nem egy "a tűz háborúja", de nagyon takaros kis film. hmmm, pálfi hukkle-ján, luc besson élethalálharc című filmjén és mel brooks silent movie-ján kívül még ki milyen újkori némafilmet ismer?
úgy hallottam, a coen tesók is akarnak vmi hasonlót brad pitt-tel, világháborúval, meg minden.
Június 18. 18.00h Örökmozgó A kopár sziget r: Shindo Kaneto
mivel csak ennyi szerepel róla, ezért ha megengeditek, bemásolom a Cirkós prospektusból az idevágó passzust. A tartalomszöveg Víg Emőke (riszpekt!) munkája.
"
Kopár sziget 1960., 92 perc / í és r: Shindo Kaneto / o: Kuroda Kmomi / sz: Olawa N., Tanaka Sh., Horimoto M. Shindo, egy család hétköznapjait mutatja be, akik egy édesvíz nélküli szigeten tengetik életüket. A családi kapcsolatok mind a munka viszonylatában manifesztálódnak.
A minimalista forma a szinészi játék mellett abban is megnyilvánul, hogy egy mondat sem hangzik el a filmben, a kommunikációt, annak menetét a kialakult repetíciók hordozzák. Az időkezelés is realista, a hétköznapi ember és a természet egységének állandóságát tapasztaljuk a kiemelt időpillanatok helyett.
A létért folyó heroikus küzdelem felidézi Camus Sziszüphosz-értelmezését, ezek az embereket is abszurd hősök, kiknek szintén hosszú erőfeszítés árán kell eljutniuk céljukhoz (betakarítás), de ekkor érkezik el számukra is az öntudat órája, tudják, hogy minden kezdődik elölről, de öntudatosan mégis folytatják létüket. Ez az abszurd győzelem a boldogsággal rokon, mert a sors emberi kézbe kerül. Ezt összegzi a sok statikus kép után a felülről lepillantó kaemra is: a szigetet a végtelen víz veszi körül."
én már láttam, nagyon tetszett. Aki nemlátta volna még, annak: SIPIRC!
Kegyetlen történet az ifjúságról leginkább az volt az érdekes, hogy a kor szelleme hogy át tudja hatni az egész világot... hogy ugyanolyan témájú/kivitelezésű filmek készülnek egyidőben olyan távol egymástól...
nekem azért a Tabu nagyon meleg-film, ha első látásra nem is azon a hangsúly, itt van pl. a címe; ebből a szempontból tökéletes párdarabja a majd húsz évvel korábbi Oshimának, a Furyo-nak (Kitano első komoly filmszerepében!, hogy a topikcímnél maradjunk), ami világháborús fogolydráma, erőszakról, agresszióról, hatalomról, mégis át van itatva látens homoszexualitásnál,
sokan sokszor írtak a nagy harcos-etikák és a melegség kapcsolatáról Spártától a poroszokig, és a szamurájok is tisztábbnak tartották a kamarád-szerelmet a nőkkel folytatott viszonynál, szvsz a Tabu végig erről szól, ettől függetlenül a tartalomszövegek tényleg nem állnak helyzetük magaslatán.
A szégyen utcája meg egyszerűen tucatmunka, tökre nem látszik rajta, mitől lett sztár annak idején Mizoguchi, szerintem megrendelésre csinálta, ez volt az utolsó filmje egyébként, biztos tiszta beteg volt meg le se sz*rta az egészet, oszt ez sült ki belőle. de a Keresztre feszített szerelmeseket ne hagyja ki senki, főleg Neo ne, mert azon ott vagyok és jöhet a bunyó (persze csak ha alacsonyabb nálam és nem karate-expert, mert hülye azért nem vagyok)
Június 17. Kegyetlen történet az ifjúságról (Seishun zankoku monogatari), japán, 1960, r, f: Nagisa Oshima, o: Ko Kawamata, z: Rüchiro Manabe, sz: Yusuke Kawazu, Miyuki Kuwano, Yoshiko Kuga, hb/J, 100 perc
„A japán Kifulladásigban az egyetemista hős cinikus erőszakkal teszi magáévá a hozzá csapódó diáklányt, aki vadidegen férfiakat csíp fel, hogy aztán egy feljelentéssel fenyegetődző fiú jól összeverje, majd megzsarolja őket. Érzékiségből születő és abortuszba, sőt letartóztatásba torkolló provokatív szerelmük kiváltja a lány nővérének nemtetszését, a fiú idősebb szeretőjének féltékenységét, sőt – egy lopott motor miatt – egy huligánbanda bosszúját...” (Berkes Ildikó – Nemes Károly: A japán film világa)
Tabu naaagyon nehéz írnom erről a filmről. Nem is olvastam igazán hogy miről fog szólni, szóval teljesen ott szembesültem a történettel is. Nemtudom szétválasztani a történettől a véleményemet(naaaagyon szubjektív) teljesen, ezért már ide is írom hogy SPOILER. teljesen magával ragadott a film. a hangulat. Gyönyörű képek simogatták lelkemet. aztán lassan kibontakozott a történet is, és olyan profi volt, hogy természetes volt minden reakció. természetes volt hogy férfiak és fiúk, és furcsa meg idegen volt a nők látványa. együtt sikoltottam Sozaburoval. ^_^ gondolom az európai gondolkodásmód nem igazán engedi meg a férfiak többségének átadják magukat ennek a folyamnak. így csak a felszínesen hánykolódnak értetlenül és elutasítón.
