Tettem vastagabb tömítéseket, ahogy azt írtad, de így is még valamiben a felső holtponton megakad a dugattyú. Ki tekertem a gyertyát is de akkor is fenn áll a jelenség. Már csak a bejáratásra tudok gondolni.
Valahogy emelni kellene a henger-hengerfej kettősön. A legegyszerűbben vastagabb hengerfejtömítéssel, de ha ez kevés volna a hengertalp alá is lehet vágatni vastagabb anyagból. Frakciós kolléga 50 ccm-es henger tuningjánál is így van pl, szóval gyári elhelyezkedésű csatornák esetében még tovább javít a teljesítményen.
Szép napot mindenkinek! Nemrégiben írtam a csoportba, hogy a 55 ccm hegerhez kapcsolódóan. Megérkezett, felszereltem, de abba a problémába ütköztem, hogy a dugattyú bele ér a hengerfejbe. Ilyenkor mit tudok vele csinálni, hogy ezt a henger tudjam majd használni?
Rendben. Minden esetre most rendeltem egy komplett karburátort. Mert lehet hibás az úszó, a tű, annak az ágyazata, kopott a súber, a súbertű vagy a kehely, vagy lehet kitisztíthatatlan etilén-gyanta a belső járatokban - ez túl sok variáció. Úgy gondolom, hogy - feltételezve, hogy az új karburátor hibátlan - amennyiben továbbra sem lesz jó a motor járása, terhelhetősége, akkor legalább egy hibagóc kiiktatva, és tovább léphetek az elektromos hibalehetőségek kizárására.
Gondoltam arra is, hogy külön-külön megrendelem a karburátor fent említett alkatrészeit, de úgy kb. annyiba kerülne, mint a teljes karburátor mindenestől. Plusz a porlasztóház belső járatdugulásait csak így tudom kizárni. Úgyhogy most várok az alkatrészre, aztán majd megírom, hogy mire jutottam. Ha az új porlasztóval megjavul a motor, akkor kíváncsiságból elkezdem átszerelni az alkatrészeit a régibe, mert nagyon fúrja az oldalamat, hogy mi okozza a hibát. A tanulság kedvéért. Mert könnyen lehet, hogy egy kopott, 200 Ft-os súbertű, vagy annak kiverődött kelyhe áll az egész mögött.
Az úszótű óvatosan lefelé kitolható, mert alul kúpos.
"A műanyag úszó tűjének alsó kúposságát finoman csökkentettem (fúrógép+ reszelő+óvatos ellenőrzés)így a tűt az úszótestben tologatva tudok benzin szintet állítani, ha a súbertű pakolászása kevés lenne."
Nálam is nagyon hasonlóak a tünetek, de fokozottan: üresben még el van, fel is pörgethető, de már egyesben is gyengélkedik.
Minél többet bontom szét - rakom össze a karburátort (most ultrahangos tisztítással próbálkoztam), annál biztosabb vagyok abban, hogy ez karburátor probléma. Mert mindig máshogy rossz a gázreakció. Pedig ez egy igen egyszerű szerkezet a többi márka karburátoraihoz képest - csak a súbertűn és az alapjárati levegőn lehet állítani. Éppen ezért kifogytam a kombinációkból.
A levegőszűrőre illeszthető gumicső nálam nincs is, így a csővázban lévő szűkítőnek sincs jelentősége. Próbáltam levenni a szűrőbetétet és úgy is hajtani, aztán jobb híján mosogatószivacsból képeztem ellenállást a szívó oldalnak. Próbaként teljesen kivettem az alapjárati levegő szabályozócsavarját. Próbálkoztam a szívatógomb lenyomásával is, amikor a motor gyengülő teljesítményt nyújtott: a dúsítástól csak még gyengébb lett.
A súbertű legalsó állásban van. Próbáltam a másik két állást is, úgy még rosszabb volt.
A gyertyahézagot 0.3-ra csökkentettem.
