Keresés

Részletes keresés

molnibalage Creative Commons License 2012.02.13 0 0 827

és jobban manővereznek mint aktuális amerikai konkurenseik.

 

Ez így leírva - már bocs - de orbitális tévedés. Az F-106 meglepően jó manőverező képességel bírt - figyelem ez nem csak forduló szögsebességet jelent, az emelkedő képesség is benne van. (Javaslom a specific excess power mélyebb értelmezésének utánanézni.)

 

Ebben semmi új nincs,már a MiG-21-es is jobban manőverezett például az F-4-nél.

 

Ez így átalánosítva szintén nem igaz. Melyik MiG-21 változat melyik F-4 ellen, milyen fegyverzet konfigban és milyen üzemanyagszint mellett...? Az F-4E emelkedőképessége majdnem minden tartományban felülmúlja a bisz változat kivételével az összesét, amennyire én tudom.

 

A 23-ast már nem nevezném  aerodinamikai mesterműnek,de a 29-es és a Szu-27-es megjelenésével "helyrebillent a mérleg".

 

Az egyensúlyba került talán jobb kifejezés. Lényegében nüasznyi a gépek között az eltérés, az egyik hol itt hol ott jobb, ez igaz F16+F-15/Szu+MiG relációban is.

 

 

Szóval ez nem újdonság,hogy szebb jobban manőverezik,jobb tolóerő tömeg aránya van.

 

Ez is tévedés. Az F-15A/C t/w aránya légiharc konfigban fékpadi értéken is magasabb, nemhogy közepes magasságban M0.8-0.9 táján. Az AL-31 és F100-PW100 (-220) karakterisztikája folyamatosan nő a sebességgel, az AL-31-é meg egy ideig még csökken is.

 

AL-31

 

Az F100 sajnos nincs meg elektronikusan, csak papíron. Ha nem felejtem el, akkor holnap beszkennelem.

 

Aerodinamika terén az oroszok még a 90-es válsága évek ellenére sem maradtak le az amerikaiaktól,sőt ebben  ők a jobbak.

 

És ez miből következik? A Szu-27 alapforája óta semmi újat nem hoztak a PAK-FA-ig. Ellenben az F-22 már 1991-ben megvolt, ahogy az YF-23 is. Ezek után áttervezték az F-22-őt elég komolyan és jött még egy X-32 és X-35. Tehát a jenki ipart produkált négy darab stealth sárkányt, míg az orosz nullát. Gyártotta sorban a lényegében változatlan Szu-27 alapformával +/- canarddal az n+1 Szuhoj protókat amire végül akadt vevő Szu-30 formájában.

 

Az újdonság viszont az lesz,ha az ő légiharc rakétáik bírnak meghibásodás nélkül több levegőben töltött órát.

 

Inkább sci-fi. 

 

 

Nézegesd a számokat. A '80-as évek közepi AIM-9M bírt ki simá 150-200 órát gépet. A '90-es évek végi C-5 AMRAAM 800 óra felett is volt már gépet +5-6 éve. Ez meg a mai R-77. Nagyságrendi eltérés van a kettő között. Ja, és ilyen számok mellett volt az, ami miatt ~2 éve borult a bili egy kicsit. A rakéták komoly %-a az előírt tárolás mellett azokon a teszteken sem ment át, hogy gépre lehetett volna rakni őket. Ezek a problémák nem fognak varázsütésre, csak úgy eltűnni...

Előzmény: Amraam (826)
Amraam Creative Commons License 2012.02.13 0 0 826

Ez a gép még mindig tesztfázisban van. A fegyverzetet nem véletlenül nem boncolgatta,mert azzal fognak a legtöbbet szenvedni a gép fejlesztése során szerintem. Már ha tényleg komolyan gondolják a generációváltást légiharc fegyverzet ügyileg."Nekifutási távolsága rövidebb" az a legelső prototípus legelső felszállásából sejthető volt,mert forszázs nélkül úgy emelkedni,még ha nem is volt csurig tankolva,hát nem gyenge.

