Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14513

Szia AlfaBull!

 

Könnyen lehet ez a probléma gyújtás is. Ha lecsökkented a gyertyahézagot olyan 0,3 mm-re akkor mi történik? Illetve amikor teljesen megáll a gép akkor milyen szikrát ad a gyertya? Ugyanolyat, mint hidegen? Másik gyertyával is próbáltad? Nekem volt zárlatos tekercsem, amivel csak az udvarban, hidegen működött a motor.

Ám ha mégis karburálási gond lenne, akkor dús keverék esetében is hasonló a jelenség. Ugyanis hidegen a többlet üzemanyag nem probléma, (pl szívató használata), majd bemelegedve túl sok az üzemanyag a benzin-levegő keverékben. Nagyjából ki lehet szűrni ezt, ha csak félig nyitod meg a benzincsapot, és úgy jobb, vagy vedd le a gumiharangot a légszűrőről. Ha itt vagyunk 3-an, majd csak kitalálunk valamit:)

Előzmény: AlfaBull (14505)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14512

Degu egy valami eszembe jutott még. Ha kidörzsölt kondenzátor vezetékkel működött a motor lehet, hogy a megszakító érintkezők kissé beégtek. Nézd meg azokat is. Ha nem teljesen fényes a felület reszeld meg.

Előzmény: Deguton (14503)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14511

Igazán nincs mit! Sajnos az is előfordulhat, hogy lekoptak a fogak. Ha nem jutsz előre a markolat váltónál, akkor marad a blokk széthúzás.

Előzmény: Trabantológus (14504)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14510

Logikusan végig gondolva nem kellett volna, hogy ártson neki, mivel a gyújtáskapcsolón keresztül is testet kap, ha slussz állásba fordítod a kart. Persze nem közvetlenül a kondenzátorra érkezik a slussz vezeték, hanem a megszakítóhoz amivel pont a kidörzsölt vezeték köti össze szóval lehet, hogy tévedek, nem vagyok villanyász. Egy cserével azért nem nagyon teszel rosszat. A trafót viszont lehet vissza kellene cserélned, ha már úgy is leveszed a lendkereket.

Előzmény: Deguton (14503)
AlfaBull Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14509

Köszönöm a tippet! Erre valóban nem gondoltam!

Annyira megtetszett az ötlet, hogy rögtön kipróbáltam. Először csak a hangtompítót kötöttem le, aztán a könyökcsövet is - sajnos nem eredményezett változást. A dobhártya szaggató hangerőn kívül persze. :)

Előzmény: nick name74 (14508)
nick name74 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14508

Alfabull és Deguton!

Kipufogót ellenőriztétek?

Fészket rakhat bele darázs, összeborulhat a belsejében az olajos korom állás közben.

Ha nem elég intenzív a kiáramlás, próbára egy jól működőét feltenni,vagy anélkül menni egy kört.

Többször jártam már így, nézzétek meg,hátha..

 

Deguton Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14507

Hasonló cipőben járok ezért kíváncsian várom hova jutsz.

A súbertűvel tudsz adni neki egy kis többlet kaját, csak a gyertya színéről mit látsz, kormos vagy kiégett (őzbarna)?

 

Az én kadettem egyesben remek, 2-ben poroszkál, ha odahúzok neki megindul, de hamar lehörög és csak másik gyertyával hajlandó beindulni.

A gyertya kormos ezért én próbáltam szegényíteni a keveréket.

A műanyag úszó tűjének alsó kúposságát finoman csökkentettem (fúrógép+ reszelő+óvatos ellenőrzés)így a tűt az úszótestben tologatva tudok benzin szintet állítani, ha a súbertű pakolászása kevés lenne.

Gyújtótekercs, kondi csere megvolt, szimeringek rendben, tank, benzincsap, porlasztó tiszta.

Tavaly nyáron nagy öröm volt az unokámnak viszont idén tavasszal behalt. A kondi vezetékét kidörzsölte a lendkerék. A csere ellenére sz@raxik.

Jelenleg csodára és a márkatársak tanácsaira várok.

