés, hogy stewardess vagy még? Ha igne lennének kérdéseim.

Az első kérdésem, hogy a fizu mennyin nálatok - inkább az a fizetés érdekel, ami engem is érintene.

Mennyi a munkaidőd - nem csak átlagban, hanem mondjuk egy heted hogy néz ki - valamint egy napod hogy néz ki, ha repülsz. Arra vagyok kíváncsi, hogy a repülésen kívűl kell-e adminisztrálnod, vagy pakolni, cipelni vmit?

Én pár hete voltam egy bemutatón, a Hammersmith nevű cégnél, de nem emléxem rá, az melyik légitársasághoz vinne minket.

Ott úgy néz ki, hogy az első évben a közvetítő cégnél leszek, onnan kapom a fizut is és ebben az első félévben csak a repült óra után kapom a fizut - ez óránként 16,2 euro - plussz 10% az eladásból.

Fél év után 1200 euro bonusz jár.

Persze itt is van oktatás amit fizetni kell.

Ami a lényeg, hogy az első egy év után átvesz a cég, bár nem 100%, hogy mindekit átvesznek.

Ez azért lényeg, mert amint átvettek, kapok 1000 euro alap fizut és arra rá az óra bonusz és a jutalékot.

Ez nálad is így votl/van ?

 

 

Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.31 0 0 208
Eclat!

Légyszi írd meg nekem, hogy hol, mikor, pontosan lesz az interjú ! Nagyon megköszönném, sürgős lenne :)

Spielweg Creative Commons License 2009.05.29 0 0 207

Ha a meló is jó, a fizu is jó, a kollegák is jók, Dublinnál lehetne sokkal rosszabb, előlépési lehetőséget is biztosit a cég, akkor nem is kivánhatsz jobbat magadnak! Miért kéne azon aggódni, hogy "ott ragadsz"?!

Előzmény: Pepegazdi (206)
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.28 0 0 206
En nem mondom, hogy nem lesz gyengebb a fizu! Sot, en fel vagyok keszulve ra, hogy majd ilyen is lesz. De addig amig nekem ilyen, addig nem irhatom le, hogy jajj de rossz. A lakotarsam amugy tobb, mint 1500-t kapott kezhez.
eclat Creative Commons License 2009.05.28 0 0 205

Köszönöm szépen!:) Majd jövő héten megírom mi volt az interjún!:)

És köszi,hogy leírtad a költségeket így lebontva,hogy átlássuk kb mennyibe is lenne ez nekünk így aza elején.Mondjuk persze elindulni a legnehezebb,de ahogy végülis írtad azért normálisan meg lehet élni azokból a pénzekből ha van lehetőséged dolgozni..Amit a másik lány írt, a párszáz eurós fizetések,az azért már kicsit ijesztőbb:) De várjunk,hátha lesz még jobb a helyzet is a jelenleginél..:)

Előzmény: Pepegazdi (204)
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.28 0 0 204
Eclat! Sok szerencset az osztrak cegenl, elfogult vagyok mindig veluk, szerezd meg azt a munkat! :)
A Ryanair tenyleg mindig ott lesz, es mindenki aki kicsit is makog angolul, felvetelt nyer :) tehat, azzal nem is kell foglalkoznod, hogy ide nem vennenek fel!
Es mar vannak olyan pletykak is, hogy az elkovetkezendo idokben nem lesz fizetos a trening.. de ezek megint csak pletykak!

(azt elfelejtettem irni, hogy a trening koltsege 2250 euro--ebbol fizeted ki az elejen az 500 euro depositot, a maradek 1750et vonjak, amibol viszont visszakapsz 1200 eurot.)
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.28 0 0 203
Azt hozza kell tenni a lany irasahoz, hogy minden crew egyontetu velemenye szerint London STN a leggusztustalanabb bazis mind kozul. En jartam ott a practical daysen es voltam abban a kisvarosban, ahol a crew el. Hat azert nem olyan, hogy nincs mit csinalni. Kisvaros, de szep es van minden. Szerintem. Bar, igaz London 60 km kb. Nem tudom, majd megerdeklodom azoktol akik oda kerultek tolunk!
Es ilyen nincs (nem tudom, milyen kozvetitonel volt) olyan nincs, hogy alad dugnak egy hitelrol szolo papirt es azt neked ala kell irni!!! Ilyen nincs! Az egy dolog, hogy felajanljak, es te vagy elfogadod es elsz vele vagy nem, mert epp van annyi felretett penzed es nem akarod magad hitelbe verni. De hogy kotelezo lenne? Akkor meg ne haragudj, de ki az a hulye, aki kotelezo modon hitelbe veri magat???
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.28 0 0 202
Nem sertesz meg, ellenkezo esetben en is olvasom a blogot, nagyon is feltunt, hogy mar nincs meg az a bizonyos hozzaallasa, mint az elejen. De en nemis akarok addig itt dolgzoni vagy pont ennyi ideig. Azert nekem is vannak felelmeim, hogy majd nem sikerul tovabblepnem, hogy majd beragadok ide. Hat, majd meglatjuk.

Mar egyszer privatban leirtam valakinek, hogy pontosan mennyibe is tellett nekem ez az egesz. Hat akkor en nem banom, ha tobben is latjak.

