Keresés

Részletes keresés

Johnny Lovebone Creative Commons License 2018.11.23 0 0 7201

Első orvosi alkalmasságin mire kell számítani (Eü1)? Milyen vizsgálatok vannak? A gyáli útira írják hogy vinni kell laboreredményt. Ott már nincs vérvizsgálat?

glider_mate Creative Commons License 2018.11.20 0 0 7200

Jogos!

Bár amíg a képzést csinálod mégis csak az övék. Amit aztán majd visszafizetsz abból amit ők adnak, de értelek, igazad van.

Szerintem egy jó lehetőség ez a program, így is sok pénzbe kerül azt nem vitatom (plusz lakhatás, kaja a képzés alatt!), de már úgy kell ezt az összeget rászánni, hogy, ha nem is 100, de mondjuk 99%, hogy ott ülhet majd a sikeres egyén, ha megteszi az Ő részét a képzésben.

Előzmény: 8lazo8 (7199)
8lazo8 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 7199

Nem a cég pénze hanem a tied. Mindet vissza kell fizetned.

Előzmény: glider_mate (7198)
glider_mate Creative Commons License 2018.11.20 0 0 7198

Sziasztok

Végig szaladtam én is a honlapon, benne van a típus, legalábbis ahogy én értelmeztem.
How does this programme work - advanced training fülön van leírva.

 

Successful completion of the advanced training results in the A320 Type Rating listed in your Commercial Pilot License.

 

Nem is lenne sok értelme, hogy CPL-es pilóták képződnek a cég pénzén akik aztán mehetnek bárhova máshova is:)

Hajrá!

upcrash35 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 7197

Szia!

 

Köszönöm!! 

 

Előzmény: sezo17 (7194)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.19 0 0 7196

Szia! A honlapon fent van, hogy 19400 euro az önrész. A képzés teljes díja 67150 euro, cirka 45000 eurót hitelez meg a Wizzair, de én úgy vettem ki, hogy ebben a képzési díjban nincs benne a type rating. A leírás szerint a képzés a következőkből áll:

 

TRAINING DETAILS

Training length:
21 months

Please note: this is an integrated training course requiring full attention. Participation is not possible besides a full-time job or other time consuming obligations.

After successful completion of the course the following ratings will be obtained:

  • Airline Transport Pilot License (Airplane) - ATPL(A) theory
  • Commercial Pilot License (Airplane) - CPL(A)
  • Multiengine Instrument Rating - ME/IR
  • Night VFR Rating - NVFR
  • Multi-Crew Cooperation - MCC

 

Tehát itt nincs típusvizsga, feltételezem, hogy az még további költség... 

 

Van itt az oldalon valaki aki még kacérkodik ezzel a képzéssel? Milyen meglátásaitok vannak? 

Előzmény: Astrobin (7195)
Astrobin Creative Commons License 2018.11.18 0 0 7195

most annyi hozzászólást olvastam, hogy teljesen belezavarodtam a wizzairnél mennyit kell befizetni önerőként tandíjra?

sezo17 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 7194

Szia!

 

A pilóták átlagéletkora Európában 42 éve. 28 évet repülhetsz még....

 

Ez elég válasz? :)

Előzmény: upcrash35 (7193)
upcrash35 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 7193

Sziasztok!

 

37 éves vagyok és sokat gondolkoztam azon, hogy jelentkezem a BME-s képzésre.

Mit gondoltok öreg vagyok már, hogy felvegyenek/végzés után elhelyezkedjek mint nagygépes pilóta?

Hallottam már pro és kontra érveket, de a szívem az égre húz, ha egy mód van rá belevágnék..

 

Ne kíméljetek..

 

Köszönöm előre is!

sezo17 Creative Commons License 2018.11.17 0 0 7192

Magyar nyelven van. Itt főleg az emberi oldaladra kíváncsikat, miért szeretnél pilóta lenni, milyen céljaid vannak, mi köt a repüléshez stb...

Előzmény: Johnny Lovebone (7191)
Johnny Lovebone Creative Commons License 2018.11.17 0 0 7191

Köszönöm! Én is hasonlókat kívánok neked!

 

Még egy kérdésem lenne, hogy a felvételi elbeszélgetés angol, vagy magyar nyelven folyik, és milyen jellegű kérdésekre lehet számítani?

 

Válaszodat előre is köszönöm!

