Elvileg erre a tanévre minden középiskolában kell lennie egy tanárnak, aki kijárt egy tanfolyamot, ami a drogkérdéseket illetően felkészít. Ki ez az Istvánban?
érintőleges kapcsolódás, régebbi diákoknak tán többet mond. Augusztus 19-e, Hősök tere:
A hangversenyen a Himnusz mellett felcsendül majd Beethoven: István király című nyitánya, Záborszky Kálmán új feldolgozásában ősbemutatóként hangzik el az Örömóda (Európa-himnusz), előadják Kodály Zoltán Budavári Te Deum című művét
Hali!
Csütörtökön beszéltem Lázárral, hogy van egy ilyen fórum, ahol persze sokszor elégedetlenségekről is van szó, és hogy milyen jó lenne szerintem is, ha visszaállítanák a diák-tanár focit. Azt mondta, hogy azt már rég megbeszélték, és jövőre lesz. No ennyi 8)
nézd amit írtam teljesen komolyan írtam, de ha te beszélni akarsz hát tedd
én több okból sem akarok tanácsokat osztogatni: először is én 4 éve végeztem, így fogalmam sincs arról, hogy most milyenek az állapotok; másodszor valóban nincsenek iskolareform terveim; harmadszor nem szeretek mások nevében beszélni; a régi személyes problémáimat pedig a legtöbben túlzásnak tartották
nézd én úgy gondolom hogy megvannak az intézmémyi alapjai annak, hogy a szig valóban jó iskola lehessen, van IDB, ODB, szülői munkaközösség meg miegymás; az én időmben ezekre vastagon szartak, nem igazán érdekelte a vezetőséget, hogy ezek mit beszéltek, ha voltak problémáink el lettek hesegetve, az IDB vezetők meg a vállukat vonogatták, ahelyett hogy kinyitották volna a szájukat (bohócok voltak)
nos ha az igazgató komolyan gondolja, hogy nagyobb figyelmet kíván szentelni a diákok érdekeinek, akkor folyjék érdemi munka ezekben a testületekben és legyenek komolyan véve - ha vannak problémák akkor az érintettek (és ne öregek) hangoztassák mik is az aktuális problémák
pl. ha egy tanár megengedethetetlen hangot enged meg magának az IDB szól, a vezetőség meg felelősségre vonja (mert hisz az IDBnek), nem pedig azt mondja hogy az adott tanár jó tanár, eredményeket produkál, hátistenem vannak dógai
az én tapasztalatom az, hogy a tanárok inkább nem keverednek egymással konfliktusba a diákjaik kedvéért, mert hát ki akar úgy munkahelyre járni, hogy feszültségek vannak - így a fentiekben nem bízok; a seggnyalás meg a jópofizás sokkal közkedveltebb és kényelmesebb formula
Kedves Kosztasz! ezt komolyan írtad? (nem láttam ":-)" jelet)
Mivel nem vagy pedagógus, főképp nem vezető pedagógus, így természetes, hogy nem értesz az iskolavezetéshez, mint ahogy én sem, és gondolom a fórumtársaink nagyobbik része sem. A véleményedre pedig biztosan sokan vevők lennének. Én például mindenképpen az vagyok, és nekem is vannak véleményeim és egy pár homályos elképzelésem, amivel javítani lehetne a sulin, a diákok életén, stb... Az ötleteinket pedig azért kell elmondanunk, és az iskolavezetésnek azért kell érdemben reagálni rá, mert ez a gimnázium nem egy ember magántulajdona, de még csak nem is egy vállalat, hanem állami intézmény, a köz alaklmazottaival. A köz alakalmazottai a mi adónkból, méginkább az szakképzési és oktatási hozzájárulásból élnek. Ezzel most nem a berzenkedő kisnyugdíjas húrt pendítem meg, hogy az én pénzemből blabla, csak direkt Neked egy kis önbizalom és jogalap arra, hogy akard elmondani a nézeteidet és persze ez mindenkinek szól, hogy próbálkozás nélkül nem lehet semmi siker.
