Ha az emlékeim nem csalnak, az említett olajkanna sárga színű. Az a motorolaj szintjére figyelmeztet(ne), de a kor előrehaladtával egyre megbízhatatlanabb lesz. Viszont szerintem ez nem okozza az "állj meg" (a krézifék felkiáltó jele is ez) lámpa világítását.
Sziasztok valaki tudna segíteni felgyuladt a muszerfalon a olajkanacska alata hullámos vonal és a kézifék behuzo jele is milehet a probléma olaj tele a Pálca szerint fekolaj szintén tele válaszotokat elores ikoszonom
Segítségeteket kérem egy bontott T23 Celica bal oldali ablakmosó fúvóka ügyében. Ha valakinek lapul ilyen a zsebében készpénzre cserélném. Előre is köszi az ajánlatokat!
Eladóvá vált szeretett Celicám (T18, 1.6 sti, 105LE, 1992). Szüleim 2005-ben vették második autónak (Azelőtt egy tulajdonosa volt, sok régi szervízpapír is megvan még). Én 2012-ben vettem át tőlük (29 évesen). Nálam sem volt mindennapi használatban, és ami még fontosabb, nem hülyegyerek autó szerep jutott neki. Engem nem izgat a lámpától-lámpáig gyorsulás, hiába hitték ezt többen is, az autóra mellé érkezve. Három éve lengéscsillapítócsere, kuplung főhenger cseréje. Két éve új lambdaszonda. Másfél éve új kuplungszett, kuplungfőhenger és munkahengert kapott. Tavasszal új féktárcsa és fékpofa került rá. Kicsit több, mint egy éve valaki meghúzta a jobb elsejét, amit egy jobb lakatos helyre tud hozni, de ezt nyilván orvosolni kell. A jobb hátsó kerékíven is van egy horzsolás, ez inkább felszíni sérülés.
Az autóhoz adok egy pót első és hátsó lökhárítót, valamint két hátsó lámpát, és egy rendszámtartó elemet is. Ne legyen rájuk szükség, de ha mégis, akkor jól fognak jönni. Jár hozzá még egy 2018 decemberében vásárolt téligumiszett is (számlával), amit 2 hónapig használtam, tehát mondhatom, hogy teljesen újak. Ahogy az akkumulátor is, amit júliusban vettem.
Az eladás oka: jött egy újabb, nagyobb, ötajtós gép, és „Cecil” féltékenyen tekintget felé gyönyörű bukólámpájával, így jobb, ha érkezik egy új gazda az életébe, valamint nincs szükségem két autóra.
Toyota Celica 1.6 sti
Gyártási év: 1992 1587 cm3 105 LE Km ra állása: 301.300 km
Műszaki vizsga érvényessége: 2021. március
További információk telefonon: 06-70 978-9076 Megtekinthető Budapesttől 17 km-re, Pomázon. Irányár: 600.000,- Ft
Ismert néhány jó szerelő, akik meg tudnák csinálni... A kérdés csak az, hogy az autó jelenkori árát, de inkább a többszörösét hajlandó lennél-e kifizetni csak a motor felújítására. (és akkor a karosszériáról nem is beszéltünk)
Már régen írtam ide és egy olyan kérdésem lenne, hogy van most jelenleg olyan szakember, aki 3S-GE motor felújításával megbízható, vállalja és jó munkát is végez ?
Még megvan az autóm (ha valaki még emlékszik rám és a gépre), igaz egyre kevesebbet használom, de nem volt szívem eladni.
Nincs is képem megpróbálni így, hogy gyakorlatilag esernyővel kell alá állni, mert bizony a mociból szivárog az olaj rendesen, le van rakódva mindenhol, ahova csak csöpöghet.
Szóval arra gondoltam, felmérem a terepet, hogy lehet-e kezdeni vele valamit, vagy ha megáll, akkor irány a roncstelep...sajnálnám.....
