Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Készül a második körforgalom is, fölmarták az út szélét jó mélyen, és meg is találták az eredeti betonút szélét: Mert a Balatoni út eredetileg a német autópálya módjára épült, hatalmas helyben öntött betonlemezekből állt:
A településképi véleményezési eljáráson a kerületi tervtanács, élén a főépítésszel egyhangú támogatásáról biztosította a bemutatott tervet. Jelenleg folyik az építési engedélyezési eljárás.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy nagyon sokaknak az érdeke ez, és bocs, ha félreérthető volt, egyáltalán nem ellenzem.
Pusztán szomorúan konstatáltam, hogy azelőtt szinte soha nem fordult elő, hogy délután, 4-5 között, fölfelé jövet a posványosi kanyarig álljon a sor a Hárosig. Most meg szinte minden nap ez van. Lehet kerülni, a Spar + Kapolcs u. - Tordai-Tegzes felé, de nem én fedeztem fel egyedül ezt a kerülőt.
Wormie: Itt lakom a közelében, én nagyon örülök az építkezéseknek. Rendezett buszmegállók, zebrák, járdák, és főleg: közvilágítás lesz! Kijjebb is és beljebb Posványosnál is lámpa van, azoknál mindig sorállás van, e kettő között nincs jelentősége egy kisebb lassulásnak. Mellesleg pont a lassulás fogja lehetővé tenni a fel- és lehajtást a Balatoni úton...
Rég nem vagyok aktív ezen a helyen, most is csak azért jöttem, mert hosszú kihagyás után vonatra szálltam, és láttam, hogy valami változik a két vasút közti területen. Nem tudom ezekre a felvetésekre a hivatalos válaszokat, csak azt látom, hogy többek közt a zaj csökkentésére végig zajcsökkentő falak épülnek a kerületben, és valószínűleg a vasúti fejlesztések kapcsán is csökken majd a zaj. Ha megépül majd ez a kilométernyi raktárváros, egy olyan helyen lesz, ahol eddig sem járt ember, és maguk a raktárházak plusz zajt nem termelnek, mint egy vasöntöde például. A Növény utcai csomópont is most nyer értelmet, szinte közvetlen átkötést ad a raktárvárosnak az M0 felé. Úgy gondolom, amit vesztünk, az az ottani növény- és állatvilág, valamint hogy a két vasút közti terület növényei eddig benyelték a fényt, nem növelték a környék hőterhelését. Az új fejlesztéstől majd nagyobb felület fog forró levegőt gyártani nyáron, egyrészt a klímaberendezései, másrészt a hőnyelő és azt leadó felületek miatt. Megtörténik, amit a város rég eldöntött, a veszteségekért cserébe munkahelyek fognak születni a kerületben, és bevétel is lesz belőle. Így működnek azok a városok, amiket ismerek.
Akiket eddig is zavartak a hozzászólásaim, azoktól elnézést kérek, és be is fejezem gyorsan.
Máskor hetekig van reklámozva ha elültetnek 2db fát.
Valószínű olcsón juthattak a máv területhez amit most busás haszonnal adtak tovább.
Nem lennék meglepve ha pár képviselő svájci bankszámlája hízott volna.
Tele nem volt, de jól érthető módon közzétették. 2015-ben jelent meg, és megfelelő publicitást kapott a Kerületi Területfejlesztési Koncepció, ami egyébkén azóta is elérhető. Ebben Budatétény "alsó" részéről ezt írják: "A két vasútvonal közé szolgáltatást nyújtó munkahelyi területek helyezhetők." És most éppen ez történik. Annak nem néztem utána, hogy korábban mi volt ennek a területnek a státusza, nem kizárt, hogy már régebben is ilyen döntés volt érvényben.
Nem értem, miért húzódik el annyira ott a körforgalom befejezése. Szerencsére gyalogosan és biciklivel már át lehet jönni (bár valszeg "szürkezónásan", mert építési terület), a kerítés meg van nyitva a Campona déli buszvégállomása felé.
Ha már körforgalom.. Kíváncsi leszek, a 7-es úti két körforgalom a teljes átadás után hogyan fog duzzasztani. Mert jelenleg nagyon. :-( Tisztában vagyok vele, hogy a rendelkezésre álló helyen fizikailag nem lehetett nagyobb ívet csinálni, és azt is megértem, hogy a becsatlakozó mellékutcákból jobb lesz a feljutás. De az átmenő főforgalom - reggeli + délutáni csúcsidőben - meglehetősen lelassult.
tudja valaki, hogy mi épül a Campona mögött, a vasút és a 6-os út között? Pár napja láttam, hogy teljesen kitisztították azt az erdős-gazos területet. Vagy legalábbis annak látszott régen a Növény utcai átjáró közelében.
Afelől nincs kétségem, hogy az események sora, amit alább írtam, a két vasútvonal közti terület kapcsán is lezajlott, és nyilván nem volt titkos. Úgy gondolom, ha nem tudtunk róla, nem másban kell keresni a hibát, mi nem követtük az eseményeket ott, ahol azok megtörténtek, és ahol azokat publikálták. Én egy ideje az életben maradásért küzdök, nem követtem a helyi közélet fejleményeit. Viszont aki akarta, olvashatta volna a közgyűlések jegyzőkönyveit és a közleményeket.
Nagyon nem kerek ez az egész. Múlt hét végén derült ki (legalábbis nekem, pedig követem a kerületi híreket és eseményeket) és a héten már dolgoznak is a területen. Mondjuk már az a nagy körforgó is gyanús volt ami soha nem fog elkészülni.
Sajnos érintett vagyok olyan szempontból, hogy erre a területre látok rá a lakásból és ennek most nagyon nem örülök. Tudom ez az én személyes problémám, de bosszant, hogy csak így kész tények elé állítottak.
Azok az esetek, amikor megkérdezik a lakókat, többnyire általános passzivitással találkoznak. Egy ilyen beépítés nem következik be egyik napról a másikra. Először a földterületek átsorolása történik meg mondjuk mezőgazdaságiról iparira. A besorolás meghatározza, hogy milyen beépítés lehetséges. Ekkor dől el a terület sorsa, de ilyenkor a lakosságnak és a gazdálkodó vállalkozásoknak is hosszú idejük van a beleszólásra, főleg úgy, hogy jelentkeznek megfelelő tőkével a terület sport vagy rekreációs célú hasznosítására. Ezek a döntések nyilvánosak, meg lehet őket támadni, sőt még határozathozatal előtt lehet érveket felhozni a képviselőknek. Amikor az átsorolás már megtörtént, és a terület vár arra a pillanatra, hogy meghirdessék, még mindig van mit tenni, újabb határozattal meg lehet változtatni a korábbit. Ha már meghirdették, és van rá vevő, esetleg már szerződés is született, onnan az önkormányzatot már szerződés köti, amit még mindig fel lehet mondani, de annak súlyos jogi, anyagi következményei vannak, amit a kerület lakói viselnek.
Az önkormányzat olyan, mint egy cég ügyvezetése. Egyensúlyban kell tartani a mérleget. Vannak kötelező és önkéntes feladatok, melyek pénzbe kerülnek. Ennek meg kell legyen az ellentételezése bevételi oldalon. Vagy jól menő cégek vannak egy településen / kerületben, melyek helyi adót fizetnek, vagy területeket kell értékesíteni, hogy legyenek ilyen vállalkozások. Itt most ez történik, és ha más bevételek nem fedezik a kerület kiadásait, továbbra is ez fog történni. Sajnos az azonnali kiadásokat nem tudják fedezni a jövőnek megőrzött értékek.