A többi meg a szokásos,amiben jó ideje nincs változás: az orosz gépek szebben néznek ki és jobban manővereznek mint aktuális amerikai konkurenseik. Ebben semmi új nincs,már a MiG-21-es is jobban manőverezett például az F-4-nél. A 23-ast már nem nevezném  aerodinamikai mesterműnek,de a 29-es és a Szu-27-es megjelenésével "helyrebillent a mérleg". A Szu-30-as megjelenésével még inkább erősödött ez a helyzet,a gép olyan manővereket tudott ami az amerikaiaknak is tetszett,nem véletlen,hogy Moga őrnagy később az első nyilvános F-22 bemutatón épített Averjanov programjára.Az F-22 viszont komoly erlőrelépést hozott a manőverezőképesség terén. Az oroszoknál szerintem a legjobban manőverező gép(sőt megkockáztatom,hogy a világon is) az a régi Szu-35-ös volt,konkrétan a 711-es oldalszámú. Ezt a gépet főleg Szu-37-ként ismerik ám a program megszakadt akkor a gép vissza lett építve Szu-35 konfigurációra,és hagyományos fix fúvócsövű hajtóműveket kapott. A szöuli repülőnapon is ezekkel vett részt,és olyan manővereket is tudott,amit egyébként kizárólag tolóerővektoros típusok tudnak rajta kívül.Szóval ez nem újdonság,hogy szebb jobban manőverezik,jobb tolóerő tömeg aránya van. Aerodinamika terén az oroszok még a 90-es válsága évek ellenére sem maradtak le az amerikaiaktól,sőt ebben  ők a jobbak. Az újdonság viszont az lesz,ha az ő légiharc rakétáik bírnak meghibásodás nélkül több levegőben töltött órát.

r1 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 825

Nalunk is volt, hogy a titkos fuzetet lemezkazettaban, lezarva, lepecsetelve kellett vinnem, pedig mai szemmel nem volt benne semmi kulonos. Ugyanez a tulzas megvan a NATO-nal is.

Előzmény: molnibalage (821)
r1 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 824

Pontos es fontos ertekeket biztosan nem adhat meg, tobb nagysagrendet viszont nincs ertelme hazudni sem, mert azzal max a laikusokat vezetne felre.

Előzmény: rudai gyerek (817)
Kavics78 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 823

Viszont meg csak prototipus es kulonben ez csak marketingszoveg....

Előzmény: rudai gyerek (818)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.13 0 0 822

Most lebuktatta az orosz hírszerzőket :-)

Előzmény: molnibalage (821)
molnibalage Creative Commons License 2012.02.13 0 0 821

Kicsit vicces annak fényében, hogy még az F-15C gépek teljes preformance envelope görbéje mai napig classified besorolásban van, nemhogy az F-22-é...

Előzmény: rudai gyerek (818)
molnibalage Creative Commons License 2012.02.13 0 0 820

Erdekes. Ha a tervezo megoszt valamilyen infot, az Neked (csak azert mert Orosz) "szokasos tulzasok", pedig nala jobban senki nem tudja (es ez az ember nem nagyzolasbol el).:)

 

Szó sincs róla. Csak éppen az AIM-120C-5 is 20 éve fejlesztés eredménye volt. Az AIM-120D még +10 év. Az oroszoknál '90-ben is már lemaradás volt. Aztán jött a +10 év tetszhalál.

 

A szemétkezelésről nem hiszem, hogy én írtam. Ellenben nem vágom, hogy a lakossági lazaságnak mi köze a repülőgépiparhoz és a R&D képességekhez, minőségbiztosításohz meg ahhoz, hogy hol van nagyságrendlileg több lé...

 

 

Lent felhományosítottam néhány számmal a tisztelt hallgatóságot, hogy mibe került az F-15 összerakása úgy, hogy első körben megkapta a következő generációs AIM-7F és AIM-9L-t és 20 géppel dolgoztak a teszfázisban. Ez a szint lenne kb az, hogy a mai R-77-et és R-73-at megkapja az PAK-FA úgy, hogy belső térből működjön. Semmi több.