"elég zavaró ennyi alul ill. feleslegesen iskolázott, tájékozatlan és a tudására végtelenül igénytelen emberrel együtt éldegélni" Ez az egy sor mindent tökéletesen elárul rólad (több, jobb, mint egy személyes bemutatkozás, első benyomás), sajnos van elég problémád magaddal, amit kivetítesz a külvilágra, ezért leginkább a közvetlen környezeted sajnálom, akiknek ezt el kell viselnie. Aki valóban intelligens az nem kérkedik vele, ellentétben veled, aki már elhitte, hogy a bölcsek kövét hordozza, és rajtad kívül mindenki tudatlan hülye, igaz egyedül "robogsz" szembe az autópályán, csak még mindig nem vetted észre. Ha kisebb arccal tolnád, talán még lehetnének értelmes gondolataid is, de ebben a stílusban csak lejáratod magad ... gondolom nem csak itt, mert a stílus maga az ember, ami rád fokozottan igaz. Láthatóan alkalmatlan vagy intelligens kommunikációra, így roppant minimális vagy ezzel a primitív stílussal, ezért őszintén sajnálom, hogy lesüllyedtem a szintedre, de többször nem teszem. Végszóként őszinte részvétem a közeli hozzátartozóidnak, együtt érzek velük, akiknek ezt a frusztráltságot nap mint nap el kell viselniük ... de talán majd valamikor jön egy karakán ember (vagy pszichológus aki kiderítené, hogy gyerekkori vagy felnőttkori trauma, esetleg szimpla iskolázatlanság, ami ennyire nyomaszt), aki helyre tesz, hogy nem Te sz@rtad a spanyol viaszt, és akkor kicsit visszaveszel az okostojáskodó arcodból.
Szerencsére csak nagyon ritkán futok össze ilyen energiavámpírral ... akinél sem ész érv, sem logika nem jelent semmit, annyira szereti magát, és a saját gondolatait, hogy nagyon vigyáz rá, nehogy valami fény/értelem, más gondolata "beszivárogjon", így értelmezni sem tudja/akarja a számára leírtakat.
Csak a 6200 fölé pörgetéssel kapcsolatban egy gondolat:
Szerencsére a kicsi ferdeszemű Toyota mérnökök gondoltak az idiótákra. Jelesül hidegen leszabályoz a motor 6000 környékén. (nem mintha az 5000f/perc jót tenne egy nem üzemmeleg motornak. De legalább megpróbálták.
Én a 25%-hoz tartozom, és a csak melegen kipörgető feléhez.
A 19 éves autómon közel 500ekm után is minden extra működik... sőt most már extra olajfogyasztása, extra lyukaskipufogó hangja és extra vedlő lakkos fényezése is van.
Sztem a teljes tulajdonosi hányad max. 25%-a pörgeti el legalább havonta egyszer 6200 fölé. Viszont ennek legalább a fele megteszi hidegen is! :D
Egyébként annak sose szólnék be, aki beéri a kisebb motorossal a bármiből. (Adom az alapigazságot, hogy 100 lónál többre senkinek sincs szüksége) Viszont aki azt magyarázza, hogy azért nem kellenek az extrák, hogy ne menjenek tönkre (egy Celicaban), azt bármikor szívesen megmosolygom nyilvánosan is. Ez jó érv egy 20 éves 750Li vagy 600SEL kapcsán, de hogy azért nem kell a tető, mert beázik... :D Könnyezek, komolyan. Mármint a röhögéstől.
Nem csak te hiszed azt, hogy borzasztó bonyolult megfejteni átlag halandó motivációit (mert ő egyedi és megfejthetetlen személyiség): minden átlag ember ezt hiszi magáról. Lényegében ettől leszel átlag ember. Hidd el, az, hogy egy autós fórumon általában még autókhoz SEM értenek az emberek (de kurvára kicsit sem), sokkal többet árul róluk, mint azt ők szeretnék. A többség motivációi és megnyilvánulásai sablonosak, átlátszóak, nem mellesleg unalmasak is ... és akkor válnak nevetségessé, amikor oda jutnak, ahol most te vagy.
Az, hogy te mint átlagember a többséghez tartozol és ezért sok sorstársad van, ezen mit sem változtat. Ahogy az sem, hogy nem érted.
