Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110671

Ha belülre nyúlsz, akkor nyit, ha kívül a - jelhez érsz, akkor zár.

Ha tele a kezem, akkor térddel szoktam zárni, gatyón keresztül is érzékel.

Kocsit mosni kulccsal a zsebben “vicces”, akkor jobb, ha nincs nálad.

A kulcsot nem lehet bezárni a kocsiba, ha bezárt állapotban felnyitod a csomagtér ajtót, és berakod. Ezt véletlenül próbáltam ki a tengerparton egy táskával, amiről nem tudtam, hogy benne van a kulcs. Ahányszor lecsaptam az ajtót, annyiszor nyitotta vissza, aztán leesett, hogy mit csinálok. 🙃

Nyitásnál meg kell szokni, hogy kéz a kilincsbe, majd várni kell kb. fél mp-et, mielőtt meghúzod. Ha gyorsabb vagy, akkor kétszer fogod meghúzni, mert az elsőnél még nem nyitotta ki a zárat.

Előzmény: Oldjawás (110667)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110670

Én örülnék a legjobban, ha ezek a rendszerek tökéletesen működnének... mert egyébként tetszik az O4...:)

Előzmény: MZ/Y (110665)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110669

Mindkét kulccsal ezt csinálja?

Hányszor nyitsz-zársz egy nap? Én kb. 6-8x.

Előzmény: -carcass- (110668)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110668

Most éppen Kodak, de volt már GP is.

Előzmény: TWdoktor (110663)
Oldjawás Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110667

A kilincsre nyitás a Toyotánál már évek óta megvan, a P2 Priusnál is már megvolt, azok pedig tizen éves konstrukciók. Persze ezt azért tudom, mert arról jöttem át Octaviára. Nem tudom az Octavián is úgy van-e, de a Priusnál ha benyúlsz a kilincsbe kinyitja, ha pedig a kilincs végét egyszerre két újjal fogod meg, bezárja a kocsit.

nohab Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110666

Ez a kilincs simogatás teljesen okés, úgy kell érteni, hogy nem kell a kulcson nyomkodni a gombot, hanem helyette hozzá kell érni a kilincs megfelelő pontjához. Kulcs reggel be a zsebbe, este ki, szerintem ez jó. Annyi a fejlődés, hogy az O3-nál csak a két első kilincsen van érzékelő, de az O4-nél már lehet a gyerekkel is kezdeni a bepakolást.

Előzmény: MZ/Y (110661)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110665

Igen, csak ez nem egyenlő a vas ne nyúljon belével.

Nyúljon, csak jól - ezen nincs is "vita".

Előzmény: TWdoktor (110662)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110664

És a főnöke nem vette észre? Vagy a tesztelő?

Előzmény: MZ/Y (110660)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110663

"A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet."

Milyen elemet használsz? Nálam a Varta, GP 1,5-2 évig bírja.

Előzmény: -carcass- (110658)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110662

"ne össze-vissza fékezzen ok nélkül."

Ez itt a lényeg.

Előzmény: MZ/Y (110657)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110661

Ez a kilincs simogatás tök új nekem, tényleg irigylem a problémáját, aki miatt ezt kitalálták.

Előzmény: -carcass- (110659)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110660

Gondolom, ott ütött be az anyag a programozónál (vagy éppen ment ki belőle), mikor a visszazárás jött volna.

Előzmény: (M)Ákos (110651)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110659

Nyilván, ami a biztonság miatt van bent, az hadd legyen, csak tényleg stabilan működjön.

A kényelmieket meg lehessen már választani. Nekem elég a normál kilincs, de mondjuk legyen sd kártya olvasó, ha úgy alakul (bár igaz, nekem is van és még soha nem használtam).

Előzmény: MZ/Y (110657)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110658

Az már biztos. Ez a simogatós kilincs vagy a közeledésre nyitás is ilyen. Mintha kézzel nem lehetne továbbra is kinyitni. Pont a lényeg kezd elveszni, lassan az autó is egy műtárgy, a vezetési élmény meg oda. Tele vagyunk elektronikával, mindig kell valami, amitől a vas több, mint egy másik a kategóriában. Ilyen az egérmozi is vagy a digitklíma az összes bajával.

