Elég sok a kérdés, de amire tudok, természetesen válaszolok.
A 3788 "alja" azaz az erőátviteli lánc dízelmotor nélküli része: a sebességváltó, a tornyos hajtómű és tengelyhajtómű, kerékpárokkal együtt a nagycenki C50-esben donorként üzemelt jó pár hónapig, kölcsönben. Azaz a lényegi rész működik, tartalék Csepel motorunk van, a többi rész felújítása pedig "mindössze" idő és kapacitás kérdése. Na ebből elég kevés van.
A LÁEV postakocsi is kék lesz majd egyszer, még nem tisztázott, hogy pontosan milyen belső berendezéssel, jelenleg a hegyen van a motorszínben.
A KGV kocsi tudomásunk szerint eltűnt, én sem láttam sehol. Az SzGV kocsit a Múzeum néhány éve ide ígérte, de a mai álláspont szerint az új Múzeumban lesz kiállítva. Ezzel nincs is bajom. Ezért merült fel a nagycenki kiállított Bk felújítása és üzembe helyezése, de erre meg nem volt elég pénz. Lesz helyette ugyanannyi pénzből Cax 529.
Most már végre 1-2 héten belül várható, hogy megérkeznek a Bk kerékpárjai. Végre akkor összeszereljük és ismét üzemelhet. Ezzel egy csapásra kiszabadulnak a mögötte fogva ejtett járművek is. Ez a fogva ejtés eléggé szerencsétlen helyzet volt, de nem volt más megoldás abban a helyzetben.
A sínautó valóban Skoda Tudor. Itt a GyV-n sem a teljesítménye, az erőátvitel kialakítsa, sem a fékteljesítménye, sem az utastér kialakítása miatt nem tervezzük az üzembe állítását.