Leutazas az interjura: 7000ft
Deposit (amit amikor felvesznek kell kifizetned, hogy biztositsd a helyed a kurzuson): 500 eruro
(Varakozas a tanfolyamra, kb 2 honap, addig nem volt munkam, tehaz ezt is szamoljatok bele, hogy ezalatt is kell vmibol elni, plusz en eljarogattam angolra, ami kb 20 euro volt orankent)
Leutazas, lekoltozes (szerencsemre unokatesomnal megszallhattam, tehat a helyert nem kellett fizetnem)
Innentol pedig kb 6 heten keresztul heti 80-100 eurobol jottem ki, kaja, BKV, stb.
Hetvegente (nem mindegyiken) hazautazas Becsbe, kb 7000.
Emellett, mivel business attireben kell megjelenni, nekem kellett vennem egy jo par cipot, par csinosabb darab ruhat, hogy azert ne mindennap ugyanabban legyek. Akinek nem volt: ora, a hajadba kellekek a kontyhoz, munkacipo, kiegeszitok. kb a cipotol fugg en jo minosegut vettem tehat ez volt kb 20000.
A negyedik heten vannak a practicals napok London STN vagy EMA, esetleg DUB, tok mindegy, ahol a szallast alljak, de ennyi. Tehat taxi Ferihegyre 2000 fejenkent, kaja a gepen/repteren, mert mindez foglakozas utan volt, tehat boltba idod nem volt elmenni. Megerkezes, arra hetre kellett kajara penz, en kb 40 eurot es 100 fontot vittem.
Maradt egy het vissza, utana vizsgak es supernumary, azaz vizsgarepules.
Odafele fizettek a jegyet, visszafele nem. (ez amugy valtozo, NEM minden kurzuson van igy, az elottunk levon minden fizetve volt)
Tehat a visszafele jegy 40000 Air Lingussal Becsbe.
A szallast 4 napra neked kell biztositani, mi Dublin belvarosaban laktunk hostelban, reggelivel, 4 napra 50 euro. A tobbi etkezest megoldod, kb 100 eurot vittem erre. Kozlekedes vagy epp taxi, ha mar nem volt busz, de ilyen nincs, ha a belvarosbol jossz.
Ezalatt neztuk meg es dontottuk el melyik hazat valasztjuk. Tehat az is megvolt es a kauciot is kifizettuk, fejenkent 300 euro. (4en lakunk egy fullosan berendezett, nagyon szep, modern hazban, melynek havi koltsege 1250 euro plusz rezsi, en szemely szerint 320 euro plusz rezsit fizetek).
Hazajovetel, 2 het a kezdesig, az utolso hianyzo darabok osszeszedese, kinek mi hianyzik. Repjegyfoglalas, Air lingussal Becsbol 50e. Kikoltozes, termeszetesen tulsullyal ... 60 euro.
Kierkezeskor az elso havi berlet tehat 320 euro. Arra a honapra 800 eurot vittem es eppen hogy kijottem belole, beleertve, hogy azert vasaroltam is rendesen. Mit kellett vennem? Agynemu, paplan, alapveto tisztalkodasi eszkozok, cikkek, alapveto elemiszerek, krumpli, so, olaj, ecet, stb. Mindez kb 3-400 euromba fajt. A maradekbol eleldegeltem.
Ehhez hozzatartozik, hogy az elso hetekben csak futkarozol osszevissza, hogy minden papirod (PPS szam, stb) rendben legyen, mert ha nincsenek rendben konnyen rosszul jarhatsz. Ha mindezeket nem intezed el: minden szolgaltatonak (elektromossag, gaz) 3-400 euros depositot kell majd fizetned es raadasul emergency taxra tesznek, tehat a fizudnak levonjak a 40%-at, amit ugyan kesobb visszakapsz, na de addig? Tehat gyorsnak kell lenni, papirokkal jobb, minel elobb tisztaban lenni, mit hogyan.
Nagyjabol ennyi. Nem vettem fel hitelt, ahogyan a csaj irja itt, amit bemasoltal. Fel sem ajanlottak senkinek. Nem kotelezo felvenni. Az elso honapban kapsz 300 euro new joiners allowancot. Pletykakkal ellentetben megkaptam. 240 eurot. Nem kapsz elso honapban comissiont, mert az egy havi csusztatasban van. Kezdokent meg megkapod majd, mert nem lesz anyi discrepancyd, de kesobb mindog kevesebbet, mert a crew nagyresze zabalja a bart...
Elso fizetesembol (1400euro) nem vontak le meg a kurzus reszletet. Majd most fogjak az elsot. De az elso fizum nem is volt teljes, csonka honapra kaptam. (7tol-30ig). Kb. 90 orat repultem, atlagosan 2 home standby-jal. De volt 3 is olykor.De be is hivtak, mert uj vagyok.
A kovetkezo fizetesemet minden levonassal egyutt ugyanennyire saccolom.
Na hat ennyi, remelem segit.
zotya-DUB Creative Commons License 2009.05.28 0 0 201
kezdetnek kell eleg sok penz az indulashoz, mert ugye minden kezdet nehez. Szoval tanfolyam, elso honapra megelhetes, kaucio, kiadasok: 5000 euro. Gondolom a csaj minimalis penz nelkul ment ki, ezert nem tudta atveszelni az elso kritikus honapokat.
Előzmény: Spielweg (200)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.28 0 0 200

ezt ma találtam itt: http://www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=152170&step=0&bw=1

 

2009-05-25 09:53 , Megyeri Patricia

 

Sziasztok!

 

Én a Ryanair-nél voltam stewardess és hogy nehogy még egyszer valaki bedöljön ennek, úgy gondoltam, hogy írok.

Az egész úgy kezdődik, h aláíratnak veletek az ír bankkal egy szerződést, amely 2150 eurós hitelt jelent. Ezt mindenképpen vissza kell fizetni, akkor is ha kirúgnak...Legalábbis ők ezt szeretnék...

A fizetés az első két hónapban olyan 1100-1200 font volt, ami nem is olyan rossz. A baj csak az volt, h kb 350 font volt az albi és így is 6an laktunk Londontól  45 km-re egy kis poros faluban, ahol nem lehetett csinálni semmit... A házat csak úgy lehetett kibérelni, ha másfél hónapot előre fizettél, mi négyen csaknem az elején a gatyánkat is otthagytuk. Ez még nem is lett volna olyan gáz, de egypár hónap után csökkent a fizu és az utolsó két hónapban már csak 600 font körül kaptunk, ami azt jelentette, h éppen kitudtuk fizetni az albit, meg a közlekedést, meg egy kis kaja és ennyi.