---

Engem már az is zavar, hogy az O3 kulccsal nem nyitható - már manuálisan. A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet. Nem az a 250Ft zavar, de hogy a Bravo korábban 9 évig ment 2-3 elemmel, ez meg nem (ja és az nyitható is volt manuálisan), hanem a hulladék, ami itt marad.

Mindegy is, szép új világ.

Előzmény: TWdoktor (110655)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110657

Csak arra írtam, nem feltétlenül baj, ha belenyúl a vas. Lehet mondani, elbacta, fizessük meg, de ugye volt egy vétlen fél is. A biztosítók meg a 2 autóra Kifizettek úgy majdnem 3,5 millát, hogy nem nyílt a légzsák, még a hűtő/klímahűtő sem sérült. A másik hátuljában nyilván még annyi kár sem esett, a fenti osszegből mégis másfél milla arra ment. És ezt belekaljulálják majd mindenki kötelezőjébe...

 

Szóval nyúljon bele ilyen esetben nyugodtan, csak jól működjön, ne össze-vissza fékezzen ok nélkül.

Előzmény: -carcass- (110637)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110656

Nekem is lennének még továbbiak. :-)

Előzmény: TWdoktor (110653)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110655

Nagyon rossz irányba halad ez a dolog...

Előzmény: -carcass- (110652)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110654

Eddig nem jött meg a kedvem az O4-hez...:(

Előzmény: (M)Ákos (110651)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110653

Lennének még ötleteim a powermetal és symphonic metal vonalról is!:)

Előzmény: -carcass- (110649)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110652

Na igen, ebbe bele se merek gondolni, hogy mennyi...?

Ez a kilincses dolog és kb haszontalan. És hogy nem zár vissza...Vagy eleve szarul van kitalálva vagy gondok vannak a működéssel.

Előzmény: TWdoktor (110650)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110651

KESSY:

Tök jó, hogy már mind a 4 ajtó kilincset tapogatva működik a nyitás/zárás, nem csak az első két ajtón.

Viszont találtam egy új beállítást: közeledésre nyitás. Működik, de nem tudom, ez kinek jó. Odamegyek kivenni valamit a bezárt autó csomagtartójából, kinyitja az összes ajtót, de nem zárja vissza utána. Nekem ez hülyeség kategória.

Előzmény: (M)Ákos (110643)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110650

Főleg, hogy kötelező jelleggel fizettettek ezekért az "extrákért", nem is keveset.

Előzmény: -carcass- (110648)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110649

Jó kis Slayer-t kell bent nyomatni, észre sem veszi az ember a kilométereket. :-)

Előzmény: (M)Ákos (110644)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110648

Ezt az enyém is tudja.

De ami a 110628/629-ben írva van, már durva.

Előzmény: TWdoktor (110646)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110647

Én meg a girhes csajokat...:)

Előzmény: (M)Ákos (110644)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110646

Nekem csak akkor zárja be az ajtót, ha 30 másodpercig nem nyitom ki egyiket se a távirányítós nyitás után. Úgy meg nehéz bent hagyni a kulcsot...

Előzmény: -carcass- (110645)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110645

Ezzel én is így vagyok. Ebből a szempontból az O3 mondjuk optimális.

De hogy bezárja az ajtót...ne tudja már jobban, hogy mit akarok...

Előzmény: TWdoktor (110641)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110644

Szerintem túl lapos hátulról, inkább a zenéit szeretem. 😁

Előzmény: TWdoktor (110639)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 2 110643

+

 

Sávtartó:

Első körben megdicsérném. Nem is tudtam, hogy van benne, aztán leesett.

Az említett kb. 150 km alatt 3-4 alkalommal volt olyan érzésem, hogy valami furcsaság történt hirtelen a kormányzással pár másodpercre. Mintha egy durva nyomvályú megvezette volna az autót, plusz megmozdult a kormány, mint régen a korai (visszahatás mentes) szervóknál.

Hazafelé, az utolsó szakaszon van egy szűk és hepehupás út, alig látható felezővonallal. Ott tapasztalatból néhány helyen kicsit átlógok a szembe sávba, elkerülendő a nagy mélyedéseket. Jaaa, a halvány festést is látta. Néztem, a beállításokban a kormány rezgetés nem volt bekapcsolva. Még nem tudom, hogy fogom-e használni. Notórius indexelő vagyok, de egy lecsapott kanyarban azért nem szoktam.

