Keresés

Részletes keresés

1 valaki Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20824

Értem, én két lehetőséget látok, persze kompromisszumokkal: 

8kwos kínai jobb fajta levegős 1.700.000 Ft. Ez tud meleg vizet is csinálni.

Vagy feltennék egy 7kwos klíma kültérit, a fűtési idény 90%-át lefedve. Nappal kergetném 8 után, délután 4ig.

Lengyel módszerrel, csak kültérit venni, rá cső-cső hőcserélő, lengyel elektronikával. Megáll 900.000 Forintból.

És nincs macera fúrással, később hőcserélő elfagyással.

 

Árban fele körül, másik meg alatta. Többi pénzből még egy mauritániai nyaralás is kijön, februárban.

Előzmény: trebron1977 (20822)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20823

Ennek ott lehet lényegi jelentősége, ahol a homlokzati szigetelést összehozzák a mennyezeti párazáró/hőtükör fóliával.

Csapdába ejtve a beltérben keletkező párát. Az feldúsulhat a falazat külső felületén, azt elsarasítva.

Nálam, mivel tetőszerkezet nem lett cserélve, ami a falazatra van ültetve, ott bizonyosan "jótékony" kipárolgás tapasztalható.

 

Abban biztosan megegyezhetünk, hogy én egy egyedi, sajátságos esetről beszélek, tanácsot pedig általánosságban tudtok adni. Hiszen minden körülményt még én sem ismerhetek...

Előzmény: trebront (20821)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20822

- A 2 köbös tartály csak a vegyestüzelésből maradt, mert 4-5 órás tüzelés után 2-4 napig így nem kellett újra begyújtanom. 22 fokon temperált a keringető/termosztát.

- A 17kW pedig kínai adatok alapján annyi, kicsit szkeptikus vagyok!:)

Egyébként 15kW-ot számoltak, ajánlottak neves hőszivattyú kereskedők.

Valamint a műszaki tartalom alapján ez a legkisebb hőteljesítményű 3 fázisú kompresszorral szerelt hőszivattyú ebből a gyártmányból. És árban minimális eltérés volt. 

Egyébiránt szintén tapasztalatból, elég volna kb. 9kW a hőigény kiszolgálására némi kompromisszummal.

Előzmény: 1 valaki (20816)
trebront Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20821

az nem mindegy, h párazáró XPS-sel vagy páraáteresztővel hőszigeteled-e teljes felületen

Előzmény: trebron1977 (20820)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20820

Biztosan, xps végig!

Igaz, előtte a betonalap síkjában itongfűrésszel szakaszosan végig vágtam a falat, majd gv40-es bitulemezzel meg lett oldva az alsó párazárás, cementpéppel kiinjektálva, majd az aljzat kiegészítve teknőszigeteléssel. Alatta 10 cm szintén, de lépésálló xps.:)

 

Egyébként az pedig tévhit, hogy a vertfalat NEM kell/érdemes/szabad szigetelni.

Vertfal kifejezetten rossz hőszigetelő, csak a kapacitása nagy a tömegénél fogva.

Az xps pedig megengedett (tapasztalat 12 éves), ha tudatosan használod, vagyis megoldod a falak vizesedését, túlzott párásodását.

Előzmény: Capt.IQ229 (20818)
ojeh Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20819

Dehát NEM víz/víz rendszer...

Hanem >> TALAJ/víz rendszer !
Ezt írta...

"3 db - egyenként 100 m-es - talajszondából álló primer oldali vízkör"

Előzmény: 1 valaki (20812)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20818

Vertfalra 10cm XPS? Ez biztos?

Előzmény: trebron1977 (20814)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20817

Nem mertem megkérdezni már az elején. :))))

Előzmény: 1 valaki (20812)
1 valaki Creative Commons License 2024.03.04 0 1 20816

A hőcserélő nem porosodik télen, mert a víz folyamatosan mossa. Nyáron meg néha ránézel, óvatosan  lemosod slaggal pl.

A vizes sem örök élet, 10 évet nem fog elmenni hozzányúlás nélkül.

Hőcserélő max 5 év. És ha elfagy, drága lesz a javítás, 7 számjegy.

Hangja van, a te méretedben meg főleg, egyetértek.

Én inkább betennék egy 8-10 kwos levegős gépet, és -5 fok alatt fűtenék mással. Bár átgondoltan az is elég lenne

146nm  ha van szigetelve, márpedig alulról is fogod szigetelni,10 kw elég, hacsak nem a nógrádi fagyzugban laksz.

 

Minek kell 17kwos? 2 m3-es puffer is, hát...

 

Nem a legjobb megoldás, hosszú távra. Drága lesz 10 évre számolva.

 

Nem ok nélkül nem terjedt el a víz-víz hőszipka.

Előzmény: trebron1977 (20814)
1 valaki Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20815

Ha nem engeded vissza a vizet a rétegbe.....

Télen, -10 fokban sem fagy el az árok felé a vized?

Megnézném az árokba mekkora jégpályát csinálnál, ha két hétig -5 alatt lenne az éjszaka.

 

Örülök ,hogy a tied üdítő kivétel, de az ország java részén kivitelezhetetlen.

Amellett szabálytalan is.

 

Előzmény: dzoltan82 (20813)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20814

Természetesen nem fekete-fehér kérdés, hogy víz-víz rendszer épül nálam.12 évig vegyestüzeléssel volt megoldva a fűtésem, csak mióta utolért a rezsiharc, azóta szinte megfizethetetlen lett a különböző klasszikus tüzelőanyagok bármelyike (fa, szén, olaj, brikett...).

Szintén létjogosultá vált a váltás, mert nálam sajnos jelentős a hőigény, amiből bizony a holdról is jól látható megtérülés prognisztizálható. Reményeim szerint pedig, majd realizálható!

A korszerütlen 32 m hosszú parasztházamat, 60-as vertfalu, 10cm-es xps homlokzati, 30 cm gyapot födém szigeteléssel is sajnos (a 146 m2 hasznos alapterületemet teljes padlófűtéssel) kb. 800-900 eFt gázzal tudnám kifűteni 22 fokra. Hozzá teszem, hogy azt is külön ki kéne építeni!

Így jött képbe a hőszivattyú.

A levegő-víz ellen szólt (laikusként), hogy szervízigényesebb. Porosodik a hőcserélő, kitettebb, "zajos" elvileg a környezetben. Amelyik csendesebb, az bizony költségesebb is, szerintem kb. 4-5 MFt.

A víz-víz nálam csak szondás megoldással volt kalkulálható, mert a környéken a 40-50 m-es fúrt kutak szinte mindegyike eldugult. Lehet a kivitelezés minősége miatt, de rossz előjel mindenképp.

Az eddigi költségeimről meg annyit, hogy az én adottságaimmal, utánajárásommal, lehetőségeimmel egyelőre a 3 MFt betakarja.

(3 db 100m-es szonda + 17kW-os hőszivattyú + gépészet) Ugye a 2 köbös puffer a vegyesnél már adott volt.

Nem mellesleg elvileg a teljes padló hűtésem is megoldottá válik, akár aktív módban is. Mondjuk a hűtés hatásosságára kíváncsi leszek!:S

Bocsánat a szóf.sásért!

 

Előzmény: 1 valaki (20812)
dzoltan82 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20813

Szerintem olyan helyen, ahol a talajviz relative konnyen elerheto, a legjobb megoldas.

 

regebben 2-3 meteren volt a talajviz, most mar lejjebb ment  sajnos (2300 liter/h helyett csak 1600l/h vizmennyiseggel indult a kutam az osszel, aggodtam is, mert hatareset a 17kW hoszivattyunak), de meg igy is a legjobb megoldas nekem.

 

700W-os szivattyu huzza fel a vizet a szitas kutbol (homokvidek) es 50m-rel arrebb, a kert vegeben engedem ki egy arokba.

 

Teljesen megujulo, draga furas nelkul (10m-ig homoki kutat nagyon olcson furnak)

Nyaron ezt a kutat hasznaljuk locsolasra

Előzmény: 1 valaki (20812)
1 valaki Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20812

Amúgy meg megéri víz-víz rendszerrel szenvedni?

Szerinted miért nem terjedt el?

Miért roszabb a levegős, hogy nem azt választottad?

Előzmény: trebron1977 (20809)
1 valaki Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20811

De csak akkor: ha Tichelman-ba köti, vagy beállítja az áramlásokat torlóval az ágakon egyenlőre.

Ha nem, akkor a fizika nyer: legrövidebb ágon forog meg a legtöbb folyadék.

Előzmény: kiggyo (20807)
ojeh Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20810

Nomeg... 

A csőhosszban mért szonda távolságok felvethetik a bekötés módjának kérdését is.

pl. tájkép
https://tanaks.info/epulet/mernoki-rendszerek/ftrendszer-tichelman-hurok-abra-es-szamitas.html

Előzmény: kiggyo (20807)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20809

Biztosan rosszul fogalmaztam, de természetesen nem volt vitás, hogy mindhárom párhuzamos szondának van ellenállása. Csak valahol azt olvastam, hogy a nyomásveszteség csökkentésének pl. egyik útja a csőkeresztmetszet növelése, a másik pedig a csövek darabszámának emelése.

Az nem volt (sok egyéb mellett) világos, hogy milyen arányban/mértékben csökken a nyomásveszteség a darabszám növelésével! 

De már megvilágosodtam!

A munkapontot köszönöm, szemléletes volt!

Sok értelmes kérdést, és jó egészséget kívánok!

Előzmény: ojeh (20806)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20808

Köszi, világos!

Előzmény: kiggyo (20807)
kiggyo Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20807

Ha párhuzamosan 3 köröd van akkor a 60l/perc harmada fog folyni körönként, ezt az adatot nézd a táblázatban!

Előzmény: trebron1977 (20802)
ojeh Creative Commons License 2024.03.03 -1 0 20806

??!
...a másik két szondán nem kell áthajtani a vizet szerinted?
HA párhuzamosan vannak?!

----
A 60 liter/percre kikeresve,
(a katalógusokból, gyári adatlapokból)

***
HA NEM tiszta VÍZ a lötty akkor a "fagyállós víz"-zel kell számolni nyilván.
***

A szonda csőhosssza, alsó fordító idoma és a felső a gerincbe bekötő idomai alapján adódik egy nyomás igény.
Szondánként és van 3 szondád.

Plusz a gerincveték és annak az idomai egy továbi nyomás igény ad.
és
Persze minden más is, ami van még legyőzendő áramlási ellenállásként a komplett körben.
(cső/szerelvény/eszköz amiken át kell tolni a lötyit) 

Megj: ami biztos a SZŰKÍTÉSEK és az éles kanyarok kerülendők.
-----

Az összes nyomásvesztés + némi biztonsági tényező és >> megvan a teljes nyomás igénye a teljes körnek.
Ismert az átfolyás igény is ezen a nyomáson.

Vagyis: megvan a szükséges>> szivattyú MUNKAPONT !!! 

Szivattyú H/Q (nyomás/átfolyás) jelleggörbére >> a munkapont berajzol.
HA valahol a jellegörbe közepe környékén van a berajzolt munkapont örül.

Ha nagyon jobbra esik (2/3 fölé) >> kezd aggódni, hogy elég lesz-e a szivattyú?!  
Ha nagyon balra esik (1/3 alá) >> kezd aggódni, hogy túl nagy lesz-e a szivattyú?!  


-
Egyébként tisztázandó, hogy
a szivattyú a hidegvíz=szondakör és melegebb részen lévő szivattyún  
nem lesz-e HARMAT képződés az üzemelés során az átfolyó gideg víz miatt ?
és
HA lesz akkor bírja-e a harmatosodást a cucc?

A harmatosodás kérdése minden olyan helyen érdekes, ahol egyébként gond lehet a harmatvízból...

Előzmény: trebron1977 (20802)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.03 -1 0 20805

Illetve az lenne a kérdés lényege, hogy a gépet ki tudod -e terhelni 100%+ ezzel a 26-os csővel.

Most már kicsit nehéz tesztelni, de még lehet hideg éjszaka. :)

Főleg úgy jó tesztpéldány, hogy méri a dolgokat a gép.

Előzmény: Capt.IQ229 (20804)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.03 -1 0 20804

Köszi.

Hány darab mekkora rediátor megy így? Mennyi lehet ezek teljesítménye mondjuk 50fokos előremenővel?

Előzmény: a8lang (20803)
a8lang Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20803

Sikerült itthonra beépíteni az új 9kw LG mono-t ami már u44 tip. 170m2-t fűtök, szarul szigetelet ház(4cm eps 38 pth-n, fa ablakok, fos üveggel). Raidátoros rendszer, régi dunaferr meg pár db más márkájú kicsit újabb(2008) radiátor 22k-s mind. Eddig 50fokkal ment, közel 2 szezont villanykazánnal 8kw-al. 26-os 5 rétegű csővel kötöttem össze a gépet az osztóval ami 3-as osztó csak, de nem nagyon van idom közben hogy ne szűkítse feleslegesen. A lényeg hogy szuperül működik, teljesen jól fűt, könnyedén 50-55fokot is csinál ha kell. Mivel most már nincs olyan hideg 46fokos előremenővel is teljesen jó.  Tettem be mágneses iszapszűrőt, meg át is mostam az egész rendszert. De még vízzel megy. Ja igen és ez az új gép végre méri a fogyasztást meg az előállított hőmennyiséget, is a régiek nem tudják ezt. 

Előzmény: a8lang (20608)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20802

Bevallom, próbáltam elkerülni az ide vonatkozó ismeretek alaposabb felelevenítését. Gondoltam tudtok néhány tapasztalat, ökölszabály alapján segítséget nyújtani.

Egyébként nem bánom, kicsit utána olvastam, keresgéltem a témában.

Annyi kérdésem azonban felmerült, hogy a 40-es kpe cső 100 m-re vonatkozó, táblázati adattal megadott 0,25 bar-os nyomásesése lecsökken arányosan, ha párhuzamosan van áramoltatva a víz a 3 db szondában. Megközelítőleg a 3 db 40-es cső azonos összkeresztmetszetű egyeres/egycsöves vezetékével?

Köszönöm!

Előzmény: kiggyo (20799)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20801

Elsőre én is a 32-es keringetőt néztem, de gondoltam a szonda 40-es csövét csak 32-es csővel kötöm be, majd közösítem a hőszivattyú colos bekötéséhez. De akkor valószínű végigviszem a 40-es csövet.

Egyébként a szivattyú elégséges teljesítményében voltam főleg szkeptikus.

Köszönöm a segítséged!

 

Előzmény: peterch (20798)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20800

Köszi a segítséget, mindenekelőtt!

 

Természetesen tanulmányoztam az általam kinézett szivattyú specifikációit, de azért sok adat csak fenntartásokkal kezelendő, főleg laikusoknak. Mint jómagam!

A céget, boltot majd megkérdezem, de szerettem volna előtte több, más véleményt is hallani.

A tervező sajnos elérhetetlen, magát a kifejezést se értem, hiszen szegény falu utolsó utcájában ilyenről még nem is hallottunk!:)

Előzmény: 1 valaki (20797)
kiggyo Creative Commons License 2024.03.03 -1 0 20799

Ez így látatlanban senki sem fogja megmondani.

 

Ha nincsenek tervek akkor sincs minden veszve, nem egy óriási meló összeszedni a komponensek adatlapját, és összeadni a nyomáseséseket. 

Sok esetben grafikon is van, de a Cv vagy Kvs érték is elég ha látsz ilyet.

 

A többi már matek és google.

Előzmény: trebron1977 (20796)
peterch Creative Commons License 2024.03.03 0 1 20798

Szia !

 

Tudod kibicnek semmi sem drága ! :-)

 

Én egy ilyet szerelnék be a primérkörbe : https://www.ibo-szivattyu.hu/488.ibo-magi-h32-120-180.keringeto-szivattyu.html

 

Hogy miért ?  1., a csöveid 40mm átmérővel vannak , ez könnyedén csatlakoztatható

                    2., mivel nincs kedved kiszámolni a csövek ellenállását , így ez garantáltan beállítja az igénynek megfelelően a teljesítményt .

Előzmény: trebron1977 (20796)
1 valaki Creative Commons License 2024.03.03 -1 0 20797

1. Keresd meg az adatlapját, kiderül mit tud.

2. Keresd meg a céget,  mit ajánlanak.

3, mit írt ki a tervező?

Előzmény: trebron1977 (20796)
trebron1977 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 20796

Üdvözlet a Hőszivattyú Szeretőknek!

 

Tanácsot/segítséget szeretnék kérni, hogy milyen teljesítményű keringető szivattyúra lenne szükségem egy 3 db - egyenként 100 m-es - talajszondából álló primer oldali vízkör 3500 l-es óránkénti forgatására. (Persze ideértve a vízszűrő, hőcserélő kifejtette ellenállást is.)

Értelmezésem szerint az IBO MAGI-H 25-120/180 típusú szivattyú elég lenne, mivel a kb. 60 l/perces vízforgatást nagy biztonsággal hozhatná. Vagy tévedek? Esetleg a kb. 700 m 40-es csővezeték (szondák) jelentős ellenállást fejtene ki?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Gödöllői. Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 20795

Na, ügye megint igazam volt. Ez a topik halott nélkülem. Ismételten sikerült felpörgetnem a topikot már-7 jelet kaptam. Az elismerés nyilvánvaló. 

Előzmény: Gödöllői. (20792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!