Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

salvequick Creative Commons License 2025.08.31 0 0 113099

Sziasztok, 2015ös octaviában a vezető oldali ülésben a deréktámasz állítás elfáradt. Hiába tekerem a kart nem történik semmi. Volt már valakinek hasonló? Javítható, vagy eltört az ülésben valami?

atuc Creative Commons License 2025.08.22 0 0 113098

Az üveg két sarkától kell indulni, műanyag ék ajánlott.

Előzmény: nohab (113097)
nohab Creative Commons License 2025.08.22 0 0 113097

Octavia 1 levélfogója (a szélvédő alján a kétrészes fekete fedő műanyag a pollenszűrő és az ablaktörlőmechanika felett) kiszerelésének mi a trükkje, tudja esetleg közületek valaki? Levettem az ablaktörlőket, de nagyon nem engedi magát. Törni nem szeretném. Sajnos az ablaktörlő kezd berohadni, muszáj vagy megjavítanom, vagy cserélnem a mechanikát.

sr1 Creative Commons License 2025.08.09 -2 0 113096

 

Belinkelek egy spp-t.

https://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

 

2.0CRTDI EA288 motor. 

16. Oldalon van egy kép az motorolaj hűtőről. 

 

24. oldalon a rajz mutatja a kis kör működését, a magyarazatot az odal tetején lefodítottam, a szivattyú a hengerfejen levő hőmérő szerint kapcsolható be (az a szivattyú nem kapcsolódik be néha és ki kell cserélni):

Ha a motor terhelése és fordulatszáma meghalad egy küszöbértéket, a kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú bekapcsol, hogy biztosítsa a motor hűtését. A hűtőfolyadék-szivattyú kikapcsol, amikor a motor fordulatszáma egy meghatározott szint alá esik, és a motor még nem elég meleg. Amint a hengerfej hűtőfolyadék-hőmérséklete eléri azt az értéket, amely a motor felmelegedését jelzi, a hűtőfolyadék-szivattyú folyamatosan működik, hűtőfolyadékkal látva el a hengerfejet.

25. oldalon a rajz mutatja a nagy kör működését.

11. a radiátor

9. az motorolaj hűtő

3. A hőcserélő a belső fűtésnek

5. A váltó olajhútője 

4. Az EGR hűtő

25. oldalon a rajz mutatja az intercooler működését (ez turbó töltőlevegőjét hűti le). Az első maszk háta mögött van három hűtő : az első a klíma, a második az intecooler, a harmadik a vízhűtő. Az Skodámnál olyan sok kosz gyűlt őssze a klíma és az intercoller között, hogy ki kellett mossam.  

Lefordítottam itt is magyarázatot:

A töltőlevegő-hűtő rendszer egy folyékony hűtőfolyadék-hűtő segítségével szabályozza a szívócső hőmérsékletét. A töltőlevegő hőmérsékletét az ECM szabályozza, amely aktiválja a V188 töltőlevegő-hűtő szivattyút a töltőlevegő hőmérsékletének szabályozására. A szívócső hőmérséklete a töltőlevegő-hűtő után biztosítja a referenciaértéket a V188 működtetéséhez. A töltőlevegő-hűtéshez szükséges hűtőfolyadék-kör egy visszacsapó szeleppel és egy fojtószeleppel csatlakozik a motor hűtőfolyadék-köréhez a feltöltéshez és légtelenítéshez. Működés közben nincs kapcsolat a motor hűtőfolyadék-körével.

A V188 működési feltételei: • Ha a töltőlevegő hőmérséklete a célérték alatt van, a szivattyú kikapcsol, vagy kikapcsolva marad • Ha a szívócső hőmérséklete megegyezik vagy valamivel magasabb a célértéknél, a szivattyú ciklusosan aktiválódik. A be- és kikapcsolási idők (ciklusidők) a töltőlevegő hőmérsékletétől és a környezeti levegő hőmérsékletétől függenek • Ha a töltőlevegő hőmérséklete jelentősen meghaladja a célhőmérsékletet, a töltőlevegő hűtőszivattyúja folyamatosan teljes teljesítményen járatódik.

A lényeg az, hogy a rendszerben van egy csomó cső és csatlakozó.

Ezeken mind végig kell haladjon egy türelmes szerelő és megkapja a szivárgást.

 

  

Előzmény: sr1 (113095)
sr1 Creative Commons License 2025.08.09 -2 0 113095

Nekem egy pont ilyen autóm van, csak kézi váltós. 2015-ös az is- újan vettem. Most 140e km a futása, csak a vízszivattyút és a vezművet cserélték ki, kb. 100e km-ben. A motornál olajon és szűrűkön kivül mást nem kelett kicserélni. A vízszivattyú típushiba. 