 

A zajszinthez:
Bepipáltam valami ilyesmit a konfigurátorban, talán oda is volt írva, hogy az első oldalablakok üvege vastagabb.

 

Automata rögzítőfék:

Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme.

 

Vészfék asszisztens:

Nem loholok (már) mások seggében, valószínűleg nem fog zavarni. Azért a kis figyelmeztető ikonon túl egy “piros lámpát” sikerült összehoznom hazafelé, egy autó kanyarodott le előttem gyökkettővel.

Teljesen kikapcsolva idegesítő sárga felkiáltójel a műszerfalon…

 

Holttér figyelő:

”Most ne válts sávot” sárga ledek a visszapillantóban: ez jónak tűnik. Csereautóban is rögtön tetszett. Menüből állítható a fényerő.

 

 

Előzmény: (M)Ákos (110642)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 1 110642

Hát, én ragaszkodnék a "saját" zenéimhez. Valaki megnyugtathatna azért, hogy külső USB-s eszközről normálisan le lehet játszani őket, azaz mappanézet, zenékbe beletekergetés...

 

Tényleg csak pár dolog, mert eddig összesen volt egy Bp-n keresztül vezető utam, meg hazajöttem nagyrészt pályán.

 

A szalonban, átvételnél mondta az értékesítő, hogy töltsük le a MySkoda Essentials alkalmazást, aztán regisztráljuk be az autókat. Egyébként kérdés nélkül "elpanaszkodta magát", hogy az importőr zaklatja őket, ha nem lát elég autót regisztrálva. 2 kollégának sikerült (nekik se elsőre), nekem 28-ik alkalommal se. Amikor meg kellett adni a biztonsági kódomat (sPIN), állandóan kivágott hibával. Ez itthon, este végül csak sikerült 39-ik nekifutásra. Ne kérdezd, hogy mi volt... Lehet, hogy gyenge volt a kitalált kódom (végül egy sokadikkal sikerült), de nem szólt érte, csak általános hibával kihajított mindig.

 

Futómű:

Ez is DCC-s, mint az előző. Már nem 3 fokozat van, hanem fokozatmentes. Baba. Be lehet állítani még puhábbra, bár az meg kicsit túlzásnak tűnik. Még próbálgatom. Szebben, jobban, halkabban viselkedik úthibákon. Az O3 FL sincs agyonütve, 163e km-rel tettem le, ráadásul a DCC-s csillapítók cserélve voltak.

Maga a rugózása is jobb kicsit. Az előző is multilinkes volt hátul. Felni méret "ugyanaz" (18"), de az O4-en ugye már nagyobb átmérőjű a kerék. Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik. Nem értem ezeket...

 

Motor+váltó:

Ugyanúgy 2.0 TSI + DSG. Az új már 4x4-es. Erre nem költöttem volna külön a céges keretből, de 2.0 TSI már csak 4x4-gyel volt ugyebár. Csúszós úton induláskor majd biztos örülök neki, mert az első kerekessel meg 190 pacival már gázpedállal óvatoskodás kellett sokszor.

A DSG végre olyan, amilyennek lennie kell. Teljesen kulturáltan indul el az autó, és a gázpedál elengedésekor sem ragaszkodik őrülten a motorfékhez, hanem szépen hagyja kigurulni a kocsit rángatózás nélkül. Induláskor a kúszási hajlama kicsit kisebb. Most passz, hogy ebben is a DQ381 van-e, meg szintén passz, hogy a jobb viselkedéshez mennyi köze van a 4x4-nek. Szebben is vált egyébként.

Az autót azért nem kínoztam eddig a cirka 150 km alatt, de párszor letapostam azért. Nyilván nem megy úgy, mint az előző a nagyobb tömeg miatt. Nem nagy a különbség, illetve lehet hogy minimális. Becsapós is lehet, mert az autó komfortja és zajszintje sokkal jobb. Meg a motor is új még, fickósodhat egy kicsit.

"Borzalom", hogy ez a 2.0 TSI mennyi hőt termel egyébként... a városi etap után a cégnél persze megnéztem az olajszintet (ez most kivételesen csak minimálisan van túltöltve), de a nívópálca majdnem megégette a kezemet.

