Keresés

Részletes keresés

AKF996 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109610

Ej, de meghallgatnám már a hangját is, hogy hogy szól! :) Ős-Rába híd, Prága váltó, szívómotor, meg minden ami kell! Látványra valóban gyönyörű lett, gratulálok, és egyben köszönet a közreműködőknek!

Előzmény: Alien Angel (109607)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.10 -1 1 109609

Baszki ez csudaszép!!!!

Előzmény: Alien Angel (109607)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.10 0 1 109608

Friss belső képek a régies elemekkel: fémszínű kapaszkodók, világos igelit padlószél, a 2. ajtó mellett befordított ülés, műbőrös vezetőülés. 

Előzmény: Alien Angel (109607)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.10 0 1 109607
AKF996 Creative Commons License 2023.11.09 0 0 109606

Főleg, hogy már a 2000-es évek első felében, sőt közepén készült. Rejtély, hogy hol és hogyan élhetett túl addig, ha tényleg ilyen korai példányról van szó.

 

Szegeden egyébként én egyetlen (eredetileg szovjet piacra szánt) ősi kivitelű 260.01-esről tudok 1974-ből, amiről Gábrisvitéz egy külön olvasmányt is írt, mint very first sárga busz a megyében és a volánnál.

https://www.busworldblog.com/post/szegedi_sargabusz

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (109605)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.09 0 0 109605

Javítva: 260.02-es. Úgy tűnik, hogy már a szemem sem a régi, mivel benéztem a 266-os nyitható ablakait a 260-asénak.

Viszont az még mindig nyitott, hogy egy egész korai példány hogyan kerülhetett oda...

Előzmény: Alexander Pistoletov (109600)
D 20 Creative Commons License 2023.11.09 0 4 109604

Dokumentarista alsóról küldi a kutató közléskényszer...

xBAG-494

xDZA-760 (ez a zorozos oldalon not found)

konvoj... (A xAlbás 395 elment óváros felé, nem velük volt.)

xDZA-760 megen...

talán xBPA-512, de 'sz tuggya...

Voltak még buszok, de elhagyott a kényszerem... Még az off ősBova is ott volt köztük...

Gábrisvitéz Creative Commons License 2023.11.09 0 1 109603

OFF

 

Ezek a képek a Körtöltés u. végén, a troligarázs bejárata mellett levő telephelyen készülhettek. Az épületek jól felismerhetők.

 

ON

Előzmény: AKF996 (109599)
Mwin Creative Commons License 2023.11.09 0 1 109602

Szia,
már semmilyen alkatrészem nincs, 018-as, "ős Rábás" futómű pláne nincs.
Amúgy is inkább teherautó alkatrészeket hoztam onnan.
A buszok képeiről nekem Béketelep ugrott be, ott láttam anno bomló buszokat, sőt, még alsó-felső rugós MVG 013-as hátsó futóművet is Ikarus 55 -66 alól.

Előzmény: AKF996 (109599)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2023.11.09 0 5 109601

OFF

 

Ez volt a szegedi AKÖV eredeti telephelye a Mars téren. Csak annyira kicsi volt, hogy emiatt tárolták a járműveket a téren. Erről több fotót is találhatsz. Emellett az Izabella-híd melletti, még a két háború között épített régi MÁVAUT-garázst (később Autóklub) is az AKÖV használta. Erről is van egy-két fellehető kép. Gyakorlatilag ezek kiváltására épült a Bakay N. u. végén a mai Volán-telephely. A Mars téri viszont a Bakay átadása után is megmaradt az AKÖV/Volán kezében, szerintem kb. az ezredfordulóig.

De ha ezen csodálkozol, akkor azon még jobban fogsz, hogy az első szegedi buszgarázs a Pacsirta u-ban volt és még ma is megvan. :-)

 

ON

Előzmény: AKF996 (109594)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.08 0 0 109600

Az utolsó képen a 260-as - engedje meg, hogy asztakurva!

