Keresés

Részletes keresés

sanyooo1 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 21772

Mióta élsz Kalászon? :(

Előzmény: Peti_04 (21771)
Peti_04 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 21771

Bocs, én csak egyről tudok. Melyik az a négy?

Előzmény: sanyooo1 (21770)
sanyooo1 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 21770

Melyik "bányató" körül? Mert van vagy négy.

Előzmény: Peti_04 (21769)
Peti_04 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 21769

Készül a kerítés a bányató körül. Gyönyörű lesz. Büszke lehet rá Szentendre és Budakalász is.

gabriel8 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 21768

Közmeghallgatás: 
Menni fogok és pár ismerősöm is.
Sztem lesz laptop is valamelyikünknél.
Ha jól értem, át szeretnéd küldeni a kérdéseid és mivel nem tudsz ott lenni, valaki legyen oly kedves, kérdezze meg ? ! 

Előzmény: Kóródy Gergely (21764)
sanyooo1 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 21767

Üdv!

Van Kalászon valakinek hordozható cserépkályhája? Erre gondolok:  http://hordozhatocserepkalyhak.hu/

Ha igen kérem ossza meg velem tapasztalatait.

Köszönöm!

molaren Creative Commons License 2016.11.25 0 0 21766

Kivéve a jó hírű Schissel borozót, ahol aranyárban mérik az amúgy jó borukat.

Előzmény: molaren (21765)
molaren Creative Commons License 2016.11.25 0 0 21765

Közvetett kérdés: frissen beköltöző ismerős keres családias kiskocsmát a 'faluban", kultúrált borivás céljából. Ha a dombon lenne még jobb. Nem sör, nem rövid ital, csak és kizárólag jófajta vörösbort inna az úr. Előre is köszi a tippeket.

Kóródy Gergely Creative Commons License 2016.11.25 0 0 21764

December hetedikén közmeghallgatás lesz. Nem tud odamenni valaki egy laptoppal és képviselni a dolgozó kisebbséget, akinek esélye sincs ötre kivergődni a művházba, de egyébként képes kezelni legalább Vágási Feri szinten az internetet? Gyűlt itt fel pár kérdés, és még nekem is van pár

 

http://www.budakalasz.hu/kozmeghallgatas/

 

 

Kóródy Gergely Creative Commons License 2016.11.25 0 0 21763

vagy HÉV-vel

Előzmény: molaren (21762)
molaren Creative Commons License 2016.11.17 0 1 21762

http://www.budakalasz.hu/elkezdodik-az-m0-es-a-11-es-fout-korforgalmanak-atepitese/

Tegnap  már 2 óra körül is be volt állva a körforgalom ...

 

Más: - Lassan nem lehet se be, se ki jutni a "városból", mert minden irányban beállnak az utak. A "hurrá-optimista" újságban szó nem esik erről az évek óta húzódó, sok ezer embert érintő problémáról. Nem értem, a "magas grémium" tagjai helikopterrel járnak, hogy nem látják-érzik a bőrükön ezt a közlekedési poklot, amit rászabadítottak a falura az átok csilli-villi lámpáikkal?????????

Előzmény: László13 (21761)
László13 Creative Commons License 2016.11.17 0 1 21761

Az egykor talán szebb napokat is látott "Budakalásziak topicja" , mai tartalmát látva, a feleslegesnek is tűnő gondolat, ma már nagyon keveseket érint, hiszen Mi itt élők sokasága, szinte mindennel elégedettek is lehetünk. Az már csak hab lehet a tortán, hogy a politikai palettán lévő egyéb elkötelezettségű honfitársaink, lakótársaink is jól nyugszanak a bőrükben. 

Nívós, és a tartalmában is példa-értékű, a klasszikus újság-írás egyik helyi lapja mindenben tájékoztat, amit a bölcs megrendelők előírnak, amiben még a vesszők helye is meghatározott, ahol csak a húrrá optimizmus uralkodhat. 

