Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 224
zia!
a diesel mégjobb is...bármilyen olajjal elmegy ...
ez a 3,,500 ccm amúgy is közelebb áll 1 háztartás igényeihez.
Előzmény: Who111 (223)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 223
Mopedautós jó lenne, de személy szerint nem találtam benzinest, csak dízelt.
Előzmény: Törölt nick (221)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 222
sziasztok !
TEHÁT:
A tengelyen a generátor 8-10 kW ....de ez csak a 30 ---3XX %
A hűtőviz , höcserélővel melegiti a HMV boylert. max 15-20%
A fűtés . A kipufogó+ hangtompitóra épitett vizhűtéssel max 30-35 %
Nem lehet 160 fok alá hűteni a kimenő" füstgázt"
igy már akár benzinnel is lehetne "gazdaságos" persze némi vizgőz kell a légtorokba/ a jobb nyomaték miatt / De PB --földgázzal + a vizgőz már összemérhető a fűtési gáz felhasználással , s akkor ingyér van a villany.....
Előzmény: gacsat (216)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 221
Viszont könnyű, egyszerű felépítésű erőforráshoz jutunk.Talán a névleges teljesítményének 25-30%-án járatva növelni lehetne az élettartamot.
Persze optimalizálni kellene a vezérlést, gyújtást az adott terhelésre és fordulatra.

Eszembe jutott még egy lehetőség. A mopedautókban is 4-500 cm3-es, pár kW-os vízhűtéses motor szokott lenni. mondjuk ott már váltó, difi, sok egyéb karácsonyfadísz... viszont gondolom azok elég szívósak, hiszen többnyire teljes terhelésen járnak. :-)
Ez az erőforrás esetleg még olcsóbb is lehet, mint a csónakmotor....
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 220
 A csónakmotorok sokkal kihegyezettebbek mint az autómotorok,ezért az üzemidejük is kisebb. Legjobb 1 erre a célra gyártott Perkins lenne.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 219
Talán egy 500 cm3 körüli csónakmotor... az vízhűtéses, a kipufogógáz hőjét is könnyen lehetne hasznosítani, és a zajszigetelés is megoldható, mert az egész blokkot úgy ahogy van be lehet burkolni, könnyen elválasztható a vizesblokktól.
halaloszto Creative Commons License 2008.12.12 0 0 218
a kipuffot muszaj huteni!

hiszen a hutovizbol nem te dontod el mennyi hot vehetsz ki. ha tulhutod az sem jo neki, ha nem hagyod hulni az sem jo neki.

viszont hogy a kipuffot mennyire hutod le az nem erdekli.

vajk
Előzmény: Who111 (217)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 217

Ha nem voltak elvetemültek, akkor csakis a hűtővízzel.

Minden adva van (pl. termosztát) és gyak. az a (kényszerű) veszteség.

Esetleg még a kipuffogót is ki lehet (kell!) hűteni a jobb hatásfok miatt.

Előzmény: gacsat (216)
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 216
 Hogy cucerálták ki belőle a melegvizet? Közvetlenül a hűtővízből hőcserélővel,vagy elektronyosan? Esetleg a kipufigázzal?
Előzmény: Atis57 (215)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 215
szia!
én inkább az 1500--1600 ra szavaznék ./52--58 Hz üresen /
de még lejjebb mert az 50/3 az 16 2/3 , nem is érdemes 10kW-snál nagyobb generátort rátenni nagyon lefogja terhelve ..
de a LADA se jobb ,
láttam régi Wartburg motort is ilyen üzemmódban / már 30éves volt és még 2 fűtési idényt kihuzott. /az is csak 8kW-t szerette + a melegviz.
Előzmény: Who111 (213)
gacsat Creative Commons License 2008.12.11 0 0 214
 Ráadásul 1 fix fordulatszámra kicsit jobb hatásfok is elérhető.
Előzmény: Who111 (213)
Who111 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 213

Nono! :-)

Annál a fordulatnál, ahol nekünk kell (1450) csak az egyharmada teljesítményt

adja le egy 1000-es Suzuki motor. Így azért egy kicsit más a kép...

Előzmény: Atis57 (212)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 212
sziasztok!
De szerintem 1-ik gázmotor sem az még ha LADA v SUZUKI motorral megy -akkor sem.
mert ez is inkább 2-4 lakáshoz való . egészen kicsi 350ccm-es verzióban talán, de itt már a hatáfok lessz rosszabb.
Előzmény: jee_c (211)
jee_c Creative Commons License 2008.12.07 0 0 211
ez bizony már nem igazán háztartási mérettartomány.
Előzmény: Törölt nick (210)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 210
"Az új gázmotor hatalmas műszaki áttörést jelent a gázmotor technológiában. Elsőként hollandiai üvegházakban kerül alkalmazásra, ahol a gép által termelt villamos energia a mesterséges világításhoz biztosít áramot, illetve betáplálható az országos energiahálózatba. A termelt hő hatékonyan elégíti ki az üvegházak fűtési igényét, a motor kipufogógázában kibocsátott széndioxidot pedig trágyázáshoz lehet hasznosítani.
:
Az új 24 hengeres, négy megawattos J624 GS típusjelű gázmotor komplett kiszerelési egysége egy tartókeretre szerelt gázmotorból és egy vibrációmentes turbófeltöltő csoportból áll, melynek révén a motor vibrációja kevésbé vivődik át a többi berendezésre. Kogenerációs rendszerként alkalmazva a motor csaknem 3,6 megawattnyi hőt fejleszt, és ezzel összességében akár 90%-os üzemi hatékonyságot tesz lehetővé. A kiemelkedő teljesítményhez a motornak óránként mindössze 870 m³ földgázra van szüksége."

