Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.19 -1 2 33546

Használhatod.

Előzmény: Alxandr (33545)
Alxandr Creative Commons License 2024.02.18 0 0 33545

Sziasztok!

 

Piko A-Gleis sínekhez való, digitális betápot használhatok analóg üzem esetén?

Sokat jelent, hogy ebben nincs benne a zavarszűrő kondenzátor?

 

CsontosPeti Creative Commons License 2024.02.12 -1 7 33544

Sziasztok!

 

Utolsó fázisba ért az MTB Bobo tuning panel tervezésem. Végül két FFC csatlakozóval oldottam meg a panelok közötti átvezetést. Ezeket a csatlakozókat egyszerű forrasztani, és bármikor bontható a felhasználó által is. Az elsődleges teszteken átment, az átvezető kábel hiába méret pontos, de csak egy próba egyelőre, remélhetőleg az elkövetkező pár hétben megjönnek a megfelelőek és készre lehet szerelni az első adagot.

Ha minden teszten átmegy, utána kb. 3 hét amíg megérkezik az első nagyobb mennyiség, de már a tesztek után elkészülhetnek a promó videók és elindulhat a hivatalos rendelés is. Akik elsők között adtak le előrendelést a panelra, ők már lehet, hogy pár héten belül meg is kaphatják a sajátjukat.

 

A panel a következő extrákat tartalmazza:

  • Külön vezérelhető tolató- és homlokfény.
  • Digitális kuplung kimenetek (vezérelhető az első hátsó együtt (1. mód), illetve külön-külön is (2. mód), viszont külön vezérlésnél nincs lehetőség a homlokfény külön kapcsolására).
  • Részletesen jelölt panel a könnyebb összeszereléshez.
  • Hangszóró kivezetés a vezetőálláshoz, illetve a motortérhez is, amennyiben valaki kivágta a mozdonysúlyt.
  • AUX3-AUX4. Teljes feszültségtartományú kimenet

 

A panel két különböző módban használható melyek között DIP kapcsolókkal lehet állítani.

 

1. mód:

AUX1: Tolatófény engedélyezés

AUX2: Homlokfény engedélyezés

AUX3: Digitális kuplung (első és hátsó együtt kapcsolható) / szabadon felhasználható

AUX4: Vezetőállás világítás

 

2.mód:

AUX1: Tolatófény engedélyezés

AUX2: Digitális kuplung (első) / szabadon felhasználható

AUX3: Digitális kuplung (hátsó) / szabadon felhasználható

AUX4: Vezetőállás világítás

 

2. módban a homlokfény együtt kapcsolható a menetfénnyel, illetve a DIP kapcsolóval teljesen ki is kapcsolható.

 

Előzmény: CsontosPeti (33506)
tumikas Creative Commons License 2024.02.04 -2 2 33543

Ugyanaz. Nyugodtan vedd a Seuthe-t.

Előzmény: hory004 (33542)
hory004 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 33542

Sziasztok!

 

Piko 56160 és a Seuthe NR22 közt mi a különbség?

 

A pikonak nem találom a méreteit, egy (hangos) BR 55-ösbe szeretném rakni, gyártó ezt írja hozzá, viszont nincs készleten, és kétszer annyi mint a Seuthe.a

diginewl Creative Commons License 2024.02.03 0 2 33541

Az univerzál kupplung + hagyományos bügel kapcsolattal nem lesz gondod egyik gyártó termékénél sem. Ezek így mind jól kapcsolódnak (esu/roco/krois).

 

(nem célom a krois szekerét tolni, viszont ez tényleg szép, és biztonságos kapcsolatot is ad. Igaz, mint már mondtam egy picit kell molyolni a kapcsoló kengyeleivel, mert előfordulhat, hogy a szembe párral egyszerre akadnak fönn egymáson). Ettől függetlenül nagy élmény a digit kupplung, bármely gyártóét fogod használni!