Döbbenetes pénzekről, csoda szép és sokszor még fontos beruházásokról is szólnak a híradások, de némi gondolatokról nem sok gondolat szól. Remélhetően sokan érezhetik és tapasztalhatják, csoda szép környezetben lévő településünket már meg-fojtotta  az, amit a sok-éve nem kezelt - beruházások hiánya okoz. A múlt tömegközlekedését tudatosan leépítő hatalmak, a terület és település-rendezéseknek, olyan állapotokat generálhattak, ami és egyebek folytán, a ma közúti jármű forgalma, soha nem tapasztalt helyi és régiós helyzetet teremtett. Ismeretes, hogy magyarország mai hatalmának, szinte mindenre volt és van pénzügyi háttere, olyan kis-vasút hálózatra is, ami méltán keltette fel sokak érdeklődését, élen járunk a palota- rekonstrukciókban, város-részeket álmodunk újjá, és semmi nem lehet drága, még élen járunk a világversenyek 100 milliárdos áron való megrendezések terén, és ha lúd, akkor legyen kövér, sok-ezer milliárd költséggel járó olimpiai rendezés jogáért is a szorítóba léptünk. Amire, nálunknál fényévvel gazdagabb országok sem vállalkoznak. 

Miközben sem hazai tulajdonú gazdaságunk, bankjaink, sőt a szolgáltató és szinte minden feldolgozó iparunk, ágazataink, sincsenek. Mellette, az államadósságunk, a polgárok el-adósodása is közismert.

Mindezek mellett egyebek is nyomhatják a polgárok, a nép vállait. Amiben egyebek között, ezen település, városka, helyi közúti közlekedésének minden-napos drámájával is szembe kell nézni. Hiszen, ez a mára, de a holnapra sok tanulsággal is fog szolgálni. Nem lehet fontossági sorrendet felállítani, nem lenne szükséges bölcs módon meghatározni, hogy ma, a mindenkori beruházások tekintetében, minek kell elsőbbséget élvezniük ? Nem kételkedve, több minden fontosságában.

Ha már ezen úton halad a világ, és európa, hogy az autó-ipar támogatása a politika és a gazdaság részéről ilyen megkülönböztetett, akkor sajnos mindezek működtetéséhez, sajnos területek legázolása, út-hálózat  építése szükségszerű.  Majd egyszer... Van, lesz kiút ezen szörnyű csapdából, látják - tapasztalják akiknek kellene mindezt, vagy csak nézik, de ma még nem látják ?          

kuoni pasztor Creative Commons License 2016.10.24 0 0 21760

Telekom Domino NetPlus S 690 Ft/hó

Előzmény: sanyooo1 (21759)
sanyooo1 Creative Commons License 2016.10.23 0 0 21759

Szép vasárnapot!

Melyik internet szolgáltató a legolcsóbb Kalászon?

Köszönöm a válaszokat.

Kóródy Gergely Creative Commons License 2016.10.22 0 0 21758

Szerintem meg tökre nincs szükség több vonalas infrastruktúrára, mert csak több forgalmat generál, ahogy az elmúlt ötven év tapasztalata világosan megmutatta. Ez egy ideig rendben is volt, de egyszer be kell látni, hogy elértük a határt. Megépítették a négysávos 11-est, nem volt elég. Építettek autópályát, nem volt elég, legfeljebb a dugó helye változott. Most majd ha építünk még autópályát, meg a tetejébe elkerülőt, meg felüljárót, akkor majd minden király lesz, az meg, hogy Budakalász egy közlekedési sivatag lesz, nem érdekel senkit?

