Én 50 éven keresztül így csináltam, ahogyan mondod, és sosem volt belőle gond. Nem dörzsölődött ki a belső, igaz, még defektet sem kaptam szerencsére, így nem is nagyon kellett lelki életet élnem a belsővel... :)
Akkoriban benzinkúthoz jártam felfújni, az utóbbi 25 évben van légnyomásmérőm, (a zsiguliból maradt) de csak nagy ritkán mértem. Úgy állítottam be, hogy amikor ráülünk a bringára, ne lapuljon a kerék.
Ellenben az 5 bringám közül van egy, amit az Aldiban vettem. Ennél nem szabad 2-nél nagyobbra fújni, mert kinyomja a külsőt a felniből. Nyilván ocsó a felni is amivel vettem. Mivel keveset tekerek, és van több bringám, ezért még nem cseréltem ki a felniket rajta, de tervbe van véve. (Rozsdásodik is...)
Nem akarnám ismételni magamat. Már rég szédszedtem, megvizsgáltam, és mindent rendben találálta... Meg is írtam, csak nem figyelsz.
2,5 Bar-ra fújtam, sosem mondtam, hogy ragaszkodok a 2-höz. De ezt nem neked mondom, hanem annak, aki félre magyarázza. Lapos gumival amúgy sem közlekedünk...
Ha ezt a bringát 2 bárra fújod, akkor egyrészt a bringát tekerő hölgyek lefossák a bokájukat, annyira nehéz tekerni, másrészt megágyazol a képeken látható kicsípődéseknek. Nem értem, miért ragaszkodsz ahhoz, hogy laposan menjen a bringa.
Nem selejtes. MINDEGYIK ilyen kaliberű csak össze van hányva. Leszarják. A felniszalag a gumi beszerelésekor garantáltan elmozdul, hiszen nincs rögzítve. Pár alkalommal mennek lapos gumival akkor szépen gyűri-dörzsöli és előbb-utóbb megunja a kínzást.
Szedd szét ha érdekel mi okozta, ne feltételezgessél már mindenféle hülyeséget. Vagy hagyd a fenébe és vegyél új belsőt majd a bevált módszereiddel rakd össze.
Ha tudott róla a gyártó és selejtesként adta el fillérekért amiről a vevőt tájékoztatta, akkor a kereskedőnek meg kellett volna ragasztania. (Vettem már úgy "kedvező áron" belsőt gyári dobozban, hogy ragasztva volt.)
Itt a kereskedő lehet a hibás, mert nyilván nagyon olcsón jutott hozzá ehhez a szériához. Ennek ellenére nem gondolta, hogy rosszat vásárolt.
Ha pedig nem tudott róla a gyártó, az nagy blamázs a minőségbiztosítására nézve.
Beszerelés előtt -sajnos- nem ellenőriztem a belsőket, vagyis nem fújtam fel egy keveset sem, pedig akkor látható lett volna a felületi sérülés. Így csak következtetni tudok a sérülés kialakulására.
A felni nem hibás, mert a korábbi belsőkön semmi ilyen sérülés nyom nem látható. Az azért eresztett le hátul kb 10 év után, mert egy fa tüske beleállt. Az elsőt pedig azért cseréltem le, mondván, hogy akkor legyen az is cserélve...
Részemről a témát kitárgyaltam, többet nem tudok hozzá tenni.
A felnit is fotózd le a szalagoddal. Találkoztam már ilyennel, vagy csavarhúzóval szerelték (kicsípték) vagy a felniszalag megkeményedett, elcsúszott, lapos gumival jártak hintőporozás nuku. (gyári összehányás volt). vagy az elcseszett méretű küllő jóvanazúgy módon lett belerakva.
a váltó 3. csavarjánál próbálkoztál, nekem is szórakozott a váltó, inverz deore és a szerelő már majdnem rábeszélt a cserére,de feszítettem a rugón és szinte tökéletes lett pedig előtte már elkezdett szórakozni három szélső pozícióban
A külső belsejét totál kifehéríted, beledörzsölöd a peremnél is! Utána a belsőt is kifehéríted, bár ez legyen inkább a nőcik munkája ;) És végül a felnin a felniszalagot is szórd meg. Duplafelni van? A felniszalag takar mindent? nem mozdul el? Tekerd körbe szigszalaggal a középre illesztett pvc szalagot, előbb az egyik szélén túl, majd a másik szélén túl. Így nem fog elmozdulni tutira, de ahogy húzódik vissza a szigszalag, kikandikál majd a ragasztója, ezért kell vele várni egy picit és utána befehéríteni. Beletapad. Fölösleges a hiperszuper felniszalagokra költeni átlag bringáknál, pénzkidobás.
A johnsont sem kell ide elcseszni, a legolcsóbb akármelyik kínaiból megteszi, csak ne smucigold ki.
Nekem a mindenhol lehülyézett ralson belsőim vannak. Semmi bajuk.
De te behintőporozod egyáltalán amikor összerakod, vagy csak kopaszon-szárazon van belehajítva a külsőbe, ahogy a gyárban is beleszarják és rádurrantják a nyomást.
A kereket fújd fel a 4 barra! Pont azzal nyírjátok ki, hogy puha és kidörzsöli, mint írtam már. Az nem szétmállott, hanem a folyamatos nyomorgódás miatt szétdörzsölődött.
Köszönöm a válaszokat! Hát, nem is tudom, mit higgyek... a 4 Bar valóban rengetegnek tűnik...
60-70 kg-os hölgyek használják.
Cseh gyártmányú belsőket tettem bele 3 hónapja. Álló helyzetben szétmállottak, egy hetes különbséggel... Pedig örültem, hogy Cseh és nem koreai... igaz, 1500-ért mit várok...
Fújd fel maxra. Ez ugye terheletlenül értendő. Namármost ugyanaz a max érték szerepel ott ha egy 50 kilós lányka, vagy ha egy 150 kilós gorilla ül a bringára...
Ellenben, ha lapos a gumid, sokkal nagyobb lesz az ellenállása, kinyírod a külsőt-belsőt és a felnit is, mert belapult guminál azt fogod szétverni elöl is, hátul is.