Köszönöm! Lényegében ezt a válasz kaptam egy ősidők óra a márkaszervízben dolgozó haveromtól is, aki nap mint nap, évtizedek óta a renaultokat szereli. De a többoldalú információ még jobb. A haver a szervízben azt mondta, hogy bontottak már láncosat (nem a lánc miatt, ami 180 ezret futott) aminek lánc gondja még akkor sem volt. Azt mondta, arra figyeljek, hogy ha indításkor a szokvány tekerő hang mellé egy kis "kerregés" társul akkor már meg kell nézetni a vezérlést. De ennek nincs is hangja, pöccre indul. A kerregés időszakát meg én már nem hiszem, hogy meg fogom érni (márcsak a saját életkorom miatt sem)
láncnak ritkán van megadva csereperiódus, ha van is 150-300eKm nézd meg a szervizfüzetbe. Idő biztos nincs megadva hisz nem öregszik mint a szíj. Általában akkor cserélik amikor elkezd csörögni. Vagy elkezd panaszkodni a motorvezérlés mert a nyúlt lánc miatt a főtengely és a veztengely elmászik nem stimmelnek a jelek. Pug partner 1.5dieseleink ilyenek.
Note 17éves 300eKm 1.5benzin láncos motor szerintem az eredeti lánc van benne.
Most egyesek lehet kinevetnek, de minimum megmosolyoghatnak. Ötödik rönyőmat nyövöm 1993 óta.
A jelenlegi Megane Grand Coupé 1,6-os benzines. A sors úgy hozta (családi dolgok) hogy most lesz 6 éves és csak 26 ezer km. van benne. Garázsban tartott, megkímélt megyén belül szánkázok vele, évente 2-3 esetben 800 km.-es út, országon belül. Eddig háromszor volt benne olajcsere. Na a mostani műszakihoz hogyan viszonyul a vezérlés (csere) Azt tudom, hogy láncos és nem szíjas, Nissan motor van benne. Értelmes és hozzáértő válaszokat várnék, aki kompetens ebben.
Ugy emlékszek a 2006 elöttiekre csak 5 év vagy 120 ezer km volt adva,az enyémre 2006 utánira 6 év és 160 ezer km,nagyon számitanak az évek,a hideg és a meleg változásai is megviseli a szijat
Hétfőig dolgozom, utána szétbontom. A tudományos kíváncsiság..... Kárt már úgysem csinálok benne....! De azért az bosszantó, hogy a gyári Renault szett kb. csak 60000 km-rt bírt. (majdnem 5 év ) Ja, és minden cserélve lett,ami a feszítésben részt vesz.
Egy nagyon rövid kerepelés de csak kb egy másodperc,ennyi és kuka a motor,de én láttam ilyet és láttam megjavitva is,csak a tulajával nem találkoztam egyik alkalommal sem
Így van. Mondjuk az furcsa volt hogy semmi rendellenes zajt nem lehetett hallani. Egyszer csak csendben leállt a motor... Semmi koppanás vagy csörgés....
Igazad van, csak nekem sajnos nincs igazából megbízható szerelőm. Szóval nekem valószínűleg még a napfelkeltét is leszámláznák. Nem tudom így motorhibásan mennyiért vinnék el....
a bontott motor ára+ki+be szerelés+azon is az első szervíz
vs
hf le/fel + gépműhely+ alkatrészek
amikor csapágyas lett a dCi nálam is ez volt végül hiába nagyobb költség volt a saját motor felújítás mellett döntöttem az nem volt zsákbamacska, na meg próbáltam úgy felfogni a vezérléscsere majd kuplungcsere külön külön munkadíjjai egálba voltak a komplett munkadíjjal
Ma menet közben elszakadt a vezérműszíj a 2002-es 14 i 16V -n. 5 éve (60000 km-el ezelőtt) volt cserélve a komplett vezérlés. Most van benne 1900000 km. Szerintetek mennyibe fájna életre lehelni? Rentábilis egyáltalán?
Drog vagy alkohol hatása alatt nem rendeltetésszerüen használta az autot, a biztosito nem akar fizetni,biroság elsö majd másodfokon kötelezi a biztositot hogy fizessen, majd a biztosito perli az ürgét, elsö majd másodfokon a biroság kötelezi az ürgét hogy fizessen,vagy a behajtok visznek mindent. Na ez akár több idö is lehet mint két év
Azért erre is mennyi volt az esély? Kb. mint: csak ide ugrok le a sarokra 100 métérre, nem kötöm be magam addig, aztán jön egy drogos f@sz és telibever...