Sozaburo a hideg muszály-szeretni ember, Tashiro (az Ichi the killerből megismert Kakihara) pedig a naív szerelmes. ...többek között. :-) nagyon jó színészi játékok, kivéve Kitano-ét, akinek a darabossága nem illett bele ebbe a kosztümös világba. néha még az az érzésem is támadt hogy olvassa a szövegét. :-\ FŐ-SPOILER!: a történetben érdekes volt, hogy minden problémát egy-egy kardcsapással akartak megoldani. és nem Sozaburot iktatták ki, hanem inkább mindazokat akik szerelmesek lettek belé. aztán a végén jelképesen (hemzsegett a film jelképekkel és utalásokkal) Kitano mégis megteszi a pompás fiatal fával. egy kardvágással elmetszi a törzsét. aztán ugyanilyen hirtelen, mint egy kardcsapás, vége is lett a filmnek. ugyanolyan megoldatlanul és frusztrálón mint a többiek halála...
nem panaszkodhatsz, mert belinkelte eddig mindig valaki hogy mikor hol milyen filmek lesznek. a mai filmet is mingyá beírom.
/én nem is igazán warezoltam eddig, és mégis sikerült mozikban "össze"néznem egy rakás Kitano filmet. pl. /
Basszus, ti hol néztétek ezeket a filmeket?! Világosítsatok fel!
Én csak a moziforgalomba került Takeshi filmeket láttam, meg végignéztem az Odeon katalógust.
A Kikujiroról csak annyi jutott eszembe:
a sztori szinte egy az egyben Sose halunk meg.
Szinte nevetséges a hasonlat, de attól nevetséges, hogy miként meséli el Takeshi, és miként egy műmájer! Hahahaha! Most mondjam, vagy zongorázzam a különbséget?!
Takeshiban éppen azt szeretem, hogy a legegyszerübb közhelyeket meséli el (kissár, anyula a tengeren, egy jószívű lúzer...) és mégis mozivá válik az egész. A humora pedig nem az a csetlôbotló, vonaglóarcú koltais "lágysimogató" humor, hanem kôkemény, delíriumos, brutális vicc!!!
Ld az autómegállítás a szöggel. Felborul a kocsi. Zseniális.
nemtudom, de tényleg elég szánalmas. vagyis inkább rettentő felületes. az előző filmet (Szégyen utcája) le-gésa filmezte, ezt pedig (Tabu) lehomokosozta. grrrr...
legjobbak (10-es)-> kikujiro, sonatine, scene at the sea
majdnem a legjobbak (9-es) -> dolls, getting any (a kommersz, méjnsztrim humor kedvelői nagyon-nagyon messzire kerüljék a filmet), violent cop, boiling point
ki a faszom írja ezeket a tartalmakat? szánalmas. a filmeket vajon látta? főleg a tabu miatt kérdezem. vagy sznobéknál is megy már a pr: buzi szamurájok kefélnek és ölnek, hogy tóduljon a kékharisnya tömeg? Hiszen ebben a filmben még csak véletlenül sem a homoszexualitáson van a hangsúly...
Kitano Takeshi a neve, vezeteknev keresztnev sorrendben (ahogy nalunk is) a 'Beat' tv komikus korabol maradt ra. (egy 80-as evekbeli mangaban meg is emlitik a fickot valami vicces kontextusban :) Nem csak a tengerentulon, pl a Kikujiro vegen is 'beat'-nek volt irva katakanaval.
Egy ostoba kérdésem lenne: ugye a Takeshi az keresztnév? A tengerentúlon miért Beat?
Én a filmeket pontozni képtelen vagyok, inkább csak sorrend: Tűzvirágok-Violent cop-Kikujiro-Bábok-Fivér (A többit sajnos még nem láttam), illetve Derszu Uzala-Ran-A hét szamuráj-A testőr.