Az ugyanis egy 260.01-es, de nem a megye egyetlen ismert darabja, mivel az eleve (kísérleti jelleggel) már nagyablakos volt.

Előzmény: AKF996 (109599)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 109599

Na, ezt sem tudtam. Érdekes, hogy idővel konkrétan 'beköltözött' ezek szerint a bontó a város széléről a belvárosba, pedig ekkoriban már régen ellentétesek voltak a folyamatok gondolom. A 2000-es évek elejétől aztán már a dorozsmai úti MÉH-telepre vitték a leselejtezett tiszás 200-asokat a Bakayról, ami meg akkoriban ott volt valahol a Penny market mögött közvetlenül (ma már az sincs meg, legalábbis nem bontó van már ott se egy jó ideje, az tuti).

 

Pl. nem tudom eldönteni, hogy HB-nak ezen 2004-es felvételei néhai ex-tiszás roncsokról hol is készülhettek pontosan, merthogy az már biztos, hogy ez nem egy szegedi belvárosi környezet, sőt inkább nagyon is vidéki:

http://hbweb.hu/fg/fg03142/html/kep559.htm

http://hbweb.hu/fg/fg03142/html/kep560.htm

http://hbweb.hu/fg/fg03142/html/kep561.htm

A sárga 280-as egyébként az egykori ABU-358 volt, ha minden igaz, ami 1982-től 2002-ig járta a város útjait. (Mint legutolsó eredeti volán-sárga busz a helyi állományon belül, nem mellesleg.) Szerencsére még fénykorából is maradt fent róla felvétel, szerintem baromi jól nézett ki:

http://hbweb.hu/fg/fg03141/html/kep11.htm

 

 

"Sok alkatrészt hoztam el tőlük. Még 2003-ban is."

 

Például ilyenekből mint az AVD, csak már nem egyben, hanem darabokban?

Az igen érdekes lehet! Egy ős-rábás 280-as híd nincs nálad esetleg valamelyik volt szegedi gépezetből? :))

Előzmény: Mwin (109595)
kovacszol74 Creative Commons License 2023.11.08 0 1 109598

BX-72-18/BPO-655

Előzmény: riezaK (109597)
riezaK Creative Commons License 2023.11.08 0 0 109597

Valami ex BKV gép volt ha jól rémlik. A Voith váltó az tuti :) 

Előzmény: 7-es troli (109596)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.08 0 5 109596

Győr, 2006-7 körül.

 

Mwin Creative Commons License 2023.11.08 0 1 109595

Eredetileg a Bajai út mellett  volt, az öntödével szemben, a nyolcvanas évek közepén a területet rendezték, utána került a Mars térre.
Sok alkatrészt hoztam el tőlük. Még 2003-ban is.

Előzmény: AKF996 (109594)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 109594

Hű, ez így mai szemmel már hihetetlennek tűnik, hogy gyakorlatilag ennyire a belvárosban volt egy bontó... Ráadásul ezek szerint még az ezredforduló tájékán is működött.

Előzmény: 7-es troli (109591)
Káun Creative Commons License 2023.11.07 -3 0 109593

Neked melyik busz volt a legrosszabb állapotban amit vezettél?Ikarusra célzok.Amit ki kellett hoznod mindenképp-

 

Vagy amire emlékszel.26 év nem kis idő.

Előzmény: trizs77 (109581)
Káun Creative Commons License 2023.11.07 -1 0 109592

Az lehetett

Előzmény: TorzónBorzAlom (109587)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.07 0 2 109591

A Mars tér végében volt egy bontó, ott állat bent. A nyitott kapun keresztül fényképeztem le.

kb pont itt állt:

https://www.instantstreetview.com/@46.258208,20.138935,325.37h,-1.85p,1z,VHx7RRJ4fIIx9CWtOmU3cQ

Előzmény: AKF996 (109590)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 109590

AVD-379-ről hol készült egyébként ez a felvétel? 