5 dízel Skodám volt, az egyik O2-es Scouttal nagyon sokat szívtam, többek között a vízfogyasztás miatt (de már vagy 450e km vollt futása ). Végül a motor is kicseréltem, de az PD-volt, BMM, annak kenési problémái voltak.

Az egy 8 szelepes felfúrt 1.9-es volt. 

Eladtam az egyik szomszédomnak, turbót cserélt, a kocsi most is jól megy. 

Az O2-es tapasztalataim alapján: 

Ez egy zárt rendszer, a kiegyenlitő tartály sapkáján van egy szelep, ott egyenlíti ki a nyomást.

Ha levegős a rendszer, akkor menet közben megnő a vízszint és a kiegyenlitő tartályon van egy túlfolyó ki tud folyni valamennyi víz. De ez nem látszik, mert hátúl van a túlfolyó. 

Ez azért történik meg, mert a hengerfejpakkolás átereszt- de csak nagyon meleg motornál. De az a tiéden már meg van már oldva.   

40e km jártam vele úgy, hogy néha 1.5-2 decit kelett utánatőlteni- tudtam, hogy hengerfejes. Szakszervízbe vittem mindig és nem akarták kicserélni a hengerfejet, mindent ellenőrizitek többszőr.  Megfestették a vizet és felfújták levegővel a rendszert, nem kaptak szivárgást.  EGR hűtőt is cseréltek, de azt én kértem.   

Aztán az osztrákoknál felfele az Alpokba felfőzte a vízet és megjavították a hengerfejet egy VW szakszervízbe. A szaki mondta, hogy vagy 10e km tart vagy sokat.:)   

 

Írtad, hogy mind a három hűtőt kicserélték. Írd be, hogy melyek voltak. 

 

 

Van egy olajhűtő a olajszűrő házára szerelve, az meg volt nézve? Ha ereszt, látszik a szivárgás ha felemelik az autót.  Akkor ki kell cserélni. 

A belső radiátort megnézték?  

 

Kell egy jó szaki, aki ért az autókhoz. Nem feltétlenül Skodás.  

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Aliolah (113094)
Aliolah Creative Commons License 2025.08.08 0 0 113094

Skoda octavia scout 110 kw dizel. EGR és vizpumpát is ellenörizték. Nincs viz szivárgás nyoma.

csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.08.07 0 0 113093

Persze. 

Előzmény: redmonkey (113092)
redmonkey Creative Commons License 2025.08.07 0 0 113092

Sziasztok!

EPC hibajelzésről (gyújtáskor dobja fel) volt már itt szó korábban?

Torque-al kiolvasom a hibakódot és kiütöm az egyelőre lehet megoldás, ha egyébként semmi üzemzavar nem érzékelhető az O3 működésében?

atuc Creative Commons License 2025.08.05 0 1 113091

Nem kell.

Előzmény: kezdo_O1-es (113089)
nohab Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113090

vízpumpa volt cserélve?

Előzmény: Aliolah (113086)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113089

otthon gondolom kicserelheto, nem kell valami specko szerszam? jol fel vagyok szerelkezve, de specko autos szerszamaim csak keves van!

Előzmény: atuc (113082)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113088

Már látom, 2.0 diesel. Az egr hűtőt ami a szívócsőben van, ellenőrizték? 

Előzmény: Aliolah (113086)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113087

Milyen motor ez? 

Előzmény: Aliolah (113086)
Aliolah Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113086

Sziasztok, korábban már irtam egy octavia 3 scut 110 kw ,amely fogyasztja a vizet. Tud e ajánlani egy jó szerelöt Pest környékén, aki ért is a skodahoz. Cserélték a viztartályt, mind a három vizhútöt, hengerfej tömitést... és nem találják a hibát. Állitolag hengerfej nyomásprobát is végeztek.

nohab Creative Commons License 2025.08.04 -1 1 113085

Na az nem semmi, sok-sok éven át vágytam rá, de az élet meghaladta...

Egy automata, bézs bőr belsős ilyen kombira ma is elfog a vágy ha látom. Persze a flottába már nem fér be, de ha tehetném és lenne egy sok állásod fedett tárolóhelyem, akkor lehet vennék egyet lezsírozni.

Előzmény: ZsoltALM (113068)
Rab Rábi Creative Commons License 2025.08.04 -1 0 113084

Ááá... Már nem fogjuk. 

Ha valakinek kellene donornak, az keressen meg! Helyileg Bp. 18. kerületben van a kocsi a Bozsik stadion közelében.

Előzmény: ZsoltALM (113073)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113083

Koszi, lehet, hogy az lesz!

