Többre mennél ha tennél fel egy képet a kormányról,mert a második linken ott a vezeték a markolatban,csak a forgó rész van vagy kicserélve,vagy rögzítve.Egyébként a kormány környékére fel szokták vinni a vezeték végét.Ott kellene keresni.Sőt,a lap közepe felé mutatja is,hogy kb 10-15 centi vezeték van a gyári gázkaron,tehát nem lehet a vezeték a vezérlőnél,hanem fel kell menjen a kormányhoz,különben hogyan cserélnéd ki.
Hááát, e három színnel szokták jelölni többnyire, szóval igen, esélyes! Majd a többiek megmondják melyik két színt zárd, én egyszer mókoltam vele, pár hónapja, már nem emlékszem melyiket zárja a kar. Lényeg, ha úgy elindul a motor, akkor működni fog gázkarral is.
Hivatalos szemmel nézve a rollerrel jelenleg elvileg nem közlekedhetsz sehol jelen szabályozás szerin (pont azért mert nincs szabályozva), szóval elvileg részt se vehetnél a forgalomban. Az más kérdés, hogy kb elnéznek felette midnenhzol és leszarják, meg nem foglalkoznak vele. Legyen akár kicsi pálcika roller, akár nagyobb teljesítményű.
Amivel tudsz játszani esetleg, de ez bontással átalakítással jár, és elégé kérdéses:
Ez egy bolygóműves áttételes agymotor. Ha a motor konstrukcióhoz kapsz esetleg más bolygóművet, nagyobb áttételűt, akkor nagyobb lesz az indítónyomatékod, és cserébe kisebb lesz a végsebességed. Nem könnyű ügy, mert eléggé kérdéses a dolog van-e ugyanilyen más áttételben..
A másik lehetőség, hogy ebben a rásegítést valamilyen pedelec szenzor adja, nem nyomaték. Itt is be lehet csapni. Két út lehetséges. Vagy egy olyan pedelec szenzor csere, ami több impulzust ad le fordulatonként mint ami benne van, vagy egy "külső pedelec szenzor" ami imitálja a tekerést, fordulatszámtól tekeréstől függetlenül állítható..... Azaz nulla fordulatnál is beállítható mintha gyorsan tekernél, és a rásegítés mértéke így nagyobb lesz.
Más vezérlővel, elektronika cserével átalakítással sokminden megoldható, de az már összetettebb feladat. de ezen motor esetén ott is vannak korlátok.
Pár kínai bringán úgy van ez, hogy van gázkar, csak nincs felszerelve és a csatlakozója meg el van tűrve valahol. Nézd át, nincs-e esetleg valahol eltűrve, kábelkötegelőben vagy a vázban, ahol a vezérlő van (mondjuk ehhez szét kell szedni) stb. Meglepődnék, ha külön vezérlőt gyártottak volna azért, mert hogy ez a max és ezen nem lesz gázkar. Amúgy a "max"-ot elég sajátosan értelmezik... :D Ha nincs, akkor egyrészt rohadjanak meg reggelre, másrészt ki kell cserélni a vezérlőt! Látom, hogy van a webshopjukban több féle, de konkrétan Z16-hoz nincs, viszont az is lehet, hogy valamelyik jó a Z16-ba, meg kell tőlük érdeklődni.
Sajnos ezek a bringák max. városba valók, pontosabban sík terepre, max. enyhe emelkedőre. Hiába segít a dombon annyira, hogy felhajtasz vele lazán (ha már segít), az indulás viszont nem egyszerű.
Én is csak induláshoz használom a gázkart és csak emelkedőnek. Fel sem tudom fogni, hogy milyen idióta gondolatmenet mentén nem engedélyezett jogsi nélkül ez a történet, mikor a p...a rollerekkel meg száguld mindenki, sőt egyre több önkormányzat által finanszírozott bérelhető van a városokban, a rokik meg tolják neki mopedekkel, sőt a 2000-es években olyan mopedeket adtak a rokik alá, amin még sebességkorlátozás sem volt, ebből is van még bőven forgalomban a mai napig, apámnak is az van, csak már nem engedem neki, hogy menjen vele bármerre is, mert az öreg még a végén balesetet okozna.
Én egyébként azt tartanám a legkorrektebbnek, ha mindenki, aki ilyenre ül fel, leteszi a kresz vizsgát azt' jónapot. Nem kismotorra vizsga, meg ilyen őrültségek, hogy utána ráülhessek egy biciklire vagy rollerre. Tegye le mindenki a kreszt és ennyi, városon kívül legyen rajta bukó, láthatósági (sötétben minden esetben)!