Ha jól látom, ez már a '98-as leselejtezése után lehetett, mivel igen csak le van rabolva/ki van ürítve látszólag, valamint a második ajtó mögötti ablaküveg is hiányzik. Bár érdekes hogy a Burger King-es meg Praktikeres reklámok ugyanakkor azért rajta maradtak. Netán ez már egyenesen valamelyik roncstelepen készült? 

Bárcsak meglenne még valahol...

Előzmény: 7-es troli (109576)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.07 0 2 109589

Húúha, a régi jó Tiszás illetve ex-Szkt-s buszok!

 

1. képen: AVD-379 (ex. BV 03-78 ill. GF 08-92) 1977-1998. volt tarjáni kocsi

2.: AHA-879 (ex BV 03-96 ill. GF 22-33) 1978-1999. egykori széttuningolt ős-makkosházi gépezet, benne hifi-toronnyal meg mindennel, fehérre fújt trilex-felnikkel.

 

 

(Nagyon bírtam amúgy hogy az ezek az ős-tiszás '70-es évekbeli 280-asok ilyen szép kort éltek meg, náluk szinte csak a Vasi Volánnál közlekedtették tovább az ilyen ősöreg buszokat.)

 

És persze 3. képen AKD-601 - (BZ 08-33) ex-MKV (1983-95), ex-SzKT ('95-98) és végül Tisza ('98-2005) - se semmi karriert futott be összesen három kölünböző szolgáltató égisze alatt.

 

Ha vannak még ilyen kincs felvételek, jöhetnének!:))

Előzmény: 7-es troli (109576)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2023.11.07 0 2 109588

Kukacoskodás, de a 412-esek mellett a bukaresti 415-ös trolik jelentősebb része is fut még, persze várhatóan azok se túl sokáig.

 

Viszont érdekes lenne, ha az udvarhelyi kocsik lennének a világ utolsó, napi forgalomban részt vevő 412-es buszai, ehhez kb egy évet kéne lehúzniuk. :D

Előzmény: torqmatic (109586)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2023.11.07 0 0 109587

Ploiestiről van szó, ott voltak történelem előtti kocsik, például a 2145-ös házi számú elvileg '75-ös építésű.

Előzmény: torqmatic (109586)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.07 0 0 109586

Nem igazán vannak már Ikarusok Romániában, meg merem kockáztatni, hogy csak az a 4412-es, ami adományként  ment pár éve, de már azok se sokáig... Melyik az a 280-as, ami állítólag 46 évig futott?

Előzmény: Káun (109584)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.07 0 2 109585

2. AHA-879 (ha minden igaz)

3. AKD-601

Előzmény: D 20 (109578)
Káun Creative Commons License 2023.11.07 0 0 109584

 

Erdélyben tudja valaki hogy a 1973 ban készült, 2019 ben még futó 280 asnak mi lett a sorsa?Ott sok ilyen van. 46 évesen még selejtezték egyáltalán?

Amúgy nem nagyon vannak képek itt erdélyi kocsikról.

 

Előzmény: 7-es troli (109576)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.06 0 0 109583

Nagyon köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Előzmény: Vaskerekű (109582)
Vaskerekű Creative Commons License 2023.11.06 0 1 109582

Saját megfigyelésem szerint 1978-tól a gyártás befejezéséig készültek ezek a városi 260-asok a Katonai Üzemmód szerinti kialakításban. A korábbi kocsikban sem a tetővázon lévő akasztófülek, sem az oldalvázon lévő hordágytartók, de a stekkerajzatok, valamint a vezetőfülke alatti kályhaláda sem volt kialakítva.

 

Jómagam nem tudok olyan 280-asról, ami így lett volna felszerelve, de persze attól még létezhetett ilyen verzió.

Előzmény: Alien Angel (109579)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 109581

Kettő típusról tudok:

 - Ikarus-260,

 - Skoda SM-11

a 280-ról nem tudom, hogy volt e ilyen változata.

Előzmény: Alien Angel (109579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!