Keresés

Részletes keresés

viricsi Creative Commons License 2014.04.07 0 0 45108

malazs Creative Commons License 2014.03.15 0 0 45107

Na persze....

Választások jönnek.

 

Rég megléphették volna amíg a képzett munkaerő még nem ment világgá.

Ilyen mértékű szellemi tőkét teljesen veszni hagytak+ jelenleg sem igazán jó a kapcsolatuk velük ugyebár?!

Előzmény: PerAvdaert (45106)
PerAvdaert Creative Commons License 2014.03.15 0 0 45106
semmeringbahn1 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 45105
altset Creative Commons License 2014.02.27 0 0 45104

Németh Jamesz után most még egy pilótalegenda távozott.

Büszke vagyok rá, hogy ismerhettem őket.

Nyugodjanak békében.

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=19035&sid=6c8a68a4f5c6bb4318c69e55b29778b9

Előzmény: altset (45102)
malazs Creative Commons License 2014.02.16 0 0 45103

Ma picit nézelődtem az airportal.hu oldalon és örömömre ezt olvastam:

 

 Szerző: catfan | Dátum: Tegnap, 21:03 | Re: 2014.02.15. LHBP PIC

 

"Leposa Edina csaknem két éve, 2012. február 23-án – igen, már olyan régen volt! – édesapjával, Leposa Attila kapitánnyal repülte át a Malév utolsó Dash-8-asát, a HA-LQC-t Torp-Sandefjordba. A levegőbe emelkedve a „Nézz, nézz az ég felé” című dal egy sorával búcsúzott a Budapest APP frekvenciáján Ferihegytől.

Leposa Edina ezután 723 napon át nézett az ég felé.

Ma újra beült az első tiszt székébe, és felrepült az égbe...

Csak így tovább!"

 

altset Creative Commons License 2014.02.09 0 0 45102

Ismét eltávozott egy régi kolléga a „nagy generáció” tagjai közül.

Őszinte tisztelettel adózom emlékének.

Előzmény: szőrmók (45100)
PerAvdaert Creative Commons License 2014.02.09 0 0 45101
szőrmók Creative Commons License 2014.01.20 0 0 45100

Értesitem mindazokat akik ismerték :Édesapám :Németh.II.János nyugalmazott TU-154-es kapitány életének 81.évében 2013.12.22-én elhunyt .Kérésére csak a család kisérte utolsó utjára 2014.01 16-án az Uj Köztemetőben. Hamvait a szóróparcellában helyezték  nyugalomba.  Fia: Németh Tamás sk.

szőrmók Creative Commons License 2014.01.15 0 0 45099

Más :szerintem az ugy volt,hogy tökmindegy volt ,hogy az utas mennyit fizet a KGST-n belül ,a többit a költségvetés fizette a MALÉVnak.

szőrmók Creative Commons License 2014.01.15 0 0 45098

A 80-as évekre emlékezve:kollégám NDK-ban dolgozott (nyelvtanuás célzattal) majd katonaság után LRI-s lett .Minden hétvégén ment a barátnőjéhez Berlinbe.Majd jövetben hozott egy tekercs hegymászó kötelet. Amit a Dohány utcai sport BÁV fiok azonnal kp-ért átvett. Kollégám szerint a repjegy a csaj a kaja -pia ára visszajött a a hegymászókötél árából.

Előzmény: altset (45085)
malazs Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45097

Osztozkodásban?! Mindenben, Áfa fizetési határidő 20.-a minden hónapban, mivel "Magyarország Jobban teljesít" volt olyan hónap hogy csak 21.-én délután vittem be a bankba az áfát utalásra+ a hitel törlesztőmet, délután elutaltam az Áfát, ám 22.-én meg is lepődtem, mert ők még nem látták és így ők is inkasszáltak, tehát kétszer lett kifizetve, persze a válasz részükről az volt hogy majd a következő havinál jóváírják. Ha én csúszok másfél napot az megengedhetetlen, de ők nyugodtan ülhetnek rajta 1 hónapig, kamat és következmények nélkül.

Előzmény: uhb129b (45096)
uhb129b Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45096

Ha minden igaz akkor a jog szerint első a "köztartozások" és bérek,járulékok kifizetése a felszámolásból és utána következik minden más

 

Mondjuk az nem meglepő, hogy magyarországon az osztozkodásban első az állam. :-)

Előzmény: malazs (45093)
alexjas39 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45095
II. RogerWilco Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45094

A törvény szerint igen.

Előzmény: uhb129b (45092)
malazs Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45093

Ha minden igaz akkor a jog szerint első a "köztartozások" és bérek,járulékok kifizetése a felszámolásból és utána következik minden más ;-)

Előzmény: uhb129b (45092)
uhb129b Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45092

De ugye nem azt akarod sugallani, hogy a Malévnál a dolgozók érdekei előbbrevalók az utasok érdekeinél? :-)

Előzmény: II. RogerWilco (45091)
II. RogerWilco Creative Commons License 2014.01.10 0 0 45091

Szerinted? Még a fizetésüket sem kapták meg a dolgozók.

