Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.20 0 0 21084

Köszi

Előzmény: Stetten (21083)
Stetten Creative Commons License 2024.07.19 -1 0 21083

Tapadási hibát. 

Előzmény: zsolt1abeka (21082)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.19 0 0 21082

Ééén......

Azt se tudom mit kellene látnom,

avagy nem látnom.

Előzmény: Stetten (21081)
Stetten Creative Commons License 2024.07.19 -1 0 21081

Akkor próbáld ki, végülis mi baj lehet? Egy próbát megér valami kis felületen. 

Előzmény: zsolt1abeka (21080)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.19 0 0 21080

"Nagyjából mindegy a lentiek közül mit kensz rá, a lakatos/fényező jobb esetben újra fémig fogja pucolni. Amúgy washprimer, 2k epoxy, rücsi, fedőfesték lenne nálam a sorrend."

Ez pl.a 18055-ös.

De tényleg van említve jópárszor.

Én nem értek hozzá még nem volt szerencsém

alvázvédelemhez csak kérdezek informálódok

mielött hülyeséget csinálnék.

 

Előzmény: Stetten (21079)
Stetten Creative Commons License 2024.07.19 -1 0 21079

Nem tudom ki ajánlhatta wash primerre epoxy alapozót, de nem bírja egymást a két anyag. 

Előzmény: zsolt1abeka (21077)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.19 0 0 21078

Például itt is.

Előzmény: mykeman72 (19703)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.19 0 0 21077

Várjatok zavart érzek az erőben.

Sokszor lett ajánlva itt a fórumon,

hogy washprimer arra epoxy majd a védelem.

Egy régebbi beírásban szerepel, hogy a washprimer 

az epoxyt bírja a poliésztert nem komálja.

 

Előzmény: Stetten (21068)
Stetten Creative Commons License 2024.07.19 -1 0 21076
Előzmény: zsoooc2 (21074)
Paco155 Creative Commons License 2024.07.18 0 0 21075

Ha már mipa.....

 

 

 

Mipa vs. Impa.     Van valami köze egymáshoz a két cégnek, mint a Nile-Elin  -nek?    És  ha nincs akkor a mipa vagy az impa pozicionált feljebb? Esetleg egykutya?

zsoooc2 Creative Commons License 2024.07.18 0 0 21074

Sziasztok!

 

Spirálrugót mivel érdemes lekezelni rozsdásodás ellen? Teljesen új, nincs még beszerelve. Abszolút nincs semmi tapasztalatom alvázvádelmi munkákban, de gondolom ez nem olyan bonyolult dolog egy teljesen tiszta alkatrészt lefújni. Csak kérdés, hogy mivel?

Peti251 Creative Commons License 2024.07.18 0 0 21073

én Mipa epoxy expresst vettem már most sokadjára. 1:1-es. kb egy huszas a két liter.előnye hogy gyorsan szárad(kurvagyorsan) nem kell hozzá higittó mert az edzője hígítja is. hátránya hogy nem áll meg rozsdától kiköszörült lemezen.

Előzmény: zsolt1abeka (21066)
Stetten Creative Commons License 2024.07.18 -1 0 21072

Úgy értem hogy nem kell semmit kimaszkolni, telibe alapozod a felületet és kész. Így jó ahogy van.

Előzmény: Stetten (21071)
Stetten Creative Commons License 2024.07.18 -1 0 21071

Persze hogy nem csinál bajt, csak külön alapozásra nincs szükség ha Brunox van fent. 

Előzmény: feketefelhoo (21070)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.07.18 0 0 21070

De azért nem csinál bajt  Brunox-on az epoxy, ugye ? Vagy ki kéne maszkolni a Brunox-os részeket epoxy elött ?

 

Pl. a homlokfalon nagyjából a pirossal jelölt részeken van Brunox kezelés. 

 

 

Előzmény: Stetten (21067)
Stetten Creative Commons License 2024.07.18 -1 0 21069



Epoxy alpozóbol mely márkák ajánlottak a valspar mellett?

Mondjuk car fit,  spralac, vagy a hemipoks?


Én a Mipa cuccaival teljesen meg vagyok elégedve. Mipa 2K EP Grundierfüller.

Előzmény: zsolt1abeka (21062)
Stetten Creative Commons License 2024.07.18 -1 0 21068


Jól tetted hogy nem fújtál washprimert az epoxy alá, mert nem kedveli egymást a két anyag. Tiszta lemez felületnél én inkább a wash primert szoktam használni mint epoxy-t, csak azt ahogy már előttem

írták le kell zárni akril bázisú anyaggal. 

Előzmény: feketefelhoo (21063)
Stetten Creative Commons License 2024.07.18 -1 0 21067

A Brunox már eleve egy epoxy alapot képez, arra már nem kell külön epoxy-t felvinni.

Előzmény: feketefelhoo (21065)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21066

Köszönöm szépen.

Nekem a valspar mellett még a hemipoks ami esélyes

Valsparról jókat olvastam, a hemipoks meg nem tudom

sokat nem találtam róla de a paraméterek alapján 

szimpatikus.

