Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Béla6 Creative Commons License 2010.07.19 0 0 5367

A felesége még szóban rendes is volt, el is ismerte hogy hibáztak, de a rendőröknek a papírra már a sablon szöveget írta ő is, miszerint: álltunk a lámpánál, amikor hátulról koccanást észleltünk.

 

 

ezta surmó férget... :-((

Előzmény: Lalamper (5341)
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.19 0 0 5366
okés, köszi
Előzmény: szaki_pali (5365)
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.19 0 0 5365
itt a gyakorlat dominál , nem a törvény. a Tv csak annyit mond, hogy meg kell téríteni a károsult vagyoni és nem vagyoni kárát. itt nincs részletezés.
Előzmény: ladarevolution (5364)
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.18 0 0 5364
Az oké, csak hogy ez benne van-e valami törvénybe megfogalmazva is az volt itt a kérdés :) Pontosabban az hogy melyikbe. :)

De mindegy írtam egy jó kis levelet, indoklásokkal, hangsúlyozva a dolgot h az autó kevés km-t futott, törésmentes, midnen elemén gyári fényezésű volt. meg rávilágítottam hogy ilyen állapotban a használtpiacon rendkívül kevés található, ezeknek pedig x,y,z áruk van, beraktam pár hivatkozást, hogy lássa is :D

na majd kiderül figyelembe veszik-e...
Előzmény: szaki_pali (5363)
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.18 0 0 5363
Az olyan autókat amit Eurotax-al nem lehet megállapítani hogy mennyit érnek (1990 évjárat miatt) hivatalosan hogy kell felbecsülniük?


hát így:

használtautó.hu
Előzmény: ladarevolution (5357)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5362
Még nem bontottam meg, a lökhárító igen kis részéről van szó, épp hogy csak súrolta. A kárszaki meg is nézte, kérdezte, de már csak itthon vettem észre hogy nincs a papíron
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5361
"Illetve most vettem észre, hogy egy elemet lehagyott. Kinél reklamáljak?"

Szerintem lehet pótszemlét kérni, teljesen életszerű hogy bontás közben még talál az ember sérült elemet.
Előzmény: Lalamper (5355)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5360
jav: Semmi ilyen megjegyzés nem volt
Előzmény: Lalamper (5359)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5359

Igen, de párhuzamosan vinni kell mindkét ügyet. Nem adtam fel a reményt, ha kell akkor legfelsőbb bíróságig is el fogom vinni az ügyet. A szart is ki fogom belőle perelni.

 

Az hogy aláírtam, az nem jelenti azt hogy el is fogadtam. Semmi ilyen megjegyzés volt.

Előzmény: Levike (5356)
Levike Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5358
A rendőrségtől kellene valami hivatalos helyszínelési jegyzőkönyvet szerezni, abban benne kell legyen az autók és a törmelékek pozíciója. Ha abban benne van, hogy a darabjaid hol helyezkedtek el, akkor lehet esélyed arra, hogy a rendőrségi határozatban mégiscsak te leszel az ártatlan, akkor pedig talán a biztosítóval sem lesz gond.....
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5357
halisztok!

ma telefonon végre kiderült mennyit is széndékoznak adni az autómért (Lada 2107, 58e km, törés, sérülés, mentes, full gyári fény, aranyérem "legszebb gyári fény" kategóriában, stb.)

Az ügyintéző mikor közölte a 150.000 ft-os megállapított kárkori értéket, csak egy nevetéssel tudtam reagálni :)
Mondtam neki egyből hogy ez nevetséges összeg, és hogy ennyit tuti nem fogok elfogadni, kinek küldhetem a fellebbezést? Adott mailcímet, stb, meg mondta h akkor írjam le h szerintem miért ér többet, indoklásokkal stb. és akkor továbbítja a levelet a szakértőnek és újragondolják...

