Nézz be az ülések alá, ott van egy sárga csatlakozós vezeték az felelős az övfeszítő aktiválásáért balesetkor, ha nincs bedugva pirosan világít. Esetleg azok nem jók. Vagy valamelyik légzsák, azoknak is megnézheted a csatlakozóit hátha valaki nem dugta vissza, kormánynál 2 csavar, anyósülésnél is csak annyi.
Szerintem levegős a rendszer. Nekem akkor csinálta ezt, ha nem nyitna a termosztát akkor túlmelegedne hamar. Amúgy, ha rendesen működik akkor csökkenne egy kicsit a hőfok, amikor ráadod a fűtést, mert ugye ott is lead hőt. Az alsó légtelenítő csavart is nézd meg, légszűrőház alatt.
örömmel látom, hogy éledezik a topic, és vannak aktív tagok! A Feleségem hardtopja (2001es 3ajtós td4es) előműszakin nem ment át: hiba az volt, mint kiderült, az SRS visszajelző le volt ragasztva, évek óta így használta, és persze a ragasztás eltávolítása után pirosan világít folyamatosan. Eljött a gépes emberke, feltette az olvasót, és láss csodát: nincs letárolt hiba. De az SRS pirosan világít!!! Gagyi módszerrel egyszerűen elvágtuk a kijelző ikonszalagját és az SRS ikonokt áthelyeztük a lejtmenetvezérlő visszajelzőjének helyére. De ez az igazi problémát továbbra sem oldotta meg valójában csak elfedtük. van valakinek valami ötlete?
Most mentem vele kb. 50km-t. A végén már majdnem fent volt a mutató a fehér jelzésnél (pirosig nem ment el). Közben néha lement a kis piktogram tetejéig, majd ha megálltam járó motorral (nem volt menetszél) elindult vissza fel. A két nagy ventillátor megy benne, fűtés is nyomja a meleget ha bekapcsolom. Nem langyosat, rendesen meleget nyom. Víz nem fogy belőle. Megnéztem a két vastag hűtőcsövet, az alsó rendesen hideg volt (50km után). Kiegyenlítőben meg így állt mint a képen van. Nem nyitna a termosztát?
1998-as 1.8 benzines, pár km és beáll vízszintesre a hűtővíz hömérséklet visszajelzése (tudom hogy ez csak tájékoztató jellegű mutató bent, nem egy pontos mérőműszer). Ráadom a fűtést, erre elindul felfelé a mutató! Nem vártam meg míg teljesen felér, inkább leállítottam a fűtést és áttekertem hidegre. Ezután visszaállt vízszintesre a mutató. Mindez 90-es tempó mellett, nem a városban araszolás közben. Még mindig lenne levegő a rendszerben, vagy mi lehet? Amúgy, nálatok hogyan működik a vízhőfok visszajelző? Mindig vízszintesben áll, vagy néha feljebb megy, majd vissza le középállásba? Régi termosztáton volt egy lyuk, így ott sose ment a vízszintes fel a mutató, kivéve egyszer mielőtt kezdte enni a vizet, hengerfejtömítés csere előtt. Akkor cserélve lettek a hőmérséklet érzékelők is (mindkettő), a termosztát, a kiegyenlítő tartály + kupak is.
Keresem de azóta se jöttem rá. Annyi derült ki hogy amikor levettem a szívócsonkot akkor láttam hogy az öninditó feletti fekete dobozkából jön. De hogy ki fia borja nem tudom. Ezt valaki valamiért elvágta ez látszik.
Tegnap került hozzám egy 1999-es 5 ajtós 2.0 dízel Freelander. Igazából nem tudok a márkáról semmit, a fórumokat és Népítéletet bújom. Az autó feladata, hogy segítsen átvészelni az orosz telet, ezt másoknak 8 alkalommal már megtette.
Ti tudtok-e esetleg pár "tuti tipp, ezt nézd meg rajta gyorsan, így használd" tanáccsal szolgálni? Mire figyeljek, mire ne figyeljek, stb.
Ezt tudom az autóról:
Motorcsere már volt benne, az elejéről hiányzik as hűtőrács előtti "díszvadfogó" vagymi, az egész tetőkárpit bent elég gányul van visszatéve. Új a kipufogórendszer. Pályán viszi a 130-at, de mintha a motorzaj-szigetelést is elbontották volna, zajos az utastér, mint egy régi Zsuk. + a műanyagok nyikorgása. Ami viszont aggaszt, hogy parkoláskor a kormányt koppanásig eltekerve szinte leblokkol, nem akar megmozdulni, vagy csak nehezen. Ha kicsit visszatekerek, akkor már megy. 4 darab új Michelin téligumival kaptam (ez bíztató talán), nagyvárosban és környékén, hóban fogom használni.
És valamelyik hozzászóló írta, hogy a land roveres társadalom összetart. Ja, pont úgy mint a motorosok. Akinek drága gépe van, az nem int a pöcsköszörűn ülőnek. R1-es egy Hornetesnek? Hülye vagy?! Nem is látja! Range Roveres egy freelanderesnek?! Miért intene? Mert márkatársak?! Hülyeség. Akinél áll a lóvé, mindegy hogy szerezte, annak nem működik az indexe, ha eladásra kerül az autó, még a tipust sem tudja leírni rendesen. Fillander..... Jézus! Új svéd, most. Gyerekkoromban cigánynak hívták őket. Most nem lóval basszák át a parasztot, hanem autóval, fával, szénnel. Meg amivel lehet. Akinek nem inge, ne vegye magára! Na, kiléptem innen.