 

 

sanyooo1 Creative Commons License 2016.10.19 0 1 21757

Nem magyarozni kéne :( hanem vissza állítani az eredeti állapotot! A körforgalom ugyanis két sávos volt, úgy tervezték, de valami barom azt mondta, a magyaroknak az túl bonyolult, vegyünk el egy sávot! Ez történt az Árpád híd felhajtójánál is, egyik sávot lefoglalták a ritkán járó buszoknak! Ha az a cél, hogy káosz legyen a közlekedésben, azt elérték! Ha a rendőrök napját nem a trafipaxozás foglalná le, hanem egy motoros leállna csúcsidőben a körforgalmak szélén, rögtön gyorsabb lenne a forgalom!

Ha ez lenne a cél! :(

Előzmény: Törölt nick (21756)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.19 0 0 21756

Miért szívunk a 11-es úton?

Leginkább azért, mert a magyar autósok nem tudnak körforgalomban közlekedni, de a helyzet ennél bonyolultabb. Viszont legalább úton a megoldás. Tovább »

forrás: totalcar.hu

László13 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 21755

Egykor, amikor egy másik település vezetés volt hatalmon, szinte égtek ezen vonalak bejegyzései. Volt itt minden, sokak ilyen és olyan szintű, és habitusú, sőt érdekektől is vezérelt hangneme. Akkor még a más szekértáborok hajtói, vagy tologatói is mondták a maguk véleményét, ma pedig  síri csend övezheti azt, amiért  szólni is kellene. Sőt hangosabban is, mert akadhat jó-néhány. Elfogyott az ami egy nép folyamatos életető erejét jellemeznie kell, vagy a hallgatás, ezen megnyilvánulása,  - ami ezen napon is szembe-tűnő, -  néma szembenállás mindazokkal, ami a ma emberét folyamatosan éri. Amiért, azt gondolja, kár a benzinért. Ezer és ezer jól táplált szellemi elit szürke-állománnyal megáldott ember és lakótársaink élik ezen településen is, akik megveszthetősége nem valószínű, akik elfogultsága nem lehetséges,  félelme és a kiszolgáltatottsága sem valószínű, akkor mi lehet a csendes tüntetésük oka. Vagy annyira rendben lennének környezetünk jelene és jövője, akkora lehet itt a ma kánaánja ? 

molaren Creative Commons License 2016.09.18 0 0 21754

http://www.peticiok.com/budakalaszi_korforgalom

 

Kérlek olvassátok el és ha egyetértetek írjátok alá.

 

Szerintem javasolni kellett volna, hogy "gombos körforgalommá" lehetne alakítani, ami nem kerülne sokba. Számtalan ilyennel találkozni, pl. Érden, stb, beton félgömbökkel terelik a forgalmat a megfelelő sávba. Azokat már művészet eltéveszteni és nem kellene átépíteni milliókért újfent! Nem beszélve az építkezés ideje alatti dugókról, amikor szélesebb nem lesz a körforgalom, tehát sávot nem nyernek vele. A beton gombos körforgalmaknál egyértelmű melyik sávból hova jut az ember, ezeket egy éjszaka alatt le lehetne tűzgélni és reggelre mennének az autók, mint kés a vajon :) Naív vagyok?

jee_c Creative Commons License 2016.09.09 0 1 21753

Sziasztok,

 

2016. szeptember 8-án este találtunk a Rigó utca végében egy Hév bérletet, 09. 23-ig érvényes. A bérlet a  Rigó utca 24/B-ben átvehető.

 

