Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

subarufanwrc Creative Commons License 2020.08.02 0 0 585

Sziasztok kiszemeltem az asszonynak 2 Micrát, mind a kettő 2010 es évjárat az egyik 65le a másik viszont 86le, benzinesek, melyiket &érdemesebb venni? Döntsön kizárolag csak az autok állapota? Kizárolag városi használatra lenne oviba járni bolt ilyenek. Köszönöm a segítséget. Üdv

 

frici78 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 584

Szia! 

Volt itt nemrég valakinek hasonló problémája, ha kicsit visszalapozol, biztos megtalálod, nem tudom, teljesen ugyanezek voltak-e a tünetek, neki gyújtáskapcsoló betét csere oldotta meg a problémát (emlékeim szerint tízenezres tétel)

Előzmény: luigi micra (579)
Huncharles Creative Commons License 2020.07.12 0 0 583

Ja még ehhez: kb. 8 éve én is Total Q 9000 5W-30-at teszek bele, 1x volt 0W-30 is. A Szervizben is anno Total Q-t tettek, csak a 7000-rest. Pont az olaj vékonysága miatt használom, mert keveset jártam vele. A csere nekem is évente van, néha 4000 km-eként... de inkább így :)


Üdv!

Előzmény: frici78 (504)
Huncharles Creative Commons License 2020.07.12 0 0 582

Ádám, amúgy ez megvan még? :)

 

üdv

Huncharles

Előzmény: badamreg (550)
Huncharles Creative Commons License 2020.07.12 0 0 581

Valójában azért is néztem be (rég jártam itt), mert eladás alatt van az autó (80e km van benne) :) és egy dolog pont most jött elő: bal elöl beázik esőnél a tetőkárpit. :( Régen a jobb elsőnél (nagyon régen) volt ilyen, akkor asszem cserélték a kédert, bár én a hátsó ajtóra emlékszem, benne is van garis csereként a szervizkönyvben).

 

Csatoltam egy képet, hogy néz ki... nem akarom így adni, mert mégiscsak... Ez szerintetek mennyi lehet? Lehet, valami ragasztó / tömítés megoldja? (olvastam egy TC cikket)

Mennyibe fájhat egy ilyen csere, ha mondjuk a szélvédő körül cserélni kell a kédert? (ha ott ázik be) Mennyi idő lehet ez?

 

üdv

Huncharles

Huncharles Creative Commons License 2020.07.12 0 0 580

Sziasztok!


Ilyet néha nekem is csinál, se kép, se hang... Én se jöttem rá. Általában az akku saru levétele és visszarakása (vagy amúgy töltése és utána) segít. De én nemrég vettem akkut, azóta nem csinálja. Szerintem érzékeny nagyon a rádió arra, hogy milyen állapotban van az akku... Nekem ez a 4. akkum a gyári után, 3 évente cseréltem, most már 2,5 volt.

Előzmény: John0101 (565)
luigi micra Creative Commons License 2020.07.12 0 0 579

Sziasztok!  Nissan Mikra K12 2005 1.5 diesel.

 

Segitséget szeretnék kérni, mi lehet.  Az autó, egyik pillanatról, a másikra, semmi elözmény, egy leállitás után, nem indult ujra. Olyan tünetei vannak, mintha gyenge lenne az akksi, Inditásnál kattog, a müszerek villognak, a mutatók föl-le ugrálnak. De elötte tökéletesen inditott, az akksin lévő teszt lámpa zölden világit. Viszont betolni sem lehet, ugysem indul.  Pl ha az ablakemelőt bekapcsolom, darabosan megy az ablak. Olyan mintha egyik pillanatban kapna áramot, a másikban nem. Szóval valami elektromos szakit kérdeznék, ha van köztünk ilyen.

 

Köszönöm szépen.

sooty Creative Commons License 2020.07.07 0 0 578

És akkor még egy:

Nincs valakinek K12-höz hátsó kapaltartója? A miénk teljesen megadta magát. Középen eltört....

Szeretném kicserélni.

sooty Creative Commons License 2020.07.07 0 0 577

Erről nem tudok nyilatkozni. A miénk inteligens kulcsos. Ha benne van a kocsiban, hiába nyomkodod a kilincsen a gombot nem zár be, csak csipog.

Előzmény: John0101 (575)
sooty Creative Commons License 2020.07.07 0 0 576

Nézd, ha van rá keret mehet bele a nissan olaj. Én inkáb azt mondom, hogy bármilyen normális minőségű5-40 olaj mehet bele. Én raktam már opel olajat, totalt, elf-et, most a motulba vagyok szerelmes....

Inkább 10 ezrenként legyen olaj cserélve. Ha csak város akkor sűrűbben. Mi hosszú távon használtuk nagy tempóval, 20ezres olajcserével, 183ezernél el is koptak a csapágyak. Azóta átálltam a 10ezres olajcserére.