A meló tiszta rabszolgameló volt, mindenki mindig olyan hulla volt, h ki sem látott a fejéből. A régebbi dolgozók, meg nem hogy segítettek volna, egyfolytában szivatták az embert...

A legjobbat még nem is mondtam, folyamatosan rúgják ki a régebben ott dolgozókat-főleg azokat, akiknek betegnapjuk van-h az újaknak legyen helye, akiktől persze leperkálják a tanfolyamdíjat..

Én eredetileg azért léptem fel erre az oldalra, h megkérdezzem, h járt már-e így vk, mint én, akinek még lenne mit visszafizetni a hitelből, de ezek után nem igazán szeretné...

Ha van még kérdésetek, írjatok csak, én két hónapja jöttem haza, elég volt...

Ha meg vk hasonlóan járt, kérlek írj!!!

 

 

 

Előzmény: eclat (199)
eclat Creative Commons License 2009.05.28 0 0 199
Köszönöm szépen:) Igen,én is igy vagyok vele,hogy 22 vagyok végülis,még 3-4 év múlva is  elmehetek stewardessnek is,szóval most várok jövő hétig,hogy merre mozdulnak a dolgok állásügyben,de most úgy áll a mérleg,hogy nem feltétlen a Ryanair lesz az első helyen,ha választanom kell..:)szüval nem adom fel,csak a  türelem meg a kitartás nem tartoznak az erősségeim közé,így meg nehéz jelen helyzetben..:)Egyébként Flow-nak azért sztem fogok írni,csak ugy kiváncsiságképp..
Előzmény: Spielweg (198)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.28 0 0 198

Ja, most olvastam végig a lenti hozzászólást.

 

Hát, én nagyon-nagyon szurkolok az interjúra az osztrák cégnél! Szerintem, ha már megdolgoztál azért a diplomáért, akkor adj esélyt magadnak! Próbáld meg mindenképpen, még túlságosan az elején jársz, hogy feladd. Tudom, hogy otthon válságos a helyzet, de jelenleg SEHOL nem rózsás!

 

A Ryanair még ott lesz, ha fiatal vagy és jól beszélsz angolul, akkor be fogsz kerülni bármelyik tanfolyamra.

 

Hajrá!

Előzmény: eclat (194)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.28 0 0 197
És nem irtál neki? Kapott Ryanair-szerződést mostanában? (Ez fontos info lenne.) És mi a benyomásod? (Tényleg nem akarom Pepegazdit megsérteni, de szerintem reálisabb képet ad egy olyan blog, amit másfél éve ir valaki rendszeresen, nem pedig 4 hónapja.) Bele vágsz?
Előzmény: eclat (195)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.28 0 0 196

Egyébként imádom Flow stilustát és a blog olvasása közben azon morfondirozom - miközben rágyújtok és kortyolok a boromból - , hogy minden külföldön élő magyar, aki emberekkel foglalkozós munkát végez, ilyen szarkasztikus és antiszociális lesz-e idővel - magamat is bele értve - vagy eleve igy születtünk, tehát nincs is esély a pozitiv gondolkodásra...

 

Én tegnapelőtt voltam a suliban, mert senior tréningre jelentkeztem. A röpke ötórás foglalkozás (mellesleg ez csak introduction volt, szóval még nem tréning, tehát sokkoltak a szokásos idióta játékok és feladatok) egyik része az volt, hogy a táblára rajzolt nagy vizfejű emberke köré kellett irni, hogy milyen az ideális vezető. Mindenki lelkesen irogatta a dolgokat (engem elnyomtak, amit hagytam, tehát nem voltam elég aktiv a csapatmunkában, sebaj), majd a kollegáim lelkesen kifejtettek minden totál egyértelmű pontot (mint "excellent grooming", meaning: well-shaved, smells good, ironed uniform etc. és még száz pont), ami megint fél órát vett el drága időmből. (Itt megjegyezném, hogy minden first class crew-nak tudnia kéne, milyen a kiváló grooming és az egész teremben egyedül én feleltem meg ennek a kritériumnak, természetesen.) Nyilvánvalóan a feladat végén feltettem a kérdést: Have you ever met this guy?! Can you really achiave ALL of this on ALL flights?! Ekkor  a leadership trainer villámló szemekkel nézett rám és tudatta velem, hogy erre kell törekedni. Én már attól is halál boldog lennék, ha a purser-ök újságolvasás a cockpit-ben helyett dolgoznának...

 

Szóval, mióta válság van és nálunk is nagy szigorúság és befagyasztott upgrade-ek, nem vagyok róla meggyőződve, hogy simán tovább tudok lépni, mivel nem tudok elveszni az SFS-tréningen lévők tömegében. Lévén nincs tömeg és az elmúlt hónapokban kinevezett pár SFS és Purser  többségében ausztrál, ráadásul férfiak, ráadásul melegek, amiből én egyik sem vagyok. Egyébként legtöbbjük tényleg jobb nálam, nem vitás, igy próbálok is ellesni tőlük pár trükköt, amivel benyalhatom magam az utasoknál és a vezetőségnél, de eddig nem sikerült... Egy jó kis emergency vagy medical case jól jönne, amit perfectly kezelek, de nekem mindig simán mennek az útjaim, amilyen pechem van...

eclat Creative Commons License 2009.05.27 0 0 195

Igen,pont tegnap olvastam végig ezt a blogot!

Előzmény: Spielweg (193)
eclat Creative Commons License 2009.05.27 0 0 194

Igen,végülis a lényegre rátapintottál,semmi biztos állás keresettel,se jól kereső férj:)) bár ezt még naggyon nem most tervezem:) szóval igen,ez a magántanárosdi csak átmeneti dolog volt annyit összeszedtem belőle az elmult hónapokban,hogy egy hónapban kijöjjek a keresetemből,természetesen ugy,hogy itthon lakom,és nem kell albérletért fizetnem,másra nem elég..max annyi hogy minden másra jutott időm mellette,nem mint egy munkahely mellett.