Az offért pedig nem kell elnézést kérned, itt ugyanis már évek óta nem született egyetlen a korábbi tartalmat meghaladó, vagy ahhoz bármit hozzá adó hozzászólás. Max. néha vki leírt vmit újra azoknak, akik lusták/képtelenek visszaolvasni és se a fórumos keresőt, se a googlet nem tudják használni.
Tudom, nekem kellemetlen, hogy ez neked a mai napig nem tűnt fel ;)
Mr_Tc: "Nem a többségről, hanem magadról írsz! Nézz tükörbe!" Még ezek után sem tudsz rólam semmit: ezt hívják klasszikus személyeskedős blöffnek, amikor kevés vagy hozzá, de nagyon próbálkozol. Tudod, a kocsmai szint, amivel facebookon is csak nyugdíjasok próbálkoznak.
> Ezért "irigyel" téged mindenki, ... mert minden esetben ezt érzed! Kevés ekkora egoval rendelkező emberrel találkoztam.
Valamiért Torgyán papa jut rólad eszembe, Ő volt ez a stílus … ügyesen magyarázott félre … szintén mérhetetlen nagy egoval. Attól, mert nem érted... és hát ki a faszt érdekel, hogy neked kiről mi jut eszedbe? :D Ez még mindig csak a személykedős blöff, érvek nélkül: gagyi.
> Komoly frusztráltság lehet benned, ha a kezdő két hozzászólásból ezt tudtad kikerekíteni, amiért őszintén sajnállak!
Úgy tűnik, hogy nem csak a "csóróságból nőttél ki", de a tudatlanság rabigáját is polihisztorságra cserélted.
És ezzel együtt mindenkinek meg tudod mondani a "frankót", még ha nem is kérte/kérdezte. Ugye tudod, hogy ez csak a személyeskedés tovább fokozása? ;) Ha én vagyok frusztrált, miért te fröccsögsz?
De igazad van, elég zavaró ennyi alul ill. feleslegesen iskolázott, tájékozatlan és a tudására végtelenül igénytelen emberrel együtt éldegélni ezen a csudálatos bolygón, kik a sorsukat nem irányítják, de nagyon szeretnék ezt hinni. Viszont ezt igazán kár lenne magadra venned: konzumidióta droidok vagyunk mindannyain, civilizációnk 'fogyasztói társadalomnak' nevezett zsákutcájában a csúcsragadozók, akiknek a vallása a technológia.
Ezzel nyugodtan vitatkozhatsz, csak arra hívnám fel a figyelmed, hogy éppen egy autós fórumon próbálod ezt megcáfolni az interneten, miközben a föld lakosságának vastagon a felső 10%-ához tartozol még akkor is, ha egyébként te vagy a legcsóróbb magyar a világon. (Tudom nem is érted, hogy jön ez ide: frankó büszke lennék rád, ha össze tudnád rakni, de meg se fogod próbálni ^^)
Tehát azt leszögezhetjük, hogy kettőnk közül nekem legalább van önkritikám, mint magamat, mind a saját környezetemet illetően.
Te meg ott tartasz, ahol már 8 éves korodban is voltál: azt hiszed, ha megsértesz, majd nyersz vmit. Pedig ha csak nagy vonalakban az lennél, amit hiszel magadról, akkor tudnád, hogy egy felnőtt értelmes embert sem megsérteni, sem leérvelni nem fogsz tudni ilyen gyenge szar dumákkal. Ha legalább vitakultúránk lenne ugye, meg többeknek adatott volna meg a kritikus gondolkodás... de ne fantáziáljunk olyasmiről, amit el se tudsz képzelni. Az még tényleg gecislég lenne.
> Gondolom egy pszichológus komoly tanulmányt tudna írni Grifter hozzászólásaiból, de minimum egy érdekes (frusztrált) jellemrajzot. Amire a Grifter borzasztó kíváncsi is lenne! "Azt hitted? Te tényleg azt hitted? Ez olyan aranyos!" ;)
"Csabihoz, hogy aki 143Le-s autókat nézi, az Avensis-t vesz kupé karosszériával. Ég és föld a különbség a 192Le-s javára."
