A faerie ninja a legdurvább karakter a gaméban. Nem ez a titok. Hanem az, hogy a Cane of Corpust - attól függetlenül, hogy a legjobb fegyver a játékban, mégsem használtam szinte soha. Miért? Mert az előző állítással ellentétben a legjobb fegyver a játékban a pusztakezes faerie ninja. Mert ő maga A FEGYVER!
Cane of corpus: kétszer támad egy körben (ha jól emléxem, 4 ütés összesen), ha megszakadsz is. Ez az esetek 99%-ában azt jelenti, hogy azok az ellenek, akiket megütsz, ki is nyiffannaka. De!
Puszta kézzel az überninja 3-szor (háromszor!!!) támad, ami alatt lead vagy hat ütést és három rúgást! Az kimaxolt kirijutsu-val potenciálisan 9 kill, akár Godzyllyk ellen is!!!
Nem ehhez a forumhoz tartozik, de nem találtam ehhez topicot, igy ide irok. Ismeritek vagy játszottatok a STONEKEEP nevű rpg-vel ? Csak azért kérdem, mert elakadtam benne a csatornában, és hátha tudtok segíteni.
Pontosan ez az amit sok szerepjátékban utálok. Amikor kockadobás dönti el, hogy mekkorák legyenek a tulajdonságpontok. Baldurs Gate-ben, ID-ben stb. tök sokáig tart, mire rendes karit tud az ember csinálni. Jobban szeretem a Wizardry 8 vagy az Icewind Dale 2, vagy NWN karaktergenerálási rendszerét.
Mage. Tényleg legjobb faerie-t választani, mert gyorsan ellövi a spelleket, meg
neki jönnek vissza a leggyorsabban a manapontjai.
Priest-alchemist. Az alchemist tényleg életmentő lehet a cloud típusú
spellekkel, de a priest sokkal több pontot kap az elején a gyógyításhoz: most
mindkettőt indítottam...:)
Eddig sose játszottam bárddal, de basszus ez a poet's lute tényleg nem egy rossz
szerszám... szal bárd nem árt, és később át lehet váltani vmi komolyabb harcosba.
A tulajdonságpontokra figyelj, mert véletlenszerűen nőnek és a 10. és 11. szint
közötti XP kb. ugyanannyi, mint 1-10-ig. Szal 9-10. szinten érdemes kasztot
váltani. Egy elf mage-nek például 2 pont kell, hogy priest-be váltsd, de már 16 hogy pcionic-ba. Szal karaktergeneráláskor érdemes jó bónuszpontokat pörgetni, és megtervezni előre hogy kiből mi lesz.
És még kockás füzet se kell, mert ezen az oldalon a térképek is fent vannak.
Parti, hát mittomén, sokan aszondják, hogy tök mindegy, mer a végén úgyis mindenkiből ninja lesz...:)
Aszondják érdemes úgy váltogatni a kasztokat, hogy előbb-utóbb mindenki megtanulja a rejtőzködést és a kirijutsut (ez osztja a critical killt). Nemtom, én nem voltam ennyire maximalista, a varázslókkal pölö nem tanultattam kirijutsut/ninjába se váltottam őket, hanem bishop lett belőlük a végére. (Szerepjáték rulez.)
A legelején alchemist/priest mindenképp kell, mert ezek gyógyítanak. Meg mage is, ugye, varázsolni. (Ezeket lehet váltogatni, priestet mage-be meg fordítva, így gyógyítani meg killerkedni is tudnak. Aztán bishop) Nem árt egy tolvaj se. A többinél szinte mindegy, valami harcos kaszt, amiket majd úgyis összevissza váltogatsz. Vagy helyesebben nem összevissza, mert a class pontok véletlenszerűen nőnek, tehát egy kis tervezés (meg türelem) azért nem árt.
És a végtelenségig váltogatni sem érdemes, mert akkor mindig alacsony szintű gyíkok maradnak.
Jah a csaták hossza. Pont ez nem tetszik sokszor a 8-ban. Nagyon sokáig el tudnak húzódni. Általában élvezetesnek tartom, de amikor éppen nem csatázni akarok, hanem menni valahova, akkor hihetetlenül zavaró tud lenni.
Tudnál valami rövid leírás-szerűséget adni nekem a 7-tel kapcsolatban. Szinte semmit nem értek a játékhoz. Milyen partit érdemes csinálni, kinek milyen tulajdonságokkal ? Ha nincs térkép, akkor elő a kockás füzet és toll ?
