Sziasztok kiszemeltem az asszonynak 2 Micrát, mind a kettő 2010 es évjárat az egyik 65le a másik viszont 86le, benzinesek, melyiket &érdemesebb venni? Döntsön kizárolag csak az autok állapota? Kizárolag városi használatra lenne oviba járni bolt ilyenek. Köszönöm a segítséget. Üdv
Volt itt nemrég valakinek hasonló problémája, ha kicsit visszalapozol, biztos megtalálod, nem tudom, teljesen ugyanezek voltak-e a tünetek, neki gyújtáskapcsoló betét csere oldotta meg a problémát (emlékeim szerint tízenezres tétel)
Ja még ehhez: kb. 8 éve én is Total Q 9000 5W-30-at teszek bele, 1x volt 0W-30 is. A Szervizben is anno Total Q-t tettek, csak a 7000-rest. Pont az olaj vékonysága miatt használom, mert keveset jártam vele. A csere nekem is évente van, néha 4000 km-eként... de inkább így :)
Valójában azért is néztem be (rég jártam itt), mert eladás alatt van az autó (80e km van benne) :) és egy dolog pont most jött elő: bal elöl beázik esőnél a tetőkárpit. :( Régen a jobb elsőnél (nagyon régen) volt ilyen, akkor asszem cserélték a kédert, bár én a hátsó ajtóra emlékszem, benne is van garis csereként a szervizkönyvben).
Csatoltam egy képet, hogy néz ki... nem akarom így adni, mert mégiscsak... Ez szerintetek mennyi lehet? Lehet, valami ragasztó / tömítés megoldja? (olvastam egy TC cikket)
Mennyibe fájhat egy ilyen csere, ha mondjuk a szélvédő körül cserélni kell a kédert? (ha ott ázik be) Mennyi idő lehet ez?
Ilyet néha nekem is csinál, se kép, se hang... Én se jöttem rá. Általában az akku saru levétele és visszarakása (vagy amúgy töltése és utána) segít. De én nemrég vettem akkut, azóta nem csinálja. Szerintem érzékeny nagyon a rádió arra, hogy milyen állapotban van az akku... Nekem ez a 4. akkum a gyári után, 3 évente cseréltem, most már 2,5 volt.
Segitséget szeretnék kérni, mi lehet. Az autó, egyik pillanatról, a másikra, semmi elözmény, egy leállitás után, nem indult ujra. Olyan tünetei vannak, mintha gyenge lenne az akksi, Inditásnál kattog, a müszerek villognak, a mutatók föl-le ugrálnak. De elötte tökéletesen inditott, az akksin lévő teszt lámpa zölden világit. Viszont betolni sem lehet, ugysem indul. Pl ha az ablakemelőt bekapcsolom, darabosan megy az ablak. Olyan mintha egyik pillanatban kapna áramot, a másikban nem. Szóval valami elektromos szakit kérdeznék, ha van köztünk ilyen.
Nézd, ha van rá keret mehet bele a nissan olaj. Én inkáb azt mondom, hogy bármilyen normális minőségű5-40 olaj mehet bele. Én raktam már opel olajat, totalt, elf-et, most a motulba vagyok szerelmes....
Inkább 10 ezrenként legyen olaj cserélve. Ha csak város akkor sűrűbben. Mi hosszú távon használtuk nagy tempóval, 20ezres olajcserével, 183ezernél el is koptak a csapágyak. Azóta átálltam a 10ezres olajcserére.
Plusz még egy kérdés: az autó (Nissan Micra K12, 2005-ös) kulcsos (chipes). A kulcs nem volt az autóban, az ajtókat nem zártuk be, a csomagtartó fel volt nyitva. Kb. pár perc múlva az autó automatikusan bezárta a 4 ajtót. Kérdésem az, hogy milyen esetekben zár le magától az autó? Köszönöm
Igen, a szervizes is pont ezt mondta... :) Közölte, hogy ez tökéletes, nyilván meg kell szokni még a puntó után de minden jó rajta, kicsit hamarabb, határozottabban kell fékezni a micrával és kész...
(és nem is olyan fürge, mint a puntó, pedig ebben is 1.2-es motor van, de legalább nem fogyaszt sokat, a páromnak szaladgálni a városban viszont tökéletes...)
Kérdés: eddig gyári szerviz felügyelte (akitől vettük oda hordta) és Nissan olajat kapott olajcserénél (jó drágán), bele lehet tenni más, kicsit olcsóbb 5W40-et is vagy csak a gyári ajánlott neki?
Olyan kérdésem lenne, hogy a fékpedált "nagyon" le kell taposni, azon lehet állítani valamit, hogy ne kelljen a padlóig nyomni? (lett már féktárcsa, stb. cserélve de a puntónk után szokatlan, hogy ennyire be kelljen taposni... ?