Előzmény: feketefelhoo (21063)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21065

Illetve még 1 kérdés : ha egy elemen kicsi korrozió van, amit nem érdemes kivágni, de pl. Brunox-al megállítható, akkor mi a jó eljárás ?

 

Washprimert nem fújhatok a rozsdára, mert minek, ugye...

 

Brunox-ra sem, mert az meg elzárja a "vasat" a környezettől

 

Fémig csiszolás > Brunox ahol kell > 24 óra száradás > epoxi lehet a megfelelő sorrend ?

Paco155 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21064

Nagynyomású mosóval... :P

Előzmény: feketefelhoo (21063)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21063

Én direkt 1:1 keverési arányú epoxit kerestem, mert egyszerű kezelni. Wasprimert nem fújtam alá, de közvetlenül fújás előtt még egyszer átcsiszoltam, zsírtalanítottam.

 

Kérdés az olvasókhoz : hogyan lehet tesztelni, hogy megfelelő-e az epoxi tapadása ?

 

https://www.carcolor.hu/shop/hu/epoxy-alapozo/11207-spralac-sp5599-2k-epoxy-alapozo-szett-szurke-2l-11.html

 

 

Előzmény: zsolt1abeka (21062)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21062

Akkor az járható, hogy kb 2-3 hétig csak a vashprimer védi a fémet majd 

ha kivan lakatolva egy nagyobb  szakasz akkor az a rész kap epoxy alapozót? 

Epoxy alpozóbol mely márkák ajánlottak a valspar mellett?

Mondjuk car fit,  spralac, vagy a hemipoks?

mykeman72 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21061

"Tudtommal a washprimer inkább színesfémek alapozására való" 

Ez nem így van! a Wash -primer egy savbázisú alapozó ami nyers fémfelületre felhordva átmeneti korróziógátló és szigetelő hatással bír! 

Nincs különbség színes fém vagy normál acéllemez között a hatását tekinte! Viszont mindenféleképpen le kell zárni a felületet egy akril bázisú füllerrel !! 

A poliészter töltőalapozó erren NEM alkalmas!!! 

 

Előzmény: feketefelhoo (21059)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21060

Nagyon sok a lakatos munka rajta minden elemen

aminek a nagyját nem én csinálom, de a felületet én csiszolom 

lehet csak egy délutánt és utána pár nap mire megtörténik a lakatolás

és hogy a sok hegesztésnél ne menjen kárba a rajta lévő epoxy és addig 

se maradjon felület védelem nélkül gondoltam ideiglenes védelemnek a 

washprimert majd mikor kész a lakatolás az egész aztón akkor telibe epoxy, fújható varrattömítő majd a cobra. Egyszerre.

Előzmény: feketefelhoo (21059)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21059

Tudtommal a washprimer inkább színesfémek alapozására való, mert azokhoz nehezebben tapadnak a festékek.

 

Lehet inkább le kéne homokolni telibe az alját, attól jó érdes lesz a felület, amihez kiválóan tapad az epoxy. Utána mehet a lakatolás.

 

Előzmény: zsolt1abeka (21058)
zsolt1abeka Creative Commons License 2024.07.15 0 0 21058

Sziasztok.

A feleségem szeretett autójának az alját szerettem volna kicsit rendbe rakatni. És így találtam ide. Hosszas olvasás után most itt tartok.

Azt szeretném kérdezni, hogy ami felületet letakarítok azt nap végén fújjam le washprimerrel?

A terv csiszolás, ahol muszáj homokszórás , takarítás,  majd amíg lakatolódik addig felületvédelemnek  washprimer,

 lakatolás (hegeszteni nem én fogom ) majd epoxy utána üregvédelem  teroson wx 350- nel , majd alvázvédő meg rücsi ami  novol 

cobra lenne. Ez így helyes elképzelés?

feketefelhoo Creative Commons License 2024.06.27 0 0 21057

Köszi ! Én azt gondoltam, hogy eleve vacak minőségű volt a fényezés.

 

Most csiszolgatom kb. elemenként. Amit nem hoz le a négertárcsa, ott Brunox-al kenem, aztán epoxi alapozót fújok rá.

 

 

 

Előzmény: mykeman72 (21056)
mykeman72 Creative Commons License 2024.06.27 0 0 21056

"1971-es a jármű" valószínűleg ez az oka a korróziónak! Az alapozó szerkezete is öregszik és -vagy pont emiatt elvaszítheti szigetelő korrózióálló képességét. 

Az is lehet hogy vékonyabban lett felhordva az alapozó és ezáltal kisabb mértékban képes ellátni a funkcióját!

Igazából nincs jelentősége a miértnek javítás szempontjából.

Mindenképpen fémtisztára érdemes csiszolni utána savas -vagy epoxi bázisú alapozóval kezelni és ezután mehet rá a fedőfesték!

Előzmény: feketefelhoo (21055)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.06.13 0 0 21055

Üdv 

 

Meg tudnátok mondani mitől keletkeznek ezek a "rozsdakukacok" ?  1971-es a jármű, elvileg a gyári alapozó és fényezés van rajta. Négertárcsa leszedi könnyedén, de szinte minden elemen van belőle.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!