Megújult a Golden Era Games, egyben a szépreményű készülő (muhaha) Grimoire c. játék honlapja. Tegnapig ugyanis az állt rajta (kb. másfél év óta) hogy 2008 júniusában lesz kész, most ezt updatelték arra, hogy itz coming July 2009... muhaha...
Egy 1992-ben megjelent, 3-4 MB méretű játékról van szó... szerinted nem normális, hogy nincs beszédhang, muhaha?
A 8-as részben sokkal lassabbak a csaták, itt meg pikk-pakk, főleg ha a ninják/monkok kb. tizenX. szint fölé érnek (ekkor többet támadnak és többet ütnek körönként) és elkezdik nyomatni az instant killeket.
A 7-es tele van kurva nehéz puzzle-kkel, aminek a 21. században már ember nem áll neki végigjátszás nélkül...
A 7-ben annyiszor váltasz karakterosztályt, ahányszor csak akarsz, újból 1 szintről indulsz, és használhatod az eddig megszerzett skilleket, csupán annyi a megkötés, hogy amíg el nem éred az előző szintet, szintlépéseknél csupán 1 HP-t kapsz. (Sokan ezt tartják a játék legnagyobb erősségének, így ugyanis frankón és gyorsan kimaxolhatók a skillek. Más kérdés, hogy magasabb szinten többet támadnak a karakterek, tehát enélkül is simán végigjátszható.)
A grafika olyan amilyen... "Egy 1992-ben megjelent... blablabla..."
És maximálisan tiszteletben tartva fulgur véleményét, miszerint aki először a DOS-os verzióval játszott, az nem sokra tartja a goldot, ezt kiegészíteném azzal, hogy a gold-verzióban van automap, ami nélkül az ember csak kóvályog mint gólyafos a levegőben, én legalábbis az idegbaj határán tántorogtam, amíg meg nem találtam a map kitet. És nem is annyira rosszak azok a mangás karakterportrék...:)
Összességében szerintem (és valószínüleg mindenki szerint, aki mindkettővel játszott) simán veri a 8-as részt...
Ehhh.... Bocs, hogy mindig elöbb beszélek (írok), mielött gondolkodok. Szal sikerült elinditani a játékot. Észrevételek kb 2 perc játék után: 1: Normális, hogy nincs hangja ? Illetve van hang, de csak zene. SEmmi beszédhang. 2: A zene hosszutávon szerintem idegsítő lesz, lehet hogy kikapcsolom, és helyette winampon hallgatok valami ideillő metálmuzsikát. 3: Rettenetesen ronda ez a játék.
Amugy én soha életemben nem játszottam ezzel. Mitöl olyan jo a 8-hoz képest ? Nekem a 8 volt az első Wizardry az életemben, nekem nagyon tetszett. a 7 miben jobb ?
Próbálkoztam újra, eccerüen nem tudom mit hova kell írni. Elolvastam a readme-t, de nem egyértelmű, kerestem a neten magyar nyelvű segitséget, de semmi. Tehát mit kell, hogy kell hova írni ?? Komkrétan én a D-re töltöttem a Dosboxot:
D:DOSBox-0.72 a könyvtár
A játék: e:GamesDosboxgameswizardry-7Wizardry 7
Még nincs felinstallálva, merthogy azt sem tudom, hogy kell.
Lécci mondd meg, hogy konkrétan mit hova kell írni. Köszi.
Letöltöttem a játékot és a Dosboxot. Hogy kell kezelni ? Ezeket a régi játékokat teljesen máshogy kell installálni, mint a maiakat. Nem tudod sehogy se kiigazodni ??
El tudnál igazítani, hogy hogyan is kellene ezt felinstallálni, és kezelni a Dosboxt ?
Nem javaslom a Wizardry Gold-ot, fos adaptáció egy fos Windows-hoz. A DOS-os verzió grafikája sokkal jobb (utálom a mangát, semmi köze a fantasy rpg-hez).
