Ha belülre nyúlsz, akkor nyit, ha kívül a - jelhez érsz, akkor zár.
Ha tele a kezem, akkor térddel szoktam zárni, gatyón keresztül is érzékel.
Kocsit mosni kulccsal a zsebben “vicces”, akkor jobb, ha nincs nálad.
A kulcsot nem lehet bezárni a kocsiba, ha bezárt állapotban felnyitod a csomagtér ajtót, és berakod. Ezt véletlenül próbáltam ki a tengerparton egy táskával, amiről nem tudtam, hogy benne van a kulcs. Ahányszor lecsaptam az ajtót, annyiszor nyitotta vissza, aztán leesett, hogy mit csinálok. 🙃
Nyitásnál meg kell szokni, hogy kéz a kilincsbe, majd várni kell kb. fél mp-et, mielőtt meghúzod. Ha gyorsabb vagy, akkor kétszer fogod meghúzni, mert az elsőnél még nem nyitotta ki a zárat.
A kilincsre nyitás a Toyotánál már évek óta megvan, a P2 Priusnál is már megvolt, azok pedig tizen éves konstrukciók. Persze ezt azért tudom, mert arról jöttem át Octaviára. Nem tudom az Octavián is úgy van-e, de a Priusnál ha benyúlsz a kilincsbe kinyitja, ha pedig a kilincs végét egyszerre két újjal fogod meg, bezárja a kocsit.
Ez a kilincs simogatás teljesen okés, úgy kell érteni, hogy nem kell a kulcson nyomkodni a gombot, hanem helyette hozzá kell érni a kilincs megfelelő pontjához. Kulcs reggel be a zsebbe, este ki, szerintem ez jó. Annyi a fejlődés, hogy az O3-nál csak a két első kilincsen van érzékelő, de az O4-nél már lehet a gyerekkel is kezdeni a bepakolást.
Nyilván, ami a biztonság miatt van bent, az hadd legyen, csak tényleg stabilan működjön.
A kényelmieket meg lehessen már választani. Nekem elég a normál kilincs, de mondjuk legyen sd kártya olvasó, ha úgy alakul (bár igaz, nekem is van és még soha nem használtam).
Az már biztos. Ez a simogatós kilincs vagy a közeledésre nyitás is ilyen. Mintha kézzel nem lehetne továbbra is kinyitni. Pont a lényeg kezd elveszni, lassan az autó is egy műtárgy, a vezetési élmény meg oda. Tele vagyunk elektronikával, mindig kell valami, amitől a vas több, mint egy másik a kategóriában. Ilyen az egérmozi is vagy a digitklíma az összes bajával.
---
Engem már az is zavar, hogy az O3 kulccsal nem nyitható - már manuálisan. A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet. Nem az a 250Ft zavar, de hogy a Bravo korábban 9 évig ment 2-3 elemmel, ez meg nem (ja és az nyitható is volt manuálisan), hanem a hulladék, ami itt marad.
Csak arra írtam, nem feltétlenül baj, ha belenyúl a vas. Lehet mondani, elbacta, fizessük meg, de ugye volt egy vétlen fél is. A biztosítók meg a 2 autóra Kifizettek úgy majdnem 3,5 millát, hogy nem nyílt a légzsák, még a hűtő/klímahűtő sem sérült. A másik hátuljában nyilván még annyi kár sem esett, a fenti osszegből mégis másfél milla arra ment. És ezt belekaljulálják majd mindenki kötelezőjébe...
Szóval nyúljon bele ilyen esetben nyugodtan, csak jól működjön, ne össze-vissza fékezzen ok nélkül.
Tök jó, hogy már mind a 4 ajtó kilincset tapogatva működik a nyitás/zárás, nem csak az első két ajtón.
Viszont találtam egy új beállítást: közeledésre nyitás. Működik, de nem tudom, ez kinek jó. Odamegyek kivenni valamit a bezárt autó csomagtartójából, kinyitja az összes ajtót, de nem zárja vissza utána. Nekem ez hülyeség kategória.
Első körben megdicsérném. Nem is tudtam, hogy van benne, aztán leesett.
Az említett kb. 150 km alatt 3-4 alkalommal volt olyan érzésem, hogy valami furcsaság történt hirtelen a kormányzással pár másodpercre. Mintha egy durva nyomvályú megvezette volna az autót, plusz megmozdult a kormány, mint régen a korai (visszahatás mentes) szervóknál.