Előzmény: cube75 (45090)
cube75 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 45090

BÚÉK

 

Mikor kapom meg a pénzem, amit 2 éve befizettem arra a rohadt Malév jegyekre??????

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.22 0 0 45089

 

PerAvdaert Creative Commons License 2013.12.04 0 0 45088
Isztambusz Creative Commons License 2013.12.01 0 0 45087
altset Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45085

Mai körülmények között felfoghatatlan az a rendszer. A 80-as évek közepén 6-7 rugó között kerestem havonta mindenféle pótlékkal együtt. Előfordult, hogy magamnak kértem Berlinbe szabadjegyet, a csajomnak meg vettem nem is turista, hanem comfort jegyet, mert még az is megfizethető volt. Vásárolni átmentünk Nyugat-Berlinbe is, de enni-inni persze ideát volt érdemes. Akkoriban egy BUD-FRA kb. 8 rugóba, egy BUD-LON (LHR) 10 rugóba (kb. 200 USD-be) került. Utóbbit a IATA szabályozta, de a kelet-európaiaknak megengedték, hogy kb. 30%-kal kevesebbet fizessenek az itteni jóval alacsonyabb bérek miatt. A német egyesüléssel és valuta-unióval aztán véget ért a dolce vita, 1990 második felétől egy BUD-BER (SXF) 8300-ra, a BUD-DRS 7200-ra, A BUD-LEJ 7800-ra emelkedett. De a többi KGST tagország esetében is végleg megszűnt az 1962 óta mesterségesen alacsonyan tartott tarifa.

Előzmény: viricsi (45084)
viricsi Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45084

No, én is visszakerestem egy kicsit és igen...megtaláltam. :-)

Tévedtem, de az alábbi képeken látható, a jegyár és bérviszony is. Szinte hihetetlen, de 1983-ban a repjegy ára alig haladta meg a vasúti jegy árát Bud-Prg-Bud vonalon ( 680 Ft a vonat  és 752 Ft a repjegy)

A fizetésem, tekintettel az 1980-as belépő 12,50 Ft-os és az 1986-os kilépő 28 Ft-os órabér közepére kalkulált 20 Ft-os órabérrel, 170 órára számolva kb. 3400 Ft/hó lehetett.

 

  

Előzmény: altset (45077)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45083

1987-es BUD-PRÁGA jegyem van meg.

 

Egy irányba 510 Ft.- (akkoriban kb. 7000 HUf volt a havi fizetésem)

 

Egy TU-154 volt, BUD-PRG-AMS viszonylatban.

Mi kiszálltunk Prágában.

 

Egy napos sörözésre + városnézésre mentünk.

8 férfi.

A sörözést (estig) Boros Öcsi nyerte Csucsú előtt 14:13-ra.

 

 

X ANTI Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45082

Akkoriban a KGST-ben mindennek virtuális ára volt. A fizetések szintén.

De okossággal ezekből a képzelt árakból rendesen hasznot lehetett húzni. A megfelelő árut a megfelelő városban hamar álom repjegyre lehetett konvertálni. Legendás volt a kubai menet 2-3 farmer befektetésével.

Előzmény: altset (45075)
Janos32 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45081

Ha jol emlekszem valamikor 87-korul beallt egy "fix" tarifa ezekre az utvonalakra es ez mar 91-ig nem is valtozott.

 

Arra meg emlekszem, hogy BUD-SVO-BUD 2222 HUF-volt 88-ban, BUD-VIE-BUD pedig APEX kedvezmennyel volt 5200.

Volt meg egy THF-HAM-THF utam 88-ban, az akkor LH-val 202 DDM-volt (kb 9000 HUF, az azert kemeny volt meg akkor).

 

Janos32 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45080

1986-ban mar 7 HUF-volt egy DDM, az biztos.

Előzmény: morbiczer (45078)
Janos32 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45079

A vonatjegy 70FT volt iranyonkent 2. osztalyra.

A PRG-BUD, ha Pragaban vetted (Budapesten lefoglaltad es PRG-n a repteren fizetted), akkor CSK420, vagyis HUF932) .

BUD-on vasarolva 995 HUF.

 

De en pl. utaztam Csehszlovak belfoldivel, KSC-PRG, CSK79 (HUF 175)-ert abban az idoben.

Előzmény: viricsi (45076)
morbiczer Creative Commons License 2013.11.14 0 0 45078

A nyolcvanas évek közepe körül 6,10 Ft volt egy NDK márka (vagy talán 6,30 vagy valami ilyesmi). Ez aztán még 1989 előtt valamikor 7 Ft-ra nőtt.

 

legalábbis erre emlékszem így 30 év távlatából. Az NDK-ban éltem akkoriban, de még kisgyerek voltam.

Előzmény: altset (45077)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!