Sziasztok! Vettem a páromnak egy Himo Z16 bicajt. Egy erősebb emelkedőn nem tudott elindulni. Sajnos váltó nincs rajta, hogy nagyobb áttételre kapcsoljon és saját erőből nem sikerült annyira megmozdítani, hogy a motor bekapcsoljon.
Van lehetőség valahogy átalakítani, hogy kezdéskor már segítsen a motor?
Üdv Ez az akkumulátor és ezt tölti az intelligens töltő 30v-lg. Ha vége a töltésnek és ég a zöld led rajta hagyom és 28.4 tartja, de ha leveszem a töltőről abban a pillanatban esni kezd a feszültség és olyan 26.9 -nél le lassul másnap 26.8 . Ja és hallom töltés végé fele vagy még előbb, hogy pezseg az akku. Ez igy jó???
Az inteligens töltővel nyugodtan töltheted, az sem baj ha a feszültség 30 volt fölé megy, mert olyankor már csak párszáz miliamperrel tölt, és vissza is szabályoz . Nekem van egy Epever mppt töltésvezérlőm, és az is engedi 30 volt fölé a töltőfeszültséget, de amikor kikapcsol akkor nem magasabb az akkufeszültség mint 27.6 volt.
Srácok, lehet-e kezdeni bármit is olyan motorral, aminek burkolata/borítása konkrétan ketté tört? Maga a motor az szinte biztos, hogy ép, a tekercselés... Csak azért kérdezem, mert szerdán lomtalanítás, ha azt mondjátok van értelme esetleg meghirdetni eladásra, megteszem, de ha nem, ki****om a fenébe. Ami még épen maradt a bringából, az a váz, de ez is egy állítom közel 20 éves kerékpár, egy normál váztól annyi különbözteti meg, hogy az akkunak van kialakítva hely hátul, az ülés alatt. Érdemes ezzel próbálkozni, vagy nem nagy eséllyel cserél gazdát? Mert ha nem nagy eséllyel cserél gazdát, akkor nem akarok vele vesződni.
Üdv Köszönöm a tanácsot. Még annyit szeretnék kérdezni, hogy van 3 db töltőm egy 12v-s kimeneti fesz 14.2v 2. intelligens töltő 24v kimeneti fesz DC 29v 1.8 a Max de ha megmérem a a kimeneti feszt rajta üresen akkor 28.6-t mutat töltés közben felmegy 30v-ig, ha rámérek. A 3. 24v-1.8 kimeneti fesz ha rámérek üresen 28.2-3 melyikkel töltsem és hány voltig engedjem tölteni?
A pezsgés valóban nem, de a fesz lehet normális is bizonyos karakterisztika és feltételek mellett. A ciklikus zárt aksik bizonyos fajtáinál ez teljesen normális dolog, de ehhez tényleg nem sima töltő kell, ez esetben 30V (2.5V/cella) feszig is el lehet menni. Nem minden aksinál és nem sima töltés módban természetesen. De az általában elfogadott biztonságos zóna valóban 14.4V-on közismert (20C-on IUU töltővel), ha ezt tartja valaki, az is tökéletes.
Sem a 29.6V sem a pezsgés nem normális. Ha pezseg akkor ott már gázfejlődés van.
Nyitott ólomakkunál 28.8V a max, az sem tartósan (azaz ott már le kell kapcsolni, nem rajtartartani. Az értelmesebb töltők a 28.8 elérésekor kb 27.2V-ra visszaállnak.
Például ha kocsiban van, akkor a generátor erre a feszültségre van beállítva, 14.4 volt. ( Ha pohárba vizet akarunk tölteni akkor is magasabbra kel emelni az edény amiből töltjük).
Üdv Úgy értem, hogy van 12v-s töltő aminek a kimeneti feszültsége 14.4v és van nekem 24v-s töltőm aminek a kimeneti feszültsége 28.2v és ez tölti fel 29.6v-ra Ekkor kapcsol le a töltőm illetve vált át zöldre a led kihúzom a konnektorból a töltőt, kihúzom az akku dobozból a vezetéket, megmérem a feszültséget és már folyamatosan megy lefele Kb 1 óra múlva már 27.1 reggelre már 26.9 26.8 Ez természetes? ezt szerettem volna megkérdezni. Lakásban töltöm az akkut nincs ami leszívja. Ja és töltés közben hallom, hogy pezseg az akku, eleinte nem de később igen Ez természetes? A válaszokat köszönöm