Hazafelé, az utolsó szakaszon van egy szűk és hepehupás út, alig látható felezővonallal. Ott tapasztalatból néhány helyen kicsit átlógok a szembe sávba, elkerülendő a nagy mélyedéseket. Jaaa, a halvány festést is látta. Néztem, a beállításokban a kormány rezgetés nem volt bekapcsolva. Még nem tudom, hogy fogom-e használni. Notórius indexelő vagyok, de egy lecsapott kanyarban azért nem szoktam.
A zajszinthez: Bepipáltam valami ilyesmit a konfigurátorban, talán oda is volt írva, hogy az első oldalablakok üvege vastagabb.
Automata rögzítőfék:
Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme.
Vészfék asszisztens:
Nem loholok (már) mások seggében, valószínűleg nem fog zavarni. Azért a kis figyelmeztető ikonon túl egy “piros lámpát” sikerült összehoznom hazafelé, egy autó kanyarodott le előttem gyökkettővel.
Teljesen kikapcsolva idegesítő sárga felkiáltójel a műszerfalon…
Holttér figyelő:
”Most ne válts sávot” sárga ledek a visszapillantóban: ez jónak tűnik. Csereautóban is rögtön tetszett. Menüből állítható a fényerő.
Hát, én ragaszkodnék a "saját" zenéimhez. Valaki megnyugtathatna azért, hogy külső USB-s eszközről normálisan le lehet játszani őket, azaz mappanézet, zenékbe beletekergetés...
Tényleg csak pár dolog, mert eddig összesen volt egy Bp-n keresztül vezető utam, meg hazajöttem nagyrészt pályán.
A szalonban, átvételnél mondta az értékesítő, hogy töltsük le a MySkoda Essentials alkalmazást, aztán regisztráljuk be az autókat. Egyébként kérdés nélkül "elpanaszkodta magát", hogy az importőr zaklatja őket, ha nem lát elég autót regisztrálva. 2 kollégának sikerült (nekik se elsőre), nekem 28-ik alkalommal se. Amikor meg kellett adni a biztonsági kódomat (sPIN), állandóan kivágott hibával. Ez itthon, este végül csak sikerült 39-ik nekifutásra. Ne kérdezd, hogy mi volt... Lehet, hogy gyenge volt a kitalált kódom (végül egy sokadikkal sikerült), de nem szólt érte, csak általános hibával kihajított mindig.
Futómű:
Ez is DCC-s, mint az előző. Már nem 3 fokozat van, hanem fokozatmentes. Baba. Be lehet állítani még puhábbra, bár az meg kicsit túlzásnak tűnik. Még próbálgatom. Szebben, jobban, halkabban viselkedik úthibákon. Az O3 FL sincs agyonütve, 163e km-rel tettem le, ráadásul a DCC-s csillapítók cserélve voltak.
Maga a rugózása is jobb kicsit. Az előző is multilinkes volt hátul. Felni méret "ugyanaz" (18"), de az O4-en ugye már nagyobb átmérőjű a kerék. Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik. Nem értem ezeket...
Motor+váltó:
Ugyanúgy 2.0 TSI + DSG. Az új már 4x4-es. Erre nem költöttem volna külön a céges keretből, de 2.0 TSI már csak 4x4-gyel volt ugyebár. Csúszós úton induláskor majd biztos örülök neki, mert az első kerekessel meg 190 pacival már gázpedállal óvatoskodás kellett sokszor.
A DSG végre olyan, amilyennek lennie kell. Teljesen kulturáltan indul el az autó, és a gázpedál elengedésekor sem ragaszkodik őrülten a motorfékhez, hanem szépen hagyja kigurulni a kocsit rángatózás nélkül. Induláskor a kúszási hajlama kicsit kisebb. Most passz, hogy ebben is a DQ381 van-e, meg szintén passz, hogy a jobb viselkedéshez mennyi köze van a 4x4-nek. Szebben is vált egyébként.
Az autót azért nem kínoztam eddig a cirka 150 km alatt, de párszor letapostam azért. Nyilván nem megy úgy, mint az előző a nagyobb tömeg miatt. Nem nagy a különbség, illetve lehet hogy minimális. Becsapós is lehet, mert az autó komfortja és zajszintje sokkal jobb. Meg a motor is új még, fickósodhat egy kicsit.