 

A jenki F-22 + HMS + AIM-9X példa arra, hogy +20 év fejlesztés, 65 milliárd dollár elköltése után, a 15 éve futó AIM-9X program és 6 évvel az F-22 IOC után sincs egy olyan F-22, ami tudná azt a közel légiharc képességet, amit anno megálmodtak.

 

Ezek után nem értem, hogy mire sértődsz meg, mikor csóválom a fejem, hogy cirka 10-ed annyi forrásból, haramad annyi idő alatt, 20 év lemaradással hogya lesz a PAK-FA superior, mikor 20 éve is le voltak maradva. A PAK-FA és YF-22/23 első felszállása között majdnem 20 év volt barátom. Az orosz légierő még mindig a félaktív légiharc rakéták korában él gyakorlatilag, azon a szinten, ahol az F-15A volt 1976-ban...

 

Ja és nincs még se radar, se végleges hajtómű. Tehát ott tart, ahol az F-X prgoram volt 1970 szeptembertében, ~2 évvel az első felszállás előtt. Már kiválasztották a radar beszállítót, de a fejlesztés még nem ért véget.

 

És akkor még csak a fejlesztésről beszélnük. Az export Szu-30MKx gépeket leszámítva nem adtak át 22 éve nagyobb gépmennyiséget az orosz repgyárak, az orosz légierő a Szu-34-eskkel törte meg azt a jeget, hogy 20 év után kaptak új gépeket.

 

Nem igaz, hogy ennyire nem érezni a két csapat közti külnöbséget. Nem is egyazon pályán fociznak jelenleg.

Előzmény: r1 (811)
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 819

A J20 nem ezek konkurenciája lessz. Kicsit kilóg a sorból.

Előzmény: rudai gyerek (818)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.13 0 0 818

Ha már felmerült a kérdés:

 

Jobb az orosz, mint az amerikai vagy akár a kínai

 

„Egy összehasonlító elemzés eredményeképpen azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az orosz T-50 típusú, ötödik generációs vadászrepülőgép úgy maximális sebesség tekintetében (utánégető- és utánégető-nélküli üzemmódokon egyaránt) felülmúlja külföldi riválisait, az amerikai F-22 és kínai J-20 típust, mint a hatótávolságot, a rendelkezésre álló tolóerő-felesleget és a megengedett maximális túlterhelésértékeket figyelembe véve” [...] A légierő parancsnoka szerint az orosz prototípus méreteit és tömegét tekintve hasonlóságot mutat külföldi vetélytársaival, azonban „nekifutási- és kifutási távolsága lényegesen rövidebb” és „külsőre megnyerőbb” külföldi konkurenseinél."

 

A fegyverzet kérdéskörét valamiért nem firtatta...

Előzmény: rudai gyerek (817)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.13 0 0 817

"Ha a tervezo megoszt valamilyen infot, az Neked (csak azert mert Orosz) "szokasos tulzasok", pedig nala jobban senki nem tudja (es ez az ember nem nagyzolasbol el).:)"

 

Én úgy gondolom, hogy egy ilyen új (és részben titkos) technológiánál - függetlenül attól, hogy melyik országról beszélünk - illik némi fenntartással kezelni a közölt adatokat. Itt most nem azt mondom, hogy biztos, hogy hazudnak, vagy nagyzolnak, de nem tudom, hogy nyilvánosságra hozzák-e a tényleges értékeket.

Előzmény: r1 (811)
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 816

 Persze! Hát ott dolgoztál, ahol én tanultam. Látod, eddig ér az eszem.

Előzmény: r1 (814)
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 815

 Akkor jó. Legalább tudod mit beszélsz.