Igen,és szüleim is igy gondolják,szoval nem azért nem dolgozom mert nem lett volna lehetőgem,csak nem fogadtam el az állásokat annyi pénzért,mint amennyit adni akartak..:)szóval igazából ez lett volna csak a motiváció elsősorban a légiutaskísérő állással kapcsolatban,nem a buli,mert 4 évig voltam kolis (mert amúgy győri vagyok),szóval kijutott minden jóból,nem az ivászat meg a buli az életcél jelenleg heti 5 alkalommal..:))

De ma szerencsém volt,pont behivtak jövő hétre egy osztrák céghez felvételizni,ott nagyon jól fizetnének,ha az összejönne,akkor nem megyek ela  ryanair tájékoztatóra,viszont ha nem,akkor sztem elnézek 12.-én,végülis egy próbát megér,aztán ki tudja még lehet ők mondanák,hogy nem is vagyok alkalmas,és akkor ugyis kiverném a fejemből a dolgot..:) amuyg meg ugy vagyok vele,hogy nem csodát várok,meg valahol minden kezdet nehéz,vagyis tudom hogy nem igy egyből frissdiplomásként lesz álomfizetésem,meg mindenem amit szeretnék,csak olyan járható utat szeretnék találni,amin ezt elérhetem:) és ahogy teis irtad,hogy akkor max tényleg 2-3 évre elmennék a  ryanairhez,utána lehetne próbálkozni "jobb",vagyis másik társaságoknál,és még akármi is lehet..

Írtad,hogy téged is felkeresnek még ilyen asszisztens pozíciókkal,hát 1-2 ilyen jellegü meghallgatásból nekem is kijutott,de nevetséges milyen fizetéseket adnának,illetve azok a "top manager"-ek sem voltak a legszimpatikusabbak,és nem kértema  dologból.szóval ugy vagyok vele,hogy bmi más szóba jöhet:))Persze lehet,hogy csak nekem vannak túl nagy igényeim és elvárásaim,de nem fogok olyan munkát elkezdeni igy elsőre,ami már a felvételi elbeszélgetés alkalmával se szimpatikus,vagy esetleg a leendő főnök,ki is rohannék a világból..ez a stewardess-meló meg tényleg izgatja a fantáziám,mégha sok rosszat is olvastam róla ennél a társaságnál,de lehet hogy addig nem hagyna nyugodni amugysem,amiga  saját bőrömön nem tapasztalom a dolgokat.ás még akkor is vissza lehet lépni teljesen igazad volt ebben is.

Úgyhogy nem vitatkozom meg kritizálok,mert igazából egyetértek,meg különösebben tényleg nincs tapasztalatom munka terén,szakmai gyakorlattal együtt dolgoztam eddig összesen egy évet,szóval azért a java még csak most jön majd:)

Előzmény: Spielweg (192)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.27 0 0 193

Hali!

 

Ez Flow blogja, ebből többet megtudhatsz. Irhatsz is neki, biztos válaszol. Olvasd végig az elejétől a végéig. Asszem, 2008 decemberében telt le az egy éve.

 

http://bluewings.blog.com/2007/10/

 

Előzmény: eclat (191)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.27 0 0 192

Szóval nincs biztos állásod, jó kereseted, jól kereső férjed. Az, hogy van két-három diákod, biztosit havonta 80-120 ezer forint keresetet, se TB, se nyugdij. Jön a nyár, a diákok eltűnnek, szeptemberben kezdhetsz mindent előlről. Ez a meló megfelelő lenne egy jó részmunakidős állás vagy kis gyermekek mellett. Közgazdászként nem életcél, csak átmeneti megoldás.

 

(Fogadok, hogy jóapád/anyád is ezt mondja.)

 

Nem is leigazolható munkatapasztalat. (A Ryanair-hez, Easy-hez le kell igazolni az elmúlt 5 évet.)

 

Tehát nincs vesztenivalód.

 

(Mellesleg, it's a great lifestyle! Rita barátnőm évekig csinálta, mellette utazgatott, tanitott és nyáron turistákat vezetett, beszélt vagy 4 nyelven.)

 

Én azért elmennék erre a Ryanair tájékoztatóra, hogy saját füleddel halld, mit ajánlanak, mit nyújtanak. Hátha, mégis érdekel. Mérlegeld, mi éri meg neked. Ha Budapesten végzed a tanfolyamot, akkor egyszerűbb és gazdaságosabb. A tanfolyam diját pedig két hónap alatt megkeresed, tehát visszajön a befektetés. (Asszem, vissza is fizetnek vagy 1000 eurót.) Amit utána keresel, az elég a megélhetésre, ahogy a jelenlegi kereseted otthon.

 

Ha ki akarod próbálni, milyen a légiutas-kisérők élete, akkor próbáld meg. Ha ott hagynád a Ryanairt, bárosként, pincérként, takaritóként, baby-sitter-ként tudsz elhelyezkedni, NINCS állás értelmiségi kelet-európainak magyar diplomával, szakmai tapasztalat nélkül (szakmai háttérral és nyelvtudással orvos és nővér talál melót).

 

Hogy én, hogy kezdtem? Elmentem egy Emirates nyilt napjára Szlovákiába 2006-ban, eljutottam a final interview-ra és 7 nap múlva hivtak, hogy menjek. (Kellett az ember, ezért hivtak hamar, nem azért, mert annyira, de annyira szuper és isteni voltam!) A pénz és az életstilus motivált, egyetlen légitársaság, ami érdekelt. Már nem akartam otthon elhelyezkedni, Mo-on élni.

