Keresés

Részletes keresés

Mijo Creative Commons License 2000.08.08 0 0 9

Hogy Thernesz Tibi barátunknak bemutassak demonstratív jelleggel egy, valamivel humánusabb és reálisabb alapokon nyugvó szisztémát, mint a bajai, mely szerény megítélésem szerint sokkal kevesebb üzemeltetési költségekkel járhat, mint a nálunk rendszeresített parkolóórás módszer !?

Roppant nagy öröm lenne, ha a Város részérol végre bárki is megszólalna a témában, aki egy ici-pici illetékességet és érez magában !

__________________________________________________________________________________________________

Tájékoztató a TELPARK városi parkolási rendszerrol

A fizeto parkolóhelyeket Szegeden csak elore megváltott parkolószelvénnyel vagy bérlettel lehet igénybe venni hétfotol péntekig 8-17 óráig.
Parkolószelvényt a Szegedi Közlekedési Társaság bérletpénztáraiban, boltokban, trafikokban, benzinkutaknál lehet vásárolni. A szelvény érvényesítéséhez tépje ki az érkezés hónapját, napját, óráját, percét. Az így érvényesített szelvényt a gépkocsi ablakába kell felszorítani. A korlátozott várakozási övezeteken belül a maximális parkolási idotartam "teljes" parkolási szelvénnyel 80 forint.

I. övezet (zöld zóna) 1 óra
II. övezet (sárga zóna) 2 óra
III. övezet (kék zóna) 4 óra.
A maximális idotartam szükség esetén kétszeresére növelheto a parkolás megkezdésekor 2 darab parkolószelvény egyideju érvényesítésével.
Az eltéro színu, úgynevezett "felezo" parkolószelvénnyel (45 forint) a korlátozott várakozási övezeteken belül a maximális idotartam:

I. övezet (zöld zóna) 1/2 óra
II. övezet (sárga zóna) 1 óra
III. övezet (kék zóna) 2 óra.
Ezen felül napi parkoló szelvény is váltható (400 forint), mely a korlátozott parkolási övezeteken belül korlátlan parkolást tesz lehetové.
A várakozás minden megkezdett órája teljes órának (fél órája fél órának) számít. A várakozási díjon felül pótdíjat köteles fizetni az a gépjármu üzemelteto, akinek a gépjármuve parkolószelvény, illetve bérlet nélkül vagy érvénytelen (nem megfelelo módon érvényesített, illetve érvénytelenített) szelvénnyel, illetve bérlettel parkol, továbbá gépjármuvében a szelvény, a bérlet nem ellenorizheto.
A TELEPARK-rendszer ügyfélszolgálata a Szegedi Közlekedési Társaság Közönségkapcsolatok Irodájában muködik.

__________________________________________________________________________________________________

Ugye mondanom sem kell, hogy a szegediek vannak olyan emberközeliek, hogy a közintézmények parkolóit evidens módon kékzónás kategóriaként kezelik ! És a lakosság nem kell, hogy rettegjen a Csicsi által javallott tízezer forintos kerékbilincsektol :( !

Csak azt nem értem, a bajai parkolórendelet végrehajtása elott a technikai jellegu elotanulmányokat vajon hol a búbánatos francban folytatták az arra illetékesek, és egyáltalán kik voltak ezek az illetékesek, akiknek köszönhetoen Czirok István betöltheti a "nem a megélhetését segíto" kht-vezetoi pozícióját, mégcsak véletlenül sem összeférhetetlen alapokon a helyi képviseloi tisztségére tekintettel :(? Vajon Czirok képviselo melyik cég felügyelobizottsági tagságával, vagy egyéb képviseloi hab a tortánommal egészíti ki böcsületes és derekas munkával megkeresett havi bevételét ?
Egyáltalán mennyi lehet az az összeg egy ilyen sokoldalú és magasan kvalifikált képviselo esetében, amit tényleges munkáért kap, és mennyi az, ami a nép zsebébol összedobott rendszeresített ajándék ?

