szeretném a gyári E38 alapülést fullosra cserélni-comb/deréktámasz, fűtés, háttámla állítás, full elektromosság. Sport Contour néven is láttam ezeket már. Tudom, hogy ritka, de megérdemli a masina. Sajnos a dodgy derekam is nagyon szeretné, pláne 200+ km után. Kárpit anyaga, színe mindegy, csak működjön, lehetőleg a kábelezés is jöjjön vele. Csak 2 első ülésre van szükségem ,de szett is jöhet, ha csak egyben eladó.
Köszi a tippet. De lepattantam, mert túl régi a bömbi, E38-hoz már nem tart a BMW Mo. ilyesmit. Ők 2004 óta importőrök, mossák mancsukat. Na sebaj, lényeg hogy a nagyszerviz egyelőre nem tárt fel semmi komoly problémát. Ha visszakapom a szerelőtől, megy beltér frissítésre (tetőkárpit, alcantara ülésbetét, ülésfűtés elől, nagytakarítás) aztán egy alváz/üregvédelem és indul a gyöntölés, már nagyon várom.
Na megjött a kisótó-2000 közepi digó import 740d, 232e km. Vannak bajok, de nem vészes. Kérnék egy kis tanácsot- jobb külső visszapillantó tükör automatice lebillen tolatáskor-lehetne-e ezt a funkciót nem barbár módon letiltani? Nagyon zavaró, eddig egyik vasam sem csinálta. Vagy marad a beletörődés?
Köszönöm a gyors válaszod és ezt a részletes összefoglalót!
Utánanézek, illetve ellenőrzöm majd.
A leírásod alapján úgy érzem ,hogy meg vagy vele elégedve és szereted használni:) Persze, ezek a hibák és hibalehetőségek bosszantóak tudnak lenni, bár ahogy írtad is, meghálálja ha foglalkoznak vele és ha rendben van tarta megelőzve a komolyabb gebaszt.:)
Pont ilyenem van, alacsonyan felszerelve, így nincs "annyi" hibalehetőség. Váltóolajat én is cseréltettem, nagyon finoman kapcsol a ZF 6 sebességes.
A szívósor ugyanúgy gyenge pont, levétel után volt, amit csak a Szentlélek tartott, a 6-os henger egyik flapnija meg is volt olvadva(?). Kiszedtük, ledugóztuk, és úgy döntöttem, ha az autó menetteljesítményein bármilyen romlást veszek észre, akkor megveszem az újat. De semmit nem vettem észre. Egyébként az 5-ös BMW szívósora nem passzol rá, ha esetleg bontva keresnél, a leghátsó hengernél különbözik a 7-esétől, nem lehet rá felrakni.
Típushiba minden dieselnél a motor termosztát és az EGR termosztát, nem éri el az üzemmeleg hőfokot, vagy menet közben visszahűl a motor.
Típushiba, hogy az alábbi képen látható 1-es számú cső elreped. Az új ára elég magas, de hegeszthető, és akkor ismét bírja. A 7-es alkatrészek egyénként elég drágák BMW-nél...
Nálam cserélni kellett az I-Drive gombot, mert önálló életre kelt, ha fordítottam rajta egy kicsit, akkor tett egy fél kört az ellenkező irányba, meg hasonlók, az egész menü használhatatlanná vált. A gomb nem olcsó, és nem javítható. Volt hogy 2 hétig nem csinálta, aztán volt, hogy ismét rájött... csak a csere segített. Az új I-Drive gombbal nem szállítja a BMW a gombot, amit a kezeddel megfogsz, csak az alatta lévő "elektromos kapcsolót".
Nézd meg, hogy belevaló AGM-es aksi van-e benne, és hogy jó-e még az aksi, mert sok x-aktás légzsákkal kapcsolatos hibajelenséget tud generálni.
A kipufogó leömlő ennél a motornál már ismét öntvény lett, bilincs fogja fel rá a turbót, ez már végre nem reped, pipa.
DPF tisztítás és savazás megvolt, megelőző beavatkozásként, előtte se volt semmi baja, de 200e km-nél úgy döntöttem, megcsináltatom, megelőző jelleggel.
Az első fényszórókban ellenőrizd, hogy a bixenon csappantyú működik-e. Amúgy a fényszórók fénye hajlamos nagyon lecsökkenni, az alap bixenon lámpa "olcsó" Hellában, ellenben a kanyarkövetős rohadt drága. Bontva úgyse találsz olyat, aminek jó a fénye. Egy éjszaka eljött a pillanat, amikor rá kellett jönnöm, hogy nem látok, muszáj cserélni, ég és föld volt a különbség, és az új lámpákkal ismét látni.