 

Ha nem jött volna össze, megyek hajóra 3-5 évre (halálra dolgozom és bulizom magam a vendéglátósokkal), spórolás, aztán irány Ausztrália, megint suli (mellette munka, éjszakázás), munkavállalás (supervisor, menedzser, amig el lehet jutni) és letelepedés, gyerekszülés 39 és fél évesen. Gondolom, haza látogatás 3 évente, tekintve, hogy Ausztrália baromi messze van Mo-tól.

 

Ha a Ryanair után visszamész Mo-ra, ne gondold, hogy bármelyik munkaadó hasra esik majd a tapasztalattól. (Próbáltam!!! És két éve még nem volt válság!) Baromira nem érdekli őket. Minden munkaadó specifikus tapasztalatot vár a jelöltektől! És még be is kell jöjjél nekik, ami, ugye nem mindig sikerül valamilyen titokzatos oknál fogva - mondjuk, mert a 23 másik jelöltből valaki szebben mosolygott, mint Te.

 

Viszont a német és angol nyelvtudással biztosan el tudsz helyezkedni asszisztensként. (Bár, asszisztensnek is jobban felveszik a 19 éves kislányt, aki távoktatásban jár suliba és totál boldog havi 70 nettótól, mert anyu főz neki és apu ruházza és egyébként is élete első munkája és keresete egy nyomorult érettségivel.) Én még mindig kapom az emileket az ügynökségektől, ahova anno regisztráltam. Érted, közöm nincs a pozicióhoz, aztán rájövök, hogy ááááh, a német ÉS angol miatt küldik nekem az emilt, mert véletlenül ott ragadtam az adatbázisukban száz éve... Igy a Headhunter fel tud valakit mutatni a megbizónak - nem, mintha már nem lenne meg az ember a pozicióra, de mégis...

 

Ha Mo-on akarsz karriert épiteni, akkor tiszta időpocsékolás a Ryanair. Otthon nagyon lassú és keserves az előmenetel, főleg egy nőnek közgazdász diplomával, ami minden második embernek van. Kellenek az évek, hogy kitaposd az utad... Idővel még összejöhetsz egy jól szituált pasival is, mig ryanair-es magyarként csupa kelet-európai vendégmunkással innál együtt valamelyik lepukkant albérletben, amig meg nem unod és rájössz, hogy idő közben eltelt 3 év. Persze, az is jó buli, ha kimaradtak a koleszos évek.

 

HA azt gondolod, hogy a felsőoktatás évei időpocsékolás volt és eleged van Budapestből, akkor menj a Ryanair-hez. (Én ezt gondoltam, de én nem voltam olyan okos, olyan tehetséges, nem voltak jó kapcsolataim és keveselltem a havi 100-150 nettót.) Ha akarsz még adni magadnak egy-két évet, hogy találj egy perspektivával rendelkező állást, akkor most próbáld meg szerintem és várj 2-3 évet, amig más/jobb társaságok is keresnek embert.  

 

Feltételezem, hogy nem irtam semmi újat, legfeljebb megerősitettelek egy-két dologban, amit már tudtál, csak nem akartál elhinni... Bocsi.

 

Azért lehet vitatkozni és kritizálni minden megjegyzésemet.

Előzmény: eclat (191)
eclat Creative Commons License 2009.05.27 0 0 191

Szia!

Jókat írtál,és még jobb,hogy megosztod velünk a tapasztalataidat és az élményeidet,azért ez nagyon jó viszonyítási alapnak.

Valójában nem azért gondolkoztam el a légiutaskísérő-munkán,mert annyira nagyon elégedetlen lennék itthon,csak tudod most végeztem a fősulival,a külkeren végeztem,és úgy vagyok vele,hogy kapásból az volt az első gondolatom,hogy nem itthon szeretnék első körben elhelyezkedni,max majd évek múlva hazajönni,ha haza szeretnék..:)A motiváció meg természetesen a pénz lett volna..mert ahogy most itthon elkezdtem komolyabban nézegetni a lehetőségeket ilyen végzettséggel,hát elég borzalmas kilátások vannak fizetésügyileg..úgyhogy igazából nem is gondolkoztam sokat,2 hónapja angolt és németet tanítok magántanárként,és úgy vagyok vele,hogy ezzel még mindig többet keresek,meg jobban jövök ki időben is,mintha 8 órában gürüznék valahol..és csak erre fel jött az ötlet,hogy esetleg valamit meg kéne próbálni akárhol,egy másik országban.

Ezelőtt dolgoztam kicsit több mint fél évet bankban is,hát az sem az én világom,sok a szabály,nem veszik számba a véleményed,meg eleve az ott dolgozók munkamorálja..eljöttem és azt mondtam,hogy még vagy 20 évig nem szeretnék ezzel sem foglalkozni..:)

Egyébként tetszett amit ajánlottál még a hajós dolog,de sajnos nekem nincs se vendéglátós végzettségem,se tapasztalatom,úgyhogy nem sok esélyem lenne,mert amilyen hirdetéseket láttam eddig,kb 2 év körüli tapasztalatot várnak el minimum.

Amúgy köszi a tanácsot,jövő héten mentem volna a Ryanair interjúra,de így akkor valószínű lefújom a dolgot,akkor annyit sem ér meg az egész,hoyg az elején ennyit rááldozzak (gondolok itt a tanfolyamra,meg az egész kiköltözéshez szükséges tőkére..) egyébként ahogy olvasgatom itt folyamatosan a külföldi fórumokat is,érdekes topikok vannak a Ryanairrel kapcsolatban..:S

És te hogy kerültél ahhoz a légitársasághoz,ahol most dolgozol?mármint úgy értem,hogy mi motivált elsősorban,és itthonról próbálkoztál,vagy akkor már kint éltél,csak más munkád volt?

Előzmény: Spielweg (190)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.27 0 0 190

Kedves Eclat!

 

Több, mint három éve repülök, most First Class-on dolgozom.