Azért nem teljesem egy 143-as is 6200 -ig pariban van a 192-essel, afölött nyilván nem.
Itt a kérdés at, ki mennyit használja a kocsit 6200 felett és az alatt. Semmi más.
Trackday-re én is 192-est venném ott lehet igazán kihasználni de utcára nekem elég a 143-as is. A motoron meg a váltón kívül minden alkatrész ugyanaz a 2 Celicában.
"Csak en rohogok azon" Gondolom egy pszichológus komoly tanulmányt tudna írni Grifter hozzászólásaiból, de minimum egy érdekes (frusztrált) jellemrajzot.
Én hiszek abban, hogy jobb lenne neked, ha dedukció útján ébrednél rá a dolgokra, ezért nem hozok fel egy halom jó példát arra, hogy milyen az ill. kik azok, akiknek nem árad minden második mondatából a frusztráció, avagy hogy milyen is az egészséges rajongás és hogyan is néz az ki. (Hiszen azok sem értékesebbek, akik a jókat másolják, de ugyan úgy nem értik/nem élik ezt meg, csak szebbet hazudnak maguknak és a világnak.) Biztos vagyok benne, hogy a világon bármilyen jármű védhető, viszont a fogyasztói társadalom büszke droidjai nehezen harmonizálják az önértékelésüket és rögvalóságukat a moziban, az instán, meg a TC-n látottakkal, meg persze a sikkasztásból, áfacsalásból vagy olajmilliárdokból fenntartott céltalan és értelmetlen flottákkal.
A hiteles embert nem a járműve, hanem a hozzáállása határozza meg. Trabanttal is lehetsz király, és Panamérával is lehetsz szánalmas. A környezet pedig egészen szélsőséges hatással lehet arra, mit engedhetsz meg magadnak illetve mi minek tűnik. (Egy apró példa: amikor Gerendai 'SZIGET' Károly megvette magának a Maserati Quattroportét, de hamarosan le kellett mondania róla, mert hiába volt már milliárdos, a környezete kinézte belőle)
Vagyis a probléma végül pont az, hogy ez már régen nem a járműről, hanem az egyénről szól: a többség képtelen felülemelkedni és folyamatosan magyarázkodik, majd azt is megpróbálja kimagyarázni, hogy akkor is magyarázkodik, amikor egyáltalán nem indokolt.
Hogy kettőnk köztül csak én értem, hogy te mit miért csinálsz, nem nekem kellemetlen ;D
"én is veszek kedvtelésből védhetetlen autókat" Ez egészen úgy hangzik, mintha Te is emberből lennél ... ;)
"abban is hiszek, hogy jobb a kevesebb gondos tulaj és érdemes az elején jobbat venni, mert a szarból még drágán sem lesz jó a végén" Tudsz azért értelmeseket is írni, amikor nem vakítod el saját gondolataiddal magad. ;) Van remény, hogy mégsem mindenki hülye rajtad kívül ...
Jah, és megelőzendő: én is veszek kedvtelésből védhetetlen autókat, amikre utána értelmetlenül sokat költök. Meg abban is hiszek, hogy jobb a kevesebb gondos tulaj és érdemes az elején jobbat venni, mert a szarból még drágán sem lesz jó a végén.
Csak folyamatosan azaz érzésem még a legjobb barátain/legoptimistább esetekben is, hogy emberek hajlamosak mondjuk úgy túlzottan beszaladni a saját zsákutcájukba, amitől szélsőségesen beszűkül a perspektívájuk... Tetszik érteni.