László13 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 21752

Minta-tanya, lehet elmélkedni, kiknek és milyen célt szolgál. Az én világomban ez az ország vége-láthatatlan megművelt termőföldek és gyümölcsösök, házi-kertek országa volt. Csak, volt. Ma, az van ami jól látszik, és tényleg jól látszik ? A közösségi tömegközlekedés az annyi, a megszokott kényelmünkből nehezen és csak a kényszer hatására engedünk, /ez világ probléma/ és a ma autó-járműforgalom ellátására nincsen és nem is lesz olyan gazdag ország, aki ennyi - annyi utat lenne képes építeni. Körülöttünk is szinte 100 %-ban kivágtak mindent, parlagon minden, hiszen mi ilyen gazdagok vagyunk. Be-építve "dallas-házakkal" ahol egyrészről szükséges a több és több autó, mert bármilyen tömegközlekedő jármű, kilométerekre van. Döbbenetes, de ha ezen helyzet van évtizede, akkor eldöntendő, melyik ma a fontosabb, maga az emberfia, vagy a természet "átalakítása". /Igen, a rombolása/ Azt is ismerjük, egy új és jó minőségű út, forgalmat generál, ezt egyre többen veszik igénybe, gázok sokasága, zajártalmak, és ezerrel új veszélyforrások. Mi is lehetne ezerrel megosztott kis-hazánk, ezen belül a Mi valaha gyönyörű, és csendes környezetünk, régiónk egészséghez közeli jövője ? Az okos, elfogulatlan, társadalmi vita. Közmegegyezés, értelmes szakemberek, talán néhány nem elfogult politikus részvételével. Szakemberekkel, akik a ma helyzetét nem a forgalomirányító lámpának tulajdonítják. Ha szükséges, sajnos új utak építésével, és több egyebekkel, amire ma hajlam sincsen. Mindenek előtt, a tömegközlekedés, soha nem tapasztalt reformjára. Amit "röviden" elgondoltam, annak a bővebb-részletesebb változata, több kötetes tanulmány lehet, mert annyi területet és érdekeket érinthet. Véleményem szerint, ezt a ma embere nem tudja és nem is akarja igazából megoldani, majdan maga a kényszer tudja, rendezni.     

UltraCap1 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 21751

Ezt az állam ígértemeg. Ez volt az egyik feltétele az M0 hídnak, de nem készült el, ezért kapott évi kártérítést Budakalász, amiből sok utat felújítottak. Ez az elkerülő Pomát és Budakalász között jönne be a 11-es úttól, és felüljárón keresztezné a hévet. Nagyon hasznos lenne, mert túlterhelt a lenfonói átjáró. És a pomáziak és csobánkaiak se mennének keresztül Budakalászon. Innen menne fel az út a dombra és É-ÉNY irányból megkerülve Kalászt csatlakozna be az ürümi útba, így az Üröm irányából érkezők is kikerülhetnék a várost. Nem mellesleg fél Budakalász is, ha a 11-es felé akar menni, mert ez az út valóban gyors lenne és lámpa nélkül keresztezheté a HÉV-et stb.

Az elkerülő nagyon régen engedélyezés alatt volt, de 1-2 éve megkapta végre, és az érintettek már kaptak is valami tájékoztatást a kisajátításokról... Sajnos a mérgzöld környezetvédők itt is a tücsöket élőket védik inkább mint a városban élő embereket és gyerekeket, így bizonyos szakaszok ellen kézzel lábbal tiltakoznak, így több részre kell bontani a tervet, hogy legalább amit nem fúrnak meg, az elkészülhessen. Én eddig voltam képben. És most furcsának találtam, hogy a tervezett út közepére egy mintatanyát álmodnak...

Előzmény: kuoni pasztor (21750)
kuoni pasztor Creative Commons License 2016.09.08 0 0 21750

akkor bocsánat. Álmomban sem gondoltam volna hogy az M0-n kívül más elkerülőt is terveztek ide, főleg ami nem is kerül hanem keresztülmenne a városon.

Előzmény: UltraCap1 (21749)
UltraCap1 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 21749

Húha... Én a Budakalász elkerülőről beszéltem és annak a nyomvonala, berajzolva a tanya helye. Te meg M0-ra hivatkozol. Más ötlet? A patak és a mostani út között lenne az új nagy út.