 

Itt látható némi ütköző távolságbéli különbség:

ESU  - kép a netről

Krois / Fleischmann

Előzmény: porszívómester (33540)
porszívómester Creative Commons License 2024.02.02 0 0 33540

Igen az univerzal kuplungokat nézegettem én is többféle gyártótól. Itt nem gond ha távol kapcsol, inkább legyen megbízható mindenféle gyártó (Albert Roco Piko) kengyeles kuplugjaval az össze és szét kapcsolás illetve a vontatás tolatás.

Előzmény: diginewl (33539)
diginewl Creative Commons License 2024.02.01 0 5 33539

Többféle van. Azon belül meg (még) több gyártó.

Teljesség igénye nélkül:

-Fleischmann profikuplung. Jó, közelre kapcsol, mint a rendes profikuplung. Összekapcsolásnál elég erős hatás kell. Azaz legalább 3-4 kocsi legyen a mozdony után, arra már szépen rákapcsol. Egy/két kocsis szerelvények megkerüléséhez nem jó. Lekapcsolás.. hát 99%-ban szétkapcsol, de van amikor nem.

https://youtu.be/ikpjaUtxSVw?si=958yrWha33dg_f8i

 

-Roco kurcz - ehhez a Krois gyárt kuplungot. Ezzel nem találkoztam élőben, csak videókon láttam.

 

-Univerzál. ESU/roco/fleischmann. Mindegyiknél JÓVAL távolabb kerülnek az ütközők egymástól. Előnye, a könnyed csatlakozás, és szétkapcsolás. Amit a Krois gyárt (MK2) névvel az szinte olyan közel kapcsol mint az univerzál kupplung. Azaz ez talán a legjobb. Viszont itt is lehet, elsősorban az összekapcsolódásnál hiba, amikor a két kengyel pont egymást emeli fel. A Krois kengyelt kicsit meghajlítva ez a hiba kiküszöbölhető.

 

Itt a kocsin van a digit kupplung - de a mozdonyon nincs kengyel.

https://youtu.be/Gl2Hti3JSrc?si=UABQS6V1ew2Q5xKK

 

Itt a mozdonyon van a kupplung, és a kocsin is van rendes kengyel.

https://youtu.be/GQFCLFbrWDA?si=s0f54xk_RGnjolC8&t=164

 

Talán elindulásban segít.

Arra mindig figyelni kell, hogy rövid ideig működjön a mágnes. A mozdonydekóderekben van külön (walczer) funkció, így egy picit rátol, tehermentesít, aztán mágnes bekapcs, és mindjárt távolít. Ezt pl. a DT gyönyörűen megoldotta. Lásd legutolsó videót.

Előzmény: porszívómester (33538)
porszívómester Creative Commons License 2024.02.01 0 0 33538

Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni digit kuplunggal kapcsolatban, mielőtt rendelek bármit is. Van e valakinek jó vagy rossz tapasztalata ezekkel, melyiket ajánlanátok ami megbízhatóan működik hagyományos kengyeles kuplungokkal, mindenféle gyártótól. Illetve láttam hogy Roco-nak több féléje is van, ezek vajon miben különböznek?

Köszi előre is!

rezgaras Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 33537

Kösz. Ezt a második hivatkozást nem egészen értem. Úgy látom az van benne, ami a NMRA szabványokban is benne van. Csak németül.

Előzmény: dccvillanyos (33536)
dccvillanyos Creative Commons License 2024.01.31 0 2 33536

Itt találod: https://www.nmra.org/sites/default/files/standards/sandrp/pdf/S-9.2.3_2012_07.pdf (75-ös mező)

Jó ez az oldal is, egy sor új dolog innen indul (DCC-A, XPOM, next28, F1-F68, stb.): https://www.railcommunity.de/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=61

 

Előzmény: rezgaras (33535)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.31 -2 0 33535

"...az ajánlás szerint legalább 20db 1 bitnek kell lennie (jól megkülönböztethetővé teszi  a normál parancsoktól). A PIKO-nál ez a darabszám valamiért 17."

 

Ez hol van a szabványban? Nem találom. (amit találtam, legalább 14)

Előzmény: dccvillanyos (33534)
dccvillanyos Creative Commons License 2024.01.31 0 7 33534

Üdv.

 

PIKO SmartControl WLAN vs. DigiSound5.5.