34 Mj/m3 fűtőértékkel számolva 8.2 MWh összteljesítmény, ebből ha 4 MWh elektromost kihoz az majd 49% villamos hatásfok.

Ráadásul a gőzturbinás hőreőgépenél ha kogenerációt is meg akarok valósítani, erősen rontanom kell a hatásfokon, mert igen érzékeny a hűtésre.

Nagy jelentőségell bírhat például a hőpufferek méretezésénél, hogy a gázmotor a használati melegvíznél sokkal magasabb hőt szolgáltatjat, kisebb tároló elegendő, szét lehet választani időben a villamosenergia és a hőenergia szolgáltatást.

A gázmotor meg talán még technológiai gőzt is adhat, amit most külön kazánokkal állítanak elő...
gacsat Creative Commons License 2008.12.06 0 0 209
Ez jó. erre nem is gondoltam. Kár hogy rég a saját házamban lakom...a földszinten.
Előzmény: Atis57 (208)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 208
Szia!
igy elég fárasztó....- DE HA gyalog mész fel az emeletre, lefelé meg a kötélhurkon ereszkednél ? ?naponta azért 5X csak lemész ? 5X cca 80kg ? hát még a családtagok is beugorhatnának....
Előzmény: gacsat (204)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 207

 Rég volt,de számoljuk újra.

 1,6t=1600kg=16 000N

 16 000 N x 10 m = 160 000 J = 160 kJ

 Ennyit mondtál? Igazad van.

 Szerintem 1 mosás nincs 1 kWh,de ez mindenképpen kevés. Lehet hogy 16t volt,le is tettem róla,és általában a mechanikai energiatárolásról.

Előzmény: Belekotty (206)
Belekotty Creative Commons License 2008.11.20 0 0 206
Az kevés lesz. Egy rendes mosás 1 kWh, ami 3600 kJ, ez+ csak 160 kJ.
Előzmény: gacsat (204)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 205
 Világító makk! micsoda 5let!! Örexem. Ez eszembe se jutott.
Előzmény: Belekotty (203)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 204
 1x kiszámoltam hogy a lighthofban fel kéne húzni a 3. emelet ablakomog egy 1.6t-s súlyt,és azzal lemenne 1 mosógépprogram.
Előzmény: XRive (202)
Belekotty Creative Commons License 2008.11.20 0 0 203
Ha a farkadra k5öd és mindennap kirázod, az örök világosság fog fényeskedni feletted. :-))
Előzmény: gacsat (201)
XRive Creative Commons License 2008.11.20 0 0 202
Valamikor regebben volt mar hir effelerol: ott egy felmazsas sulyt kellett felkurblizni az allolampa tetejeig, aztan a ledes lampa vilagitott, amig a suly le nem ert megint az aljara.

Igazan otletes kutyuk, de vannak nemi ketsegeim az elterjedesuket illetoen :-)
Előzmény: gacsat (200)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 201
 Ja!, 1200 Ftért vettem a tescoban 1 ledes,felrázós lámpát. Erős a fénye,és nagyon jó.
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 200
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 199
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 198
Upper level of the engine room of the Hamburg Express, the world's largest container ship, powered by a huge MAN B&W 12K98MC of power output 68,640 kW at 94 rpm - from www.manbw.com
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 197

The world’s shipping fleet is powered mainly by slow speed diesel engines (55%) and medium speed diesel engines (40%). Slow speed marine diesel engines are capable of indicated thermal efficiencies in excess of 50%.

 

 

http://64.233.183.132/search?q=cache:M5dEqUFw19EJ:www.amc.edu.au/research/marine.engines%3Fmode%3Dresearch+efficiency+ship+engine&hl=hu&ct=clnk&cd=1

 

 Tehát 1 dízelmotor-generátor páros 49%ot tudna hozni. Tovább javítható a termikus hatásfok ha a kipufigáz melegével fűtesz valamit.

 

 Ezután már csak az üzemanyag ára lehet a döntő. Én nem hiszem hogy a karbantartási költségekben olyan nagy lenne a különbség.

gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 196
 Ezek közül csak a JAZ volt 2ütemű,meg 1 svéd harckocsi.
Előzmény: Atis57 (193)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 195
 talán ezért lehet olcsóbb szénnel a 30%,mint olajjal,vagy akár gázzal az 50.
Előzmény: Atis57 (192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!