Keresés

Részletes keresés

Mézgár Creative Commons License 2019.01.23 -2 3 42754

Hurrá, lesz egy szép nagy krumplink. Így már nem csak fél krumpli lesz, hanem egy teljes.

Általában azok ellenzik az M0-ás "eredeti" nyomvonalát, akik nem is ott laknak. Van par ismerösöm Budakeszi térségében, mindegyik örülne neki, ha végre megépülne. De hát nem fog, mert a sötét zöld terror és az arra ratelepedett ellenzéki hisztéria miatt inkább meg se próbálják. Pedig milyen erös képek készülhettek volna a fákon éjszakázó politikusokról és sötétzöldekröl.

Előzmény: trizs77 (42751)
mzdude Creative Commons License 2019.01.22 0 0 42753

Nem dőlt el semmi - csak az, ami már megépült. Hiszen látjuk, fél évente írják át a 30 évre szóló terveket.

 

Ami kikerült a tervből, vissza is kerülhet.

 

Esetleg születhet valamilyen kompromisszumos megoldás, ami kíméli a környezetet, de a forgalomnak se jelent 30 kilométeres kerülőt.

Előzmény: trizs77 (42751)
troglodita Creative Commons License 2019.01.22 0 1 42752

Csak épp az M0-hoz semmi köze ;-)

Amúgy szeretem, amikor a kristálytiszta és kiforrott koncepciókról kiderül, hogy mégiscsak képlékeny semmiségek ezek...

Előzmény: trizs77 (42751)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 42751
adiaboli Creative Commons License 2019.01.22 -1 0 42750

Tudom, hogy egy diplomával és két nyelvvizsgával a magamfajta vidéki bunkó szerinted ne szóljon bele a nagyok dolgába.

Szerencse, hogy tudod, mert én eddig nem tudtam - sem a fenti paraméterekről, de főleg nem a saját ilyetén hozzáállásomról:)

Ahhoz, hogy 10 percet nyerjünk 80 kilométer/órás átlagot kell kihozni.

A harmadik mondatom (különösen annak második fele) talán elkerülhette a figyelmedet.

Előzmény: hegyaljai3 (42749)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 42749

Tudom, hogy egy diplomával és két nyelvvizsgával a magamfajta vidéki bunkó szerinted ne szóljon bele a nagyok dolgába. Én azért visszatérnék a kalkulációhoz. Ha egy itt tárgyalt 40 kilométeres út az egyre ritkább "lassú" járművek miatt csak 60 kilométer/órával teljesíthető, akkor az 40 perc. (Csúcsforgalmon kívül most is legfeljebb 30 perc.) Ahhoz, hogy 10 percet nyerjünk 80 kilométer/órás átlagot kell kihozni. Mik a Hatvan-Salgótarján közötti úton a tapasztalatok a sebesség növekedésről? Ha maradnak a 37-esen a körforgalmak, és el is készül a Szerencs elkerülő a két vasúti átjáróval (egyébként + 6 kilométer), akkor sem megalapozatlan a 10 perc körüli időnyereség. Természetesen fog csökkenni a kiélezett előzési, torlódási helyzetek száma, kimarad Szerencs belterülete a 3 körforgalmával, ami jelentős komfort érzet javulást nyújt.

Előzmény: adiaboli (42743)
dimelo Creative Commons License 2019.01.22 0 0 42748

Viszonyításként:

M85 Sopron - Csorna     nem TEN-T

(M)83 Pápa                    nem TEN-T

(M)67 Kaposvár             nem TEN-T

M44 Békéscsaba            nem TEN-T

(M)21 Salgótarján          nem TEN-T

M25 Eger                       nem TEN-T  

(M)47 Hmv.hely-Bújfalu  nem TEN-T

 

4-42. út Abony-Berettyóújfalu: TEN-T 

 

Tudom: Vannak egyéb szempontok is,

de ennyire látványosan le.zarni a szakmát és a lakosságot is?

Előzmény: Jared- (42734)
dimelo Creative Commons License 2019.01.22 0 1 42747

A helyzet ettől bonyolultabb, de hát nimby szempontból nem a mi problémánk...

Mégis:

Szlovákiának összesen 3 határátkelője van Lengyelország felé, ahol a nehézteher tranzit áthaladhat.

Ebből is a 11. út Csehországon keresztül (Csehszlovák történelmi hagyomány)  tgk. 3255 db

Szóval direktben 2 átkelő:

Rózsahegy-59/R3- Tristená/Jablonka  tgk. 1047

Eperjes-73-Svidnik-R4-73-Barwinek    tgk. 1696

a személyforgalom meg alig látszik:          996 db

 

 

Ellenben a D1-en és ahol még nincs pálya a 18. úton erős a teherforgalom.