Előzmény: r1 (814)
r1 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 814

Amikor megszulettel mar jartam a SZU-ban es beszeltem a nyelvet. Sokaig nem volt roluk nagy velemenyem (hatott ram a hazai kornyezet), de miutan par evet eltoltottem a nagy viz tuloldalan is, at kellett ertekeljek dolgokat.:) USA szep, sok kedves emlek fuz oda (talan meg fog is), de ennyi. Bele tudok szokni, de az en jellememnek egy idegen vilag.:) Mas pedig azert van oda. - Nem vagyunk egyformak.

Előzmény: gacsat (812)
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 813

 Szemét és mocsok ügyben igazad lehet. Ezt hallottam én is.

Előzmény: r1 (811)
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 812

 R1 barátom, én úgy tippelem, elég fiatal lehetsz. Én 45 éves vagyok. Tapasztalatból mondom, hogy az oroszoknál nagyobb hantások nincsenek. Vaze, azok képesek voltak azt állítani, hogy ők fedezték fel a röntgengépet, mert bizonyítani tudták, hogy Puskin 1x azt kiáltotta: " Átlátok rajtad, te büdös kurva! "

Előzmény: r1 (811)
r1 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 811

Erdekes. Ha a tervezo megoszt valamilyen infot, az Neked (csak azert mert Orosz) "szokasos tulzasok", pedig nala jobban senki nem tudja (es ez az ember nem nagyzolasbol el).:)

Ha F-22 tervezoje mondana valamit, hetszentseg, hogy nem jonnel ezzel, pedig amerikai baratainkra nagyon is jellemzo a nagyzolas. Nincs igazam?:) 100x jobban mint az oroszokra. Amerikai mar mikor levegot vesz az embernek emelnie kell a labat, hogy a hantagolyo elferjen. Erdekes tipusu emberek gyultek ott ossze.

Masik forumon is asszem Te irtad, hogy az USA-ban milyen magas szinvonalu a szemet kezeles (bocs ha tevedek). Hat elmondom Neked, hogy szemet, patkannyok, csotanyok, agyi poloskak kozott elnek. A szelektiv hulladekgyujtes az ugy nez ki, hogy az allolampa es a konyhai hulladek az ugyanoda kerul, az ettermek hasznalt olajat pedig ejjel elszallitas helyett 100L szamra ontik az utcai csatornaba. Ha a Lexington sugarutra kiborul 50kg fagyasztott csirke, vagy felkobmeter beton, azt tuti, hogy az autok kereke fogja onnan eltakaritani. A draga lakossag ott dob el mindent ahol az foloslegesse valik szamara, nehanyan telen a kutyakat is a laposteteju hazak tetejere engedik ki h.-ni, sz.-ni. Az ettermekbe is erdemes lenne a hatso bejarat felol egyszer valakinek bemenni.:) Es ez a legmenobb varosuk legmenobb reszen tortenik (mi lehet mashol). Meselhetnek meg, de mindjart kesz a toltottkaposzta es nem ezekkel az emlekekkel akarok leulni megenni.

A termekeik, a szolgaltatasaik tobbnyire nem mukodnek rendesen. Ha valami mukodik akkor azt biztosan nem ok csinaltak, de hasra vannak esve maguktol (a semmire). Az atveres az amiben jok es a nagyot mondas, de nem csoda, hisz abbol tartjak el a csaladjukat.:)

Zeneben jok, meg latvanytervezesben (hogy mondjak mas pozitivumot is).:)

Előzmény: molnibalage (810)
molnibalage Creative Commons License 2012.02.13 0 0 810

Megint a szoksásos túlzások. AIM-120C-5-höz mérhető cuccuk nincs, nemhogy az AIM-120D-hez mérhető. Az R-73-ból sincs 90 fokos HOBS változat és talán abban még nem is képalkotós IR szenzor van.

Modjuk F-22-höz sincs még sem HMS sem AIM-9X. ..

 

A görbe tényleg érdekes, viszont erősen kétlem, hogy nyilvánosságra hozták volna a valós adatokat.