 

Nem tudom pontosan, neked mi a motivációd. Csak a pénz?! Utálod a munkádat? Utálod Magyarországot? Nem kötődsz a családodhoz? Ha ez mind igy van, vágj bele. Ha csak a pénz, szerintem nem érdemes, DE nem ismerem a lehetőségeid (és nem tudom, milyen lehetőségeid lesznek a jövőben Mo-on).

 

Én diplomás vagyok, kétszeresen. Megmondom őszintén: it was a waste of time, energy and money. Én vendéglátósnak tartottam magam (imádtam a fizikai munkát, inni, bulizni, éjjel és ünnapnapokon is dolgozni), bár nem is volt vendéglátós végzettségem. A családban mindenki diplomás, főleg mérnökök és tanárok, tisztességes kis emberek, nincs válás a családban, senki nem él/élt külföldön. Szerencsére megtaláltam magam a külső hatások ellenére. (Mindenki ellene volt, hogy eljöjjek és azt mondták, türelmetlen vagyok és elégedetlen, jobban tenném, ha megülnék a seggemen és várnék, hogy szép lassan kialakuljon a "karrierem". What a bullshit!)

 

Számomra érthetetlen, miért akarnak az emberek a Malévnál vagy bármelyik low-cost-nál dolgozni. Nem tudom átérezni a repülés imádatát, mert számomra megterhelő a nyomáskülönbség. Szerintem tök fárasztó ez a meló, sokkal fárasztóbb, mint a földön dolgozni. Én rendszeresen tapasztalom a puffadást, az émelygést, alvászavart és ólmós fáradtságot. Én a desztinációkat, a jó fizetést, a sok szabadnapot, a rugalmas munkarendet, a fiatal kollegákat és a szervizt szeretem! Ezen felül az életstilust, az utazási és egyéb kedvezményeket, a company transport-ot és a company accomodation-t. Ez nincs meg a Ryanair-nél, tehát képtelen vagyok megérteni az ott dolgozók lelkesedését, bocs. Valószinűleg akkor érteném meg, ha baromi rossz körülmények között éltem volna előtte. De akkor lett volna 4000 euró kezdőtőkém, hogy ehhez a céghez menjek dolgozni és elköltözzek külföldre?!

 

Tehát nagyon-nagyon elégedetlen lehetsz otthon, ha azon gondolkodsz, hogy a Rynair-hez menj dolgozni. Gondolom.

 

 

Előzmény: eclat (188)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.27 0 0 189

Na,még irok...

 

A lehetőségekről. Ja, vannak társaságok, akik hirdetnek. Regisztráljatok, aztán meglátjuk, hágy választ kaptok! A BA-nél "waiting pool"-ba raktak egy csomó embert, az Etihad nyilt napokról nem vesznek föl senkit (vagy hónapokig várnak a válaszra), az EasyJet megcsinálta, hogy visszavonta olyanok szerzdősését, akiknek már a uniform fitting is megvolt. Ha jól látom, a WizzAir nem is hirdetett felvételt tavasszal, pedig azt hittem, hogy fog, a nyári szezon miatt.

 

Tudom, hogy van, akit a repülés vágya hajt, de most várni kell. Én kényelmes és megfontolt ember vagyok, nekem a Malév fizetős tanfolyama sem kellett (főleg, hogy nem is garantált munkaszerződést), a Ryanair meg a 2000 eurós tanfolyammal (és egyéb költségek) és zéró alapfizetéssel meg egy nagy no-no!

 

Aki kalandra vágyik és biztos nyelvtudást akar, annak érdemes utána néznie a hajós munkának. Ott legalább nem kell se a rezsi, se a szállás miatt aggódnod. A barátnőm végig csinált 6 hónapot recepciósként, egyből fősuli után. (Tud németül és angolul.) Ja, a fizu szar, havi 1500 dollár, de költeni nem kell sokat és tapasztalatnak kiváló. A másik pozició, amit ajánlanék egy lánynak, az a bar waitress (nyelvtudástól függően folyami vagy óceánjárón). Én vendéglátós voltam, imádtam, ezért ajánlom a hajós melókat. Nyilván, akinek ez életében nem jutott eszébe és az "imádom a repülést" hitvallást követi, az elveti az ilyen ötleteket, de, aki az "imádok csapatban dolgozni és imádom az embereket"-kategória, annak ideiglenesen megoldást jelenthet. Az én nyilt napomról, ahol 6-an kerültünk be, az egyik lánynak pont hajós tapasztalata volt.

 

A nyilt napokról jut eszembe. Az elgondolkodtató lehet a ryanair-eseknek, hogy mig egy budapesti Ryanair-válogatáson megfelel 40 emberből 36, addig egy átlagos légitársaságnál felvesznek 100-ból 3-10 embert. Kis különbség... Vajon miért van ez?! A Ryanair nem jelent egyenes utat egy másik légitársasághoz! Szerintem kiváló bármilyen customer service experience - sőt, van, ami jobb... (Bocs, ez a társaság reputációja miatt van.)

 

Az életkorral kapcsolatban is annyi hozzászólás volt az utaskisérő fórumon... Halálra idegesitett - tudom, a türelem nem az erős oldalam. Ha olvastad azt a fórumot, láttad, hogy a hozzászólók többsége (mondjuk 90%-a) 17-23 éves! Na, ők teszik ki a felvételizők többségét! Naná, hogy hátránnyal indulsz 32 évesen, főleg, mert már van véleményed, nem nyeled le szó nélkül a dolgokat, nem dobod el magad az 1000 eurós fizetéstől, vannak régi/rossz szokásaid, nehezebben idomulsz, több valószinűséggel alapitasz családot fél év múlva, mint egy húszéves. (És mind azt mondja, fitalabbnak nézek ki a koromnál. A húszéveseknél is fiatalbbnak?!) Szerintem ez tök logikus. Ja, elmondanám (saját tapasztalat), hogy a repülést is egyre rosszabbul birod. Épp most beszélgettem egy szintén 30-as kolleganőmmel arról, hogy régen 3 napot buliztunk, repültünk és egyenesen mentünk bulizni a járat után, most meg 16 órát alszunk egy rohadt London után és az alkoholt se úgy birjuk, mint régen. (Tök gáz!)

