Kiccsaj egyik kedvenc "gyakorlata", amikor Szöszi hanyatt fekve maga fölé emeli és "repteti". Többször szóltam neki, hogy közvetlenül etetés után nem jó ötlet, mert ilyenkor minden izma megfeszül (a hasizma is). Na, ma olyan gyönyörűen arcon hányta, hogy azt hiszem, többször nem kell figyelmeztetni :)
Apósomról sajnos pozitív dolgokat nehezen tudok mondani, így rövid jellemzésként csak annyit, hogy az egoizmus és az alkoholizmus ritkán teszi kellemessé a személyiséget...
Nemrég tudtam meg, hogy hónapok óta (azóta nem is találkoztunk/beszéltünk) haragszik rám, mert amikor Kiccsaj kb 3 hetes volt, én kézmosásra kényszerítettem...
Ma családi összeröff volt nálunk, anyósomat és Szöszit felspannoltam, hogy após igenis mosson kezet, az se érdekel, ha fizikai erőszakkal veszik rá. Megérkezik mind a kb 20 fő, mindenki kérdés nélkül masírozik be kezet mosni. Apósom elindul a nappali felé, elé állok:
- Legyen kedves elmenni kezet mosni. - mutatok a fürdőszoba felé.
Iszonyú felháborodott arc:
- DE HÁT ÉN MA MÁR MOSTAM EGYSZER KEZET OTTHON REGGEL!!!
Teszem hozzá, hogy a személyes higiéniája olyan, hogy egy aluljárós csöves is illatos és tiszta hozzá képest.
Engem második alkalommal vitt ki forgalomba az oktató. Csak én tényleg nem vezettem előtte soha, mert 7 éves koromtól nem volt autónk. Kicsit meglepődtem, de túléltük :-)
Pesten sokkal linkebbek! Nekem mázlim volt, mert nem Bp-en lakom, az oktató meg a második unokatestvérem volt.
Így az országúti egyik fele úgy volt, hogy lementünk a szüleihez vidékre, és ezt grátiszba adta. Az éjszakai meg könnyű volt, mert télen és tavasszal volt a gyakorlati rész. (Mivel elfoglalt, ezért heti 2-4 óra volt csak, így kissé elhúzódott.)
Viszont közelebb van, ezért ha csak ki akarja pipálni az oktató, meg nem akar negatív összeget keresni azon az órán, akkor egyszerűbb neki :-) (Tapasztalat. Engem csak a Kamaraerdőnél levő lakott területen kívüli útra vitt ki az oktatóm. Ennél komolyabb volt, hiába nem számít országútnak, az M5 kivezető, amikor rutinvizsgára mentünk. Az éjszakai vezetést meg simán lepapírozta, április-május volt, egyikünk sem ragaszkodott az este 8-9 órához.)
Mivel van kötelező országúti menet, ezért muszáj 1-2 alkalommal kimenni valahová. Mivel az egész aggló beépített, ezért gyakorlatilag máshol nem is nagyon van lehetőség, bár akad azért 1-2 hely a városon belül is, ami kívülnek számít, de nem sok.
Van kötelező országúti vezetés, akkor meg már érdemes úgy menni, hogy vissza is térjen az ember. Azaz pl. le a Szerémi úton, és fel a Nagykőrösin. Közben meg az M0.
Ja, ebben talán van valami, ha valahol a város külső részén gyakorol az ember amúgy is. De elég költséges móka az oktatónak, mivel ott lehet haladni, nagyon fogy az üzemanyag.
Benne van, de átsiklik felette az ember, autópálya, autóút... Viszont egy pesit könnyen kiküldhetnek az M0-ra, a gyakorlás közben, hogy országúti vezetést tanuljon! Éppen úgy, ahogy a 4 nagyváros kivételével a tanulási időszakban és a vizsgán sem találkozik villamossal. Így kevésbé rögzülnek nála az arról tanultak.
Nagyon fehér, fényérzékeny bőröm van, általában rettentő óvatos szoláriumozással szoktam rákészülni a tavaszra, hogy ne égjek meg áprilisban.
Tavaly nyáron a terhesség miatt durván kijött az allergiám, így napot/szoláriumot azóta kerültem. Bő egy év UV sugárzás nélkül tényleg olyan színem lett, mint akit most húztak ki a tepsiből.
Nemrég rászántam magam, hogy megint elmegyek szoláriumba. Belépek, nálam 50 árnyalattal "munkaköri" barnább hölgy a recepción. Elmondom neki, hogy egyrészt egy évet kihagytam, másrészt nézzen rám, szóval mi a minimum perc?
- Hát, javaslom menj 6 percre.
- Ne viccelj, odakozmálok 6 perc alatt az én bőrömmel...
- Dehogy, én többre szoktam menni és nekem még soha semmi problémám nem volt!
Végül ráhagytam, aztán 3 perc után kikapcsoltam a gépet és kimásztam. Na, azóta is vakarózok, úgy megpirultam :)
Autóút kategória szinte a kezdetektől volt, mert amikor autópálya elkészült Aligáig, akkor onnan Zamárdiig autóútként ment tovább, és sokáig ott ért véget. Csak a sebességet a 70-es évek közepén levették 120-ról 100-ra, az országutakon és az autópályákon meg 100-ról 80-ra. Majd a nyolcvanas évek végén (1987) emelték fel újra 120-ra az autópályát, és 100-ra az autóutat, az országút meg maradt 80-as. 1993-ban jött az 50 az országúton, majd rá pár évre a mostani sebességértékek, ahol minden lakott területen kívül lévő úton a sebesség 10-zel nőtt. 90/110/130-ra.
Hol vetted a jogosítványodat? Józsefvárosban? :)
Mert a KRESZ könyvben benne van. Ha jól rémlik, akkor egyedül a váltakozó irányú forgalmú sáv jelzőlámpája (lefelé mutató zöld nyíl/piros X) az, ami csak papíron létezik, és nincs olyan az országban.
Igen, ahhoz voltam, de gondoltam mivel már nincs kint a 80-as tábla, 90 lett a max, mert annyi lakott területen kívüli sebesség, ha nem autópálya. nem tudtam, h van már autóut kategória, pedig nem most találták ki bakker. ciki.
Mondjuk le se moshatom magamról, hogy technikab.zi vagyok. Szöszi rohant be, hogy jöjjek ki, baj van. Kétségbeesetten mutatja a képen látható csendéletet: