Szeretném megosztani a tapasztalataimat egy Osram DS3-as fényforrásról. Nevezetesen erröl:
A sógoromnak is ugyan ilyen autója van, de az övé már leddel kaszabolja maga elött a sötétséget, és nekem nagyon tetszett a színe. Miután vezettem az övét az enyém sárgának tünt. Neki az autógyár szerint 5500K-s a led lámpája.
Ugyan ennél a dobozon 6000K van feltüntetve, de a Lumenet leírásában csak 5500K szerepel, de úgy voltam vele, hogy tök mindegy melyik, mert állítólag a gyári xenon az csak 4300K. (?)
Ilyen volt a gyári:
A leírásban ugye benne van, hogy minden mennyivel faszább lesz:
Nos sajnos a valóság teljesen más. :-( A fénykéve színe mégcsak meg sem közelíti az 5500K-t, a hatezertöl meg olyan messze van, mint a 40/45-ös billux a xenontól.
Nem mondom, hogy nem fehérebb, de ha a gyári tényleg 4300K, akkor ez olyan 4500 lehet, nem több.
De ez csak egy dolog.
Ami sokkal jobban zavar, hogy eddig a statikus kanyarfény szépen "rádolgozott" a tompítottra. Vagyis szép láthatatlan átmenettel világított a tompitott mellett, enyhén ráfedve arra. Most a helyzet a következö: világít a tompított kb. 50-50°-os szögben, ha bekapcsol a kanyarfény, akkor van egy kb. 3-5°-os sötét rész, majd a kanyarfény.
Nincs olyan paramétere ami miatt jobb lenne, mint a gyári Philips. Hogy lehet valamit így elbaxni?? Csak azért nem cserélem vissza, mert 3 óra csak a csere, és nagyon bonyolult a vetítési kép helyes beállítása is a szembejövöök kitakarása miatt. Konkrétan 3 napba és vagy 30 korrigálásba került mire újra jó lett.
Szóval remélem csuklanak az ünnepek alatt az Osramnál. :-(
Tulajdonképp mi a különbség a 100W -os Osram Offroad Super Bright Premium (69005SBP) és a mondjuk a 60W -os Osram Original Line (9005) típusú HB3 izzó között? Teljesen megegyezik a megadott fényáram, színhőmérséklet és élettartam. Vagy ez Osram Offroad szimplán ilyen gyenge paraméterekkel rendelkezik?
De azért hiába az azonos színhőmérséklet, nem ugyanaz. Nyilván picit hidegebb fénye lesz, mint egy normál halogénnek. Vedd, amelyik szimpi...
Nekem rendszámtábla világításnak 1 wattos Osram LED van, talán picit erősebb, mint egy 5 W-os W5W, de nem feltűnő, nem az az általad is említett reflektor hatású.
Tavasszal vettem a helyzetjelzőbe Philips X-treme Vision LED 360° W5W 4000K LED-et, aminek bevált a színe az Osram Xenarc Original 66140 4100K D1S xenonhoz. Most keresek ezekhez színben passzoló H1 izzót a refibe és a kanyar világítóba valamint pocsolya lámpa LED-et és a rendszámtábla világításhoz LED-et. A rendszámtábla világításhoz olyat szeretnék, ami olyan a fényerőssége, mint egy normál izzóé. Sokszor látok olyan rendszámtábla világítást ami olyan erősen és szúrt fénnyel vílágít, hogy csúnya vagy legalábbis nekem nagyon nem tetszik hogy szinte egy reflektor van benne. Mindezeket 2013-as Galaxyhoz.
Kipróbáltam ma az autót sötétben, nagyon jól látni ezzel az izzóval csak ajánlani tudom mindenkinek. Szép fehér a fénye, nem hidegfehér, de nem is olyan mint a Standard izzó.
Hát de a sok divatmajom ugrani fog rája, hát szép xenonos, bazz ledes fényszóróm van köcsög, ezt halogénnal hogy tudja elmondani? :D
Na ezért van létjogosultsága.
Kíváncsi lennék a philips mit piríthat.
Off: tudod hány hitelt írunk iphone-ra? Marha sokat, hogy elmondhassa iphone-ja van, holott nem is az övé míg ki nem fizeti. Igazi divatmajomphone lett :( Pedig nem rossz, de nagyon divat miatt veszik sokan (és emiatt is ment fel egekbe az ára, mert annyiért is megveszik). Én meg röhögök a 250.000-es telefonon (bár csináltunk 400.000 rugós iphone-ra is hitelt :D) oszt megveszem a jó kis xiaomi redmi 4x-et 50-ért, nem kevés pofont elvisel és megy és megy és megy, ha ez is sok vasport nyel be mint elődje és elszáll hát bumm, lesz másik ennyiért 2 év után :D De én nem vagyok teljesen komplett ember, ez tény.
Az a baj, igy a utcai tesztek es meresek utan, h oke, picit erosebb, de nem ad annyival tobbet, mint amennyi a hatranya. A foltos vetitesi kep, az utszeli gyengebb feny, a tobb szort feny, a gyengebb fenyszoro, es a hideg feny. Ez mar igy tul sok negativum...