Tehát küldjünk levelet az igazgató úrnak, vagy menjünk is oda személyesen és ismertessük javaslatainkat (biztosan akad még valami + ötlet az öregdiák focin kívül, ami persze nagyon fontos :-)
fú én nem vagyok egy forradalmár arc, nem nagyon bízok a dolgok megjavíthatóságában és azt sem tudom hogyan kell iskolát vezetni; max. azt tudnám elmondani, hogy kiket távolítanék el a diákok közeléből, de erre meg ki lenne vevő?
a focis dolgot se én fogom intézni
"de mi úgy terveztük, hogy a Lázár régi jól kommunikáló tanítványaiból kisebb követséget bocsájtunk audenciára"
tényleg? Az öregdiák-foci-n kívül lesz más téma is? Ha igen, akkor nem gondolod, hogy egy nyílvános bambizás-sörözés keretében találkozhatnának azok, akiknek van valami építő javaslatuk az új vezetés számára -> sok ember, sok okosság, nagyobb súly a lattban...
ok az leszek, kész palotaforradalom
kösz a segítséget, megemlítheted neki, de mi úgy terveztük, hogy a Lázár régi jól kommunikáló tanítványaiból kisebb követséget bocsájtunk audenciára szeptemberben
Nyugodtan legyél csak optimista! Fogd fel úgy, hogy biztos jobb lesz... (ennél csak az lehet). És amúgy néhány visszajelzésből én úgy látom, hogy nagyon sok tanár utálja Sakálnét, és sok dolgot csak miatta csinálnak úgy, ahogy, és már ők is várják távozását.
A foci tényleg jó ötlet lenne, én mondjuk személy szerint nem szeretek, de azt régen egy csomószor megnéztem, ahogy ott nyomul a tanerő a diákság/ex-diákság ellen. Ha gondolod, akkor megkérem Lázit, hogy vezesse be, illetve kérdezze meg a többi tanarat, hogy lenne-e kedvük hozzá. Szívből remélem, hogy sikerül Benned egy jobb, békésebb, életszerűbb képet kialakítania a vezetőségi változásoknak; ha valamiben tudok (mivel én még ide járok, és napi kapcsolatban vagyok Lázárral), akkor szívesen segítek elintézni.
én nem vagyok túl optimista
abban biztos vagyok hogy az új igazgató nem lesz olyan tekintélyelvű mint az előző mondjuk nem fog a folyosón cirkálni és OKTV eredmények alapján a kamaszokat vérig sértő frizuratippeket adni, de hogy az iskola pik-pak megváltozzon az azért erős túlzás
ne felejtsük el az "istvános szellemet" amely már igencsak szakállas (juj ez nagyon frappáns) és nem lehet egykettőre kiverni azt a tanárok fejéből, idősebb és az iskola oszlopát képező tanárok felfogása nem hiszem hogy meg fog változni a tanításról egy fiatalabb vezető hatására (hiszen akkor hol van a tekintély?)
sőt én úgy gondolom, hogy bármennyire is hangoztatta régi történelemtanárom hogy ő "idealista" a tanítási elvek terén (ezt már akkor is amikor én 13 voltam igen fájdalmas arccal mondta), be fogják darálni, hacsak nincs komolyabb bázisa
tanáccsal tudok szolgálni: állítsa vissza a pénteki öregdiák focit és az ötéves érettségi találkozón meglátja, ő lesz a fiúk kedvence
Hát, szebb nem lesz, viszont egy csomó feszültséget ki lehet adni vele. :) Nekem például sikerült n idővel ezelőtt, azóta különösebben nem érdekel a dolog, hisz elmúlt már.