Mit érdemes ilyenkor írni egy ilyen fellebbezésbe?
Az olyan autókat amit Eurotax-al nem lehet megállapítani hogy mennyit érnek (1990 évjárat miatt) hivatalosan hogy kell felbecsülniük?
Van-e erről valami törvényrendelet vagy valami hivatalos dolog ami alapján el kell járniuk? Jó volna tudni ezt is, lehetne rá hivatkozni...

Peti
Levike Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5356

Hát nem tudom lehet-e ilyet egyáltalán, hisz ott voltál mikor fölvette a kárt, a papírt aláírtad........

Viszont hidd el nekem ez most apróság, nem ilyen gondjaid vannak, a nagyobb veszély, hogy nem ez lesz a problémád, hogy lemaradt valami, meg avultatnak, hanem, hogy nem kapsz egy fillért sem.

Előzmény: Lalamper (5355)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5355

Most megnéztem a papírt mégegyszer. Tényleg van rajta egy AV40 jelölés (alig bírtam kiolvasni), ez mindenre vonatkozik. Így tényleg megvan a válasz.

 

Már csak azt szeretném tudni, hogy lehet-e (érdemes-e) ezzel vitatkozni.

Mert ez így hatalmas nagy cumi. Illetve most vettem észre, hogy egy elemet

lehagyott. Kinél reklamáljak?

szaki_pali Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5354
nem én mondtam de kezdetnek nem rossz:)))
Előzmény: Lalamper (5352)
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5353
akkor meg mi alapján és mennyit akarnak avultatni?!

értem én hogy kellene de azt illik előre tisztázni. mondjuk a gk kora alapján mindenből 20%
Előzmény: Lalamper (5348)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5352
Veszek egy tanut... :D :D :D
Levike Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5351
Ebből neked nem lesz pénzed. Szép kis ország ez.
Előzmény: Lalamper (5350)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5350
Igen, mondtam nekik.. aztán hogy jegyzőkönyvezték-e, az már egy másik dolog. Meg kellene tekinteni. Iszonyat ideg vagyok, ha arra gondolok, hogy vétlenként még nekem kell fizetnem a javítást, mert szerencsétlenek a körülmények és az igazam nem bizonyítható. Áááááá!!!
Előzmény: szirt (5349)
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5349

Azzal, hogy elmozdította az autót, nem igazán segítette elő a tényfeltárást...

Azt esetleg rögzítették a rendőrök, hogy míg Te nem mozdultál, addig ő arrébb állt?

Előzmény: Lalamper (5345)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5348

Szia!

 

Pont az van, hogy a kárszakértőtől kapott papíron nincs ott az "AV" megjelölés. AW40 van, de az gondolom a munkaóra. Csak kérdezem, egyébként lehet ezt az avulás dolgot érdemben vitatni?

Előzmény: szaki_pali (5347)
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5347
ha már meg vagyok szólítva!

jogalap, nos az tipikus kétesélyes erre gondolom rájöttél. ha nem jönnek rá a turpisságra akkor buktad.

az avulásra az a válaszom, hogy a kezedben a válasz. a kérdéses tétel után ott van hogy AV 30% nem AW hanem szimpla V mert az mást jelent.. egyebekben felejtsd el a márkaszervizt. sokba fog kerülni, no persze eredeti alkatrészekkel is. célszerübb lenne "legalább eredeti minőségre" törekedni!
Előzmény: Lalamper (5330)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5346

Esetleg ha lenne kép, amin valamiképp látszódna, hogy elmozdított hátrafelé, de az meg nincs...

 

Az a gond, hogy ha azt állítja, hogy én mentem belé, akkor is ugyanabba az irányba mozdul el az a valami.

Előzmény: szirt (5343)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5345
Igen, pontosan. Az üvegszilánkok helyétől kb. 1 méterrel hátrébb kötöttem ki. Ez a helyszinelés idején is így volt. A faszi meg előrébb ment vagy 3-4 métert, hiába mondtam neki hogy maradjon ott.
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5344
Én is a szilánkok elhelyezkedésében látok némi fogódzót.
Előzmény: Biovadász (5342)
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5343

"Egy Mitsubishi Pajeroval

volt a faszi, gallytörővel. A lökhárítóm meg sem sérült, csak minden más felette, mivel

az olyan magasan volt"

Így érthető hogy mire fel ez a sok összetört dolog. :(

 

Én ezt elég reménytelennek látom.