Külön elgondolkodtató, hogy Zsolna előtt a 18. úton  5614 teherkocsi halad a 20865 személykocsi között!!!

 

Melyik az a magyar megyeszékhely ahol a sima főúton ilyen méretű forgalom van? (Győr, Tatabánya, Székesfehérvár, Kecskemét itt nem játszik...)

 

 

Igencsak elgondolkodtató, hogy milyen csekély az a PL/SVK teherforgalom, amire előszeretettel hivatkoznak, ha a Via Carpathia építéséről döntenek...

Előzmény: adiaboli (42745)
Roger Preed Creative Commons License 2019.01.22 0 0 42746

Kb erre gondoltam én is.

 

Az Onga/Alsózsolca csomópontot különszintűvé kéne átalakítani. A Gesztely előtti lámpás csomópontot is fel lehetne/kéne számolni.

Az ott kintlévő 60-as táblák a tipikus esetei a "felesleges sebességkorlátozásnak".

 

Az, hogy Gesztelyen van egy körforgó szerintem nincs semmi gond - ennyi belefér egy 2*2 sávos, emelt szintű főút kategóriába -, számomra a köztes korforgalom zavaróbb.

 

A Szerencs elkerülő nem hiszem, hogy olyan horribilis költség lenne. Ha Dél felől kerülhető, akkor kell két végponti csomópont és egy köztes (Mezőzombor) egy 6-7 km hosszú útra.

 

A 38/39-es utak fejlesztéséről van valami publikus térkép?

Ez csak a 37-36 utak közti szakaszt érinti vagy a 37-től Észak felé is kap egy új nyomvonalat a főút?

Előzmény: hegyaljai3 (42740)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42745

Hát éppen ez az, hogy nincsen konkrétum (t.i. az ő részükről). A nemzetközi tranzitról úgy tűnik, lemondtak, a nyugat-keletit egyértelműen meghagyták a lengyeleknek és nekünk, vagy azért, mert (1) északon magasak a hegyek, vagy, mert (2) délen még mindig sok a magyar. Annyi baj legyen.

Viszont az észak-déli semmittevésük elszomorító. Pl. a nem túl hosszú D3 teljes kiépítésére még csak céldátumuk sincsen, holott az a már ott kész D1-gyel együtt egy teljesen kézenfekvő nyugati átmenő vonaluk lehetne. A Via Carpathia/Baltica-ról már nem is beszéljünk. (A középső szakasz hiányát azért nem forszírozom, mert az alapvetően tényleg csak magyar "prioritás" - Tátra, sízés, Krakkó, etc. -, de, valljuk be, szlovák szempontból várhat.)

Előzmény: hegyaljai3 (42659)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42743

A kalkuláció szempontjából ezen fejlesztések alapján a Felsőzsolca(M30)-Mád 40 kilométeres távon kevesebb mint 10 perccel csökkenne a menetidő.

 

Téves kalkuláció, téves állítás, amit a gyakorlati tapasztalat cáfol. Ha ott csupán 10 percig nem tudok megelőzni egy 60-70-nel döcögő teherautót (érthető okokból van belőlük arrafelé), akkor már legkevesebb 3 percet vesztek. Nem is szólva a különböző irányú, részben osztatlan sávból történő, mindenkit lassító jobbra-balra kanyarodásokról, továbbá arról, hogy a Roger által vázolt fejlesztésnél az út java részén a megengedett sebesség is 110 km lehetne, nem pedig a jelenlegi.

Így tehát van az a 10 perc 15-18 is.

 

Ha pedig ez a 15-18 perc sem érné meg, akkor miért is volt értelme a szombathelyi autópálya megépítésének? Hogy "8"-at, a "21"-et és a "67"-et már ne is említsem.

 

Arra-arrajáróként hozzáteszem: fákat viszont ki kell vágni:(

Előzmény: hegyaljai3 (42740)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42742

"Nagyobb gond a Szerencs elkerülő 2 vasúti felüljáróval, ami óriási költséget jelentene."

 

Csak kérdezem. Mi van azzal az ökölszabállyal, hogy a híd a normál út költségének a háromszorosa, az alagút pedig a hétszerese. 

Előzmény: hegyaljai3 (42740)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42740

A 37-es út fejlesztésének legkorábbi kezdési dátuma 2024. A kiépítés "kiemelt főút" 2x2 sáv, tehát a személy gépkocsiknak nem kell majd rá matrica, mert nem lesz párhuzamos út.  Az M30#3#37 csomópont geometriája valóban eléggé el van rontva, de az M30 átadása remélhetően csökkenteni fogja a a forgalmát. A Hernád hídig elkészült szakasz sokat segített a korábbi dugókon, azzal, hogy nőtt az utazási sebesség, és könnyebbé vált az előzős. Ettől függetlenül közel sem ideális az, hogy a kb 8 kilométeres szakaszon van egy induló és záró körforgalom és még közben is egy. Ezeknél egy sávra szűkül a forgalom. Két helyen van még közlekedési lámpa a keresztirányú forgalomnak. Az engedélyezett 110 km/órás sebesség így 60 km/órára csökken. Ezen 6 forgalomlassító hely közül legalább 3-at meg kellene szüntetni felüljáróval.

A Szerencsig tartó további 20 kilométeres szakaszon legfeljebb 3 ilyen akadályt jelentő kereszteződés, elágazás van. Nagyobb gond a Szerencs elkerülő 2 vasúti felüljáróval, ami óriási költséget jelentene. 

Szerencstől északra a fejlesztés, bővítés legfeljebb az ugyancsak legkorábban 2024 utánra ígért új 39-es út csatlakozásáig látszik indokoltnak valahol Mezőzombor és Mád között. Ez a 2x1 sávos új főút egy Tiszanagyfalu közelében épülő Tisza híddal kikerülné Rakamazt és Tokajt, és Tokaji Borvidék déli részén Abaújszántóról nyugatra érné el az M30-ast.

A kalkuláció szempontjából ezen fejlesztések alapján a Felsőzsolca(M30)-Mád 40 kilométeres távon kevesebb mint 10 perccel csökkenne a menetidő.

Előzmény: Roger Preed (42739)
Roger Preed Creative Commons License 2019.01.21 0 1 42739

A 37-es úton szerintem jól működne a 21-es mintája:

- 2*2 sáv, különszintű vagy turbó körforgalmakkal

- Szerencs elkerülő

- Miskolcon rendbe kell rakni az M30#3#37 csomópontot, mert ott a körforgalmak kapacitása szűkös (bár ezen lehet hogy részben segít majd az M30 folytatás)

- A fejlesztést első körben a 39/38-as útig érdemes megcsinálni, onnan a határig egyelőre nem érzem indokoltnak a 2*2 sávot

- Később ha arra van igény folytatható a bővítés, nincs szükség település elkerülőre egészen Sátoraljaújhelyig

Előzmény: dimelo (42702)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42738

A különböző EU zsákok tartalommal való kitöltésére  (sajnos) hatalmas lehetőségek vannak.

 

Azért írom, hogy sajnos, mert én nem értek vele egyet, hogy például az útépítés pénzes zsákból*** lehet kerékpár utat is építeni, lehet járdát, gyalogos felüljárókat, de még parkolóházakat is építeni.

 

Sőőőőt.

Még útfejleszető, útkarbantartó gépeket (pl. hókotrókat, burkolati jel festőket, stb.) vásárolni.

 

 

----------------------------------------------------------

 

*** Útépítés pénzes zsák = NEM ez a hivatalos neve annak a forrásnak amire az államok útépítés címén pályázhatnak, de így egyszerűbb írni.

 

 

Előzmény: Jared- (42737)
Jared- Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42737

Milyen más EU-s projekteket lehetett volna finanszirozni ebböl a pénzböl? 

Előzmény: trizs77 (42736)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 -1 0 42736

Nem.

 

Ezek ajánlások.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (42735)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.21 0 1 42735

Miért? Ezeket kötelező kiépíteni? 

Előzmény: Jared- (42734)
Jared- Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42734

Nix hülye magyarok. Azért a TEN-T vagy a Helsinki folyosók kiépitéset ne magunkon verjük már le.

Előzmény: Fradista Utazó (42729)
troglodita Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42732
Előzmény: trizs77 (42731)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42731

ezt is kifizették Brüüszelből :

 

https://24.hu/kulfold/2015/07/19/a-kutyat-sem-erdekli-a-szellemrepuloter/

 

gondolod akkor egy útfejlesztési támogatás elbírálásakor a beadott forgalmi számok valóság tartalmát valaki vizsgálja ?

Előzmény: dimelo (42728)
dimelo Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42730

Ja, ezek után, tisztán hazai a hülyítés.

 

Semmi új, csak a "lelkesedő" újságírók nyomják fel az agyam újra és újra....

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (42729)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42729

>A papír sokmindent elbír, de ezeket a kamukat mégis elhiszik Brüsszelben?

Nem. De nem is érdekli őket. Simán kifizetik napi tíz kocsira is a támogatást. Ha a hülye magyarok ezt akarják megépíteni, hát tessék, ő bajuk.