 

Ahogy idehaza terjed a PIKO új kezdőkészletéhez adott digitális vezérlő, úgy kaptunk pár megkeresést, miszerint a SmartControl WLAN eszközzel a hangdekóderünk nem programozható.

 

A hiba a DigiSound4 és Digisound5 8p. és plux22 változatait érinti, DigiDrive és a kicsi hangdekóderek (plux12 és next18) hibátlanul működnek.

 

A hiba leírása: a programozó parancsokat az úgynevezett long preamble bitek vezetik be, aminek az ajánlás szerint legalább 20db 1 bitnek kell lennie (jól megkülönböztethetővé teszi  a normál parancsoktól). A PIKO-nál ez a darabszám valamiért 17.

 

Megoldás: A DigiSound4 és 5 dekóderekhez készült egy CV7=42 verzió amiben a preamble darabszám figyelést módosítottuk.

 

PIKO SmartControl WLAN és DigiSound4 vagy 5 dekóder használóknak a dekóder működtető program frissítését javasoljuk. A v42 verzió hamarosan elérhető a digiprogram alkalmazásban, vagy személyesen az irodánkban is elvégezhető a frissítés.

 

Üdv, Zsolt.

nazareth Creative Commons License 2024.01.29 0 2 33533

Segítséget szeretnék kérni valakitől, aki profi ebben a témában !!!

A problémád alapvetően IT-s, szóval bárki olyan ismerőstől segítséget kérhetsz, aki csak a számítógépekhez ért, a vasútmodellekhez nem (ez nagyban megkönnyíti a dolgot) :)

Dióhéjban: Neked az kell, hogy a z21 routere "kliens" módban legyen (azaz ne ő maga hozzon létre hálózatot, hanem egy meglévő hálózathoz csatlakozzon). Ha ezt elmondod egy számítógépekhez értő ismerősnek, talán már tud segíteni. 

Amire figyeljetek oda:

1.) Ha jól bogarásztam ki (volt ilyen routerem, de rég volt), a TP-LINK WR-740N (ezt a routert adja a Roco a z21-hez) a korábbi firmware-ekkel nem tud kliens-módot, viszont elképzelhető, hogy frissítés után igen.

2.) Kliens mód híján esetleg "WDS repeater" módban is működhet a dolog – ez annyit jelent, hogy a z21 routere másolja a másik router beállításait, mintegy kiterjesztve annak hatósugarát, azaz a kliensek (telefon-tablet-satöbbi) nem is látják, hogy melyik routerhez csatlakoznak, mindenhonnan mindent elérnek. WDS repeater üzemmódja biztosan van a WR-740N-nek, viszont két dologra figyeljetek oda: 

 a.) ha van repeater a hálózaton, az egész hálózat sebessége lassul (repeaterenként minimum feleződik); nem biztos, hogy megéri ezt használni;

 b.) a WR-740N firmware-e (a saját programja) tartalmaz egy súlyos biztonsági rést, és tökegyszerűen fel lehet törni; emiatt ha a repeater üzemmód mellett döntötök, mindenképpen frissítsétek a firmware-t a legújabbra (a biztonsági rés alapvetően nem probléma, ha PVC-vonatokat kell jobbra-balra terelgetni, de a "nagy" hálózatra nem biztos, hogy így fel kell engedni a routert). 

3.) Amint Benbe is leírta, a Roco elég szerencsétlenül olyan IP-címet adott alapértelmezésként a z21-nek, ami nagy valószínűséggel összeakad a legtöbb router dinamikusan kiosztott címeivel, így vagy a routeren kell beállítani, hogy ezt a címet ne ossza ki, vagy a z21-en kell átállítani a címet valami másra (ehhez kábel és ingyen letölthető konfigurációs szoftver kell). 

Előzmény: pentelaci (33522)
benbe Creative Commons License 2024.01.28 0 1 33532

Ezt nyilván ki kellene próbálni, vagy megtudni, a DT kipórbálta-e már. De ha appban látni szeretnéd, akkor sokkal jobb, ha minden infó a Z21-ben fut össze, tehát R-bus érzékelés van, és onnan egyértelmű a kommunikáció kifelé a hálózaton át.