Előzmény: atuc (113082)
atuc Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113082

Vedd meg az egészet (21-es). Biztosan kopott az egész. Bárdiban 14E-kedv. STC05779

Előzmény: kezdo_O1-es (113081)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113081

koszi! tenyleg errol van szo, es az egesz szerkentyubol nekem a szilikon/gumi "O" gyuru/persely kellene, az a jo kerdes van-e ez kulon? 

Előzmény: ZsoltALM (113080)
ZsoltALM Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113080

610291 szerintem a cikkszám a zsu.hu n láttam.

Az a baj hogy régebben nekem is cserélni kellett, de vhol találtam csak a "gömböt" ami elkopik.

De sajnos nem tudom hol. Mert az ugye olcsóbb.

Előzmény: kezdo_O1-es (113079)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113079

kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113078

na remelem sikerultfeltoltenem...

kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113077

Sziasztok,

O1 1U2 BCA, a valto elkezdett lotyogni, tudom hogy az egyik gumipersely megadta magat, csak nem tudom hogy mi a szama, illetve a kicserelesehez kell-e valami amit erdemes tudni. Az abran lathato mirol beszelek, kiemelve a kerdeses perselyt. Remelem lesz megoszthato tapasztalat:-) Nem birom elengedni az O1-et:-)

Syracusa Creative Commons License 2025.08.03 0 0 113076

Nincs légtelenítő csavar, diaggal lehet légteleníteni. 

Előzmény: Keraa (113075)
Keraa Creative Commons License 2025.08.02 0 0 113075

Sziasztok! 

Tudna valaki segíteni?

2009. 1.6 dieselben cseréltem egy gázolaj szűrőt, de sehol nem találom a légtelenítő csavart ... hogy tudom légteleníteni vagy beindítani valahogy?

ZsoltALM Creative Commons License 2025.07.31 0 0 113074

Köszi szépen.

Ismeretségi körömben van egy gyönyörű dizel ami ugyanugy idős még vár rá egy kis lakat. Annyira igényesen át lett mókolva rs kinézetűre, s motor is kapott ezt azt. 

Szerelőmnek meg rs van ,de a limitált szériából amin a wrc szárny volt gyárilag.

2002 ben vette, első tulaj. Megmarad Nekik.

Előzmény: Rab Rábi (113072)
ZsoltALM Creative Commons License 2025.07.31 -2 1 113073

Ha tudod mentsd meg Kormit.  Hülyeség lehet, de érzelmileg kötődök ezekhez a vasakhoz. S nálam is az Octi3 és az Octi1 a király. 

Az "új" nagyon sokat futott van és lesz is vele gond.

A család hobbiautoja lenne és szeretném sokáig megtartani, vagyis többet nem adni el. 54 évesen is gyermekek tudunk lenni.

Előzmény: Rab Rábi (113072)
Rab Rábi Creative Commons License 2025.07.31 -2 0 113072

Sok boldog km-t vele!

Nekem ilyenem nem volt, csak egy turbó nélküli, 125LE-s 1,8/20V, még az első műszerfallal, és piros műszervilágítással. Imádtam, sajnos a saját élete árán védte meg az enyémet. Utána egy 1,9/110LE-s TDI jött, a fiaim már ebben nőttek fel.

Nagyon lehet szeretni az I-s Octáviát, nagyon beletrafáltak a csehek ebbe!! (Lehet, hogy nem is tudják, hogy mekkora dobás is volt annak idején...)

Vannak azért ilyen korban már aknák benne, de vigyázva, odafigyelve rá, és rendesen karbantartva nagyon is jó kocsik. Messze kilógnak felfelé a kortársaik közül. Az nem véletlen, hogy mi 17 év, és majd félmillió km után váltottunk ilyenről III-s Octáviára. Igyekeztem Kormira figyelni, de volt sok "ridegtartásos" év is benne. Még itt árválkodik az udvaron, mert volt egy tervünk, hogy feltámasztjuk, de ez csak terv maradt egyéb okok miatt. 

Előzmény: ZsoltALM (113068)
ZsoltALM Creative Commons License 2025.07.30 0 0 113071

Nem birtuk kihagyni hogy ne legyen egyszer ilyenünk. Az 1.6 sr és a 2.0 crtdi közé beraktuk.

Tulképpen egyik fiamnak van már jogsija s nagyon higgadt nyugis vezető és Ő is rohadtul szereti az octi1 et. Fehéret akartunk s szépen rendbe szeretnénk rakni, mert ugye ebböl már fiatal nincs.

Ez is 23 éves, de volt gazdája. Persze van benne kockázat, de hamár nem Rs akkor legalább ez.

Előzmény: Airbag. (113070)
Airbag. Creative Commons License 2025.07.30 0 1 113070

Előzmény: Airbag. (113069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!