 

Menetzaj:

SOKKAL kisebb. Szélzaj szinte semmi a régebbihez képest, de alulról is kevesebb jön. P7 Cinturato gumikat kaptam, elvileg nem a legcsendesebb fajta. Párom autóján pár évesen már borzasztó hangosak voltak. Meg emlékeim szerint, az első O3-on is az volt nekem, aztán megváltás volt halkabbra és puhábbra cserélnem. Ennek ellenére csendesebb az O4 ezekkel, mint a lerakott O3 FL a 18" Uniroyal Rainsportokkal, amiket a csendességük miatt is imádtam.

 

Fejegység, műszerfal:

Tegnap egy bő órát ücsörögtem a kocsiban, mire mindent átnéztem, és beállítottam. Nem intuitív a fejegység felülete, de megtanulható. Most már nincs vele bajom. Csak a digit műszerfallal elbaromkodtam egy 20 percet, mire rájöttem, hogy tudom az előzőhöz hasonlóra beállítani a máshogy működő kormány gombokkal. Igazán benne hagyhatták volna a fejegységben a műszerfal konfigurálást, hogy az anyjuk popóját. A fejegység nem akadozik, tűrhető sebességgel reagál. Amit oltári nagy baromságnak tartok egyébként, hogy pont a legfontosabb, autóval (pl. világítás, ablaktörlő) kapcsolatos beállításoknál tudni kéne, hogy forgasd meg a kocsi képét a kijelzőn, hogy elérj különböző kategóriákat. Ha nem látom ezt korábban kolléga autójában, akkor nem jövök rá egyhamar magamtól szerintem. A napi számlálót mi a túróért kellett a kukába dobni, kit zavart a fejlesztők közül egy olyan "száz éves" találmány, amit néhány hülye (én is) még használt? És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki...

 

Hangulatvilágítás:

Jópofa ez a színezhető világítás (műszerfal alatt, lábtérben, ajtókon), csak max. fényerőn is túl gyenge. A pirosat szinte nem is látni.

Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!

 

Ajtók:

Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek? Oda megy majd valami matrica, szerencsére, ahogy nézem, nem lesz nehéz sablont vágni hozzá, mert kb. vonalzóval rajzolták.

 

Fejegység plusz:

A tegnap esti 1+ órás állítgatás után ma kimegyek a zenelejátszást próbálgatni, beülök, a fejegység azzal indít, hogy beállítások frissítése, aztán percekig semmit se lehetett csinálni vele emiatt. Aztán kb. 5 perc után közli, hogy van valami elérhető frissítés, volt ott egy "további információ" gomb is, én hülye megnyomtam, hogy mi is lehet az, erre újabb 5 percig karikázott. Közben kíváncsiságból megnéztem: legalább a tolatókamera képét hajlandó volt kitenni közben is. Aztán meguntam, gyújtás le, de utána csak folytatta. A menü meg a házikó gomb halott, egy idő után a klímavezérlők is, csak pörög ott a szaros türelmét kérjük dolog. A "power" gombot hosszan nyomva többször újraindítottam végül, aztán a sokadikra csak elindult, mintha semmi se történt volna. Tegnap este direkt néztem, hogy van-e valami elérhető frissítés, de semmit se mutatott. Aztán egyszer csak feltűnt, hogy amiket tegnap este beállítottam, az mind ment a kukába, azaz a korábbi állapotra. Fuck. Aztán egyszer csak tök véletlenül észrevettem, hogy Vendégként vagyok bejelentkezve, nem mintha a fejegység induláskor rákérdezett volna. Bejelentkeztem "magamnak", vissza is ugrottak a beállításaim. Később leesett, hogy lehet hogy az zavarta meg, hogy melyik kulccsal mentem ma ki. Mondjuk, a tegnapi állítgatásnál mindkettő nálam volt.....

 

Egyelőre ennyi! Az autó kifejezetten tetszik!

 

Ui.: az O3 csomagtartó szőnyege szinte tökéletesen passzol az O4-be. Hátul az O4-ben ívesebb a vonal, ott van egy kis "hiány" az O3 szőnyegével. Apropó, kombikról van szó.

Előzmény: sr1 (110621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!