Mijo

Mijo Creative Commons License 2000.08.08 0 0 8

Csicsi ! Mondod: Ha tárgyilagos akarnék lenni, ...

Se nem akarsz, se nem vagy az ! Mindenhol foglakoztatja a lakosságot, ha helyi rendeleti köntösbe burkolt rablási szándékkal kívánják kiforgatni a zsebeit. De ha ezért mégcsak nem is nyújt semmit sem, illetve alig valamit a sarcot szedo, az már vérlázító, mint ahogy észlelhetjük itt Baján is ! Parkoló !? Mit takar ez a fogalom ? Egy belterületi utca széle minosülhet-e parkolónak ? Milyen kritériumok alapján tekintheto annak egy adott terület, amit sápszedoink minden következetesség nélkül képesek annak nevezni ?

Csicsi, egyet higyjél el nekem, ez minden, csak nem ésszeru gazdálkodás, és mégcsak véletlenül sem lakosságbarát politika, légyen bárki/bárkik pecsenyéje is a buli ! Mert hogy ezt úgy bulizták ki, az szent meggyozodésem.

Mindenesetre pár hisztériás ember miatt akik nemcsak az adózás allól vonják ki magukat (tisztelet a kivételnek), hanen még a fizető parkolást is meg akarják szüntetni, (mikor egyre több városban vezetik be) ilyen emberekkel nem vállalok közösséget.

Mi köze Csicsi a hisztériának ahhoz, ha valakinek nem tetszik amikor megakarják lopni ? És itt teljesen mindegy, hogy egy forinttal, tízzel, vagy ezerrel ! Nem gondolod, hogy ezt a mondatodat kissé átkéne fogalmaznod ahhoz, hogy ne tünjön sok olyan számára is sértonek, aki szimpatizál veled, illetve a zömében észlelheto markáns igazságosságoddal :((?

Én Baján nem lennék ilyen kemény én bevezetném a kerékbilincset, amelyet egységesen 10000 Rt-t nyitnák ki. És nagyívben tennék rá, hogy mik az érveitek a fizetőoarkolással kapcsolatban.

Hát öregem, ezt már nem is minosítem, de még most hetekkel késobb is szomorúsággal tölt el, nem hinném hogy bárki is ezt a pökhendiséget érdemelné toled, nagyon figyelmen kívül vagy képes hagyni, hogy nem minden ember szerencsecsillaga ragyog olyan fénnyel, mint a tiéd :(((((.......

Mijo

E_Rita Creative Commons License 2000.06.12 0 0 7
Csicsi !
Képzeld el, hogy ebben a topicban gyülnek a tárgyilagos észrevételek a témában, oszt egyszer csak, amikor átgondolják a parkolórendelet hatásait előveszik ezeket a hozzászólásokat is, és esetleg elgondolkodnak rajtuk. Vagy egy esetleges módosításkor valakinek eszébe jut, és igy szól: " kérdezzük meg Interneten mi a választóink véleménye a módosításokról ..."
Szóval csak annyit akartam az egészből kihozni, hogy ne adjuk fel, hátha (?!) nem felesleges.Amit ide irunk, az holnap, jövő héten és egy év múlva is itt lesz, Az itt elhangzottakkal nem történhet meg az, ami a Szabadság utcai üzlettulajdonosok beadványával: állitólag már későn adták be. Csak azt nem tudom, hogy három honapig kinek a fiókjában volt.
Rita
Előzmény: Thernitibi (6)
Thernitibi Creative Commons License 2000.06.12 0 0 6
Nem, nem egyeztem meg senkivel. Csak próbáltam tárgyilagos lenni, amely úgy látom, felesleges.
Mindenesetre pár hisztériás ember miatt akik nemcsak az adózás allól vonják ki magukat (tisztelet a kivételnek), hanen még a fizető parkolást is meg akarják szüntetni, (mikor egyre több városban vezetik be) ilyen emberekkel nem vállalok közösséget.
Attol félek ha nem fizető parkolás, akkor valamilyen más adó lessz bevezetve, amit már a nyavaja sem kíván, ezért inkább fizessenek az idelátogató vidékiek, mint ahogy én is máshol.