 

A Brahmos cipelése külnő ponton történne? Mi értelme van egy ekkora gépre rárakni főleg, ha van Tu-22Mx/142/160 géped? Vagy csak India miatt? Viszont mi értelme a csúcsvadászt leamortizálni ilyennel? Akkor inkább rakom Szu-30MKI-re.

Előzmény: gacsat (807)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.13 0 0 809

Köszönöm.

Előzmény: gacsat (807)
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 808
gacsat Creative Commons License 2012.02.13 0 0 807

 Mint láthatod, ez 1 méteres cikk, rengeteg adattal. Essél neki valami fordítóval, és okosabb leszel. A gép főtervezője tájékoztataja a népet. A lényeg, mindenben megpróbálják meghaladni az F22est, és ez sikerül is, kivéve a hajtóművet. Ott nem tudják hozni a jó 15 éves amerikai gép hatékonyságát. Az ára a Raptorénak a harmada lessz. A Brahmost is rá akarják aggatni. Szerintem a legérdekesebb a gép láthatósági diagrammja. Ez úgy tudom, rég kivont gépek esetén sem publikus. Erről 1 másik topikban faggatom az okosabbakat.

Előzmény: rudai gyerek (806)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.13 0 0 806

Az oroszul nem tudók kedvéért nem lehetne röviden összefoglalni, hogy mi található az írásban? :-)))

Előzmény: gacsat (805)
gacsat Creative Commons License 2012.02.12 0 0 805

 Ezt figyeljétek, faszikáim!

http://paralay.com/pakfa/pakfa.html

r1 Creative Commons License 2012.02.11 0 0 804

Uh, de finoman sikerult fogalmaznod.:) Toroltem is a valaszomat, mert abbol kilogott a lolab.:)

Előzmény: rudai gyerek (803)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.11 0 0 803

"Az, aki F-35-öt kap, az nyilvánvalóan fegyvert is kap hozzá..."

 

Mert csak az úgymond legmegbízhatóbbak kaphatják meg az F-35-öst...

Előzmény: molnibalage (802)
molnibalage Creative Commons License 2012.02.11 0 0 802

A megközelítésed rossz. Minden user kaphatott eddig AIM-120-at, kivéve Egyiptom és Irak. Tehát nem a többiek a bennfentesek. Nagy kegy volt Egyiptom számára, hogy kaphatott F-16-ot, ahogy más jenki technikát. Lényegében lefizették az Izaeli békeszerződésért.

 

Az, aki F-35-öt kap, az nyilvánvalóan fegyvert is kap hozzá...

Előzmény: r1 (801)
r1 Creative Commons License 2012.02.10 0 0 801

Nem a bennfentesekrol beszelek. Az F16-hoz is vasarolhato volt a AIM-120, Egyiptom megsem kaphatott a megvasarolt F-16-okhoz csak sparrowot.

Előzmény: molnibalage (797)
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.10 0 0 800

Na most aztán jól meg vagy előzve (782.)! :-)))))

Előzmény: Amraam (799)
Amraam Creative Commons License 2012.02.10 0 0 799
rudai gyerek Creative Commons License 2012.02.10 0 0 798

"Megneztem es 1990 szeptember 29 volt az YF-22 elso felszallasa. Tehat jo a 15 ev."

 

Való igaz, elnézést.

 

"[...] akkor szvsz csusztatas lennne majd azt mondani, hogy az elso felszallastol szamitott egy even belul rendszerbe allt."

 

Igen, ezt benéztem, ezért még egyszer elnézést.

 

"A del-koreai 5.gen gep meg csak egy alom, de ha megvalosul akkor is varhatoan egy kisebb egyhajtomuves gep lesz, ami nem minden orszagnak fog megfelelni."

 

Én azt sem tartom lehetetlennek, hogy inkább az F-35-öst választják.

 

"Tehat ha pl. Argentina kiirna 2020-korul egy tendert 5. gen gepre, akkor jelen tudasunk szerint tul sok resztvevore nem szamithat."

 

Igen, pláne, hogy a britek megfúrnák az F-35-ös indulását :-)))

Előzmény: r1 (794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!