Előzmény: John0101 (574)
John0101 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 575

Plusz még egy kérdés: az autó (Nissan Micra K12, 2005-ös) kulcsos (chipes). A kulcs nem volt az autóban, az ajtókat nem zártuk be, a csomagtartó fel volt nyitva. Kb. pár perc múlva az autó automatikusan bezárta a 4 ajtót. Kérdésem az, hogy milyen esetekben zár le magától az autó? Köszönöm

John0101 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 574

Igen, a szervizes is pont ezt mondta... :) Közölte, hogy ez tökéletes, nyilván meg kell szokni még a puntó után de minden jó rajta, kicsit hamarabb, határozottabban  kell fékezni a micrával és kész...

(és nem is olyan fürge, mint a puntó, pedig ebben is 1.2-es motor van, de legalább nem fogyaszt sokat, a páromnak szaladgálni a városban viszont tökéletes...)

 

Kérdés: eddig gyári szerviz felügyelte (akitől vettük oda hordta) és Nissan olajat kapott olajcserénél (jó drágán), bele lehet tenni más, kicsit olcsóbb 5W40-et is vagy csak a gyári ajánlott neki?

Előzmény: sooty (573)
sooty Creative Commons License 2020.06.29 0 0 573

Szerintem nem lehet állítani. Ha a fékek jó állapotúak, a fékfolyadék le van cserélve és légtelenítve nyílván, akkor minden ok.

A mi puntónk 2004-es, a micra 2006-os. A puntó fékpedélra csak ránézel és már meg is állt. Szerintem a puntoé a túl érzékeny....

Előzmény: John0101 (572)
John0101 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 572

Olyan kérdésem lenne, hogy a fékpedált "nagyon" le kell taposni, azon lehet állítani valamit, hogy ne kelljen a padlóig nyomni? (lett már féktárcsa, stb. cserélve de a puntónk után szokatlan, hogy ennyire be kelljen taposni... ?

John0101 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 571

Ez jó ötlet, köszönöm! Keresgélek majd egyet hozzá...

Előzmény: frici78 (566)
frici78 Creative Commons License 2020.06.15 0 0 570

De jó ,hogy csak ennyi volt a baj :) akkus gépek ritkán tudják azt a nyomatékot, amit ígérnek, hacsak nem a hatszámjegyű árkategória... 

Előzmény: ndreksa (569)
ndreksa Creative Commons License 2020.06.15 0 0 569

Megoldódott.
Bagatel és figyelmetlen hiba volt az egész.
Anno téli kerekeket kicseréltem nyárira (akkus géppel meghúztam gép szerinti 150 Nm-el, mivel nem akartam megtépni) és kilazult a bal első keréknél 2db csavar.
A féktárcsát tartó kúpus fejű csavar sem volt rendesen meghúzva így a kopogás a laza csavarok miatt volt (a kerék tudott mozdulni), és volt egy minimális ütemes fékbefogás is amit meg a laza csavar miatt nem tenmgelyre merőlegesen álló féktárcsa okozott.

Levttük a kerekeket, féknyergeket is, mindent átnéztünk, a laza csavarokat meghúztuk és azóta minden rendben van.
Természetesen most kézzel, hosszú hajtószárral is utánhúztam a kerékcsavaroknak, nem bízom már a gépben.

Előzmény: frici78 (568)
frici78 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 568

Biztos, hogy a motortartó bak lesz a ludas? Nekem nem tűnik logikusnak, inkább a féktárcsa, vagy a féltengely(csukló) felől gondolnám a hangot, az alapján, ahogy leírtad. 

Előzmény: ndreksa (567)
ndreksa Creative Commons License 2020.06.12 0 0 567

sziasztok!

a következő problémát véltem ma felfedezni a kedvesem autóján:
-tartott gázzal gurulás, motorfékkel lassítás vagy simán üresben/kinyomott kuplunggal való gurulás közben bal elölről egyenletes a kerék sebességével arányos ütemű kopogás hallható. Gázadásra elhallgat/ sokkal halkabb lesz. Finom fékezéskor erősödik majd megszűnik.
Nekem a menetirány szerinti bal oldali motor/váltótartó a gyanús emiatt, mivel abban a pillanatban, hogy nyomatékot visz át (összefeszül) a hajtáslánc megszűnik a hang. Hirtelen kormánymozdulatra kicsit erősödik ha balra rántom a kormányt, jobbra elhallgat. Egyenesben folyamatos a hang.

A hang amúgy talán ahhoz hasonló mint egy hirtelen leeresztett kerékkel való gurulás hangja (kb mint a filmekben a defekt).

Van bárkinek bármilyen tippje mi okozhatj ezt? 

Az autó 2010-es évjáratú k12-es micra, 1.2 benzin, 80 le. Biztosan 92000 km-t futott (szervízszámlák, műszaki igazolások stb megvannak hozzá) 2019 november óta van nálunk. 

Előre is köszi a segítséget.

frici78 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 566

Amikor újra működik, akkor nem kér kódot? Mert ha nem, akkor szerintem ki lehet zárni az elektromos kontakthibát, úgy értem, nem a hiányzó tápfeszültség okozza, szerintem (ahányszor leveszem az akksi sarut, mindig kéri a kódot, ebből gondolom), inkább a rádióban van hiba; egyszer kértem árajánlatot javításra, 25e-nél kezdődött a hibafeltárás...

Lehet, megérné venni egy színazonost pl Jófogásról, 10-ért szokott lenni, de szerintem alkudhatóak ezek :) 

Én is addig keresgéltem, míg nem találtam egy jó gyári rádiót, mert ez illik a belsőhöz :)

Előzmény: John0101 (565)
John0101 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 565

Nem kapcsol be, "se kép, se hang" aztán másnap meg minden oké vele...

Ezt csinálja kb. minden 3. 4. bekapcsolásnál...

 

Már gondolkodtam a cserén de valamiért a szívünkhöz nőtt az eredeti rádió...

Előzmény: frici78 (563)
sooty Creative Commons License 2020.05.27 0 0 564

Ezt 2x3x már nálam is eljátszotta. Olyankor se kép se hang. Nyomkodtam össze vissza, egyszer csak megjavult. Még nem jöttem rá az okra. Feltételezem valami érintkezési hiba lesz. Én keveset használom, nálam még tényleg csak párszor jött elő, de mindig meg is javult pár perc alatt...

A feleségem még nem panaszkodott rá, pedig ő többet használja.

Előzmény: John0101 (562)
frici78 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 563

Szia! 

Mit jelenet pontosan, hogy nem működik, be sem kapcsol, háttévilágítás sincs, vagy csak nem ad ki hangot? 

Előzmény: John0101 (562)
John0101 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 562

Sziasztok!

 

Előjött egy bosszantó elektronikai hiba a K12-es 2005-ös micrámon, miszerint a gyári autórádió hol működik 2 napig, hol meg nem...

Szerviznek sem volt ötlete, mikor voltam utoljára átnézésen vele... (ezt leszámítva minden rendben vele, megy teszi a dolgát...)

 

Volt már valakinek ilyen hibával kapcsolatban megoldása?

frici78 Creative Commons License 2020.04.26 0 0 561

Küldtem e-mailt, hátha segít :) 

jetkarcsi Creative Commons License 2020.04.22 0 0 560

Rendben. Ebben maradunk. Sok sikert neked is a projectedhez.

Előzmény: frici78 (559)
frici78 Creative Commons License 2020.04.22 0 0 559

Mindenképpen, kíváncsi vagyok, mire jutsz :) nézegetem én is, meg van egy FAST nevű program, amiből cikkszámokat is ki lehet nézni, csak most épp munkát kell nézegetnem inkább :) 

Van egy Toyotám, én azt alakítanám tárcsásra, azt mondjuk kicsit egyszerűbb, mert "csak" egy G6 Corolla hátulját kellene megszerezni :D

jetkarcsi Creative Commons License 2020.04.21 0 0 558

Köszönöm a választ.

Hasonlókat találtam én is. Létezik egy SRI széria amin tárcsa fék van hátul is és 1.3-1.4 -es motorral készültek. Ritkább esetben 2.0 motorral. (durva lehet)  Ezek csak 3 ajtósok és a keleti régióba kevés rendelés volt erre a típusra. Amiket pedig ide gyártottak, azokat is dobfékkel rendelték. Angolba és a Japán belpiacra gyártottakon találni tárcsaféket. Az átszerelés annyira nem egyszerű. Más a fékkonzol, máshol van az ABS jeladója, más átmérője van a póluskeréknek. így a kerékagynak is. Szóval úgy néz ki , hogy ez csak egy álom marad, de azért nem adom fel, mert megtartanám a kis vasat és hátha összejön. Ha sikerül tovább lépnem az ügyben és ha érdekel, tájékoztatlak. 

UI: Alkatrész szempontból, betét-tárcsa van hátra dögivel.

Előzmény: frici78 (557)
frici78 Creative Commons License 2020.04.21 0 0 557

Eddig valami olyasmit találtam, hogy volt egy SRi változat, annál volt hátul tárcsafék, de ott sem mindegyiknél... Létezik kint olyan cég, amelyik gyárt upgrade kit-et, amivel nem túl bonyolult hátra tárcsát rakni... USA vagy GB, nem emlékszem, de elég húzós lóvé volt, ha jól emlékszem, aztán kérdés a műszaki vizsga stb...

Eddig nagyjából enniyi :) 

jetkarcsi Creative Commons License 2020.04.18 0 0 556

Értem, köszönöm. Akkor túrom tovább én is a netet. 

Előzmény: frici78 (555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!