Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Sziasztok! Idén már biztosan nem vágok bele, de azért érdekelne: a reporvosi vizsgálaton (vitorlázórepülésről lenne szó) mennyire jelent hátrányt a kezelt magas vérnyomás, illetve a szemüveg/kontaktlencse?
Mindenkinek, aki ezt a pályát választja, javaslom ezt a vizsgálatot, mert jobb, ha a nagy befektetés előtt tudod meg, hogy valamelyik területen nincs-e problémád. Ez a BME-n nem kizáró ok.
Dr. Zerkovitz Dávid korábban a Budapest Airport pszichológia laborjában dolgozott és komoly tapasztalata van a pilótajelöltek vizsgálatában. A PART FCL a képző szervezetnek írja elő, hogy a képzés megkezdése előtt győződjön meg a jelölt matematika és fizika ismereteiről és angol nyelvtudásáról. Aki már mérnök, annál ez általában nem probléma, mégis a légiközlekedési-hajózó szakmérnök 3 féléves képzésünkre Nyíregyházán csak azt vesszük fel, aki megfelel a pályaalkalmassági vizsgálaton, ami végig angol nyelvű, így a nyelvtudást is leméri. Az angol középfokú nyelvvizsga még nem garancia arra, hogy az angol nyelven leadott anyagot egyből meg is érted.
A BME-n szeretnék tanulni. Tudom, hogy nem követelmény, de ha ajánlott, akkor szeretném ezt is megcsinálni, leginkább a saját érdekemben. Nem tudom, hogy ez a Tréner kft vizsgálata-e...Az orvosim már megvan. Erről beszéltem, ez van a BME honlapján:
Nem felvételi követelmény de javasolt az aviation engineer / specialist képzéshez:
A vizsgálat elvégzése ajánlott, de nem kötelező a felvételi eljárás során. E pszichológiai vizsgálat megléte nem helyettesíti az EASA Part-Med Class 1 engedélyt!
Hol akarsz pilótának tanulni? Nyiregyházán csak a Tréner Kft vizsgálatát fogadjuk el, amit a holland COMPASS cég számitógépes eljárásával hajtanak végre. Tudomásom szerint máshol nem irnak elő pályaalkalmassági vizsgálatot. A Nyiregyházi Egyetem honlapján www.nye.hu találod meg a január végén indulő szakmérnök képzés feltételeinél a tudnivalókat, a bejelentkezés módját. december 14-én lesz az első vizsgálati nap.
Az, hogy ők vannak kapcsolatban a BME-vel, az az otthoni urambátyám rendszer szerint csak annyit jelent, hogy ők voltak közelebb a tűzhöz. Én nem jutottam el odáig, hogy képzést csináljak náluk, csak gépet béreltem tőlük időgyűjtésre, inkább kevesebb mint több sikerrel.
AirWint nyugodt szívvel ajánlom Esztergomban, nem drámaibb oda kijutni mint Gödöllőre, sőt...
Ha jól láttam, ők csinálják a BME-vel közös pilóta képzést is. Ebből kiindulva gondoltam, hogy az egy komoly oktató cég. Olvastam, hogy volt két baleset, ami hozzájuk kötődött, de arra azt írták, hogy a pilóták hibáztak, a CAVOK csak a gépeked adta bérbe.
Azt mondod, hogy őket nem igazán javaslod, esetleg tudnál ajánlani Budapest vonzáskörzetében egy másik iskolát? Én abszolut nyitott vagyok. A lényeg, hogy a képzés a megfelelő színvonalon történjen. De azért, ha lehet, elkerülném, hogy minden alkalomért 6 órát autózzak. A PPL részt ráadásul még munka mellett gondoltam, az pedig Bp-re köt.
CAVOK-ról jut eszembe... A minap láttam egy irodát Ferihegyen, az alsó szinten (érkezés) a 2A-2B terminálok közötti folyosón, "CAVOK aviation" felirattal. Van vajon közük egymáshoz? :)
Nekem is hasonló gondolataim vannak, annyi különbséggel, hogy most 38 vagyok. Van némi megtakarításom, úgyhogy meg tudom finanszírozni a teljes CAVOK-os TELJES INTEGRÁLT ATPL képzés + ME IR + CPL + MCC + JOT csomagot. Egyetemi infós végzettségem van és felsőfokú aktív angol tudásom, úgyhogy tegyük fel, hogy jó/átlagos eredménnyel el tudom végezni a képzést. No de utána, mondjuk 40 évesen, pályakezdőként, type rating nélkül, milyen lehetőségeim lennének? Nincsenek túlzó vágyaim de azért jó volna ha kapnék fizetést és záros határidőn belül visszajönne amit befektettem.
Engem az érdekelne, hogy volt-e itt valaki a Wizzair Pilot Academy toborzásán? Mire lehet számítani, miket kérdeznek, milyen feladatok vannak? Tényleg lehet a nulláról indulni?
Első orvosi alkalmasságin mire kell számítani (Eü1)? Milyen vizsgálatok vannak? A gyáli útira írják hogy vinni kell laboreredményt. Ott már nincs vérvizsgálat?
Bár amíg a képzést csinálod mégis csak az övék. Amit aztán majd visszafizetsz abból amit ők adnak, de értelek, igazad van.
Szerintem egy jó lehetőség ez a program, így is sok pénzbe kerül azt nem vitatom (plusz lakhatás, kaja a képzés alatt!), de már úgy kell ezt az összeget rászánni, hogy, ha nem is 100, de mondjuk 99%, hogy ott ülhet majd a sikeres egyén, ha megteszi az Ő részét a képzésben.
Végig szaladtam én is a honlapon, benne van a típus, legalábbis ahogy én értelmeztem. How does this programme work - advanced training fülön van leírva.
Successful completion of the advanced training results in the A320 Type Rating listed in your Commercial Pilot License.
Nem is lenne sok értelme, hogy CPL-es pilóták képződnek a cég pénzén akik aztán mehetnek bárhova máshova is:)
Szia! A honlapon fent van, hogy 19400 euro az önrész. A képzés teljes díja 67150 euro, cirka 45000 eurót hitelez meg a Wizzair, de én úgy vettem ki, hogy ebben a képzési díjban nincs benne a type rating. A leírás szerint a képzés a következőkből áll:
TRAINING DETAILS
Training length: 21 months
Please note: this is an integrated training course requiring full attention. Participation is not possible besides a full-time job or other time consuming obligations.
After successful completion of the course the following ratings will be obtained:
Airline Transport Pilot License (Airplane) - ATPL(A) theory
Commercial Pilot License (Airplane) - CPL(A)
Multiengine Instrument Rating - ME/IR
Night VFR Rating - NVFR
Multi-Crew Cooperation - MCC
Tehát itt nincs típusvizsga, feltételezem, hogy az még további költség...
Van itt az oldalon valaki aki még kacérkodik ezzel a képzéssel? Milyen meglátásaitok vannak?
Megjelent a 2018/2019 tanév II. félévében, 2019 január végén induló Légiközlekedési-hajózó szakmérnök képzésre a jelentkezési kiírás az egyetem honlapján www.nye.hu/felvi/ a repülőorvosi és a pályaalkalmassági vizsgálatok részletes ismertetésével és a Jelentkezési lappal.
A PÁV első időpontja 2018.12.14. Jelentkezz be, ha érdekel!