sziasztok ! TEHÁT: A tengelyen a generátor 8-10 kW ....de ez csak a 30 ---3XX % A hűtőviz , höcserélővel melegiti a HMV boylert. max 15-20% A fűtés . A kipufogó+ hangtompitóra épitett vizhűtéssel max 30-35 % Nem lehet 160 fok alá hűteni a kimenő" füstgázt" igy már akár benzinnel is lehetne "gazdaságos" persze némi vizgőz kell a légtorokba/ a jobb nyomaték miatt / De PB --földgázzal + a vizgőz már összemérhető a fűtési gáz felhasználással , s akkor ingyér van a villany.....
Viszont könnyű, egyszerű felépítésű erőforráshoz jutunk.Talán a névleges teljesítményének 25-30%-án járatva növelni lehetne az élettartamot. Persze optimalizálni kellene a vezérlést, gyújtást az adott terhelésre és fordulatra.
Eszembe jutott még egy lehetőség. A mopedautókban is 4-500 cm3-es, pár kW-os vízhűtéses motor szokott lenni. mondjuk ott már váltó, difi, sok egyéb karácsonyfadísz... viszont gondolom azok elég szívósak, hiszen többnyire teljes terhelésen járnak. :-) Ez az erőforrás esetleg még olcsóbb is lehet, mint a csónakmotor....
Talán egy 500 cm3 körüli csónakmotor... az vízhűtéses, a kipufogógáz hőjét is könnyen lehetne hasznosítani, és a zajszigetelés is megoldható, mert az egész blokkot úgy ahogy van be lehet burkolni, könnyen elválasztható a vizesblokktól.
szia! én inkább az 1500--1600 ra szavaznék ./52--58 Hz üresen / de még lejjebb mert az 50/3 az 16 2/3 , nem is érdemes 10kW-snál nagyobb generátort rátenni nagyon lefogja terhelve .. de a LADA se jobb , láttam régi Wartburg motort is ilyen üzemmódban / már 30éves volt és még 2 fűtési idényt kihuzott. /az is csak 8kW-t szerette + a melegviz.
sziasztok! De szerintem 1-ik gázmotor sem az még ha LADA v SUZUKI motorral megy -akkor sem. mert ez is inkább 2-4 lakáshoz való . egészen kicsi 350ccm-es verzióban talán, de itt már a hatáfok lessz rosszabb.
"Az új gázmotor hatalmas műszaki áttörést jelent a gázmotor technológiában. Elsőként hollandiai üvegházakban kerül alkalmazásra, ahol a gép által termelt villamos energia a mesterséges világításhoz biztosít áramot, illetve betáplálható az országos energiahálózatba. A termelt hő hatékonyan elégíti ki az üvegházak fűtési igényét, a motor kipufogógázában kibocsátott széndioxidot pedig trágyázáshoz lehet hasznosítani. : Az új 24 hengeres, négy megawattos J624 GS típusjelű gázmotor komplett kiszerelési egysége egy tartókeretre szerelt gázmotorból és egy vibrációmentes turbófeltöltő csoportból áll, melynek révén a motor vibrációja kevésbé vivődik át a többi berendezésre. Kogenerációs rendszerként alkalmazva a motor csaknem 3,6 megawattnyi hőt fejleszt, és ezzel összességében akár 90%-os üzemi hatékonyságot tesz lehetővé. A kiemelkedő teljesítményhez a motornak óránként mindössze 870 m³ földgázra van szüksége."
34 Mj/m3 fűtőértékkel számolva 8.2 MWh összteljesítmény, ebből ha 4 MWh elektromost kihoz az majd 49% villamos hatásfok.
Ráadásul a gőzturbinás hőreőgépenél ha kogenerációt is meg akarok valósítani, erősen rontanom kell a hatásfokon, mert igen érzékeny a hűtésre.
Nagy jelentőségell bírhat például a hőpufferek méretezésénél, hogy a gázmotor a használati melegvíznél sokkal magasabb hőt szolgáltatjat, kisebb tároló elegendő, szét lehet választani időben a villamosenergia és a hőenergia szolgáltatást.
A gázmotor meg talán még technológiai gőzt is adhat, amit most külön kazánokkal állítanak elő...
Szia! igy elég fárasztó....- DE HA gyalog mész fel az emeletre, lefelé meg a kötélhurkon ereszkednél ? ?naponta azért 5X csak lemész ? 5X cca 80kg ? hát még a családtagok is beugorhatnának....
Valamikor regebben volt mar hir effelerol: ott egy felmazsas sulyt kellett felkurblizni az allolampa tetejeig, aztan a ledes lampa vilagitott, amig a suly le nem ert megint az aljara.
Igazan otletes kutyuk, de vannak nemi ketsegeim az elterjedesuket illetoen :-)
Upper level of the engine room of the Hamburg Express, the world's largest container ship, powered by a huge MAN B&W 12K98MC of power output 68,640 kW at 94 rpm - from www.manbw.com
The world’s shipping fleet is powered mainly by slow speed diesel engines (55%) and medium speed diesel engines (40%). Slow speed marine diesel engines are capable of indicated thermal efficiencies in excess of 50%.