"Természetes", hogy így működik. Megkerülésnek javaslom, tedd be egy szövegdobozba (0 margóval, keret, háttérszín nélkül), és úgy tedd a szöveg sorába.
A következő a problémám. Az egyenletszerkesztő használatakor az alábbit tapasztalom. Egy képlet beírásakor ha önálló sorba teszem, akkor a megfelelő betűmérettel jeleníti meg. Abban a pillanatban, ha a képletem egy sorban van a szöveggel, a képletet lekicsinyíti. Vagyis pl. egy tört esetében a számláló és a nevező rögtön kisebb betűméretre vált, így az egész tört alig "magasabb", mint maga az alap betű. Szeretném megoldani, hogy a törtek számlálója és a nevezője is azonos betűméretű legyen a szöveg többi eleméhez hasonlóan. Aki tudja a megoldást, kérem legyen szíves segíteni. Köszönöm.
Egy e-book könyvkiadó karácsony napjaiban ingyen ad ki e-könyveket. Legalábbis azokat a szerzőket, akik már megszerkesztve (szabályosan, egyetlen hiba nélkül!!!) küldik el nekik a szövegeiket.
Private Sub Document_ContentControlOnExit(ByVal ContentControl As ContentControl, Cancel As Boolean)
If ContentControl.Tag = "nev_azon" Then 'If ContentControl.Title = "Név" Then ittvagy = ActiveDocument.Range(0, Selection.End).Paragraphs.Count Selection.WholeStory Selection.Fields.Update ActiveDocument.Paragraphs(ittvagy).Range.Select Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1 End If
Lehet automatikusan frissíteni, ahhoz makró kell. Nem érzem olyan súlyosnak a kézi frissítést, hogy makrózzunk, de a megrendelő szava parancs. ;-)
Elmented a dokut makróbarát (.docm) formátumban.
Beszúrtad a mezőt, utána a "Tulajdonságok"-at kiválasztva kitöltöd azt (1. ábra).
Majd [ALT] + [F11]-el belépsz a vba szerkesztőbe (2. ábra). A "Normal" makrói alatt találod a fájlodat (nekem most -> "control_mezo-frissites" nyíllal jelölve).
1-es, 2-es lépés, majd beszúrod a makrót:
Private Sub Document_ContentControlOnExit(ByVal ContentControl As ContentControl, Cancel As Boolean)
'If ContentControl.Tag = "nev_azon" Then If ContentControl.Title = "Név" Then Selection.WholeStory Selection.Fields.Update End If
End Sub
Hivatkozhatsz a "Név"-re, vagy az "Azonosító"-ra. A másikat az aposztróf jellel megjegyzésbe teszed!
Elmented. Amikor kilépsz a vezérlőből kijelöli a teljes szöveget, és frissíti a kereszthivatkozásokat. A szöveg kijelölt marad, ha a kurzorral lépsz ki, akkor (iránytól függően) a doku elejére, vagy végére kerülsz, Egérrel való kilépésnél még egy klikkre szükséged lesz.
Kell neked egyáltalán a "Vezérlő"? Simán bármilyen szöveget bekönyvjelzőzhetsz, és aztán a "Kereszthivatkozás"-al berakod a megfelelő helyre. (Ezzel természetesen a mezőfrissítés nem oldódik meg, de egy lépéssel kevesebb.) m52.torzsasztal, aztán a kukac és indamail.hu
A kérdéses helyre beszúrsz egy vezérlőt (most a "Szöveg" kell).
Az "1" jelölősnek megfelelő valamit kapsz. Annak a nyíllal jelölt részére nyomsz, ettől kijelölt állapotú lesz, beszúrsz egy könyvjelzőt, megfelelő névvel (lenti ábra). Az ismétlés helyére (fenti ábra "2" jelzés) pedig egy "Kereszthivatkozást" raksz, értelemszerűen kitöltve (Kereszthivatkozás ábra, kettővel lejjebb).
Kész! Kitöltés után nem jelenik meg, frissíteni kell a mezőket. Nyomtatáskor automatikusan megtörténik. Ha rögtön látni akarod, [CTRL] + a -val kijelölöd az egész szöveget, és [F9]-t nyomsz. Eredmény:
(Az ábrák az Office 2007-ben készültek, újabbaknál is valami hasonló lesz.)
A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet egy World doksiban(űrlap--tartalomvezérlők) a már kitöltött rublika tartalmát egy másikba vagy harmadikba másolni, hogy ne kelljen ugyanazt a tartalmat 2-3x beírni (egy kétnyelvű szerződésben a személyes adatok rész, név, cím, stb)
Mented makróbarát dokumentumként, [ALT] + [F11], jobb klikk, View Code, oda a szöveg:
Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" _ Alias "PlaySoundA" (ByVal IpszName As String, _ ByVal hModule As Long, ByVal dsFlags As Long) As Long
Private Sub Document_Open() PlaySound "c:windowsmediatada.wav", ByVal0&, &H1 End Sub
Mented, bezárod. Megnyitáskor (ha engedélyezed a makrókat) lejátssza. Nem beágyazza, létező fájlnak kell lennie.
S.O.S. Hangot szeretnék betenni egy Word dokumentum alá. Off. 2016-om van és nálam a Beszúrás alatt nincs Objektum fül, ami állítólag bevenné a hangfájlt.
Változatlanul a körlevelet tudom ajánlani. az összes többi megoldás nehezebb, tévedési lehetőségek nagyobbak, és mindegyik lényegesen több munkával jár. (Az idegenkedés oka nem az véletlenül, hogy ismeretlen a funkció?)