És mégegy érdekes dolog . Bosal katalizátor a neten 60-120 ezer között van . Tegnap Bárdinál 41-ért vettem és rozsdamentes acélból van.Nem lehetetlen, hogy valaki még ettől is tud jobb árat. Szopják le Pákót a kereskedők! 😁
Amúgy az okosságban nagy volt a szórás. Obd 2, obd1 csak 2-es csatlakozóval, húú azt a kis kütyüt amit az ebayen árulnak ne dugjam rá, mert kigyullad az autó. Most komoly?!😁 Miért kell ennyire alapból hülyének nézni valakit? Fél szemmel ránéz az autóra, hja angol csoda.... Vigyem máshova. Na, Land Rover Freelanderes közösség, mondjatok valamit! Csak használható választ várok. Az okosságból, köszönöm nem kérek!
Üdv mindenkinek! Csak a gondolataim szeretném leírni. Freelanderem van benzines 2000-es évjárat. Csináltam magamnak gondot amikor lefestettem a féknyergeket és járó motornál pumpáltam meg a féket, hogy kijöjjön a dugattyú a féknyeregből. Azóta nins abs, tc, és lejtmenetvezérlő. És világítanak az ehhez tartozó lámpák.Naivan irány a szerviz, ahol közölték, hogy nem tudnak a műszerükkel kommunikálni az autómmal. Borsodi vagyok. Legközelebbi szerziz Bp. Gondoltam veszek egy hibakiolvasót ami töröl is. Felhívtam több " hozzáértőt". Csak okulásként írom ami történt. Hááát, azonkívül, hogy mindenki sík hülyének nézett 50 és 550ezer forintot akartak lehúzni rólam. Volt aki nagyon korrekt volt és megmondta, hogy az ő általa forgalmazott készülék nem biztos, hogy tudja az én autóm. De volt olyan fővárosi szerelő sok ibetűs vezetéknévvel aki 550-ért akart nekem műszert adni. Ha itt van a fórumon üdvözlöm a kedves anyukáját. De inkább nyelte volna le, anno! Szóval a problémát a landrover szerviz tudja megoldani egy 162 ezer forintos készülékkel. Megveszem, mert szeretem az autóm és hátha tudok segíteni annak aki olyan hozzáállású mint én.
Hello! Ugyanez a hiba, ha nem orvosolod, otthagy az út szélén egyszer. Velünk sajnos ez történt.
Megoldás: Idővel, sajnos, a szar magyar dízelben lévő szutyok/szmötyi lerakódik a hátul lévő, henger formájú olajszűrőbe és elkezd dugulni. Ha nem cseréled ki, a szintén hátul lévő AC pumpát is kinyírja, na akkor jön a tréleres mutatvány......tehát ha időben szűrőt cserél (csak Land Rover szakember találja meg, hol a hátsó szűrő!!!)a, akkor 30-ból megúszod, ha vársz, 100 felett lesz.
Egy elvi kérdésem lenne a tapasztalt Roveresekhez. Adott egy 2004-es 2,5 V6-os Freelander 1 (facelift). Pár napja figyeltem fel arra, hogy alapjáraton meg-meg döccen a motor, azaz dohog egyet. Nem azt mondom, hogy egyenetlen az alapjárata, tehát nem mászkál el 500+ fordulatokat, hanem csak dohog néha-néha, ami leginkább a kipufogó felől hallható, de a kormánynál ülve is érezhető. Hidegen nem annyira érzékelhető, nyilván a alapjárat direkt emelése miatt, de miután bemelegszik, illetve városba be- és visszaút után is jelentkezik a jelenség. Csak alapjáraton érzékelhető, amúgy jön, megy, gázadásra ugrik, teszi a dolgát.
Még nincs szándékom szervizbe elvinni és egy rakás tapogatózást kifizetni, inkább arra lennék kíváncsi, hogy ti milyen benzint használtok egy ilyen autóba? Eddig 95-öst kapott, de esetleg próbáljak egy 98-as, vagy 100-as oktánt is ki? Hátha kiszűri a problémát?
Az alábbi probléma kapcsán szeretnék egy kis segítséget kérni:
2005-ös Freelander 1-es gépjárművem két szélső féklámpája nem ég. Az izzók és a biztosíték jók, a középső féklámpa is ég. Van valakinek valamilyen ötlete mi lehet a probléma?
Vettem egy TD4-es 2003-as Hard Top Freelandert. Olyan problémám van,hogy nem működik a csomagtér ajtóban az elektromos ablak. Kb 1 cmrel lejebb áll. Ha nyomom a fülkében a kapcsolót csak sípol. Ja és nem működik a hátsó ablaktörlő ill a mosója sem. Létezik,hogy ezek egy áramkörön vannak? Vagy ezek szépen berohadtak. Van valakinek ötlete,tapasztalata mi lehet a gond?