Előzmény: tompa101 (33530)
zut2020 Creative Commons License 2024.01.28 0 1 33531

Egy Blücher illesztőt ír kompatibilisnek xpressnet-en is, de érzésre a Digitools csak "kifelé" tud xpressneten beszélni. Digitools-t kell megkérezni róla.

Előzmény: tompa101 (33530)
tompa101 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 33530

Kezd körvonalazódni egy megoldás (S88-PC illesztő) és ebben a digitoolsos PC illesztő is benne van. A kérdésem, hogy ha a z21 X-Bus portjára teszem a PC illesztőt (XPN) akkor az app "látja" majd az érzékelőket? 

Előzmény: zut2020 (33526)
zut2020 Creative Commons License 2024.01.27 0 1 33529

A Roco által adott routert kliens módba tenni, felcsatlakoztatni a "normál" hálózathoz aztán a Z21-nek adni egy IP-t aban a hálózatban amin a többi eszköz van, a DHCP szerverhez nem kell hozzányúlni a legtöbb esetben. De nulláról tényleg nem könnyű :/

Előzmény: benbe (33528)
benbe Creative Commons License 2024.01.27 0 3 33528

Ezek a routerek csak egy kábelen bejövő jelet osztanak szét más kábelek és a wifi felé, majd a válaszokat továbbítják az egy bejövő kábel felé, szóval ezzel a hardverrel ezt lehetetlen megcsinálni. Ha kábellel rádugod az otthoni wifire a Roco routert, akkor komoly problémák fognak következni, elsőre például az, hogy többé nem fogsz tudni csatlakozni a Z21-hez, mert a Z21 statikus IP-címet használ, az otthoni wifik viszont dinamikusat, és nem abból a tartományból osztanak címeket, mint amibe a Z21-é tartozik, így véletlenül se lesz esély összekapcsolódni.

Ehhez át kellene állítani a DHCP-szervert (ami minden bizonnyal a Telekom/Vodafone/Digi kábelmodem) statikus IP-címekre, kiválasztani a szolgáltató preferált tartományából egy címet a Z21-nek, és a Z21 Maintenance Tool-lal átállítani a Z21 saját IP-címét a DHCP-szerverben megadottra.

Csatlakozom az előttem szólóhoz, szerintem ezt telefonon nem tudnánk végigzongorázni.

Előzmény: pentelaci (33522)
benbe Creative Commons License 2024.01.27 0 2 33527

Egyetértek, ez a kérdés elsősorban az igényeken múlik, nincs egyértelmű válasz rá. Az R-bus címeinek van egy maximuma, annyit tesztelten biztosan elbír a Z21. Ha szeretnénk, hogy az app tudjon mindenről, akkor az Rbus a megoldás. Én így csinálom, mert appban vezetek, appban állítok vágányutat is, szerintem sokkal könnyebb, mint mondjuk egy Maus-szal, automatizáció meg annyi van, hogy vörösbe esnek vissza a főjelzők. A wifi se volt még soha túlterhelve, persze dedikált rendszert használok.

Előzmény: zut2020 (33526)
zut2020 Creative Commons License 2024.01.27 0 1 33526

Az első megoldásnak óriási előnye hogy nem köt géphez. Én egy Domino pultot építek (lassan), ami direkt a Z21-el beszél, gép nélkül is. Hasonlóan ha tabletről vagy telefonról szeretnéd látni a foglaltságokat akkor is ez a megoldás az egyszerűbb. Kevesebb kábellel is meg lehet oldani, csak a Z21-ig kell vinni az R-Bus-t, onnan ugyanúgy hálózaton megy a forgalom mint a többi parancs.

 

S88-at több eszköz támogatja, így sokszor olcsóbb egy ilyen rendszert összerakni (bár a Digitools R-Bus érzékelője változtatott ezen).

Előzmény: tompa101 (33524)
v46021 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 33525

 

 

Sok-sok éve használom az S88 - at hiba nélkül.

A Z21 nálam csak a járműveket vezérli, de az is "drót" - on keresztül. Nem bíztam a WIFI -re.