Ilyen excelt kell létrehozni a körlevélhez:
Az adatmező beszúrása ennyi:
(Látható, megjelenik az excel fejléc, tudod mit szúrsz be.)
Több sorba felvitt adatokkal több eltérő adatokkal is létrehozható a teljes tervdokumentáció. A körlevél ismerete alapszint bármelyik titkárnéninek, pont annyira fontos, mint a stílusok használata. Könnyű segítséget kérni (alapvetően egy gyakorló feladat után már bárkinek megy). Az adatok szabadon változtathatók, minden változás megjelenik az aldokukban a megnyitáskor.
Lehet sablont létrehozni, és annak alapján a dokumentumokat. Komplikált, kevesen ismerik --> nehezebb segítséget találni. Leírás:
Megoldható makróval. A fődokumentumban a szövegeket megjelölöd könyvjelzővel, az aldokukban szintén létrehozod a könyvjelzőket. Sokszorosa munkában, és növeled a tévedést. Ezután már csak egy makró kell, ami végigmegy a fődokun, kiolvassa a könyvjelzők tartalmát, és frissíti az aldokukban. Mivel nem ismered a makrózást, probléma esetén bajban vagy. (A Word6 idejében csináltam hasonlót, tudom.)
A lényege az lenne hogy egy tervdokumentáció készül, ami több word fájlból áll. Azt szeretném "automatizálni" hogy ne kelljen minden fájlban külön kitölteni a név, cím, stb. adatokat, hanem egy megadott fájlból automatikusan frissítse.
Tudom lehetne excel táblából megoldani, de egyik doksi sem készül excelbe, így ha nem muszáj nem szeretnék csak emiatt létrehozni egy plusz fájlt.
Adott egy minta, ami alapján keletkeznek új dokumentumok (bennük néhány, vagy több tucat változó, pl. név, lakcím, stb.), amelyek véglegesek, kinyomtatásra kerülnek --> irattároló, vagy egyéb felhasználás?
Szia, továbbra is áll, hogy én a feladatot a Word programmal nem tudom megoldani. Javaslom, hogy ha mástól nem kapsz megoldást, gondold át - ha nem is szívesen teszed - Azt a lehetőséget, hogy Excelben oldjuk meg a feladatot. Ott ugyanis ez végtelen egyszerű, és a kinyomtatott végeredményről senki nem mondja meg ,hogy nem Word-ben készült. Készítettem az adataiddal egy egyszerű mintafájlt. Innen tudod letölteni: https://drive.google.com/open?id=1aKl2tn30StxUwq0QHNqioNUM5x0Yd_z7
A fájl neve: Adatátvétel fő munkalapról.xlsx. Két munkalapot tartalmaz. Az egyik neve "Fő munkalap", a másiké "Al munkalap". Az egyszerűség kedvéért nem külön fájlba tettem az Al munkalapot, hanem ugyanazon fájl másik munkalapjára. Ez a Wordben nem oldható meg, az Excelben meg célszerűbb, hiszen ilyenkor egyetlen fájlba kerülnek az összetartozó adatok. Nem kötelező, de javaslom, hogy majd így alkalmazd.
A fő munkalap képe pont ugyanúgy néz ki, mint a Word-ben. Annyi kicsit változtattam, hogy a "családi ház" megnevezést külön sorba (cellába) tettem az őt megelőző fix szövegtől. (Így egyszerűbb kezelni). nem
Ha zavar, hogy látod a rácsvonalakat (ami csak a képernyőn van), akkor a nézet->Rácsvonalak mellől kiveheted a pipát:
Ha megnézed a nyomtatási képet (Fájl->nyomtatás), akkor látod, hogy a kép ugyanaz, mint amit a Wordből nyomtatva látsz.
Az AL munkalapba - aminek nem ismerem a tartalmát - egyelőre ugyanoda tettem az átveendő adatokat, ahogy a Fő lapon voltak. Természetesen bárhova tehetők, akár az első öt sorba, vagy a lap különböző helyein szétszórva, ahogy neked jó. És a formázása már akár független is lehet a forrásszövegtől.
Gondolkodj rajta, hátha elfogadható ez a kompromisszumos megoldás.
Mellékelek egy képernyőképet a "fő" word fájlból. A pirossal kiemelt adatok kellenének hogy automatikusan frissüljenek egy (vagy akár több) word fájlban.
A többi word fájl, amibe az adatokat át kellene vinni, hasonló felépítésűek. Csak szöveg szerepel benne.
Mellékelek egy képernyőképet a "fő" word fájlból. A pirossal kiemelt adatok kellenének hogy automatikusan frissüljenek egy (vagy akár több) word fájlban.
A többi word fájl, amibe az adatokat át kellene vinni, hasonló felépítésűek. Csak szöveg szerepel benne.
Szóval most már gép mellől, elütések nélkül: Jó lenne, ha megírnád, hogy milyen jellegű a jelenlegi Word fájlod ("A fő doksi"). Csak táblázatot tartalmaz, és ezek adatait kell másolni, vagy hosszabb szövegben elszórtan szerepelnek az átmásolandó adatok.
És hova kellene őket átmásolni a nem fő dokumentumokba? Táblázatokba, vagy csak úgy a szövegbe? És hogy ezek a nem fő dokumentumok milyen célra kerülnek felhasználásra.
Az is hasznos lehetne, ha tudnál valahova mintafájlokat feltölteni. Persze nem éles adatokkal.