Mijo: Szeretném látni az arcodat, mikor "fizetafaszom" felkiálltás után, Pesten elszállítanák a kocsidat, és csak 10-20000 Ft leperkázása után kapnád vissza.
Én Baján nem lennék ilyen kemény én bevezetném a kerékbilincset, amelyet egységesen 10000 Rt-t nyitnák ki. És nagyívben tennék rá, hogy mik az érveitek a fizetőoarkolással kapcsolatban.

Mijo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 5

Mi történt édes Csicsikém, tán megegyeztél a várossal a kedvezmények tekintetében, figyelemmel erre a megértő hozzáállásra, ami a véleményedet illetné, ha tárgyilagos lennél :) !?

Mijo

Előzmény: Thernitibi (3)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.05 0 0 4
Mi a fizető zónán kívül lakunk, kb 30 m-re, ezért újabban állandóan parkolnak a házunk előtt...(Ki lehet bírni..) A környező utcákban hasonló a helyzet, ennek különösen kellemetlen következménye, ha mindkét oldalon állnak autók, akkor alig fér el 1 kocsi középen. Ezt a gubancot különösen a Petőfi utca Pázmány és Széchenyi u. közötti szakaszán lehet naponta tanulmányozni, de másutt is előfordul.
Egyébként a rendeletet alapjában véve jónak tartom. Kíváncsi volnék hányan ellenőrzik a "helyzetet", hány főnek van joga büntetni, idáig mennyi folyt be ebből, egyáltalán készült e már a tapasztalatokról valamiféle jelentés a T.háznak??
(Ja, és ki fog a fentiekre válaszolni?)
Thernitibi Creative Commons License 2000.06.04 0 0 3
Ha tárgyilagos akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy ez a fizető parkolás csak itt érdekes, és állandó téma, mert az országban egyre több helyen állítanak parkolóórákat. Nem ez motiválja a turistákat, hogy idelátogassanak, vagy nem.
Igazából abban reménykedtem, hogy a parkolási övezetekkel határos utcákat nem lepik el sokszor a járhatatlanságig a parkoló autók. Újra kellene gondolni a forgalomszervezés alapelveit, és tervezni kellene egy vadiúj forgalmi rendet. De ennek egyik feltétele a belváros utcáinak rendbetétele, amely az átszervezés egyik akadálya.
S.Piroska Creative Commons License 2000.06.04 0 0 2
Kedves Rita!
Az idegeskedést, a türelmetlenséget én is tapasztalom, pedig ritkán járok be,kicsit tájékozatlan vagyok, csak azt tudom, mit kell megnyomni,hogy kiadja a papirt.

Nem tudom,hogy a turizmusra ez hogy hat ki? Aki bolti dolgozó az hogy fizet? Hogy hat ez az idegen forgalomra és a vidéki forgalomra?

piroska

Előzmény: E_Rita (0)
hu washizu Creative Commons License 2000.06.04 0 0 1
Idő kell ahhoz, hogy az emberekben kialakuljon egy bizonyos parkolási kultúra.Ez nyugaton sem ment egyik napról a másikra.De ha ez kialakul akkor majd csökken az arrogáns emberek száma is.És egyre többen fogják látni a rendszer pozitivumait.Mert bármily hihetetlen de van neki.
Gábor
E_Rita Creative Commons License 2000.06.03 0 0 0
-Mint belvárosi üzletben dolgozónak, az a tapasztalatom, hogy sokkal kevesebb vásárló jön be , akik pedig bejönnek, azok is idegesek türelmetlenek, nehogy épp akkor jöjjön az ellenőr.
-Mint a városban naponta közlekedőnek, nem érzékelem, hogy a parkolási fegyelem javult volna, aki eddig megállt másodikként az ut közepén, az most is megteszi.
-Még több ideges, arogáns emberrel lehet találkozni.
Ami jó:
- Többet mozgunk (gyaloglunk, kerekezünk) ,
- felújítják a Damjanich utcát

