Sziasztok. Gondba vagyok: cserélni kellene a pollenszűrőt, mert tovább nem húzza a gyári mosható. Két fajta méretet találtam, szerintetek melyik kell bele (2003. 1.5 16V 2112 ):
Most 226x176x30 vagy 234x183x42? Én utóbbira tippelek, mert az néz ki hasonlóan mint az eredeti.
Nem akarom szétszedni, mert elég utálatos meló, főleg utána ki-be sakkozni. Nem tudja valamelyikőtök. Tudom, hogy nem mindegy, de ha szar a méret, akkor lötyögni fog, ilyenbe már belefutottam 2 éve mikor cserélni akartuk, de nem tudtak méretbe jót hozni. Valaki?
Van 112-es motorhoz való váltó alkatrészem és komplett váltóm is, de nincs még megbontva a kocsi, viszont 3-ast kidobja, szerintem csak reteszelő rugó baja van.
A tízes is érzékeny a gumi márkákra? Anno a Samara erősen rázta a kormányt (és a kasznit) 90-100-as tempó környékén Debica Vivo gumikkal, a Barum Brillantis1-gyel már csökkent a vibráció, majd amikor márkás Michelin Energy2 gumikat kapott, teljesen nyugodttá lett a futása.
A 110-en gyári alufelnik vannak, amik egyrészről elég csúfak, de másrészről ránézésre se tűnnek túlságosan precíziós minőségűeknek. :D Mindegy is, legalább el lehet mondani az autóról, hogy könnyűfém felnis..... :D Sajnos az előző tulaj szerb Trayal télieket rakott rá, nem kopottak, nem is olyan öregek, de ugyanabban a sebességtartományban (85-95km/h) rázkódik az autó.
Megoldaná a problémát, ha az első gumikat normálisra cserélném? (féltengely csuklók, gömbcsuklók frissen cserélve)
Szia! BARUM gumi a Continental csoporthoz tartozik, I. - II. osztályú, de jó minőségű gumiabroncsokat gyártanak a cseheknél. Sokszor az alapanyag is ugyanaz, mint a Continental egyes típusainál, csak a mintázat tér el itt-ott, de szinte egyező minőség, csak a név miatt fizetsz többet. 1923 óta létezik a gyár...
Nyárinál ezt használom 8. éve Borbet alufelnin, amit minden évbe centíroztatok (2-ik garnitúrát koptatom):
Meg vagyok elégedve. Nem kopik túl gyorsan, nem repedezik belül. Nyárival autópályán esőben is szépen lehet menni, megfelelő tapadást biztosít. Olyan lesz az autó tőle mint a Ford-ok: akárcsak egy béka. 1-2 centivel lentebb kerül, de a stabilitás kiváló.
A téli semmi különös, előtte szar orosszal vásároltam, majd 1 évig volt rajta Kléber (míg Pesten késsel IX. kerben ki nem hasították az összest), de nagy különbségeket nem vettem észre. Tartós fagyba, hóba amúgy is egy idő után mindegyik gumi felkeményedik. Meg amúgy is: télen ne száguldozzon az ember fia....
Sziasztok Ki milyen felnit/ gumit használ mire eskűszik? Melyik másik márka felnijei lennének jók? illetve Keresek olyan szakit Baranyában vagy a közelébe aki tud kiolvasni OBD1 csatlakozó 2000 évjárat a kicsike.
Annyit még, hogy 190ezer km-nál járok pont, a kocsi mindig is a szabad ég alatt állt. Eddig nem volt feltünő. de most 14 évesen hirtelen "feltört a rozsda" mindenhol. Lehet köszönhetően a kemény télnek és az erős autópálya sózásnak.
Milyen színű az autód? Nekem lassan motorháztető kellene, mert a sok M3-as pályázás miatt felverődött kavicsok lepattintották a festéket elől több helyen. Nem éri meg kilakatoltatni, hacsaknem egy fekete csíkot odahúznak kezelés után.
Ugyanígy elkezdtek rozsdásodni a küszöbök bal és jobb oldalt az első kerek miatt illetve elkezdtek rozsdálni az ajtók belülről és vízzáró gumiréteg alatt alul.
Megéri egyáltalán kikaszniztatni vagy hagyjam a fenébe és keressem másik autót:
Van egy kb. egy évet használt a lejárt műszakis 110-esemben, 36 ezerért vettem. 30 ért odaadom, ha nem találsz. Még egyben van a gép nem vettem le róla semmit sem. Biztosítást még fizetem.
Van rossz is, de annak a gyorsító fogaskoszorúja esett szét, ezért vettem újat.
Esetleg nem ártana egy akkusaru levétele jó 15-20 percre (csak akkor ha az immód hibátlanul működik). Mert én minden egyes tisztítás/ csere után ezt megtettem a gyári ajánlás alapján. Lehet az első pár újraindításnál a gyári paraméterek alapján indítja az autót, de utána szépen finomodik, ahogy átlagol: az alapjárat, a fogyasztás, stb. Egy próbát ez is megérne.
Nekem hasonlót produkált 1-2 alkalommal és 40-60 közötti sebességtartományban berángatott. Potmétert (fojtószelep jeladót) 2x-er cseréltem (az első gyári hibás volt), alapjáratit rendesen kipucoltam és ősszel a gyújtástrafó is cserélve lett.
Most megszűnt a jelenség és végre a fogyasztás visszaállt a régi értékekre.
Azóta ingadozik néha kicsit a feszültség (fogyasztók vibrálnak), de alapjárati bemelegedés után elmúlik. Erre még nem jöttem rá miért csinálja. Remélem nem generátor lesz, mert az már húzósabb összeg -még a felújított is -, mivel betétdíjas.
Segítségre volna szükségem. Merre nézzek körül, ha meleg motornál néha eltűnik az alapjárat. A fojtószelep jeladót kicseréltem, de az nem segített sokat, bár elsőre úgy tűnt. Az alapjárat meleg motornál el kezd ingadozni 500 és 800 között, aztán néha visszaváltásnál, vagy üresbe rakásnál leáll a motor. A légtömegmérő lehúzása sem változtatja meg, sőt, néhány leállás után légtömegmérő nélkül már beindulni sem akart. Egyébként pöcc-röff. Alapjárati léptetőt takarítottam, elég mocskos volt, de ez sem hozott változást. Amiről még nem tudtam egyértelműen meggyőződni, hogy a leállás csak bizonyos sebesség felett következik-e be. Az utolsó 2 leálláskor 50 körüli kiguruláskor állt le, amikor lassabban mentem, akkor nem állt le, csak lebólintott a fordulatszámmérő. Ja, és a -18 fok után kezdte az egészet.
Most, mivel jobb nem jutott eszembe (és kezembe), a fojtószelep ütközőjére tekertem celluxot, (kb fél milit), mert a csavart nem tudtam megmozdítani, így nem tud teljesen visszamenni a gázpedál, és jól működik, de valami igazi megoldást szeretnék találni.
Kicsit pontosítanék. 16 szelepes motort előbb raktak 110-be, mint 112-be. (Sajnos csak) 95-től gyártják a Deszatkát, 97-től jelent meg a 21103, vagyis a 110 16V.
Igen, haladékot kaphattak, mert enyém 2000/májusi és E2-es, nem OBD2 diagcsatival.