Szóval: szerezd be a DOS-os verziót, aztán töltsd le a DOSboxot innen:
http://www.dosbox.com/
Ezzel a kis applikációval DOS-os programok futtathatók Windows környezetben, többek között a Wizardry 6-7 is. Pár éve Win XP alatt nyomtam is a Wiz 7-et és a Might & Magic 6-ot, gond nélkü. :)
Kétszer öltem meg, egyszer se dobta. Sőt, ugyanazokat dobta a második alkalommal... vackokat. Azt hiszem ott rontottam el, hogy rossz helyen mentettem. Tudomásom szerint ugyanis ez a játék nem akkor generálja a tárgyakat, amikor kinyirjuk az adott szörnyet, vagy kinyitjuk az adott ládát, hanem akkor, amikor először belépünk a területre. Tehát egy olyan mentés kellett volna, ami a Rattkin Tree-be való belépés előtt történt, nekem meg olyan nem volt sajnos. Vigyázni kell legközelebb.
Szerintetek jó a csapatom ? Lizard Fighter (Sword, Dual weapon) Fairy Nindzsa (miatta kell a CoC) Mook Ranger Hobbit Gadgeteer Gnom Alchemist Elf Bishop. Másik kérdés. Hol és hogyan lehet letölteni a Wizardry 6-ot és 7-et úgy, hogy rendesen menjenek a Windows Xp-men ? Átnéztem a forumot, de amit régen ajánlottak valakinek linket, az már nem müködik.
10-es szintű partimmal kinyirtam Barlone-t, de nem dobta a Cane of Corpust :(( Nem örültem ennek, mert a coc miatt kezdtem. Én azt hittem, hogy mindig kidobja azt a botot. Talán valami bug miatt nem tette most ?
Sziasztok ! Készül a Wizardry 8 magyarítása. Az alábbi weboldalon szinte naprakészen követhető a fordítás állapota. Az oldal saját fórummal is rendelkezik. Link : http://aryol.braindead.hu/
Grimoire (PC) Grimoire is an old-fashioned classic style fantasy roleplaying game in first-person perspective after the tradition of Wizardry, DungeonMaster, Lands of Lore, Eye of the Beholder and Might & Magic. It features turn-based combat in the traditional first-person RPG view and boasts over 900 items, 200 monsters and 144 magic spells. A party can hold up to 8 characters from 14 races, 15 professions and a complete character library.
Hát nekem az első rpg-s élmény a Fallout volt. Aztán ennek a topicnak a hatására szereztem meg a Wiz. Goldot...:) Elkezdtem olvasni, és mindig mindenki a 6. résznél lyukadt ki, és a frász tört föl, hogy végre már én is találkozhassak egy Godzyllivel...:)
De attól tartok, azzal párhuzamosan, ahogy növünk fel, a játékok minősége is egyre romlik... A Neverwinter Nights már csak halovány árnyéka a Baldur's Gate-eknek, az NWN 2-t meg már végig se bírtam játszani, teljesen elcseszték. (NWN 2 helyett inkább Dungeon Siege 3-nak kéne hívni...) A Morrowind után az Oblivion is egyszerűbb lett (kevesebb skill, a játékossal együtt szintlépő szörnyek etc.) Ráadásul kiköpött ugyanaz a játékélmény, mint az elődje, szal, aki azt végignyomta, ezt órák alatt megunja...
A Knights of the Old Republic 1-2 se a komplexitásáról híresült el...
A M&M is, amennyire én tudom, behalt az uccsó két résznél...
Szal, ne okold magad hiába...:)
Hm, Ultima sorozattal játszottál esetleg? Mer' van ez az Ultima V remake, a Dungeon Siege motorjával... én nem ismerem, de elég ígéretesen hangzik: <a href="http://lazarus.planetdungeonsiege.gamespy.com">Ultima V - Lazarus<a/>...
Hát old school-nak eléggé az, én mondjuk jobban örültem volna egy Wiz7/Might&Magic4-5 féle parti alapú cuccnak, de nem rossz azért.
Valahogy a "belemerülés" a világba nem nagyon sikerül, de ez nem feltétlenül a játék hibája, lehet, hogy csak én változtam, ahogy "felnőttem", és igazából az "első alkalom" élményét keresem újra meg újra, persze teljesen reménytelenül.
Emléxem, milyen adrenaline rush volt annó New City felfedezése Wiz7-ben, bármelyik sarok mögül előugorhatott egy patrol Savant Trooper vagy egy rakás Ratkin tolvaj, vagy akár felfedezhettem egy titkos ajtó gombját egy poros mellékhelyiségben...a börtön ablakából meg pisszegett a Gorn fogoly, haha... Na tessék, megint ide jukadtam ki. =)