Pedagógiai tanácsot nem tudnék adni Mr.Lázárnak, hiszen nem vagyok pedagógus, emberit pedig úgy érzem, nem szükséges azoknak az embereknek a véleménye alapján, akiket tanított. Remélem, hogy sikerülni fog neki egy diákközpontú iskolát teremtenie a régi tekintély- és teljesítményközpontú helyett. Sok sikert, komolyan.
Belepislantva a topicba azt tapasztalom, hogy sok hozzászólót ért sérelem korábban az Istvánban, illetve, hogy ott tapasztalt módszerekkel nem értett egyet. Kérdésem tehát a törzsmaghoz: Történt e már személyes találkozás Lázár igazgató úrral / terveztek e ilyesmit?
Szerintem itt lenne a kitűnő lehetőség, hogy még az igazgatói rutin kialakulása előtt megismertesse a lelkes, elkötelezett fórumos közösség a maga ötletetit.
Ha csak magunkban ábrándozunk, puffogunk attól még nem lesz szebb az élet:-)
Mielott meg tovabbi segitseget kapnek a 2007-esben feltette keresemmel kapcsolatomban szeretnem megjegyezni, hogy mar ket tanar is felajanlotta a segitseget olvasva a topikot.
ez a sok szadista, frusztrált barom, aki csak azon élvezkedik, hogy megalázza a kölköket....
Mielott meg tovabbi segitseget kapnek a 2007-esben feltette keresemmel kapcsolatomban szeretnem megjegyezni, hogy mar ket tanar is felajanlotta a segitseget olvasva a topikot. Egyikuk biztositott arrol, hogy ha kuldok egy emailt a info@szt-istvan-gimn.hu cimre akkor az el fog jutni a megfelelo helyre. Masikuk emlitette hogy nyaron szerdankent van ugyelet, ami arra jo, hogy alairjnak valamit. Arra is felhivta a figyelmemet, hogy az iskola nem adhat hivatalos forditast, nem jogosult ra. Ez viszont nem gond, mert azt meg az itteni (USA) iskolam nem tudja, hogy a forditas nem lesz hivatalos. Ha meg cecoznak, akkor legfeljebb beviszem egy itteni kozjegyzohoz lepecseteltetni.
(Az egy teljesen mas teszta, hogy van mar egy diplomam is Magyarorszagrol, amit viszont tenyleg itteni, amcsi hivatalos fordito ceggel kell majd leforditattnom, ahhoz, hogy beszamoljak az ujabb diplomamba.)
Mostmar tenyleg rajtam van a cselekves sora, csak kozben kicsit besurusudott az eletem. Maganjellegu de ha mar a problemat felvetettem akkor a mgeoldast is elmesem. Kovetkezo lepeskent
a, beszkennelem az erettsgimet,
b, atgepelem es megformatalom szepen wordben,
c, leforditom angolra ugyanolyan formatumban,
d, irok egy kisero magyarazo levelet.
Es ezt a negyet szepen elkuldom majd a megadott email cimre. Most mar csak az a gond, hogy minderre idot kell talalnom.
Komolyan, ahogy ezt a fórumot olvasom, olyan érzésem van, mintha nem is felnőttek, hanem kisiskolások írnának "utáljuk az iskolát" címszóval. Én idén érettségizem és csak szánni tudom azokat, akik ennyi év távlatából csak ilyen élményeket tudnak magukból előhozni... mintha ebben a suliban olyan hűdeszadista tanárok lennének. Ők is emberek, ezt meg kell(ene) látni.
A másik rész meg az, hogy nekem a suli csak a felében szól a tanárokról, másik felében a társaságról, ami nem rossz (persze lehet, hogy nálatok az is szörnyű volt...). Ne mondjátok, hogy semmi jó buliban nem volt itt részetek, soha nem röhögtetek nagyokat, csak nonstop szenvedés...?
Mondjuk ilyen embereknek tényleg kár ide írni... és még azt mondják, az idő megszápíti a múltat...