Előzmény: kuoni pasztor (21746)
László13 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 21748

Ismét egy honfitársunk Budakalász élhetőségi állapotáról kérdezi azt az embertársát, aki hajlandó mindezekről némi elfogulatlan gondolatot adni. Sajnos magam nem lehetek elfogulatlan, túl hosszú ideje élek itt. Sok-sok évtized és barát, sokuk már nincsenek közöttünk, sok-ezer történés, munka - emberek, és maga a táj szépsége miatt a véleményem, sajátos lehet. Több mint 10 ezer lakos, de folyamatosan szabadítanak fel területeket, ami ezreket csábit ide, több jó,- elfogadható szolgáltatás, tisztességes oktatási, gyermekmegőrzési szolgálatok, orvosi rendelő, tiszta - rendezett környezet, és döbbenetesen nagy közúti átmenő forgalom, ami ma több mint gond. Hogy mindennek mi is az egészségügyi hatása, a közvetlen környezetre, erre döbbenetes a hallgatás, és hogy mind ez meddig is lesz járandóság, azt talán még a Jó-Isten sem tudhatja. A hév járat nem rossz, de kb. 30 évvel ezelőtt úgy reformálták meg, hogy sokszor kettő megy egy óra alatt. Néha, több is. Pontos és rozoga, 30 perc a fővárosunk. De, ma ez a módi, mert csúcsidőben ez sokkal gyorsabb mint bármely F1 autó. Szóval, a forgalmas főutak mellett lakni, az nem embernek való, ha több utcával ez arrébb akadhat, az már jól élhető, ha a megállótól nincsen túl  messze. Ez a település falusi korában összehozta az embereket, mint azt a falú életösztöne kívánta. Ma, erről szó sincsen, ritka azon szomszéd aki  ismeri a szomszédját. De, harag azért nincsen. A közbiztonság is jó, közel 50 éve élek itt, nekem még nem hozott, és nem is vitt el senki semmit. Az már már kérdés, a sok-lövetű fegyverem ha nem is kéznél, de elöl van, ha,....én nem kérdeznék, hanem először használnám. A település szépül folyamatosan szépül, ezt mi mindannyian katonatiszti erénnyel  fizetjük, 24 ezer/ év, de a kátyú-díjjal is jelentősen hozzá-járulunk, hogy a T. önkormányzat a hivatallal is egy tisztes fizetést, tisztelet-díjakat, és jelentős kocsiparkot tudjon üzemeltetni. Ezen település sem mentes attól, hogy a polgármester is, megszavaztatott egy saját használatú járandóságai új prémium autót magának. Bokros és fontos elfoglaltsága, ezerszámú ügyintézése miatt erre felettébb indokolt is lehetett. Fideszes vezetés, és mindent a fidesznek. Ezt vallották, ma sem lehet más a véleményük. Túl jól ismerem a vezetést, vagy jót, vagy semmit. Az utolsóhoz tartom magam, hiszen mindannyiukkal köszönő viszonyba vagyok, béke lehet közöttünk. Ez a ma világa.

Ha, valakit igen jól elengedtek, jó helyen képes ki-alakitani az új életterét, javalom, jól nézzen körül és döntsön.  

