M4 Karcag térségét érintő nyomvonal módosítás, Karcag keleti elkerülő és 32. számú főút négynyomúsításának tervezése
1. rész: Karcag keleti elkerülő út (3401 j. út - M4 közötti szakasz) engedélyezési terveinek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése, valamint a kiviteli tervdokumentáció elkészítése 2. rész: M4 Kisújszállás (Kelet) - Püspökladány közötti szakaszon, a Karcag térségét érintő rész-szakasz vonatkozásában az engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése 3. rész: 32. számú főút M3 autópálya - Jászberény közötti szakasz négynyomúsításának engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése, valamint a kiviteli tervdokumentáció elkészítése
Ezt nekem írtad? Nem olvasom az SSC-t, így nem tudom ott miről van szó. Én nem értek ilyen mértékben az útépítéshez, de ugye mindig arról volt szó, hogy utat, vasutat nem a jelenlegi igényeknek, hanem a jövőnek építenek, hogy a megépített kapacitást 5-10 év múlva ne kelljen bővíteni.
Valószínűleg a másik utcában is van hurok, így a rendszer úgy ítéli meg, hogy oda több szabad kell, mert egyébként dugót fog okozni a feltorlódott járművek mennyisége.
Én azt nem értem, hogy nem mindig ugyanúgy van hasonló időben.
Itt elég jelentős a kanyarodó forgalom, viszont maga a Bécsi út zsilipel. Csak azt nem értem, hogy ha hurkos érzékelőn alapul, akkor lehet, hogy két hurok van? Ha csak az elsőn vannak, akkor kihagyja az egyik ciklust, ha meg a hátsón is vannak, akkor nem? A legtöbb helyen ha ráállsz a hurokra, akkor a következő ciklusba berakja a zöldedet. Itt meg biztos, hogy nem. Állt előttem az autó, amikor pirosra odaértem. Az utána következőben nem adott, kihagyta, aztán mikor már vagy tíz autó állt mögöttünk, akkor adta meg, de nem is fért át rajta mindenki.
Van ilyen. Többször tapasztalom Debrecenben az M35-ről lehajtva és Hortobágy felé kanyarodva, hogy a keresztirányú forgalomnak kétszer ad zöldet, míg nekem egyszer. Van érzékelő az aszfaltban, nyilvánvalóan automatikusan szabályozza a forgalmat. Nem mindig tapasztalom. Durvább eset volt szintén Debrecenben a Dechatlon felől az Auchan irányába jobbra kanyarodáskor a harmadik ciklusra adott zöldet. Szóval van ilyen szabályozás. Gondolom van ahol óra szerinti programozás van, meg van ahol az aszfaltba épített érzékelők szabályozzák a forgalmat. Ez utóbbinál is van érzékelő.
Szerintetek az elképzelhető, hogy egy adott kereszteződésben a lámpa egy adott ágnak csak minden második ciklusban ad zöldet? Hurok nem jöhet szóba, mert áll ott autó, program váltás sem, mert többször előfordult már különböző időben. Konkrétan a Bécsi útról a Bojtár utcára balra kanyarodó nyílzöldről van szó. Amikor ez van, akkor szerintem több, mint két percig piros, kétszer is kienged a Bojtár utcáról, mire egyszer beenged. Aztán már, amikor azt hiszed, elromlott, akkor zöldre vált, de többször láttam már itt, hogy valaki nem várja meg, és átmentek a piroson.
Mikor az M7-en le volt zárva nagykanizsai lehajtó, ezt úgy bírják jelezni, hogy a szalagkorlát mögé a fűbe lerakták a táblát. Személykocsiból pont annyit látsz, hogy valami van, de hogy mi? :)
Egyébként ez a felhajtók felújítása buli iszonyat szervezetlen a forgalomszervezés szempontjából. Pl. M8-ról M6-ra Bp. irányába lehajtás momentán lezárva. Csakhogy erről az autós ott értesül, amikor a lehajtó előtti utolsó táblához ér. A kivitelező(?) szerint a helyes megfejtés, hogy más választása nem lévén felhajt Dunaföldvár irányában, majd a Dunaföldvár É-i (83km )csomópontnál kihajt és ugyanott Bp. irányába vissza. Pedig ha az M8-6-6219-en át rávezetnék az M6 70-es csomópontra, az nagyságrenddel hatékonyabb lenne...
Szerintem meg az egy sáv Siófokig és a sok feleslegesen működő forgalomirányító lámpa. Vasárnap az Endrédi lehajtónál állt a sor a Bp. felé.
A dugó Siófokon a 2x2 sávos részen kezdett volna feloszlani, de ott is le van zárva egy rövid szakaszon az egyik sáv...
Egyeztetni kellett volna a Közúttal, hogy legyenek alternatív útvonalak. De akkor meg Siófok szívna a megnövekedett átmenő forgalom miatt...
Mindegy örüljünk neki, hogy újraaszfaltozzák ezt a szakaszt is.
Egyébként sok mindent elmond a 2000-es évek útépítésének színvonaláról, hogy az "új" építésű részek sokkal rosszabb állapotban vannak, mint a régi igazi beton táblás részek.
Tényleg nem érted. Az endrédi felhajtó egy 5km-s kerülő az zamárdi felhajtóhoz képest, súlyosbítva onnan a zamárdi felhajtóig +3 km a már egysávos, gmaps szerint vörös, néhol fekete torlódásjelzéssel sújtott szakaszán. Ha csak a felhajtót zárják, akkor nyilván mindenki felmegy az endrédi felé, ha csak az egysávozás van a felhajtás után, akkor is. A kettő kombója nyírta ki órákra a Zamárdi-Siófok szakaszt a 7-es úton.
Zamárdinál két helyen lehet felmenni a 7-esről az M7-re. A kettő között nincs egy kilométer. Mivel a második (is) körforgalmas, ezért ha valakinek csak ott derül ki, hogy nem lehet felmenni az M7-re, még mindig visszamehet az elsőhöz. A 7-es út Budapest felé egyébként is 2x1 sávos Siófokig, szóval nem egészen értem a problémát...
Gratulálok az agytrösztnek, amelyik kitalálta, hogy az M7 zamárdi felhajtót ugyanakkor kell lezárni, mint az onnan Pest felé vezető szakaszt egysávosítani. Így Földvártól Siófokig mindenkinek az tűnt logikusnak, hogy Siófoknál hajtson fel. Csak ettől Zamárdi felsőtől beállt a 7-es... Azon viszont nagyon elcsodálkoztam, hogy mennyire kevesen hitték el a wazénak, hogy a a párhuzamos fürdőtelepi utcák milyen jó egérutak. :-)