R-Bus: nincs tapasztalatom, nem tudom, hogy sok mozdony - sok váltó -sok szakasz mikor sokal be a Z21...

 

Előzmény: tompa101 (33524)
tompa101 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 33524

Digitális rendszerben melyik összeállítás irányában folytassam a tervezést a TrainController-z21 foglaltságérzékeléshez?

a) Foglaltságérzékelő - R-Bus - z21 - Wifi vagy router- PC

b) Foglaltságérzékelés 8S88 - PC illesztő - USB - PC

V63-017 Creative Commons License 2024.01.27 -2 4 33523

Ha semmi számítástechnikai tudásod sincs, akkor ezt a kérdést még telefonos segítséggel sem fogod tudni megoldani!

Előzmény: pentelaci (33522)
pentelaci Creative Commons License 2024.01.26 -1 0 33522

Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni valakitől, aki profi ebben a témában !!!

Vettem egy Roco Z21 v ezérlőszettet, amihez van egy Router is .   Az eredeti Roco vezeték nélküli maussal be is tudtam üzemelni .

Viszont szeretném a vonataimat a mobiltelefonomra letöltött Z21 aplikációval vezérelni, de ebben elakadtam .

gy szeretném megoldanki, hogy a Roco eredeti Routere kapcsolódjon a lakásom Routerével, és ezeken keresztül vezéreljem a vonatokat .

Meg lehet ezt oldani valahogy úgy, hogy a két Routert ne kelljen kábeles nettel összekötni, hanem ők is a levegőn keresztül kommunikáljanak ?

Sajnos nagyon hülye vagyok az ilyen számtekes dolgokhoz, és itt elakadtam !  Ha valaki tud erre megoldást, és lehetséges, hívjon már fel telefonon, és én rögtön visszahívom , talán úgy egyszerűbb, de ha leírja, gtermészetesen azt is nagyon megköszönném !  A telefonon harmincas, kilenc-hat-harmincnégy-hat-huszonegy .

Előre is köszönöm a segítséget, és esetleg ha nem tudnátok, egy olyan társunk elérhetőségét is megköszönném, aki profi ebben a témában !

Üdv :   Pente Laci    Kazincbarcika

euromodell Creative Commons License 2024.01.26 0 2 33521

Szia!

 

Köszönöm,megoldódott,de más volt a probléma.

Az áramszedőlemezeket hajtottam meg kicsit,így jobban feszül a keréknek.

 

Egyébként hitvány az anyaga a lemezeknek,később még biztosan lesz problémája másnak is velük.

 

Üdv:Euromodell

Előzmény: aru3v (33507)
diginewl Creative Commons License 2024.01.24 -1 0 33520

Ezek szerint a kérdés továbbra is nyitott: hogyan szinkronizálja a roco a hangot a kerékmozgáshoz? A BR 38-nak (71382) elég nagy kerekei vannak, és független a hátsó, szerkocsi hajtástól, így lassúbb járásnál feltűnő, ha nem megy szinkronban a hang meg a rudazat... (240 000Ft-ért valami trükkel csak megoldották. :)

Előzmény: V63-017 (33519)
V63-017 Creative Commons License 2024.01.24 0 1 33519

Amit te jeladónak vélsz, az valójában egy műanyag/fém persely a tengelyen, ami beleül az alvázba és az alsó takaró elembe, tehát az még csak nem is forog.

Előzmény: diginewl (33516)
diginewl Creative Commons License 2024.01.24 -1 0 33518

Írtam korábban, hogy be kell állítani a dekóderen, hogy egy kerékforgásra mennyit "csühögjön"...:-)

Igen, olvastam, köszönöm!

 

Előzmény: csíkos-háTTú (33517)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.24 -1 0 33517

"...abban simán elfér egy egyszerű rézlemezes kontaktusos jeladó..."

 

Még Spur1-ben sem használják ezt! Akadályozza, fékezi a rudazat szabad mozgását. Nálunk ugye a rudazat az csak dekoráció, a hajtás nem itt történik.

Írtam korábban, hogy be kell állítani a dekóderen, hogy egy kerékforgásra mennyit "csühögjön"...:-)

Előzmény: diginewl (33516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!