De mondok jobbat, lehet az is kevés lenne, ha elismerné a felelősségét, a biztosítója még így is lehet megtagadná (vagy legalább is megpróbálná) a fizetést.

 

Esetleg ha lenne kép, amin valamiképp látszódna, hogy elmozdított hátrafelé, de az meg nincs...

 

Előzmény: Lalamper (5340)
Biovadász Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5342
Nos, ez esetben, ha az ütközés utáni állapotban maradtatok és a rendőrök fényképeztek, akkor a te kocsid hátrébb állt, mint a lámbádnak az üvegszilánkjai.
Előzmény: Lalamper (5340)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5341

Igen, ez egy lendületes tolatás volt, csak épp nem tudom bizonyítani. A felesége még szóban rendes is volt, el is ismerte hogy hibáztak, de a rendőröknek a papírra már a sablon szöveget írta ő is, miszerint: álltunk a lámpánál, amikor hátulról koccanást észleltünk.

 

A telefon beszélgetésről csináltam hangfelvételt, ebben elmondja a faszi. Ha gondoljátok felpakolom valahová...

Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5340

Olyan sík terepen történt, hogy egy labda sem gurulna el.. Egy Mitsubishi Pajeroval

volt a faszi, gallytörővel. A lökhárítóm meg sem sérült, csak minden más felette, mivel

az olyan magasan volt. Ő azt állította, hogy ott kicsit lejtett az út. Szerintem minimum kell egy 10%-os lejtő ahhoz, hogy elinduljon egy kocsi, de még akkor is szépen észreveszem. És engem kb. 1 méterrel hátrébb lökött. A barom berakta hátramenetbe szerintem, és elindult bő gázzal. Tolatólámpát nem láttam, mert csak egy bazi nagy kocsi közeledését vettem észre, nem ellenőríztem a lámpáját, hogy tényleg tolat-e.. Mellesleg olyan napsütés volt hátulról, hogy akkor sem láthattam volna ha az világít (mint ahogy biztos világíthatott is)

 

Az ő autója meg sem sérült, a króm gallytörőn egy kb 2x2cm festéknyom volt.

Előzmény: szirt (5338)
Biovadász Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5339
Kicsit részletesebben elmondanád ezt a gurulgatást, csak hogy képben legyünk?

Mert ugye a szokásos "nem nyomom a féket, kocsi kicsit hátragurul" eseménykor nem nagyon szokott ekkora kár lenni.

Jó sok évvel (van vagy 17 is) ezelőtt nekem úgy sikerült hasonló kárt elsznvednem, hogy a hungárián egy kocsi balra akart fordulni, megérkezett mögé egy másik autó, majd harmadikként én kicsit késve. Az előttem lévő megunta a várakozást és gondolta hogy hátratolat és kikerüli. Mindezt tette elég lendületes tolatással, mert az emlékeiben még az a kép volt, hogy nem volt mögötte senki.
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5338

"A lényeg, hogy lámpánál állva az előttem lévő belém tolatott, rendőrségi helyszinelés történt, gyakorlatilag nem ismerte el a felelősséget a másik fél, ezért szabálysértési feljelentés indult. Az világos, hogy addig nem lesz kifizetés, amig le nem zárul az ügy."

 

Ha tört volna a tolatólámpája és annak izzója, akkor elvileg van olyan vizsgálati módszer ami megmutatja, hogy a szakadt izzószál a törés előtt világított-e, vagy sem.

De ezt utólag már nem lehet vizsgálni, ill. ezt komolyabb (súlyos sérülés/halál) esetén szokták vizsgálni, ha a viágítótest működése befolyásolhatta a baleset bekövetkezését, kimenetelét.

Előzmény: Lalamper (5330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!