Megoldódott. Bagatel és figyelmetlen hiba volt az egész. Anno téli kerekeket kicseréltem nyárira (akkus géppel meghúztam gép szerinti 150 Nm-el, mivel nem akartam megtépni) és kilazult a bal első keréknél 2db csavar. A féktárcsát tartó kúpus fejű csavar sem volt rendesen meghúzva így a kopogás a laza csavarok miatt volt (a kerék tudott mozdulni), és volt egy minimális ütemes fékbefogás is amit meg a laza csavar miatt nem tenmgelyre merőlegesen álló féktárcsa okozott.
Levttük a kerekeket, féknyergeket is, mindent átnéztünk, a laza csavarokat meghúztuk és azóta minden rendben van. Természetesen most kézzel, hosszú hajtószárral is utánhúztam a kerékcsavaroknak, nem bízom már a gépben.
Biztos, hogy a motortartó bak lesz a ludas? Nekem nem tűnik logikusnak, inkább a féktárcsa, vagy a féltengely(csukló) felől gondolnám a hangot, az alapján, ahogy leírtad.
a következő problémát véltem ma felfedezni a kedvesem autóján: -tartott gázzal gurulás, motorfékkel lassítás vagy simán üresben/kinyomott kuplunggal való gurulás közben bal elölről egyenletes a kerék sebességével arányos ütemű kopogás hallható. Gázadásra elhallgat/ sokkal halkabb lesz. Finom fékezéskor erősödik majd megszűnik. Nekem a menetirány szerinti bal oldali motor/váltótartó a gyanús emiatt, mivel abban a pillanatban, hogy nyomatékot visz át (összefeszül) a hajtáslánc megszűnik a hang. Hirtelen kormánymozdulatra kicsit erősödik ha balra rántom a kormányt, jobbra elhallgat. Egyenesben folyamatos a hang.
A hang amúgy talán ahhoz hasonló mint egy hirtelen leeresztett kerékkel való gurulás hangja (kb mint a filmekben a defekt).
Van bárkinek bármilyen tippje mi okozhatj ezt?
Az autó 2010-es évjáratú k12-es micra, 1.2 benzin, 80 le. Biztosan 92000 km-t futott (szervízszámlák, műszaki igazolások stb megvannak hozzá) 2019 november óta van nálunk.
Amikor újra működik, akkor nem kér kódot? Mert ha nem, akkor szerintem ki lehet zárni az elektromos kontakthibát, úgy értem, nem a hiányzó tápfeszültség okozza, szerintem (ahányszor leveszem az akksi sarut, mindig kéri a kódot, ebből gondolom), inkább a rádióban van hiba; egyszer kértem árajánlatot javításra, 25e-nél kezdődött a hibafeltárás...
Lehet, megérné venni egy színazonost pl Jófogásról, 10-ért szokott lenni, de szerintem alkudhatóak ezek :)
Én is addig keresgéltem, míg nem találtam egy jó gyári rádiót, mert ez illik a belsőhöz :)
Ezt 2x3x már nálam is eljátszotta. Olyankor se kép se hang. Nyomkodtam össze vissza, egyszer csak megjavult. Még nem jöttem rá az okra. Feltételezem valami érintkezési hiba lesz. Én keveset használom, nálam még tényleg csak párszor jött elő, de mindig meg is javult pár perc alatt...
A feleségem még nem panaszkodott rá, pedig ő többet használja.
Mindenképpen, kíváncsi vagyok, mire jutsz :) nézegetem én is, meg van egy FAST nevű program, amiből cikkszámokat is ki lehet nézni, csak most épp munkát kell nézegetnem inkább :)
Van egy Toyotám, én azt alakítanám tárcsásra, azt mondjuk kicsit egyszerűbb, mert "csak" egy G6 Corolla hátulját kellene megszerezni :D
Hasonlókat találtam én is. Létezik egy SRI széria amin tárcsa fék van hátul is és 1.3-1.4 -es motorral készültek. Ritkább esetben 2.0 motorral. (durva lehet) Ezek csak 3 ajtósok és a keleti régióba kevés rendelés volt erre a típusra. Amiket pedig ide gyártottak, azokat is dobfékkel rendelték. Angolba és a Japán belpiacra gyártottakon találni tárcsaféket. Az átszerelés annyira nem egyszerű. Más a fékkonzol, máshol van az ABS jeladója, más átmérője van a póluskeréknek. így a kerékagynak is. Szóval úgy néz ki , hogy ez csak egy álom marad, de azért nem adom fel, mert megtartanám a kis vasat és hátha összejön. Ha sikerül tovább lépnem az ügyben és ha érdekel, tájékoztatlak.
UI: Alkatrész szempontból, betét-tárcsa van hátra dögivel.
Eddig valami olyasmit találtam, hogy volt egy SRi változat, annál volt hátul tárcsafék, de ott sem mindegyiknél... Létezik kint olyan cég, amelyik gyárt upgrade kit-et, amivel nem túl bonyolult hátra tárcsát rakni... USA vagy GB, nem emlékszem, de elég húzós lóvé volt, ha jól emlékszem, aztán kérdés a műszaki vizsga stb...