Könnyen lehet ez a probléma gyújtás is. Ha lecsökkented a gyertyahézagot olyan 0,3 mm-re akkor mi történik? Illetve amikor teljesen megáll a gép akkor milyen szikrát ad a gyertya? Ugyanolyat, mint hidegen? Másik gyertyával is próbáltad? Nekem volt zárlatos tekercsem, amivel csak az udvarban, hidegen működött a motor.
Ám ha mégis karburálási gond lenne, akkor dús keverék esetében is hasonló a jelenség. Ugyanis hidegen a többlet üzemanyag nem probléma, (pl szívató használata), majd bemelegedve túl sok az üzemanyag a benzin-levegő keverékben. Nagyjából ki lehet szűrni ezt, ha csak félig nyitod meg a benzincsapot, és úgy jobb, vagy vedd le a gumiharangot a légszűrőről. Ha itt vagyunk 3-an, majd csak kitalálunk valamit:)
Degu egy valami eszembe jutott még. Ha kidörzsölt kondenzátor vezetékkel működött a motor lehet, hogy a megszakító érintkezők kissé beégtek. Nézd meg azokat is. Ha nem teljesen fényes a felület reszeld meg.
Logikusan végig gondolva nem kellett volna, hogy ártson neki, mivel a gyújtáskapcsolón keresztül is testet kap, ha slussz állásba fordítod a kart. Persze nem közvetlenül a kondenzátorra érkezik a slussz vezeték, hanem a megszakítóhoz amivel pont a kidörzsölt vezeték köti össze szóval lehet, hogy tévedek, nem vagyok villanyász. Egy cserével azért nem nagyon teszel rosszat. A trafót viszont lehet vissza kellene cserélned, ha már úgy is leveszed a lendkereket.
Annyira megtetszett az ötlet, hogy rögtön kipróbáltam. Először csak a hangtompítót kötöttem le, aztán a könyökcsövet is - sajnos nem eredményezett változást. A dobhártya szaggató hangerőn kívül persze. :)
Hasonló cipőben járok ezért kíváncsian várom hova jutsz.
A súbertűvel tudsz adni neki egy kis többlet kaját, csak a gyertya színéről mit látsz, kormos vagy kiégett (őzbarna)?
Az én kadettem egyesben remek, 2-ben poroszkál, ha odahúzok neki megindul, de hamar lehörög és csak másik gyertyával hajlandó beindulni.
A gyertya kormos ezért én próbáltam szegényíteni a keveréket.
A műanyag úszó tűjének alsó kúposságát finoman csökkentettem (fúrógép+ reszelő+óvatos ellenőrzés)így a tűt az úszótestben tologatva tudok benzin szintet állítani, ha a súbertű pakolászása kevés lenne.
A benzincsövet a karburátorról lehúzva megnyitottam a benzincsapot: szépen, egyenletesen folyik, kellő mennyiségben.
A tanksapka szuszogóját kitisztítottam, most szabad szemmel is átjut rajta a fény. A biztonság kedvéért levett tanksapkával is tettem egy kört: az emelkedőn így is kifullad a motor néhány tíz méter után.
Szert tettem egy 1980-as Romet Kadet motorra, aminek a karburálása feladja nekem a leckét. Ezért kérem a segítségeteket.
A tünetek:
- A motor viszonylag könnyen indul, de csak magasabb fordulaton járatva nem fullad le. Hidegen, melegen egyaránt így viselkedik.
- Emelkedőn kapaszkodva felfelé, egyes fokozatban úgy 50 méter megtétele után fokozatosan kifogy az erőből. Ezt követően behúzott kuplunggal és gázadással még forgásban tartható az erőforrás, de már csak nehezen pörög fel, és utána általában leáll.
- A fentiek után csak nehezen indítható be ismét, és akkor is erőtlen, egyesben elindulni sincs ereje.
- Viszont öt perc várakozás után a motor ismét indítható, és rövid ideig megint terhelhető.
Fentiek alapján arra gondoltam, hogy terhelés alatt túlságosan leapad a benzinszint az úszóházban, így a porlasztó nem tud elég benzint kihörpinteni a főfúvókán át. A következőket tettem:
- Nagyon alaposan kitisztítottam a karburátort. A fúvókák újak.
- A benzincsap is új. Közvetlenül csatlakoztattam a karburátorra, benzincsőre húzható plusz szűrő nélkül.
- A tűszelep fészkét megtisztítottam. Mivel ez nem vezetett eredményre, felfúrtam 1.2 mm-esre az úszóházfedél járatát. (1 mm körüli átmérőjű volt eredetileg. Az úszó tűszelepe 1.5 mm átmérőjű.)
- Az úszón a tűt kiegyengettem, hogy központos legyen, ne álljon ferdén.
- Meggyőződtem róla, hogy az úszó elég benzint enged az úszóházba: összeszerelés után kinyitottam a benzincsapot, hogy feltöltődjön az úszóház, majd ismét leszereltem az úszóház fedelét, és az úszó valóban meg volt emelkedve, tehát úszott a benzin tetején. (Korábban volt abból probléma, hogy felső állásban megszorult, és a csökkenő benzinszintet nem követve hagyta "kiszáradni" az úszóházat.)
Mivel mindez nem segített, ezeket is megtettem:
- Átnéztem a gyújtás minden alkatrészét, az összes érintkezőt, a gyújtás/lámpa kapcsolón is, még direktbe is kötöttem a vezetékeket.
- Beállítottam a megszakító hézagját 0.4 mm-re, a gyújtógyertyáét 0.5 mm-re.
- Ellenőriztem a gyertyapipát, és a szikra színét (kék).
- Sötét éjszaka beindítottam a motort, a gyertya környékén áthúzó szikraívet keresve - nem találtam.
- Hőálló tömítőpasztával kikentem a hengertalp, a hengerfej és a karburátornyak felfekvő felületeit, hogy fals levegőt sehonnét se tudjon szívni a motor. (A főtengely szimeringet az előző tulaj nemrég cserélte.)
Fentiek elvégzése nem vezetett kellő eredményre: a motor jobban jár, tovább terhelhető (az emelkedőn feljebb jut), de végül mindig elfogy a lendület és lefullad.
Bármilyen ötletet szívesen fogadok! Plusz amint eredményre jutok, megírom! :)
köszönöm a tippet, bovdent én gyártottam, mert az utángyártottnál az után állító rész túl élesen van megtörve és elreszeli a sodronyt. A régi bovdenházba használom. ha jobban ráfeszítek akkor már a 0-nál darálja az 1. fogait. Én még arra tippelek. A kormányváltónál a retesznek a rései kikoptak, és nagy a holtjátéka.
Valamit majd kezdek vele max szétszedem, lehet lekoptak a fogak.
Megfogadom a tanácsodat, és bár a lehúzott üza. csövön a benya, --ha nem is ömlik de csordogál--, addig engedelmeddel egy pót kérdés:
A lendkerék által a rézvezetőig kidörzsölt kondenzátor-kivezetés eredményezhette-e a kondi kipurcanását és a szigetelés helyreállításától függetlenül, a halála adhatja a produkált tünetet? Azt még nem cseréltem. Nem bánnám, ha az lenne a ludas mert a becserélt magyar, keskeny vasmagos trafó szikrái igen satnyák.
Elolvasva a panaszokat és az előzményeket(hosszú állás), én üzemanyag ellátási problémára gondolok. Eresszél le minden üzemanyagot a tankból, nézz bele nem-e kezdett rozsdásodni. A csap is eldugulhatott részlegesen, ahogy a porlasztó is. A csapban még a gumi tömítés is okozhat problémát ha megdagad.
Roncsfelújítóval és Frakcióssal egy éve váltottunk üzenetet. Egy képpel köszöntem meg a segítségeteket és most megint bajom van.
A kis gép (Romet Kadett) a téli szünet utáni használatba vétel során fulladozik, AZONOS gázmarkolat állásnál esetleg felpörög, majd lehörög, majd "próbálkozik" (pörög/hörög). Alapjárat nem igazán hozható össze, csak inkább magas fordulaton, üresjárati levegő csavarra kevéssé, inkább nem reagál.
Hidegen jól indul, a menetben (1-esben még épphogy) elindul aztán rángat, elerőtlenedik.
Gyújtás, (időpont 3 mm, gyertya 0,4/megszakító 0,35-0,4 hézag) rendben.
Kondi kivezetés ki volt dörzsölődve lendkerék által, amit leszigeteltem.
Megszakító: nincs beégve.
Gyújtótekercset cseréltem (magyarra a keskeny vasmagosra (?).
Én első körben feszítenék a bowdenon ha még nem tetted meg. A rugó amire gondolsz a blokk belsejében van, ami állandóan a kettes állás felé nyomja a léptetővillát, és ez ellen dolgozol amikor egyesbe teszed a váltót. Ha kiakasztanád a bowdent akkor kettesbe tenné magát a szerkezet. Az utángyártott bowdenek nem túl jó minőségűek(nyúlnak), ez is közrejátszhat.
olyan kérdésem lenne, Komar 2-es motor kidobja az 1. fokozatot ciklikusan. Több fórumon olvasgattam, de elég érthetetlen volt amit írtak. Bowden jó, nem lóg, a váltó továbbító kar, ami a képen is látható az is jó. Sasszeg, alátét is oké. Valaki azt írta, itt egy rugónak vagy retesznek kell itt lennie. Néztem robbantott ábrákat, én nem láttam semmi ilyen szerkezetet rajta. Én arra tippelek lekopott a fogaskerék foga, de áll. ez típushiba. Ti szakik, láttatok már ilyet? Ha kézzel erősen fogom a váltómarkolatot nem dobja ki, csak ciklikusan ugrik egyet. 0 és 2. fokozatnál nincs ilyen hibám.
Szép napot! Megtörtént a blokk felújítása. Azt szeretném kérdezni, aki már rakott rá 60-as (55-ös) hengert, ahhoz milyen karburátort érdemes használni? Tudtommal a riga k60b karburátor jó hozzá. Elvileg ennek 16mm beömlője. Valakinek bevált?
Hozzá jutottam egy 60/4-es romet hengerszetthez aminek a szívónyílása 16mm, és nem szeretném egy gyári (értesüléseim szerint 12mm torokátmérőjű) karbival visszafolytani, ezért segítségre lenne szükségem ,hogy egy 16mm-es Amal karburátor mennyire rakható fel, mennyire kellene hozzá farigycsolni, és menniyre rakhatnám össze a gyári romet gázbowdennel?
Egyébként a hengerszett nincs komolyabban módosítva( a szívónyílás helyzete és külső méretei gyáriak), és egy komár 3-asra fog felkerülni.
Ezt a Rometet 10 eve szedtem szet, hogy majd rendbe hozom, de nem jutottam el odaig... Minden alaktresze megvan, csak sokat allt egy kertben, elvileg uzemkepes volt, mikor nagyapa lerakta. Gyari fenyezes...