Egy ruppót nem ér egy jobbos Celica, se ott, se itt, tehát akár fullextrásat is vehettél volna, főleg hogy csak egy-egy alkalommal használod, akkor is hülyeségre, hiszen már kocsival hazajönni is baromság, de akkor meg már főleg egy ilyennel. Ha spórolni akartál, egy dízelt kellett volna venni, azzal fele ekkora költséggel járnál. Meg egy rendes autót, ami hosszabb távon is kényelmes, jól pakolható és stb. Ha meg nincs csomagod, akkor repülővel, mert az még olcsóbb, gyorsabb és nem neked kell karbantartani. (Nekem ne is próbáld megmagyarázni, 3 Celicám is volt: a csajoddal pár napra elugrani valahová, arra még alkalmas, de semmi többre, főleg ha kifejezetten arra veszed - mármint amire nem való.) De te inkább az extrákon spóroltál, hogy utána egy fapados Celicában tarthasd a 110-et a pályán 2×2 napon át és nekünk magyarázhasd a bizonyítványod. (Remélem tempomat sincs benne, fasznak ugye!) Közben meg ott simán csórónak nézel ki, míg Franciaországtól idáig meg extra csórónak, akiről mindenki azt gondolja, hogy román vendégmunkás. (Csak te meg én tudom, hogy eggyel korábban megállsz.)
Beszélgethetünk még róla, a végén úgyis én leszek a geci, hogy nem hazudtam neked cserébe azért, hogy te is hazudj nekem. Én szóltam ;)
Mr_Tc: Én végig is gondoltam, amit te megálmodtál. (A nemsportos-sportos, ami nem dinamikus DE dinamikus, és ezért akármi vagy bármi - aki szerint pedig nem, az szerinted nem tud magyarul. Aha! Minden mástól eltekintve: ezt kb. bármiről el lehet mondani, hiszen semmi értelme, viszont a nem gondolkodó tömegek még akár el is hihetik, hogy te tudod mit beszélsz. Pedig nyilvánvaló, hogy nem ;) ) Én egyébként a világon semmit nem kívánok a szádba adni, arról csak is te meg a többiek tehetnek, hogy miközben kaptafa átlátszó baromságokkal próbáljátok megetetni egymást, nem veszitek észre, hogy a többség is pont ugyan ezt csinálja - pont ugyan ilyen elvakult, korlátolt, átlátszó és nevetséges módon relativizálja a saját kis rögvalóságát. Egyébként az újautósok semmivel sem jobbak: ők sem tudnak például számolni, nem is értenek hozzá, ugyan úgy relativizálják a szar döntéseiket és rossz választásaikat, egyetlen különbség van: nekik több pénzük volt rá. (Vagy bátrabban vettek fel hitelt :D )
És ebben még csak semmi magyar sincs: a UK Lexus csoportokban rendszeresen megcsodálhatom, hogy angol úriemberek még a magyaroknál is mennyivel filléresebb-elvakultabb-nyomorultabbak tudnak lenni, mennyire nem értenek hozzá, mennyire szánalmas sufnituningokkal vagiznak, milyen világtalanul futják ugyan azokat a köröket (a milyen olaj kell bele, meg szted mi a jó illatósító szintá okoskodások) és mennyire hihetetlen, hogy mindez a UK-ben történik és nem vmi közép-afrikai országban. Azt hinnéd (én azt hittem), hogy boldogan veszik a levedlett japán belpiacos verdákat tök olcsón, ehhez képest a valóság gyorsan és durván józanít ki...
Ha meg kettőt hátralépsz és saját magad parasztvakítása helyett elkezdesz figyelni, akkor egy okosabb ötödikes képességeivel is nyilvánvalóvá válik például az a tendencia, hogy egy autó értékének csökkenésével hogyan változik a közösség 'értékrendje'. (Majd amikor már tényleg elritkul és elkezd értésebb lenni, hogyan kezd ismét emelkedni a színvonal.) Hogyan zár össze a 90 IQ-s lúzerek tömege és éri el a B közép színvonalát, csak mert nekik is ugyan az a szar jutott. (A focis hasonlat szinte tökéletes: azok a rajongók is folyamatos frusztrációban léteznek a konstans sikertelenség okán.)
Szóval én nem ítélkezem, TE/TI/ŐK csinálják amit csinálni akarnak ezentúl is, semmi sem fog megváltozni. Csak most éppen kedvem volt ezt feltárni :D