Előzmény: sezo17 (7189)
Sz.Gyu Creative Commons License 2018.11.16 0 0 7190

Megjelent a 2018/2019 tanév II. félévében, 2019 január végén induló Légiközlekedési-hajózó szakmérnök képzésre a jelentkezési kiírás az egyetem honlapján  www.nye.hu/felvi/ a repülőorvosi és a pályaalkalmassági vizsgálatok részletes ismertetésével és a Jelentkezési lappal.

A PÁV első időpontja 2018.12.14. Jelentkezz be, ha érdekel!

Előzmény: Sz.Gyu (7182)
sezo17 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 7189

Örülök, ha segítettem. :)

 

Akkor hasonló cipőben járunk. Sokat rágódtam két évvel ezelőtt, hogy mit csináljak. Szerintem ne gondolkodj, csak kezd el, ha valóban szeretnél repülni. Minden perc, amit a levegőben tölthet el az ember egy csoda, tök mind1, hogy a repülőgép egy Cessna, vagy egy Boeing. 

 

Sok sikert és sok erőt kívánok hozzá!

Előzmény: Johnny Lovebone (7188)
Johnny Lovebone Creative Commons License 2018.10.30 0 0 7188

Köszönöm, nagyon sokat segítettél :)

 

Az utolsó kérdésre vonatkozóan, tudom, hogy a pilóták nagy része nem az anyagiakat nézi, nem a pénzért repül. Nekem is gyermekkori vágyam a repülés, csak sajnos nem ez irányába sodort az élet (többek között anyagi okok miatt is). Két diplomám van, szakmámban dolgozom, lehetőségeimhez képest kimagaslóan keresek. De mégis a fejlődési lehetőségeimet korlátozottnak találom. Ezért érdeklődöm a képzés iránt. Nem a meggazdagodás az elsődleges cél, de nem is az utolsó, nem 18 éves vagyok már...sajnos...

Előzmény: sezo17 (7183)
sezo17 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 7187

A negyedik lenne, de én egyéb okból halasztottam egy félévet. A többiek a jövő héten már az MCC-t csinálják. A wizzair felvételi nagyjából biztos, tudni kell majd élni a lehetőséggel...

Előzmény: pilot94 (7186)
pilot94 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 7186

ez a 4. féléved? Mik a lehetőségeitek, beszélnek az oktatók ilyenekről?

Előzmény: sezo17 (7185)
sezo17 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 7185

Igen. 

Csak egy dolgot bántam meg, hogy megszülettem! :P:)

Előzmény: pilot94 (7184)
pilot94 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 7184

Te a BME-re jársz? Ha igen, nem bántad meg? Jók a tapasztalataid? 

Előzmény: sezo17 (7183)
sezo17 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 7183

Szia!

 

Hogyan zajlik a felvételi? 

Felvételi elbeszélgetés van az Egyetem és a Cavok képviselőivel.

 

Bemeneti követelménynek csak a diplomát és az orvosit láttam, itt nincs pályaalkalmassági?

Nincs pályaalkalmassági.

 

Az egész képzés angol nyelven zajlik, vagy csak vannak órák, amiket angolul tartanak?

Hivatalosan igen, de persze vannak órák, ahol az előadó magyarul tartja meg.

 

Ezt vagy inkább az NYE képzését ajánlottabb elvégezni?

Ugyanazt adja mindkettő. Kérdés, hol laksz, tudod vállalni a nappali képzést, vagy munka mellett akarod csinálni.

 

Maga a képzés mennyire nehéz?

A képzés nem nehéz. Csak az ATPL. :P

 

Szoktak kiesni emberek a 4 félév alatt? 

Igen.

 

Még egy dolog érdekelne, ha valaki tudja esetleg, hogy a wizzairnél mennyibe kerül a típusképzés, és mennyit lehet átlagban keresni első évben, második évben stb? Tudni szeretném mennyi idő alatt térül meg a tandíj. 

Repülni akarsz, vagy meggazdagodni?

 

Remélem, tudtam segíteni.

Előzmény: Johnny Lovebone (7179)
Sz.Gyu Creative Commons License 2018.10.28 0 0 7182

FIGYELEM!

A 2019 január végén induló 3 féléves LÉGIKÖZLEKEDÉSI-HAJÓZÓ SZAKMÉRNÖKI szakirányú továbbképzési szakra jelentkezőket is várjuk a Nyiregyházi Egyetemre a 2018.11.07-én 10 órakor kezdődő Nyilt napra. Megközelités az állomástól a 8 és 8/A buszokkal, leszállás a focipályánál.

