Sziasztok, 2015ös octaviában a vezető oldali ülésben a deréktámasz állítás elfáradt. Hiába tekerem a kart nem történik semmi. Volt már valakinek hasonló? Javítható, vagy eltört az ülésben valami?
Octavia 1 levélfogója (a szélvédő alján a kétrészes fekete fedő műanyag a pollenszűrő és az ablaktörlőmechanika felett) kiszerelésének mi a trükkje, tudja esetleg közületek valaki? Levettem az ablaktörlőket, de nagyon nem engedi magát. Törni nem szeretném. Sajnos az ablaktörlő kezd berohadni, muszáj vagy megjavítanom, vagy cserélnem a mechanikát.
24. oldalon a rajz mutatja a kis kör működését, a magyarazatot az odal tetején lefodítottam, a szivattyú a hengerfejen levő hőmérő szerint kapcsolható be (az a szivattyú nem kapcsolódik be néha és ki kell cserélni):
Ha a motor terhelése és fordulatszáma meghalad egy küszöbértéket, a kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú bekapcsol, hogy biztosítsa a motor hűtését. A hűtőfolyadék-szivattyú kikapcsol, amikor a motor fordulatszáma egy meghatározott szint alá esik, és a motor még nem elég meleg. Amint a hengerfej hűtőfolyadék-hőmérséklete eléri azt az értéket, amely a motor felmelegedését jelzi, a hűtőfolyadék-szivattyú folyamatosan működik, hűtőfolyadékkal látva el a hengerfejet.
25. oldalon a rajz mutatja a nagy kör működését.
11. a radiátor
9. az motorolaj hűtő
3. A hőcserélő a belső fűtésnek
5. A váltó olajhútője
4. Az EGR hűtő
25. oldalon a rajz mutatja az intercooler működését (ez turbó töltőlevegőjét hűti le). Az első maszk háta mögött van három hűtő : az első a klíma, a második az intecooler, a harmadik a vízhűtő. Az Skodámnál olyan sok kosz gyűlt őssze a klíma és az intercoller között, hogy ki kellett mossam.
Lefordítottam itt is magyarázatot:
A töltőlevegő-hűtő rendszer egy folyékony hűtőfolyadék-hűtő segítségével szabályozza a szívócső hőmérsékletét. A töltőlevegő hőmérsékletét az ECM szabályozza, amely aktiválja a V188 töltőlevegő-hűtő szivattyút a töltőlevegő hőmérsékletének szabályozására. A szívócső hőmérséklete a töltőlevegő-hűtő után biztosítja a referenciaértéket a V188 működtetéséhez. A töltőlevegő-hűtéshez szükséges hűtőfolyadék-kör egy visszacsapó szeleppel és egy fojtószeleppel csatlakozik a motor hűtőfolyadék-köréhez a feltöltéshez és légtelenítéshez. Működés közben nincs kapcsolat a motor hűtőfolyadék-körével.
A V188 működési feltételei: Ha a töltőlevegő hőmérséklete a célérték alatt van, a szivattyú kikapcsol, vagy kikapcsolva marad Ha a szívócső hőmérséklete megegyezik vagy valamivel magasabb a célértéknél, a szivattyú ciklusosan aktiválódik. A be- és kikapcsolási idők (ciklusidők) a töltőlevegő hőmérsékletétől és a környezeti levegő hőmérsékletétől függenek Ha a töltőlevegő hőmérséklete jelentősen meghaladja a célhőmérsékletet, a töltőlevegő hűtőszivattyúja folyamatosan teljes teljesítményen járatódik.
A lényeg az, hogy a rendszerben van egy csomó cső és csatlakozó.
Ezeken mind végig kell haladjon egy türelmes szerelő és megkapja a szivárgást.
Nekem egy pont ilyen autóm van, csak kézi váltós. 2015-ös az is- újan vettem. Most 140e km a futása, csak a vízszivattyút és a vezművet cserélték ki, kb. 100e km-ben. A motornál olajon és szűrűkön kivül mást nem kelett kicserélni. A vízszivattyú típushiba.
5 dízel Skodám volt, az egyik O2-es Scouttal nagyon sokat szívtam, többek között a vízfogyasztás miatt (de már vagy 450e km vollt futása ). Végül a motor is kicseréltem, de az PD-volt, BMM, annak kenési problémái voltak.
Az egy 8 szelepes felfúrt 1.9-es volt.
Eladtam az egyik szomszédomnak, turbót cserélt, a kocsi most is jól megy.