Üdv: Degu

Előzmény: AlfaBull (14506)
AlfaBull Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14506

Még két dolgot megpróbáltam:

  • A benzincsövet a karburátorról lehúzva megnyitottam a benzincsapot: szépen, egyenletesen folyik, kellő mennyiségben.
  • A tanksapka szuszogóját kitisztítottam, most szabad szemmel is átjut rajta a fény. A biztonság kedvéért levett tanksapkával is tettem egy kört: az emelkedőn így is kifullad a motor néhány tíz méter után.
Előzmény: AlfaBull (14505)
AlfaBull Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14505

Sziasztok!

 

Szert tettem egy 1980-as Romet Kadet motorra, aminek a karburálása feladja nekem a leckét. Ezért kérem a segítségeteket.

 

A tünetek:

- A motor viszonylag könnyen indul, de csak magasabb fordulaton járatva nem fullad le. Hidegen, melegen egyaránt így viselkedik.

- Emelkedőn kapaszkodva felfelé, egyes fokozatban úgy 50 méter megtétele után fokozatosan kifogy az erőből. Ezt követően behúzott kuplunggal és gázadással még forgásban tartható az erőforrás, de már csak nehezen pörög fel, és utána általában leáll.

- A fentiek után csak nehezen indítható be ismét, és akkor is erőtlen, egyesben elindulni sincs ereje.

- Viszont öt perc várakozás után a motor ismét indítható, és rövid ideig megint terhelhető.

 

Fentiek alapján arra gondoltam, hogy terhelés alatt túlságosan leapad a benzinszint az úszóházban, így a porlasztó nem tud elég benzint kihörpinteni a főfúvókán át. A következőket tettem:

- Nagyon alaposan kitisztítottam a karburátort. A fúvókák újak.

- A benzincsap is új. Közvetlenül csatlakoztattam a karburátorra, benzincsőre húzható plusz szűrő nélkül.

- A tűszelep fészkét megtisztítottam. Mivel ez nem vezetett eredményre, felfúrtam 1.2 mm-esre az úszóházfedél járatát. (1 mm körüli átmérőjű volt eredetileg. Az úszó tűszelepe 1.5 mm átmérőjű.)

- Az úszón a tűt kiegyengettem, hogy központos legyen, ne álljon ferdén.

- Meggyőződtem róla, hogy az úszó elég benzint enged az úszóházba: összeszerelés után kinyitottam a benzincsapot, hogy feltöltődjön az úszóház, majd ismét leszereltem az úszóház fedelét, és az úszó valóban meg volt emelkedve, tehát úszott a benzin tetején. (Korábban volt abból probléma, hogy felső állásban megszorult, és a csökkenő benzinszintet nem követve hagyta "kiszáradni" az úszóházat.)

 

Mivel mindez nem segített, ezeket is megtettem:

- Átnéztem a gyújtás minden alkatrészét, az összes érintkezőt, a gyújtás/lámpa kapcsolón is, még direktbe is kötöttem a vezetékeket.

- Beállítottam a megszakító hézagját 0.4 mm-re, a gyújtógyertyáét 0.5 mm-re.

- Ellenőriztem a gyertyapipát, és a szikra színét (kék).

- Sötét éjszaka beindítottam a motort, a gyertya környékén áthúzó szikraívet keresve - nem találtam.

- Hőálló tömítőpasztával kikentem a hengertalp, a hengerfej és a karburátornyak felfekvő felületeit, hogy fals levegőt sehonnét se tudjon szívni a motor. (A főtengely szimeringet az előző tulaj nemrég cserélte.)

 

Fentiek elvégzése nem vezetett kellő eredményre: a motor jobban jár, tovább terhelhető (az emelkedőn feljebb jut), de végül mindig elfogy a lendület és lefullad.

 

Bármilyen ötletet szívesen fogadok! Plusz amint eredményre jutok, megírom! :)

Trabantológus Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14504

Szia,

 

köszönöm a tippet, bovdent én gyártottam, mert az utángyártottnál az után állító rész túl élesen van megtörve és elreszeli a sodronyt. A régi bovdenházba használom. ha jobban ráfeszítek akkor már a 0-nál darálja az 1. fogait. Én még arra tippelek. A kormányváltónál a retesznek a rései kikoptak, és nagy a holtjátéka.

 

Valamit majd kezdek vele max szétszedem, lehet lekoptak a fogak.

 

Köszi a választ, thx!

Előzmény: roncsfelújító (14499)
Deguton Creative Commons License 2021.07.19 0 0 14503

Szép napot Roncsfelújító!