Rita

E_Rita Creative Commons License 2000.06.03 0 0 topiknyitó
A parkolórendelet bevezetésével kapcsolatosan feltett kérdéseimre február első napjaiban a következő érvelések hangzottak el a város sajtóreferensétől:
ducses válasz erre | adatok | e-mail 2000-02-01 10:17:42 (17)
".....Néhány ok a kialakítás indokai közül:
— jelentősen megnőtt a gépkocsik száma, és különösen a belvárosban gyakran szinte lehetetlen parkolóhelyet találni. A parkolási és közlekedési fegyelem is sok kivánnivalót hagy maga után.
— a meglévő parkolóhelyek jelentős részét sokszor egész napra elfoglalja egy-egy kocsi, nam forog a parkolás lehetősége.
— új parkolóhelyeket kell(ene)kialakítani.
— a városban még kb. 50 km út burkolatlan, a szilárd burkolatúak jelentős része rossz állapotú, a forrást ezek rendbetételére szinte csak pályázatokon lehet előteremteni. Ahhoz viszont, hogy erre a célra pályázhassunk, saját erőt, tőkét kell biztosítani. A parkolási bevételek a rendelet szerint csak útépítésre ill. javításra fordíthatók.
— ha valamennyire csökken a belvárosban a forgalom, annak környezetvédelmi előnyei is lesznek.
— a fizető parkolók napi díjat jelentős részben a városba látogatók és nem a helyiek fizetik, a bajaiak számára a bérletrendszer viszont sokkal kedvezőbb.
— a fizető parkolók várható havi bevétele 25 százalékos kihasználtság mellett 3-4 millió forint között várható, a beruházás megtérülése igen rövid, cca. 3 év.
— Várhatóan a gyakorlat mutathatja majd meg a fizető parkolás bevezetésének eredményeit, de én úgy gondolom, hogy például az érintett üzletek forgalma inkább növekszik majd, mint csökken. Ez azzal magyarázható, hogy az üzletek előtti parkolóhelyet nem egy autó, esetleg a tulajdonosé foglalja majd el, hanem a vásárló is odaállhat. "

Az első negyedév pénügyi eredményéről és egyéb tapasztalatokról ime Polgármester úr hozzászólása :
Széll Péter válasz erre | adatok | e-mail 2000-06-02 17:50:15 (151

"A fizetőparkoló rendszer az elmúlt négy hónapban havi 4-4 millió forint bevételt hozott (tüntetés, passzív ellenállás stb. mellett is). Május végéig tehát egészen pontosan 16732787 Ft bevétele volt. A múködtetése valamivel több, mint 17ooooo Ft-ba kerül. Ez azt mutatja, hogy hosszútávon is jól jövedelmedző lesz. Tapasztalatai közül most csak néhány : sok helyen meg lehet állni ahol korábban nem vagy alig, javult a parkolási fegyelem, többen újra megtanultak rövidebb távolságokon járni, ugyanakkor kaotikus állapotok alakulnak ki a határterületeken és ugrásszerűen megnótt a mozgássérültek aránya Baján. Természetesen végiggondoljuk a lehetséges tennivalókat."

Hölgyeim és Uraim !
A fenti két hozzászólás , valamint saját - tárgyilagos -tapasztalataink alapján, javaslom, hogy éljünk az Internet lehetőségével és ossszuk meg saját észrevételeinket , hátha segítségére lesz városvezetésnek a lehetséges tennivalók végiggondolásában.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!