 

Ezeket csak úgy irtam, nem igazán szól senkihez. Remélem, nem sok hülyeség, de lehet kritizálni.

eclat Creative Commons License 2009.05.27 0 0 188
Szia! Tanulságos és elgondolkodtató dolgokat irtál..Te hány éve dolgozol légiutaskísérőként? Igazából én is csak azért szerettem volna ezt kipróbálni,annak a reményében,hogy jobb fizetéshez juthatok vele,mint most itthon így közgazdászként,de akkor ezekszerint felesleges álmokba ringatnom magam még 1-2 évig ezügyben:) jó,igazából elkésve még én sem vagyok,a következő jópár évben lenne még lehetőségem kipróbálni más légitársaságot (már ha megfelelő lennék),csak itthonról ugye azért a Ryanairhez lehet bekerülni a legkönnyebben,szerintem ezért ez az első társaság ami mindenkinek eszébe jut. Vagy ugyebár először is mindenki a Malév-hez akar menni a Bp-i bázis miatt,dehát oda nincs túl sok esély bekerülni mostanság.:)
Előzmény: Spielweg (187)
Spielweg Creative Commons License 2009.05.27 0 0 187

Sziasztok!

 

Remélem, nem baj, ha én is irok valamit - minden ilyen jellegű magyar topik átmegy Ryanair-topikba - , mert unatkozom (stand-by, úgyse hivnak ki) és a légiutaskisérő.extra.hu meghalt! (Kár, érte, egy csomó infómat csak oda másoltam be, most mind elveszett, pedig olyan jól összegyűjtöttem.)

 

A hozzáállás

 

Naná, hogy egy 20 éves embernek, aki két hónapja kezdett dolgozni az új munkahelyén, jó a hozzáállása! Még szép! Ráadásul Pepegazdi tudta mit vállal, már élt külföldön és beszél angolul.

 

De hány olyan van, akinek még a nyelvvel is gondja akad és sokkolja, hogy egy hétig nem látja a családot...

 

Gondolom, vannak, akiket meglepett a lakásárak, a munka jellege (a harmadik nap reggel 4-kor felkelni már "not fun", a lábfájás "új" érzése - pedig lapossarkú cipőt vettem! - , az émelygés és fáradság a harmadik landolás után stb.), a kevésbé barátságos kollegák meg ilyenek.

 

Én - komolyan mondom - még mindig vannak olyanok, akik úgy mennek el Ryanair nyilt napra, hogy azt hiszik, van a cégnek budapesti bázisa. Szerintem a magyar fiatalok többsége azért csalódik, mert rájönnek, mennyire kevés a lehetőség manapság - főleg Magyarországon, illetve a korlátozott munkavállalás és recesszió miatt, Európában is. Ettől függetlenül, tök jó lehet lelkesnek és pozitivnak lenni egy ideig. Nekem már ez elég régen volt, mivel én 30 vagyok. Szerintem a Ryanair-en kivül jelenleg NINCS más lehetősége egy magyar fiatalnak, aki repülni akar. If you really wanna try, go for it! Fenáll az esélye, hogy 10 hónap múlva nem lesz melód vagy csak két év után kapsz Ryanair-szerződést, de legalább kipróbáltad, amit mindig akartál.

 

A fizu

 

Én tegnap voltam egy bulin (Dubai, Emirates) és a barátnőm, aki decemberben jött (egyik utolsó csoport!!!), mondta, hogy az elmúlt 3 hónapban csak 40 repült órája volt!!! Nagyon gáz, itt is. Na, most kiadtak egy csomó fizetetlen szabit, igy júniusra már jó beosztást kapott. Megmondom őszintén, nem értem, Edináék hogy jönnek ki pár száz euróból, mikor a barátnőm kb. 6000 dirhamot keresett az elmúlt hónapokban (1200 euró, plus meal allowances) és semmit nem tett félre, pedig a cég fizeti a lakást és rezsit. (Dubai olcsóbb, mint Irország.) Szerintem, ha az ember új helyre költözik, vannak/lehetnek alapvető kiadások (mikro, porszivó, számitógép, szekrény, ágynemű, törölköző stb.) és általában az ember többet költ, mint a fizetése. Ezt a "szűkölködve jövünk-e ki a pénzből"- kérdésre irom. Pepegazdinak nem vonják le a fizuból a tréning diját sem és talán teljesen bebútororzott és gépesitett lakásba költözött. Én is alacsonyabb fizukról olvastam más fórumokon (állitólag a comission ment le nagyon), illetve túl sok a crew. Szerintem nagyon gyenge nyári szezonnak nézünk elébe és lehet, hogy a helyzet jövőre még rosszabb lesz.

 

Egyszerűen nem értem, hogy a Ryanair hogy engedheti meg magának, hogy jelenleg is embereket képez ki és új csoportokat indit. Biztos, hogy a felmondások száma visszaesett, hiszen válság van. Lesz lehetősége mindenkinek, hogy átlagosan havi 70 órát repüljön?! Ezt erősen kétlem. Kérdés, hogy ki, mikor gondolja, hogy már szűkösen jön ki a fizujából.

 

Lehetőségek

 

Szerintem egy csomó fiatal türelmetlen, nincs elég infója és elég önbizalma. Megmondom őszintén, hogy nem hiszem, hogy érdemes a pénz miatt a Ryanair-t megpróbálni. Aki meg utazni szeretne, az egyszerűen felejtse el a low-cost-okat és kész: pár hónap után SEMMILYEN izgatottságot nem fogsz érezni, amikor lerepülöd a magad 2-4-6 szektorát naponta. Elmondom, mit fogsz érezni: fáradságot. Na, most megnézem én a fáradt és rosszul fizetett emberek hozzáállását: nem lesz túl pozitiv!