"Borzalom", hogy ez a 2.0 TSI mennyi hőt termel egyébként... a városi etap után a cégnél persze megnéztem az olajszintet (ez most kivételesen csak minimálisan van túltöltve), de a nívópálca majdnem megégette a kezemet.
Menetzaj:
SOKKAL kisebb. Szélzaj szinte semmi a régebbihez képest, de alulról is kevesebb jön. P7 Cinturato gumikat kaptam, elvileg nem a legcsendesebb fajta. Párom autóján pár évesen már borzasztó hangosak voltak. Meg emlékeim szerint, az első O3-on is az volt nekem, aztán megváltás volt halkabbra és puhábbra cserélnem. Ennek ellenére csendesebb az O4 ezekkel, mint a lerakott O3 FL a 18" Uniroyal Rainsportokkal, amiket a csendességük miatt is imádtam.
Fejegység, műszerfal:
Tegnap egy bő órát ücsörögtem a kocsiban, mire mindent átnéztem, és beállítottam. Nem intuitív a fejegység felülete, de megtanulható. Most már nincs vele bajom. Csak a digit műszerfallal elbaromkodtam egy 20 percet, mire rájöttem, hogy tudom az előzőhöz hasonlóra beállítani a máshogy működő kormány gombokkal. Igazán benne hagyhatták volna a fejegységben a műszerfal konfigurálást, hogy az anyjuk popóját. A fejegység nem akadozik, tűrhető sebességgel reagál. Amit oltári nagy baromságnak tartok egyébként, hogy pont a legfontosabb, autóval (pl. világítás, ablaktörlő) kapcsolatos beállításoknál tudni kéne, hogy forgasd meg a kocsi képét a kijelzőn, hogy elérj különböző kategóriákat. Ha nem látom ezt korábban kolléga autójában, akkor nem jövök rá egyhamar magamtól szerintem. A napi számlálót mi a túróért kellett a kukába dobni, kit zavart a fejlesztők közül egy olyan "száz éves" találmány, amit néhány hülye (én is) még használt? És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki...
Hangulatvilágítás:
Jópofa ez a színezhető világítás (műszerfal alatt, lábtérben, ajtókon), csak max. fényerőn is túl gyenge. A pirosat szinte nem is látni.
Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!
Ajtók:
Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek? Oda megy majd valami matrica, szerencsére, ahogy nézem, nem lesz nehéz sablont vágni hozzá, mert kb. vonalzóval rajzolták.
Fejegység plusz:
A tegnap esti 1+ órás állítgatás után ma kimegyek a zenelejátszást próbálgatni, beülök, a fejegység azzal indít, hogy beállítások frissítése, aztán percekig semmit se lehetett csinálni vele emiatt. Aztán kb. 5 perc után közli, hogy van valami elérhető frissítés, volt ott egy "további információ" gomb is, én hülye megnyomtam, hogy mi is lehet az, erre újabb 5 percig karikázott. Közben kíváncsiságból megnéztem: legalább a tolatókamera képét hajlandó volt kitenni közben is. Aztán meguntam, gyújtás le, de utána csak folytatta. A menü meg a házikó gomb halott, egy idő után a klímavezérlők is, csak pörög ott a szaros türelmét kérjük dolog. A "power" gombot hosszan nyomva többször újraindítottam végül, aztán a sokadikra csak elindult, mintha semmi se történt volna. Tegnap este direkt néztem, hogy van-e valami elérhető frissítés, de semmit se mutatott. Aztán egyszer csak feltűnt, hogy amiket tegnap este beállítottam, az mind ment a kukába, azaz a korábbi állapotra. Fuck. Aztán egyszer csak tök véletlenül észrevettem, hogy Vendégként vagyok bejelentkezve, nem mintha a fejegység induláskor rákérdezett volna. Bejelentkeztem "magamnak", vissza is ugrottak a beállításaim. Később leesett, hogy lehet hogy az zavarta meg, hogy melyik kulccsal mentem ma ki. Mondjuk, a tegnapi állítgatásnál mindkettő nálam volt.....
Egyelőre ennyi! Az autó kifejezetten tetszik!
Ui.: az O3 csomagtartó szőnyege szinte tökéletesen passzol az O4-be. Hátul az O4-ben ívesebb a vonal, ott van egy kis "hiány" az O3 szőnyegével. Apropó, kombikról van szó.