Az O2-es tapasztalataim alapján:
Ez egy zárt rendszer, a kiegyenlitő tartály sapkáján van egy szelep, ott egyenlíti ki a nyomást.
Ha levegős a rendszer, akkor menet közben megnő a vízszint és a kiegyenlitő tartályon van egy túlfolyó ki tud folyni valamennyi víz. De ez nem látszik, mert hátúl van a túlfolyó.
Ez azért történik meg, mert a hengerfejpakkolás átereszt- de csak nagyon meleg motornál. De az a tiéden már meg van már oldva.
40e km jártam vele úgy, hogy néha 1.5-2 decit kelett utánatőlteni- tudtam, hogy hengerfejes. Szakszervízbe vittem mindig és nem akarták kicserélni a hengerfejet, mindent ellenőrizitek többszőr. Megfestették a vizet és felfújták levegővel a rendszert, nem kaptak szivárgást. EGR hűtőt is cseréltek, de azt én kértem.
Aztán az osztrákoknál felfele az Alpokba felfőzte a vízet és megjavították a hengerfejet egy VW szakszervízbe. A szaki mondta, hogy vagy 10e km tart vagy sokat.:)
Írtad, hogy mind a három hűtőt kicserélték. Írd be, hogy melyek voltak.
Van egy olajhűtő a olajszűrő házára szerelve, az meg volt nézve? Ha ereszt, látszik a szivárgás ha felemelik az autót. Akkor ki kell cserélni.
A belső radiátort megnézték?
Kell egy jó szaki, aki ért az autókhoz. Nem feltétlenül Skodás.
Sziasztok, korábban már irtam egy octavia 3 scut 110 kw ,amely fogyasztja a vizet. Tud e ajánlani egy jó szerelöt Pest környékén, aki ért is a skodahoz. Cserélték a viztartályt, mind a három vizhútöt, hengerfej tömitést... és nem találják a hibát. Állitolag hengerfej nyomásprobát is végeztek.
Na az nem semmi, sok-sok éven át vágytam rá, de az élet meghaladta...
Egy automata, bézs bőr belsős ilyen kombira ma is elfog a vágy ha látom. Persze a flottába már nem fér be, de ha tehetném és lenne egy sok állásod fedett tárolóhelyem, akkor lehet vennék egyet lezsírozni.
O1 1U2 BCA, a valto elkezdett lotyogni, tudom hogy az egyik gumipersely megadta magat, csak nem tudom hogy mi a szama, illetve a kicserelesehez kell-e valami amit erdemes tudni. Az abran lathato mirol beszelek, kiemelve a kerdeses perselyt. Remelem lesz megoszthato tapasztalat:-) Nem birom elengedni az O1-et:-)
Ismeretségi körömben van egy gyönyörű dizel ami ugyanugy idős még vár rá egy kis lakat. Annyira igényesen át lett mókolva rs kinézetűre, s motor is kapott ezt azt.
Szerelőmnek meg rs van ,de a limitált szériából amin a wrc szárny volt gyárilag.
Nekem ilyenem nem volt, csak egy turbó nélküli, 125LE-s 1,8/20V, még az első műszerfallal, és piros műszervilágítással. Imádtam, sajnos a saját élete árán védte meg az enyémet. Utána egy 1,9/110LE-s TDI jött, a fiaim már ebben nőttek fel.
Nagyon lehet szeretni az I-s Octáviát, nagyon beletrafáltak a csehek ebbe!! (Lehet, hogy nem is tudják, hogy mekkora dobás is volt annak idején...)
Vannak azért ilyen korban már aknák benne, de vigyázva, odafigyelve rá, és rendesen karbantartva nagyon is jó kocsik. Messze kilógnak felfelé a kortársaik közül. Az nem véletlen, hogy mi 17 év, és majd félmillió km után váltottunk ilyenről III-s Octáviára. Igyekeztem Kormira figyelni, de volt sok "ridegtartásos" év is benne. Még itt árválkodik az udvaron, mert volt egy tervünk, hogy feltámasztjuk, de ez csak terv maradt egyéb okok miatt.
Nem birtuk kihagyni hogy ne legyen egyszer ilyenünk. Az 1.6 sr és a 2.0 crtdi közé beraktuk.
Tulképpen egyik fiamnak van már jogsija s nagyon higgadt nyugis vezető és Ő is rohadtul szereti az octi1 et. Fehéret akartunk s szépen rendbe szeretnénk rakni, mert ugye ebböl már fiatal nincs.
Ez is 23 éves, de volt gazdája. Persze van benne kockázat, de hamár nem Rs akkor legalább ez.