Nekem is 288-as van elől, bár már alapból, de felrakom Én is hátra a 38-as nyergeket, ha tudok szerezni, mert eddig sikertelen. Nem tudsz esetleg? Ha van is akkor ilyen 10e/ darab áron találtam csak.
Első lengőkarokról mit tudsz? Ugye két fajta van, Én csak az ívben, a trapéz gömbfejhez közeli részen látok eltérést, de egy az egyben kompatibilisek egymással. Vagy anyagvastagság, anyagminőségben is van különbség, vagy tök mindegy melyik van elől? Azért kérdem, mert szilentek cseréje előtt a lengőkarokat homokszórás, horganyzás majd szinterezés fogja követni, s úgy egyszerűbb ha kint van két lengőkar, azt csinálom meg, abban cserélem ki a szilenteket, s cserekor csak a régi ki, az "új" meg be.
Megvan a 24 mm-es stab rúd is, nagyon bikául néz ki, jelentős az a 4 mm átmérő különbség, kíváncsi vagyok milyen lesz vele. Neked is 24 mm-es van bent?
A 38-as A omega nyereg egy az egyben ugyanolyan, csak ahogy irtad, a tárcsa teljes felületén fog.
Nekem azért kellett betenni, mert amikor át lett alakitva 5 csavarosa és előre felkerültek a 288-as tárcsák, a hátsó fékhatás jelentősen elmaradt az elsőtől. Tök könnyen át lehet tenni a hátsó nyerget, de csak ha elől 288 vagy nagyobb tárcsa van, akkor van értelme. (ne feledjük el, hogy a c20ne calin elől 256-os fék van és hátul azon is 35ös nyereg...)
Ez a turbo calibra 4*4 hajtási hülyesége miatt lett igy (az első turbó calikon hátul 33-van, elöl meg 284-es tárcsa, röhely !!!)
Ja igen! Tényleg nekem is kellett kicsit kiszednem a furatból, illetve a mostani NK B Omega betétek bele mentek Cali 35-ös nyergébe minden gond nélkül. De a 38-as "A" Omega nyereg minden gond nélkül felmegy a 270x10-es tárcsához, s a bele való "A" Omega betét is nagyobb és a tárcsa teljes felületén fog. Jól értem? S milyen a 38-as nyereg? Mit vettél észre a fékhatásban?
Hmm stimmel a 270x10-es tárcsához az "A" Omega 38-as nyerge frankón? Ezt nem tudtam... Nekem is nagyobb betét van a 35ösben most "B" Omiból, de akkor ugyanez a betét van bent neked is, megnéztem Ate katalógusában, csak neked a 38 mmes dugattyúval.Viszont ezzel a nagyobb betéttel szépen fogja a tárcsa egész felületét a betét.
Calibra hátsó:
A, B Omega hátsó:
Ennél a Saab féknél azon gondolkodtam, hogy nem-e lenne túlfékezett a hátulja? Meg itt azért a tárcsa is kérdéses... Ehhez a 286-os hátsó tárcsa kell, aminek durván 7-10 mmel kisebb a magassága / mélysége, attól függ B Vekit vagy Saabot, vagy esetleg B Omegát nézem... Calibráé 71 mm, Saab, B Veki, B Omega meg 61-64 mm között mozog ahogy gyors átnéztem most Brembo és Ate oldalát...
Nekem opel omega "A" 2.6-os vagy 3.0-es hátsó nyereg van fent, amit Asconástas barátomtól kaptam, az 1az1-ben felmegy és az is 38-as, picit nagyobb a betét, mint a 35-ös cali nyeregé.
:))) Én azért maradtam szinterezésnél, mert az nekem jóval egyszerűbb. :) Homokszórás, fémtiszta a felület, egyik barátom meg lelkiismeretesen megcsinálta, s semmi bajom vele, 2 éve lassan fent elől hátul. Tárcsákat Én is úgy csináltam, hogy amikor újak voltak kitakartam fékező felületeket, majd kicsit durvább csiszoló felérdesítettem, majd zsírtalanítás, s ilyen speckó hőt bíró matt fekete. :)
Young,
Láttál már ilyen Saab 9-5 hátsó nyerget Calira felrakva? Ez 38 mm dugós és csuszónyerges, nagyobb fékbetétekkel, s ehhez a 286 mm-es tárcsa tartozik.
Tipp az ezüst nyergek mellé: én nem szintereztem, hanem simán kerék le, és natúrban lefújtam ezüst fékfestékkel a nyerget, pofákat oldalról, stb. Pofákat éppenhogy, így cserénél nincs gond, hogy a festék megkötött rajtuk és nem tudod kiszerelni :)))
Az agyat is viszont, tárcsával együtt. A tárcsa kopó részét kitakartam papírdabkával, de ha pici megy rá az semmi, ott olyan erők hatnak hogy azonnal ledúrja és eltűnik. Tárcsát élében dettó, az is ezüstösen szép, nem rozsdásan.
Az eredmény egy fullextrás, kívül-belül ezüst színű keréktartó-fékező rendszer, mely kocsimosás után gyönyörűen néz ki, és kerékcserénél sem ég be az ember :) ugyancsak jó.
Sok utcai autón látok gyönyörű felniket, de mikor benézek a küllők közé, ott egy rozsdás kerékagy. :) Hát az elég undorító tud lenni. Alapos takarítás után lefújod - oké.
2 éve tart lassan, bírja a hőt, hideget, mindent, betonstabil, nem pereg le. Egyedül sós latyakkal nem teszteltem, attól féltem a kicsikét :)
Igen. Sajnos ez ilyen, bár gondolkodom azon az amerikai rust......... cuccon, ami régen volt itt + net forumon beszéd téma. Anno esztergomi OTT talin láttam Én is Calidat :)))
Köszi. :) Bár most tavasszal lesz pára apróság. Bal ív sarka kezdődő rozsda, ajtók alján van egy két pici pötty, de hát ez se mai gyerek már, 6 éve nálam.
Köszi. Nem, nem Én vettem meg, de ismerem a srácot. Nekem 97-es 2.5 van, szóval mindenből a "nagyobb" van már az első futóműben, csapágy, fék. :) Már csak kíváncsiságból is megnézem, hogy van-e különség a lengőkarokban.
Szilentel nincs semmi bajom se. A hátsó (csavar függőleges) szilent 6 éve bent van, a teli fajta, Lemförder, semmi baja nincs. Vízszinteset kell majd cserélnem, s akkor gondolkodtam el a 24 mm-es stab rúdon. Mi a helyzet veled amúgy? Régi Cali motorja kicsit átalakul, váltója már átalakult :D :D
Lengőkarban függőleges és vízszintes szilentek cserélve lesznek, de előtte homokszorás + horganyzás + szinter, új 24 mmes stab rúdnak is. A régi is az új fajta stabilizátor inga között ugye van különbség. Nekem most új fajta van, de amit tudok 24 mmes stab rúdat az a régi fajta, a ráhúzós. Funkcióját nézve ugyanaz mind gondolom...