 

Előzmény: dimelo (42728)
dimelo Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42728

Ha elhagyjuk a 10-es listáról a 2 vasúti és egy vizes projektet,

a 7 útfejlesztés éppen annyiba kerülne (kb. 800 milliárd Ft), mint

az emlegetett 70 km-es szlovák 2x2 sáv a 66. úton.

 

Legalsó hangon 3x, az ismert itthoni korrupciós környezetben...

 

Nem mellékesen, a 67. úthoz hogyan sikerülhetett EU-s pénzt csoportosítani, ha az M4 szolnoki szakaszára "nem lehet"?

Vagy az M30 Encs-Tornyosnémeti szakasza, amit végig elkerülőztek már korábban,

most 2x2 sávra fejlesztik a 3700-5000 forgalom miatt?                                               "pontosság"  összes   szgk kistgek buszok közép nehéz pót nyerges

Igencsak erősen csúsztatott adatokkal: 4466  221 +860   234 +161 2014 felszorzott 15,0%     6226  2889 750 136 35   74  127 188 1980

                                                                3517  234 +161   240 +471 2017  mért 315    1,6%    4696  2299 603   42   0   69   44    97 1507

                                                              15001  240 +471   246 +187         felszorzott   25,0%    3726  2218 259   61   0   45   45   80   984

konkrétan nincs határátkelő adat...

 

A papír sokmindent elbír, de ezeket a kamukat mégis elhiszik Brüsszelben?

Előzmény: trizs77 (42727)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 0 1 42727
puntooo Creative Commons License 2019.01.20 0 1 42726

Nem gond. Felépül egy teljesen más nyomvonalú autóút, és akkor már csak az egész régi 47-est kell felújítani:-) 

Előzmény: khun (42725)
khun Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42725

A 47-es főút állapota Szeghalom és Körösladány között jól látszik ezen a videón. Siralmas. Az m44-es építéséhez  itt hordják(ták) a kamionok a sódert, teljesen lenullázva az utat.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2013054275661224&id=100008700128047

dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42724

Nyilvánvalóan a szlovák oldal költsége. (Attól még fájdalmasan irracionális egy 3000-4000 forgalmú útszakaszra.)

Ott úgy látszik lehet riogatni a költségekkel.

 

Nálunk már "hozzászoktunk"...

 

Azóta kicsit belemélyedtem a szlovák forgalmi adatokba (2015-ös)

de igazolja az OCF2016 adatait - arányaiban és nagyságrendileg is.

Az első és nagyobb méretű szám a tgk.,  a kisebb a szgk. volumen.

Különös figyelemmel a sárga négyzetben lévő két adatra:

a 75. út teherforgalma Léva felé nagyságrendileg egyezik a 66. úti teherforgalommal. (Zólyom felé)

A 75. út Losonc felé elágazása után a 66. úton "csak" 830 tgk. halad Zólyom irányába (OCF szerint ebből 477 db Magyarországról)

 

A helyi érdekek világosak, de a forgalom közel sem autópálya igényű. Elkerülők szükségesek.

 

Előzmény: Mash_bakter (42723)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42723

de ez a 800 milliárd forint a szlovák szakaszról szól, nem?

nem nézel be valamit?

 

felvidek.ma/2019/01/gyorsforgalmi-ut-epul-elkerulovel-ipolysag-kornyeken

 

nem a magyar szakasz kerülne - Vác-Államhatár - ennyibe, hanem a túl oldali szakasz

minél több híd van a Dunán a felvidékkel párhuzamosan, annál jobban oszlik el a forgalom...

 

Komárom/Esztergom/Vác ide kellene normális híd, ami alkalmas a teher forgalomra.

Komáromban már épül...

Kellene pályázni közösen a szlovákokkal egy új Esztergomi hídra

Vácnál meg illene önerőből megépítenünk!!!  de sajnos előbb lesz híd Mohácson a semmibe, mint Vácon

Előzmény: dimelo (42722)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42722

Persze, az út drágasága 2 fő tényezőből áll: terepviszonyok+korrupció.

Az indokoltsághoz azonban kellenének a meggyőző forgalmi adatok, hogy a többszörös költségeket hihetővé tegyék.

 

A 66. úton 1000-1500 tgk. nem ér 11 milliárd/km-t. De ne is fajlagosan számoljuk:

800 milliárd Ft: Mennyi jönne be útdíjból, mikor térülne meg?

 

Szerintem ez a "szokásos" riogatás fázis. Mondanak jó nagyot, mert annyi pénz nincs is...

Ezzel lehet indokolni, hogy nem épül, mert ugyebár ennyire nem terhelhető a "nemzet teherbíró képessége"...

Előzmény: Mash_bakter (42721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!