 

Előzmény: Sz.Gyu (7174)
RNZoli Creative Commons License 2018.10.28 0 0 7181

A távollátásod nem tűnik problémásnak, az orvosi minősítésedbe be fogják írni, hogy mindig a kezed ügyében kell lenni egy alkalmas szemüvegnek, illetve egy tartaláknak is, amit elő tudsz kotorni bármikor, ha a másik összetörik véletlenül.  Ettőll függetlenül FELTÉTLENÜL 1-es kategóriájú orvosi minősítés megszerzésével kezdd, mert érhetnek kellemetlen meglepetések. 


A bazi nagy utasszállítókra kell az ATPL, a kisebb gépekre nem feltétlenül. De a jelenlegi tapasztalat az, hogy oda is megkövetelik az ATPL elméletet a munkáltatók, és mellé a CPL jogosítást.  A CPL az ATPL bemeneti követelménye, de sokan szeretnék elkerülni a 2 lépcsős elméleti vizsgát, ezért egyből ATPL elméletet tanulnak és vizsgáznak le belőle, ami jó a CPL jogosítás megszerzéséhez is (visszafelé kompatibilis). 

 

A terved gyenge pontja az, hogy milyen géppel akarsz repülni, és hol? Ugyanis a hazai, vagy közép-európai légiszállítási piac eléggé erőtlen.  Igazából a nagygépes utas és áruszállítás az ami kifizetődik, nem sok kisgépes utas és áruszállító céget találsz errefelé, ahol el lehet helyezkedni. Ráadásul ide csoportosul a nagygépes karrier előszobájában kanyargó reménybeli ATPL pilóták egy része is, amíg vár a nagygépre kerülésére .Szóval én azt látom, hogy akkor érdemes megcélozni a CPL-t ha társul befektetéssel is, magyarul tudsz gépet venni magadnak, céget alapítani, ügyfeleket felhajtani, hatóság felé adminisztrálni stb.  Ez azért jóval húzósabb feladat, mint kereskedelmi pilótaként tevékenykedni. 

 

Végül az általad idézett rész szerintem arról szól, hogy kereskedelmi pilótaként "nem kereskedelmi" üzemeltetésben IS repülhetsz. Ezalatt nem tudom mit értenek, de ilyen lehet a kluboknak vontatni, ejtőernyősöket dobni stb.  Ebben nincs (sok) pénz. A lényeg a következő, 3. pont, ebből kell megélni: 

FCL.305 CPL – Jogosultságok és feltételek a) Jogosultságok. A CPL-engedélyes megfelelő légijármű-kategórián belüli jogosultságai kiterjednek:
3. parancsnokpilóta-feladatkör ellátására a kereskedelmi célú légi fuvarozásban, bármely egypilótás légi járművön, az FCL.060 pont és az ezen alrész szerint meghatározott korlátozásoktól függően;

 

 

Előzmény: Krungli (7178)
fp_5555 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 7180

Mindenkinek köszönöm!

Johnny Lovebone Creative Commons License 2018.10.27 0 0 7179

Sziasztok!

 

A BME pilótaképzéssel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:

 

Hogyan zajlik a felvételi? 

Bemeneti követelménynek csak a diplomát és az orvosit láttam, itt nincs pályaalkalmassági?

Az egész képzés angol nyelven zajlik, vagy csak vannak órák, amiket angolul tartanak?

Ezt vagy inkább az NYE képzését ajánlottabb elvégezni?

Maga a képzés mennyire nehéz?

Szoktak kiesni emberek a 4 félév alatt? 

 

Még egy dolog érdekelne, ha valaki tudja esetleg, hogy a wizzairnél mennyibe kerül a típusképzés, és mennyit lehet átlagban keresni első évben, második évben stb? Tudni szeretném mennyi idő alatt térül meg a tandíj. 

 

A válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Krungli Creative Commons License 2018.10.27 0 0 7178

Sziasztok lenne néhány kérdésem a pilótaképzéssel kapcsolatosan.