László13 Creative Commons License 2016.09.08 0 1 21747

Beszédes gondolatok, vélemény, ami az M0 -ás nyugati folytatását jellemezheti. Tudva lévő az közút fejlesztése, a korszerű autó-utak, autó-pályák építése mindenhol, még-ahol a realitáshoz képest nem 2X-es áron épül, nagyon komoly pénzügyi alapot igényel. Mindezek ellenére épültek, és épülnek ma is, sőt, sokkal nehezebb környezeti viszonyok mellett is. Aki látta, hogy hol, és miképpen, az adja tovább. Itt kis-hazánk jelentős területén, sokakhoz képest, sokkal kedvezőbb körülmények közepette. Nem jó, hogy  a teljes európa autó-utakkal, autó-pályákkal van szétszabdalva, ezer és ezer hektár termőföld, és erdő teljesen tönkretéve, de sajnos kell. Mert a ma iparának -gazdaságának a húzóágazata a járműgyártás, és azok kiszolgáló ágazatai. Sok millió munka-vállalónak adnak megélhetést. Bonyolult ügy, lehetne mindezt, sőt kellene is egy kissé változtatásra ítéltetni, de  ezen mai politika és a ma társadalma, erre még nem érett meg. Azt hiszi, majd jön a megváltó villanyautó. A korszerű vasut sokat segítene, meg egy sokkal korszerűbb és szervezeteb, fény-évvel olcsóbb közösségi közlekedési forma, reform, de ettől is száz évre vagyunk. Talán nem száz, mert látszódik, fogyóban minden ami a jármű-közlekedéshez kell. Erre 30-40 évet kell visszatekinteni, és már érthető is lehet. Autó-ipar, áldás és sorscsapás. Mindennap, minden órája ezt igazolja. Ha, meg jól sikeredik, közel 20 év múlva, hurrá elkészülhet az M0-ás folytatása. Történelmileg nem is hosszú idő, a ma óvodásainak. És a többieknek ? És az elkerülő utak, meg az útvonalakhoz közel élők egészség-megóvásának  eszközei, orvosi javaslatai, egyebek mellett, ezt senki nem vette fel. Ennyi itt is a csendes amerikai ? Egy orvos sincsen közöttünk, akinek a hívatása szeretete megszólalhat, a lelkiismeretében, hogy emberek , honfitársaim, egyebek mellett, ezzel is, hova haladunk. Rendőrök, tűzoltók, mentősök  hada, tárgyalásokat vezető jogászok, senki aki gondolatokat ébreszthetne, hogy miért merre ? A képmutató, mindenben hasznot húzó politikusokra senki ne számítson, nekik csak egy számit. Egy életre szolgáló és biztos hatalom, döbbenetes jó-léttel. Látta már a fény-évvel felkészültebb tanár-embert, az orvost, a napi történéseket jól ismerő jogászok bármelyikét öndicséretben saját maga mellét verni, mint bármely politikusét ? Talán, ha ezen el-nem kötelezettek, ezen a nemzet igazi értelmiségi honfitársaink, a szavukat hallatják, talán, lehet valami ami erre is válaszolni lennének képesek. Különben, mint  ma a fiatalok sokasága, nem árt egy jobb és békésebb világba utazni. Mert ma ott tartunk, többen mennek, mint születünk.      

kuoni pasztor Creative Commons License 2016.09.06 0 0 21746

33. oldaltól. : http://www.3k.gov.hu/remos_downloads/M0_utgyuru_Mult,jelen,jovo.485.pdf

 

szerintem nincs átfedés, nameg a tervezett hosszabítás néhány szakasza alagútban fog futni. 

Előzmény: UltraCap1 (21744)
UltraCap1 Creative Commons License 2016.09.06 0 0 21745

Na talán most a kép is bekerül

UltraCap1 Creative Commons License 2016.09.06 0 0 21744

Üdv. Mindenkinek!

Még nem jártam itt, de remélem ide való a téma. Az érdekelne, hogy ki mit tud az oly régóta tervezett Budakalászt elkerülő útról? Azt tudom, hogy nagyon a holdon van és talán csak az első része a 11-estől a HÉV-ig ami reális, de at nem tudtam, hogy elvetették volna az egészet.

Ez most a következő hír kapcsán jutott az eszembe:

http://www.budakalasz.hu/okoturisztikai-bemutatohely-es-elmenypark-koncepcio-terv/ Mintha a két dolog némileg átfedésben lenne, de lehet, hogy tévedek.

Próbáltam a nagyobb térképen pirossal jelölni a tervezett helyet. Mindkét rajz a budakalász.hu-ról származik.

Ötletek, észrevételek, információk?

Üdv.

sanyooo1 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 21743

Szép (szebb) napot!

 

Tudja valaki, hogy reggel 6-7 óra között megy-e busz Újpest felé az Auchan megállóból? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!