 

Persze, lehet azt gondolni, hogy velem majd másként lesz meg ilyenek. (Ez pont olyan baromság, mint a Szerelem, ami örökké tart.) Csak olvassátok végig Flow blogját, akinél elhivatottabb, lelkesebb 20 éves embert nem ismertem.

 

Ha valaki megfelel az általános elvárásoknak, az jobban jár, ha kivárja azt a két-három évet otthon (közben nyilván dolgozik és/vagy tanul) és utána megpróbál egy jobb társasághoz bekerülni. Mert keresni fognak: hirtelen és sok embert. És higgyétek el, jobb valóban lelkesen, csillogó szemmel megjelenni egy Qantas UK vagy Emirates válogatáson, mint a Ryanair-től meggyötörten 20 másik kollegád társaságában...

Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 186
csak kerdezz nyugodtan, szerintem vagyunk itt tobben is meg vannak tapasztaltabbak is nalam.
eclat Creative Commons License 2009.05.27 0 0 185
Köszönöm a segítséget,szerintem foglak még keresni ezügyben később pár kérdéssel akkor,ha aktuális lesz nálam is ez a dolog. Egyébként meg tetszik a hozzáállásod,és igazad is van,hoyg 20 évesen itt tartasz,és vannak terveid még ez csak pozitiv.Nem mint mások,akik tényleg csak panaszkodni tudnak,jó hogy meglátod a jó oldalát is a dolgoknak. Amugy én is igy vagyok ezzel,én 22 vagyok,most végeztem a fősulival,de nem szeretnék itthon maradni és élni a következő pár évben,azért érdekel most ennyire ez a légiutaskísérő-dolog.:)
Előzmény: Pepegazdi (181)
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 184
ja felreolvastam vmit, szoval sry.
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 183
Ja, ebben igazad van, fel eletemet a buszmegalloban toltom, de vannak akik feketen olcson visznek-hoznak, nincs gasztrokulturäjuk (hambi, krumpli), de ha ironikusan mondtad, h lehet kirandulni, szerintem igenis lehet, mert szep orszag. Dublin meg mint egy kisvaros. Ennyi. De azert azt ne mondd, hogy nem kapsz meg mindent, amit nem akarsz.
zotya-DUB Creative Commons License 2009.05.27 0 0 182
dublin eleg ocska varos, kb annyira erdekes mint bukarest egy pestisjarvany utan. Horribilis arak (egy egyszobas lakas 400 ezer euro), nagyon gyenge minosegu elelmiszer jo dragan, nincs valasztek, az emberek egyetlen szorakozasa az ivaszat, a tomegkozlekedes kritikan aluli stb stb. Franko dolog a videken kirandulni mert szuper helyek vannak, de a fovaros ocska.
Előzmény: Pepegazdi (181)
Pepegazdi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 181
Hat igen, a vasarlas nagy huzoero, de Dublinban ez az egy dolog nem dragabb. Nem ugy, mint az elelmiszer, ami az egeket verdesi. Megelhetesi szemontbol Dublin kisse draga, de nekem Becshez hasonlitva nem igazan. Talan csak mas, kulonbozik. Magyarorszaghoz hasonlitva dragabb sokkal az elemiszer es hasonlo dolgok. (ugye, h akkor ne emlitsek ilyet, h fodrasz, orvos, es a tobbi)
Nezd, megmondom oszinten, Dublintol tobbet vartam, foleg, hogy milyen furcsa, hogy regi kislanykori almom volt Irorszag, de aztan elfelejtettem. Most meg megkaptam, es tiszta csalodas Dublin. A termeszet, videk, gyonyoru, abban nincs ketelyem, es azt is hallottam, hogy Irorszag legrosszabb resze Dublin. Tehat, Galway, Cork ezek mind csak jobbak. Nem tudom, csak hallottam. Mindig is tudtam h semmi nem lehet tokeletes, az eremnek ket oldala van. Hatalmas szerencse, hogy megszerettem a munkam (tekintsunk el most attol, h Ryanair..), szeretek dolgozni menni, ami velem meg nem fordult elo nagyon (iskolaval sem), szeretem az embereket, tarsasagot, akik korulvesznek. Van egy hazunk, gyonyoru szobam, es nem szenvedek hianyt semmiben. 20 eves vagyok, a 3. orszagban fordulok mar meg hosszabb idore, ugy gondolom volt mar ennel rosszabb is, es nem tervezek itt megoregedni. Tehat elvezem azt amim van es kozben pedig tervezem a jovom :) Ennyi. Es kozben megprobalom letojni az olyan negativ embereket akik besavanyodtak es csak azt hallom touluk h milyen szar itt.
A penz tenyleg nem volt rossz, ahogy most szamolgatom meglsz ugyanennyi meg a levonasokkal egyutt is. Marmint a kovetkezo. Ha barmi kerdesed van nyugodtan irj.
Dublint megjeloltem, a 3. valasztasom volt. De ha engem kerdezel nem erdekli oket mit jelolsz meg.
eclat Creative Commons License 2009.05.26 0 0 180
Hello!Köszi az információkat így előre is,még 100%-ban nem döntöttem el,hogy biztosan ezt akarom-e csinálni,csak szerettem volna érdeklődni előre,hogy hogy s mint működik ez valójában.Egyébként akkor tényleg nem rossz a fizud,másoktól alacsonyabb összegekről hallottam.A vásárlás dolgot meg ne is mondd,hasonló cipőben járunk,"cipőből-táskából sohasem elég",én sem tudok határt szabni soha:))De persze aza  másik,hogy ki min spórol..és Neked Dublin tetszik akkor amúgy?a felvételin is ezt a bázist jelölted meg,vagy nem volt más lehetőséged?
Előzmény: Pepegazdi (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!