 

Megfogadom a tanácsodat, és bár a lehúzott üza. csövön a benya, --ha nem is ömlik de csordogál--, addig engedelmeddel egy pót kérdés:

 

A lendkerék által a rézvezetőig kidörzsölt kondenzátor-kivezetés eredményezhette-e a kondi kipurcanását és a szigetelés helyreállításától függetlenül, a halála adhatja a produkált tünetet?
Azt még nem cseréltem.
Nem bánnám, ha az lenne a ludas mert a becserélt magyar, keskeny vasmagos trafó szikrái igen satnyák.

 

Üdv: Degu

Előzmény: roncsfelújító (14502)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.07.18 0 0 14502

Üdv Deguton!

 

Elolvasva a panaszokat és az előzményeket(hosszú állás), én üzemanyag ellátási problémára gondolok. Eresszél le minden üzemanyagot a tankból, nézz bele nem-e kezdett rozsdásodni. A csap is eldugulhatott részlegesen, ahogy a porlasztó is. A csapban még a gumi tömítés is okozhat problémát ha megdagad.

Előzmény: Deguton (14501)
Deguton Creative Commons License 2021.07.18 0 0 14501

Szép napot mindenkinek!

 

Roncsfelújítóval és Frakcióssal egy éve váltottunk üzenetet. Egy képpel köszöntem meg a segítségeteket és most megint bajom van.

 

A kis gép (Romet Kadett) a téli szünet utáni használatba vétel során fulladozik, AZONOS gázmarkolat állásnál esetleg felpörög, majd lehörög, majd "próbálkozik" (pörög/hörög). Alapjárat nem igazán hozható össze, csak inkább magas fordulaton, üresjárati levegő csavarra kevéssé, inkább nem reagál.

Hidegen jól indul, a menetben (1-esben még épphogy) elindul  aztán rángat,  elerőtlenedik. 

 

Gyújtás, (időpont 3 mm, gyertya 0,4/megszakító 0,35-0,4 hézag) rendben.

Kondi kivezetés ki volt dörzsölődve lendkerék által, amit leszigeteltem.

Megszakító: nincs beégve.

Gyújtótekercset cseréltem (magyarra a keskeny vasmagosra (?).

Súbertű: legfelső nútban.

Fúvókák: gyári értékek.

Gyertya: N17c, N17yc, N15yc  száraz kormos.

frakciós Creative Commons License 2021.07.13 0 0 14500

Sziasztok!

Az idei Komar, Romet találkozó Itt lesz: https://siocamping.eu/

Időpontja: 2021 július 29 - augusztus 1.

A TWK meghívott vendégeiként.

infó: húsz, nyolcvan, hatvanhét kettő, harmincöt..

roncsfelújító Creative Commons License 2021.07.10 0 0 14499

Szia!

 

Én első körben feszítenék a bowdenon ha még nem tetted meg. A rugó amire gondolsz a blokk belsejében van, ami állandóan a kettes állás felé nyomja a léptetővillát, és ez ellen dolgozol amikor egyesbe teszed a váltót. Ha kiakasztanád a bowdent akkor kettesbe tenné magát a szerkezet. Az utángyártott bowdenek nem túl jó minőségűek(nyúlnak), ez is közrejátszhat.

Előzmény: Trabantológus (14496)
Trabantológus Creative Commons License 2021.07.09 0 0 14498

Köszi ;)

Előzmény: kissbjani (14497)
kissbjani Creative Commons License 2021.07.08 0 0 14497

Szia, írd be ide is, hátha lesz ötlet: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9199077

Előzmény: Trabantológus (14496)
Trabantológus Creative Commons License 2021.07.07 0 0 14496

Sziasztok,

 

olyan kérdésem lenne, Komar 2-es motor kidobja az 1. fokozatot ciklikusan. Több fórumon olvasgattam, de elég érthetetlen volt amit írtak. Bowden jó, nem lóg, a váltó továbbító kar, ami a képen is látható az is jó. Sasszeg, alátét is oké. Valaki azt írta, itt egy rugónak vagy retesznek kell itt lennie. Néztem robbantott ábrákat, én nem láttam semmi ilyen szerkezetet rajta. Én arra tippelek lekopott a fogaskerék foga, de áll. ez típushiba. Ti szakik, láttatok már ilyet? Ha kézzel erősen fogom a váltómarkolatot nem dobja ki, csak ciklikusan ugrik egyet. 0 és 2. fokozatnál nincs ilyen hibám.