Mindent megpróbáltam, ami eszembe jutott, de hiába, helyes működést nem értem el.
Azt hiszem rendelek egy új karburátort. Esetleg egy Riga K60B karburátort, mert annak állítható az úszó szintje.
Az itt felmerült ötleteket mind köszönöm! Sorra végig próbáltam mindet, egy kivételével: a gyújtás oldali szimeringet nem tudom megnézni, egyelőre nincs lendkerék lehúzóm.
Kondi cserélve, megszakító sima, fényes, tekercs vissza a régi, mivel a magyar 0,3 as gyertya hézaggal is épphogy, N15yc vel még úgy sem. (Érthetetlen a keskeny vasmag az eredetihez meg az indiaihoz képest.)
Hogy a kondi tartóját miért nem hegesztik magasabbra miközben a fenekének bőven volna hely az alaplap mögött? A lendkeréktől való távtartás miatt megint barkácsolnom kellett, de így már van hézag (ott is).
1-ben megindul, 2-ben szívesen poroszkál, ha odahúzom neki bátran megindul, majd lehörögve leáll, (tisztára mint amikor a Trabit, MZ-t, Babettát szívatóval állíto(tta)m le a másnapi könnyű indításért) gyertya kormos.
Egy másikkal indul csak és aztán ugyanaz a játék.
Most jön a szívóoldal ellenállás (g.tölcsér, szűkítő) csökkentés.
Ami még feltűnt: az üza vezeték mindig csak félig telt, gáz adagolásnál látszik a szint változás.
Sziasztok! A sok jó ötletet kiegészíteném: Ha nem lehet alapjáratot jól beállítani tiszta karbi és benzincsap esetén, cserélném a főtengely szimeringet a gyújtás oldalon. A kuplung felőli hibáját a borzasztó füstölés jelezné ha van a hajtóműben olaj. Az emelkedőn elfogyó esetlegesen akadozó úszó tűszelepet a szívató gomb lenyomásával biztosan ki lehet nyitni. A szívató lenyomásával egy idő múlva túl is folyik a benzin. A kondit a kidörzsölt vezetéke nem teszi tönkre, elvileg szigetelés után használható. Viszont a magyar gy. tekercs nagyon silány. Valamikor 0.3 mm gy házaggal bír csak működni vagy még úgy sem. A szívászaj tölcsér levételével csökken a szívási ellenállás így kevesebb benzin jut a motorba. Ha végsebességnél csak darál és nem pörög ki a tölcsér levételével ki fog pörögni. Utána ki lehet venni a nyeregcsőből a műanyag szűkítőt, szokott segíteni.
Könnyen lehet ez a probléma gyújtás is. Ha lecsökkented a gyertyahézagot olyan 0,3 mm-re akkor mi történik? Illetve amikor teljesen megáll a gép akkor milyen szikrát ad a gyertya? Ugyanolyat, mint hidegen? Másik gyertyával is próbáltad? Nekem volt zárlatos tekercsem, amivel csak az udvarban, hidegen működött a motor.
Ám ha mégis karburálási gond lenne, akkor dús keverék esetében is hasonló a jelenség. Ugyanis hidegen a többlet üzemanyag nem probléma, (pl szívató használata), majd bemelegedve túl sok az üzemanyag a benzin-levegő keverékben. Nagyjából ki lehet szűrni ezt, ha csak félig nyitod meg a benzincsapot, és úgy jobb, vagy vedd le a gumiharangot a légszűrőről. Ha itt vagyunk 3-an, majd csak kitalálunk valamit:)
Degu egy valami eszembe jutott még. Ha kidörzsölt kondenzátor vezetékkel működött a motor lehet, hogy a megszakító érintkezők kissé beégtek. Nézd meg azokat is. Ha nem teljesen fényes a felület reszeld meg.