A Dynamic Drive első aktív kanyarstabilizátoránál a hidraulika olaj folyás szintén mindegyiknél jelen van, együtt lehet vele élni, de ha nagyon folyik, akkor cserélni kell.
Én vásárlás után azonnal cseréltetném a géptető nyitó bowdent, nálam elszakadt, és mit mondjak, a BMW nagyon jól védi a motorteret külső nyitás ellen...
A faceliftes modell elöl-hátul kb. 20 mm-rel nagyobb fékeket kapott, ez fékcserénél az áraknál is látszik majd, nézz rá, mennyi van még hátra belőlük.
A véleményetekre vagyok kíváncsi, mert adódott egy lehetőség, hogy egy régebbi 730d-t vásároljak.
Elolvastam a korábbi hozzászólásokat és több cikket a neten, hasonlóan érzem magam, mint amit írtak is: nagyon csábító lehetőség, hogy ilyen autó már nyomott áron kapható - ugyanakkor a magasabb fenntartási / javítási költségekkel is számolni kell.
Egy munkatársamé, aki az autó 3-ik tulajdonosa, FL utáni E65 730d, 2006 év végi. Ami érdekessé teszi, az az alacsony km óra (230.000km) és a szép állapot - mindegyik tulajdonos vigyázott rá, váltó olajat is cseréltek és garázsba tárolták (bár igaz, hogy ezek amúgy sem rohadnak, de legalább óvták az autót). Persze, vásárlás előtt még át lenne 'rendesen' nézve, de addig még nem jutottam. :)
Kicsit úgy érzem ,hogy 'árral szemben' mennék, mert tudom, hogy 15 éves és kijöhetnek hibák, illetve az EURO 4-gyel sem tisztázott, hogy mit is akarnak (főleg Pesten, mert ezzel kapcs. is sokat olvastam, de még konkrét dolog nincs, csak Levegő munkacsoportos javaslat, stb). :)
Másik oldalról viszont sokat lenne vidéki utakra használva (kb 80-90% Budapesten kívül, autópálya és autóút, kb havi 600-1000km), amire meg kifejezetten jó lenne - a kényelemről és a vezetési élményről nem is beszélve.
Amit nem tudok, hogy ezeknél is megvan e a szívósor hiba, a kopása a hat pillangó szelep tengelyének (motor beszívja és tönkreteszi a hengert/szelepeket), illetve, hogy kinek milyen tapasztalata van esetleg a korából adódó vagy más típushibákkal.
Turbóhalál? A nem megfelelő kenési rendszer végett. Kartergázszűrőt jó eséllyel nem cseréltek benne mert csak a gondolata egyszerű. :) Meg ilyesmik. Jó ha jó.
ha minden oké lesz, beruházok egy E38 740d-be. 270e-t futott, egy gazdás. Milyen tipushibára számítsak? Nagy szervizet majd kap alapból. Köszönöm az infókat előre is.
Abban tud e valaki segíteni, hogy a telefont hogyan tudom csatlakoztatni az autóhoz? 2003-as E65 az alany, a kézibeszélő "mobil" nem találja az autót. "Suche Basis"-t ír. Az iDrivba bevan kapcsolva a telefon base. A kézibeszélőn viszont gyakorlatilag semmit nem lehet állítani, mert egyből azt írja hogy nincs kapcsolat a bázissal...
Dehogy is. Valamelyik fos fabudinak ugyan ez a szivattyúja pont negyed annyiba kerül. 100% egyezéssel. Sőt nyilván itthon nem, de azért beszerezhető hozzá alkatész is.
ez nagyon jó! köszi! akkor erről hadovált nekem a szerelő régebben, énmeg kiröhögtem. végül aztán mégis a "sima" v8 745i lett. (azóta persze kompletten fel lett újítva a motor, szét, majd összefűzve)
Azért kevesen ismerik ezt a típust ilyen mélységben. Segített, hogy V12 mivoltából mindenből kettő van, pár dolgot kivéve, és mindkét hengersoron jelentkezett a hiba. Egy V8-nál ez már nem áll fenn.
És az új szivattyú ára is durva. Ezt egy ilyen öreg autónál úgy oldanák meg pénzügyileg stabilan, hogy a hibás nagynyomású szivattyú tankszellőztetésre kötött ágát átkötnék a visszafolyó ágba, és csókolom. Az autó megy, legalábbis amíg a hibás szivattyú megfelelően szállít. És kitenni rá az eladó táblát 2 millióért, aztán várni a madarat.