 

Üdv,

Scalar24

 

 

 

kissbjani Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14495

Szia, kb 5 hsz-el lejjebb frakciós leírta :)

Előzmény: KozmaGyerkőc (14494)
KozmaGyerkőc Creative Commons License 2021.06.13 0 0 14494

Szép napot! Megtörtént a blokk felújítása. Azt szeretném kérdezni, aki már rakott rá 60-as (55-ös) hengert, ahhoz milyen karburátort érdemes használni? Tudtommal a riga k60b karburátor jó hozzá. Elvileg ennek 16mm beömlője. Valakinek bevált?

KozmaGyerkőc Creative Commons License 2021.05.19 0 0 14493

Most lessz a blokk felújítva, valamint terveim szerint a gyújtás is át lesz alakítva rajta.

kissbjani Creative Commons License 2021.05.19 0 0 14492

Mi újság felétek? Kadetok pöfögnek?

Előzmény: frakciós (14491)
frakciós Creative Commons License 2021.05.18 0 0 14491

Szuper :)

Előzmény: kissbjani (14490)
kissbjani Creative Commons License 2021.05.15 0 0 14490

Mai rövid menet :) jól muzsikált

frakciós Creative Commons License 2021.03.10 0 0 14489

A 60 ccm es hengerre a Riga k 60 b karbit biztosan fel lehet rakni  és jól is működik vele. És van is itt: https://futarmotorosbolt.hu/termek-info.php?products_id=1832 Az említett Amal karbi méreteit nem ismerem. Légszűrő mindegyikre kell.

Előzmény: marcellBmL (14488)
marcellBmL Creative Commons License 2021.03.09 0 0 14488

Sziasztok!

 

Hozzá jutottam egy 60/4-es romet hengerszetthez aminek a szívónyílása 16mm, és nem szeretném egy gyári (értesüléseim szerint 12mm torokátmérőjű) karbival visszafolytani, ezért segítségre lenne szükségem ,hogy egy 16mm-es Amal karburátor mennyire rakható fel, mennyire kellene hozzá farigycsolni, és menniyre rakhatnám össze a gyári romet gázbowdennel?

 

Egyébként a hengerszett nincs komolyabban módosítva( a szívónyílás helyzete és külső méretei gyáriak), és egy komár 3-asra fog felkerülni.

 

Előre is köszönöm annak aki segít!

kissbjani Creative Commons License 2021.03.02 0 0 14487

szia

Árat nem merek írni ..de mégis... Én .kb 50et adnék érte... De annyit ér, amennyit valaki tényleg kifizet érte...

Én is üzemképesen raktam le az enyémet, nem szétszedve, és padláson volt kb 10 évet. Mégis hetekben telt, mire újra üzemképes lett....

Ezt kb nulláról indulva kell átnézni... Nem kis munka lesz...

Én, amikor éppen haragszom a ponyra akkor azzal fenyehetem, hogy 100ert odaadom egy neppernek... Ilyenkor megszeppen és összekapja magát...

Előzmény: Tsabi46 (14486)
Tsabi46 Creative Commons License 2021.03.01 0 0 14486

Sziasztok,

Ezt a Rometet 10 eve szedtem szet, hogy majd rendbe hozom, de nem jutottam el odaig... Minden alaktresze megvan, csak sokat allt egy kertben, elvileg uzemkepes volt, mikor nagyapa lerakta. Gyari fenyezes...

Szerintetek mennyiert tudnam ertekesiteni?

frakciós Creative Commons License 2021.02.22 0 0 14485

Jawa Mustang blokkal is szereltek Rometet. Romet Ogar 200. De létezett Lengyel blokkal "automata" röpsúlyos  Komarban és Rometben is. Sajnos hozzánk ezekből nem jutott. Főleg az 50 T1 et vagy az 50Ts-1 est sajnálom.https://www.youtube.com/watch?v=k0J0q3OLRwk  https://www.youtube.com/watch?v=oMjC-sIxPbM  

A kék jobban tetszik.

 

Előzmény: vermestibi2 (14484)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 14484

Gyárilag Babetta blokkal szerelt Romet! Ez csak nekem új? https://www.youtube.com/watch?v=A0oVPAcN6W4

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!