Logikusan végig gondolva nem kellett volna, hogy ártson neki, mivel a gyújtáskapcsolón keresztül is testet kap, ha slussz állásba fordítod a kart. Persze nem közvetlenül a kondenzátorra érkezik a slussz vezeték, hanem a megszakítóhoz amivel pont a kidörzsölt vezeték köti össze szóval lehet, hogy tévedek, nem vagyok villanyász. Egy cserével azért nem nagyon teszel rosszat. A trafót viszont lehet vissza kellene cserélned, ha már úgy is leveszed a lendkereket.
Annyira megtetszett az ötlet, hogy rögtön kipróbáltam. Először csak a hangtompítót kötöttem le, aztán a könyökcsövet is - sajnos nem eredményezett változást. A dobhártya szaggató hangerőn kívül persze. :)
Hasonló cipőben járok ezért kíváncsian várom hova jutsz.
A súbertűvel tudsz adni neki egy kis többlet kaját, csak a gyertya színéről mit látsz, kormos vagy kiégett (őzbarna)?
Az én kadettem egyesben remek, 2-ben poroszkál, ha odahúzok neki megindul, de hamar lehörög és csak másik gyertyával hajlandó beindulni.
A gyertya kormos ezért én próbáltam szegényíteni a keveréket.
A műanyag úszó tűjének alsó kúposságát finoman csökkentettem (fúrógép+ reszelő+óvatos ellenőrzés)így a tűt az úszótestben tologatva tudok benzin szintet állítani, ha a súbertű pakolászása kevés lenne.
A benzincsövet a karburátorról lehúzva megnyitottam a benzincsapot: szépen, egyenletesen folyik, kellő mennyiségben.
A tanksapka szuszogóját kitisztítottam, most szabad szemmel is átjut rajta a fény. A biztonság kedvéért levett tanksapkával is tettem egy kört: az emelkedőn így is kifullad a motor néhány tíz méter után.
Szert tettem egy 1980-as Romet Kadet motorra, aminek a karburálása feladja nekem a leckét. Ezért kérem a segítségeteket.
A tünetek:
- A motor viszonylag könnyen indul, de csak magasabb fordulaton járatva nem fullad le. Hidegen, melegen egyaránt így viselkedik.
- Emelkedőn kapaszkodva felfelé, egyes fokozatban úgy 50 méter megtétele után fokozatosan kifogy az erőből. Ezt követően behúzott kuplunggal és gázadással még forgásban tartható az erőforrás, de már csak nehezen pörög fel, és utána általában leáll.
- A fentiek után csak nehezen indítható be ismét, és akkor is erőtlen, egyesben elindulni sincs ereje.
- Viszont öt perc várakozás után a motor ismét indítható, és rövid ideig megint terhelhető.
Fentiek alapján arra gondoltam, hogy terhelés alatt túlságosan leapad a benzinszint az úszóházban, így a porlasztó nem tud elég benzint kihörpinteni a főfúvókán át. A következőket tettem:
- Nagyon alaposan kitisztítottam a karburátort. A fúvókák újak.
- A benzincsap is új. Közvetlenül csatlakoztattam a karburátorra, benzincsőre húzható plusz szűrő nélkül.
- A tűszelep fészkét megtisztítottam. Mivel ez nem vezetett eredményre, felfúrtam 1.2 mm-esre az úszóházfedél járatát. (1 mm körüli átmérőjű volt eredetileg. Az úszó tűszelepe 1.5 mm átmérőjű.)
- Az úszón a tűt kiegyengettem, hogy központos legyen, ne álljon ferdén.
- Meggyőződtem róla, hogy az úszó elég benzint enged az úszóházba: összeszerelés után kinyitottam a benzincsapot, hogy feltöltődjön az úszóház, majd ismét leszereltem az úszóház fedelét, és az úszó valóban meg volt emelkedve, tehát úszott a benzin tetején. (Korábban volt abból probléma, hogy felső állásban megszorult, és a csökkenő benzinszintet nem követve hagyta "kiszáradni" az úszóházat.)