Lassan 42 leszek, így tudom hogy nagygépes utasszállító üzletághoz öreg leszek mire odajutok/jutnék. Meg nincs is 40x millám, jelenleg.
Ami még kérdés hozzátok, hogy +1.00 lencsével jobban látok nagyon közelre, (megnézettem a nyáron) de távolba tökéletesen látok, és még nincs szemüvegem. Remélem ez nem kizáró tényező.


Repülni viszont szeretnék és pénzt is keresni, így arra gondoltam CPL vizsgát tennék és csak árut fuvaroznék. Illetve, kisgéppel, max valamilyen charter géppel, vagy néhány fős,  6-20? fős géppel szállítanék utasokat. Ehhez is kell már ATPL, vagy csak boeing és airbus, szóval bazi nagy utasszállítókhoz?
Ehhez pontosan mely vizsgák kellenének?


Terv részemről:

ICAO  -val kezdeném, mert ha az nincs akkor bukta a külföldi meló.Utána PPL ez ugye evidens.
Ezután mire lenne szükségem és milyen sorrendben?Mindenképp csinálnák egy NVFR,  (ez bemeneti feltétel a CPL -hez, ) IR, és MR, IMR képzéseket.
 A cél az, hogy mielőbb bármilyen típussal is, de munkába állhassak. (Úgy gondolom minden fajta típusra vannak munkák. Persze lehet hogy tévedek.) Sok mindent elolvastam, de nem eleget azzal tisztában vagyok, ezért kérem segítségeteket.
Jól értem, hogy CPL -hez nem kell ATPL, hanem, az ATPL bemeneti követelménye a CPL?
Az alábbi meghatározást a CPL-nél nem pontosan értem.:

"parancsnokpilóta- vagy másodpilóta-feladatkör ellátására a kereskedelmi célú légifuvarozáson kívüli légijárművön"


Nagyon köszönöm az építő hozzászólásokat.

Előzmény: Sz.Gyu (7177)
Sz.Gyu Creative Commons License 2018.10.26 0 0 7177

Sok sikeres leszállást kívánok!

Előzmény: fp_5555 (7175)
sezo17 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 7176

BME-nek is szerződése van a Wizzair-el, szóval pont akkora az esély, mintha Nyíregyen végeznél. 

Előzmény: fp_5555 (7175)
fp_5555 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 7175

Köszönöm, sajnos csak gazdasági diplomám van, így marad a BME és a Wizz Air Flight Academy. Jó látni, hogy már a Wizz is támogatja előfinanszírozással a képzést, de a Diákhitel2 tényleg kedvezőbb. Remélem, a BME-n végezve is lesz lehetőség a Wizz Air-nél elhelyezkedni.

Előzmény: Sz.Gyu (7174)
Sz.Gyu Creative Commons License 2018.10.26 0 0 7174

Nyíregyházán is indul februárban szakírányú továbbképzés Légiközlekedési-hajózó szakmérnök elnevezéssel. 3 féléves, csak mérnöki diplomával rendelkezőknek. Tudnivalók a www.nye.hu honlapon. Az idén indult öt fős évfolyam már 100 légiórát+15 óra szimulátorképzést teljesített és 3 hatósági elméleti vizsgán is túl vannak. Júniusra biztosan befejezik a képzést. Akit érdekel, jelentkezzen. Ezt a gyakorlati képzést is az a Tréner Kft végzi, aki a Wizz Air Flight Academy növendékeit oktatja.

Előzmény: fp_5555 (7171)
Sz.Gyu Creative Commons License 2018.10.25 0 0 7173

Szerintem a Diákhitel 2 kedvezőbb, mert kamatmentes. Nyíregyházán mindkét képzést a Tréner Kft végzi, az elhelyezkedési lehetőségek megegyeznek. A Diákhitelnél csak a fizetésed 10%-át kell törlesztened, így kezdetben, amikor külföldi bázison vagy és a fizud is kevesebb, könnyebben megélsz.

Előzmény: fp_5555 (7171)
8lazo8 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 7172

A honlapjukon bontásban írják melyik időszakban mennyi a törlesztő, nem végig 1100 euró. Azt is írják, hogy elengednek 7500 eurót a tartozásodból kb a 3-ik évben ha aláírsz náluk 5 évre.

 

A tájékoztatón azt mondta a HR-es, hogy a céljuk hosszú távon a pilótáikat maguknak kinevelni külsősök felvétele helyett.

 

Itt a honlapon legalul van egy olyan, hogy FAQ. Azt érdemes elolvasni.

Előzmény: fp_5555 (7171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!