Mivel mindez nem segített, ezeket is megtettem:
- Átnéztem a gyújtás minden alkatrészét, az összes érintkezőt, a gyújtás/lámpa kapcsolón is, még direktbe is kötöttem a vezetékeket.
- Beállítottam a megszakító hézagját 0.4 mm-re, a gyújtógyertyáét 0.5 mm-re.
- Ellenőriztem a gyertyapipát, és a szikra színét (kék).
- Sötét éjszaka beindítottam a motort, a gyertya környékén áthúzó szikraívet keresve - nem találtam.
- Hőálló tömítőpasztával kikentem a hengertalp, a hengerfej és a karburátornyak felfekvő felületeit, hogy fals levegőt sehonnét se tudjon szívni a motor. (A főtengely szimeringet az előző tulaj nemrég cserélte.)
Fentiek elvégzése nem vezetett kellő eredményre: a motor jobban jár, tovább terhelhető (az emelkedőn feljebb jut), de végül mindig elfogy a lendület és lefullad.
Bármilyen ötletet szívesen fogadok! Plusz amint eredményre jutok, megírom! :)
köszönöm a tippet, bovdent én gyártottam, mert az utángyártottnál az után állító rész túl élesen van megtörve és elreszeli a sodronyt. A régi bovdenházba használom. ha jobban ráfeszítek akkor már a 0-nál darálja az 1. fogait. Én még arra tippelek. A kormányváltónál a retesznek a rései kikoptak, és nagy a holtjátéka.
Valamit majd kezdek vele max szétszedem, lehet lekoptak a fogak.
Megfogadom a tanácsodat, és bár a lehúzott üza. csövön a benya, --ha nem is ömlik de csordogál--, addig engedelmeddel egy pót kérdés:
A lendkerék által a rézvezetőig kidörzsölt kondenzátor-kivezetés eredményezhette-e a kondi kipurcanását és a szigetelés helyreállításától függetlenül, a halála adhatja a produkált tünetet? Azt még nem cseréltem. Nem bánnám, ha az lenne a ludas mert a becserélt magyar, keskeny vasmagos trafó szikrái igen satnyák.
Elolvasva a panaszokat és az előzményeket(hosszú állás), én üzemanyag ellátási problémára gondolok. Eresszél le minden üzemanyagot a tankból, nézz bele nem-e kezdett rozsdásodni. A csap is eldugulhatott részlegesen, ahogy a porlasztó is. A csapban még a gumi tömítés is okozhat problémát ha megdagad.
Roncsfelújítóval és Frakcióssal egy éve váltottunk üzenetet. Egy képpel köszöntem meg a segítségeteket és most megint bajom van.
A kis gép (Romet Kadett) a téli szünet utáni használatba vétel során fulladozik, AZONOS gázmarkolat állásnál esetleg felpörög, majd lehörög, majd "próbálkozik" (pörög/hörög). Alapjárat nem igazán hozható össze, csak inkább magas fordulaton, üresjárati levegő csavarra kevéssé, inkább nem reagál.
Hidegen jól indul, a menetben (1-esben még épphogy) elindul aztán rángat, elerőtlenedik.
Gyújtás, (időpont 3 mm, gyertya 0,4/megszakító 0,35-0,4 hézag) rendben.
Kondi kivezetés ki volt dörzsölődve lendkerék által, amit leszigeteltem.
Megszakító: nincs beégve.
Gyújtótekercset cseréltem (magyarra a keskeny vasmagosra (?).
Én első körben feszítenék a bowdenon ha még nem tetted meg. A rugó amire gondolsz a blokk belsejében van, ami állandóan a kettes állás felé nyomja a léptetővillát, és ez ellen dolgozol amikor egyesbe teszed a váltót. Ha kiakasztanád a bowdent akkor kettesbe tenné magát a szerkezet. Az utángyártott bowdenek nem túl jó minőségűek(nyúlnak), ez is közrejátszhat.