Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2023.10.12 0 0 56575

Megerősítésed után meg is találtam.

 

Köszi a segítségedet!

Előzmény: Aladár46 (56574)
Aladár46 Creative Commons License 2023.10.11 0 0 56574

Szívesen. :)

 

Mindegyikben szerepel a naptári nap módosítás. Ha nem találod, akkor szívesen kimásolom.

Előzmény: dimelo (56573)
dimelo Creative Commons License 2023.10.11 0 0 56573

Köszi Aladár!

Tegnap délután én is letöltettem.

 

Van egy nyugtalanító ellentmondás a kiírásban:

II.2.1)Elnevezés: Karcag keleti elkerülő út tervezése.

II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama

Munkanapokban kifejezett időtartam: 546 

A teljesítési határidő a szerződés hatályba lépésétől számított tervezetten 546 nap.

A fentiekben megjelölt munkanapokban kifejezett időtartam naptári napokban értendő  

 

Ez utóbbi mondat csak a Karcag elkerülő kiírásában olvasható.

 

Minisztériumi "bikkfanyelv"?   

 

Előzmény: Aladár46 (56572)
Aladár46 Creative Commons License 2023.10.10 0 0 56572

dimelo, kiírták az M4-es "továbbtervezését": :)

 

Rövid meghatározás:

„M4 Karcag térségét érintő nyomvonal módosítás, Karcag keleti elkerülő és 32. számú főút négynyomúsításának tervezése”

1. rész: Karcag keleti elkerülő út (3401 j. út - M4 közötti szakasz) engedélyezési terveinek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése, valamint a kiviteli tervdokumentáció elkészítése
2. rész: M4 Kisújszállás (Kelet) - Püspökladány közötti szakaszon, a Karcag térségét érintő rész-szakasz vonatkozásában az engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése
3. rész: 32. számú főút M3 autópálya - Jászberény közötti szakasz négynyomúsításának engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése, valamint a kiviteli tervdokumentáció elkészítése

Munkanapokban kifejezett időtartam: 1 rész: 546 + 2. rész: 427 + 3. rész: 966
A fentiekben megjelölt munkanapokban kifejezett időtartam naptári napokban értendő.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:609341-2023:TEXT:HU:HTML

Előzmény: dimelo (56570)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.10.09 0 1 56571

forgalom alapján elég sok helyen nem indokolt a 2x2 sáv.

21 es.67 es úton biztos nem.

Ahova meg kevés a 2 sáv az M1,M7 Fehérvárig.

 

Előzmény: dimelo (56566)
dimelo Creative Commons License 2023.10.09 0 0 56570

Bocs, Neked írtam, csak új ablakban.

Nagyon utálom a propaganda-hülyítést, ezt a hírt pedig annak tartom.

Amikor egy projekt "előkészítési"fázisban van, akár 10-20 évig is elnyújtható.

 

Előzmény: Landsmann_ (56568)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.09 0 0 56569

No meg néhány szakasznak igazán csak rendszerben, (országhatron kívül és belül) még meg nem épített szakaszokkal együtt lesz igazán értelme

Előzmény: Landsmann_ (56568)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.08 0 0 56568

Ezt nekem írtad? Nem olvasom az SSC-t, így nem tudom ott miről van szó. Én nem értek ilyen mértékben az útépítéshez, de ugye mindig arról volt szó, hogy utat, vasutat nem a jelenlegi igényeknek, hanem a jövőnek építenek, hogy a megépített kapacitást 5-10 év múlva ne kelljen bővíteni. 

Előzmény: dimelo (56566)
20-as vonal Creative Commons License 2023.10.08 0 1 56567

Itt még nem volt:83-as főút átadása 14.-én, szombaton lesz. 

dimelo Creative Commons License 2023.10.04 0 1 56566

Már napok óta várom a reakciódat az SSC-n megjelent négysávos 47 előkészítéstő  l (by Lázár)

Forgalom alapján nem indokolt a 2x2 sáv:

Total  j egység teherszemél kisteher busz  közepes nehéz  pót nyerges

4791  5491  478  3224   812    61 2     96     84    64    2o3    Békés

6404  7179  491  4694   918    86 6     85     88    64    253   Útvonal

 

Épült már elég szellempálya     

Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.03 0 0 56565

A 33-ason az a felüljáró a vasút fölött nem lett egy kicsit meredek? Télen érdekes lesz rajta a közlekedés.

Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.29 0 0 56564

Mintha a 33-as főút Kismacs melleti része sem az előzetes tervek szerint épült volna meg. Nincs körforgalom, van felüljáró. 

rm40 Creative Commons License 2023.09.29 0 0 56563
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.20 0 0 56562

Valószínűleg a másik utcában is van hurok, így a rendszer úgy ítéli meg, hogy oda több szabad kell, mert egyébként dugót fog okozni a feltorlódott járművek mennyisége. 

Előzmény: hbe (56561)
hbe Creative Commons License 2023.09.20 0 0 56561

Én azt nem értem, hogy nem mindig ugyanúgy van hasonló időben.

 

Itt elég jelentős a kanyarodó forgalom, viszont maga a Bécsi út zsilipel. Csak azt nem értem, hogy ha hurkos érzékelőn alapul, akkor lehet, hogy két hurok van? Ha csak az elsőn vannak, akkor kihagyja az egyik ciklust, ha meg a hátsón is vannak, akkor nem? A legtöbb helyen ha ráállsz a hurokra, akkor a következő ciklusba berakja a zöldedet. Itt meg biztos, hogy nem. Állt előttem az autó, amikor pirosra odaértem. Az utána következőben nem adott, kihagyta, aztán mikor már vagy tíz autó állt mögöttünk, akkor adta meg, de nem is fért át rajta mindenki.

Előzmény: Landsmann_ (56560)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.20 0 0 56560

Van ilyen. Többször tapasztalom Debrecenben az M35-ről lehajtva és Hortobágy felé kanyarodva, hogy a keresztirányú forgalomnak kétszer ad zöldet, míg nekem egyszer. Van érzékelő az aszfaltban, nyilvánvalóan automatikusan szabályozza a forgalmat. Nem mindig tapasztalom. Durvább eset volt szintén Debrecenben a Dechatlon felől az Auchan irányába jobbra kanyarodáskor a harmadik ciklusra adott zöldet. Szóval van ilyen szabályozás. Gondolom van ahol óra szerinti programozás van, meg van ahol az aszfaltba épített érzékelők szabályozzák a forgalmat. Ez utóbbinál is van érzékelő.

Előzmény: hbe (56558)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.19 0 0 56559

De amúgy miért lenne kizárt, nagyon kicsi kanyarodó irányú forgalom esetében?

+ a hurok is meg tud hibásodni, vagy csak pont mögé áll az autó?

Előzmény: hbe (56558)
hbe Creative Commons License 2023.09.19 0 0 56558

Szerintetek az elképzelhető, hogy egy adott kereszteződésben a lámpa egy adott ágnak csak minden második ciklusban ad zöldet? Hurok nem jöhet szóba, mert áll ott autó, program váltás sem, mert többször előfordult már különböző időben. Konkrétan a Bécsi útról a Bojtár utcára balra kanyarodó nyílzöldről van szó. Amikor ez van, akkor szerintem több, mint két percig piros, kétszer is kienged a Bojtár utcáról, mire egyszer beenged. Aztán már, amikor azt hiszed, elromlott, akkor zöldre vált, de többször láttam már itt, hogy valaki nem várja meg, és átmentek a piroson.

mzdude Creative Commons License 2023.09.18 0 1 56557

Mikor az M7-en le volt zárva nagykanizsai lehajtó, ezt úgy bírják jelezni, hogy a szalagkorlát mögé a fűbe lerakták a táblát. Személykocsiból pont annyit látsz, hogy valami van, de hogy mi? :)

Előzmény: smith (56556)
smith Creative Commons License 2023.09.18 0 2 56556

Egyébként ez a felhajtók felújítása buli iszonyat szervezetlen a forgalomszervezés szempontjából. Pl. M8-ról M6-ra Bp. irányába lehajtás momentán lezárva. Csakhogy erről az autós ott értesül, amikor a lehajtó előtti utolsó táblához ér. A kivitelező(?) szerint a helyes megfejtés, hogy más választása nem lévén felhajt Dunaföldvár irányában, majd a Dunaföldvár É-i (83km )csomópontnál kihajt és ugyanott Bp. irányába vissza. Pedig ha az M8-6-6219-en át rávezetnék az M6 70-es csomópontra, az nagyságrenddel hatékonyabb lenne...

smith Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56555

Olvass tovább, szerintem... :-)

Előzmény: MCA-001 (56554)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56554

Szerinted, hogyan újítsák fel felhajtónál az autópályát?

Egyébként a Balatonboglári lehajtó is le van zárva hetek óta.

Előzmény: smith (56549)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56553

Szerintem meg az egy sáv Siófokig és a sok feleslegesen működő forgalomirányító lámpa.
Vasárnap az Endrédi lehajtónál állt a sor a Bp. felé.

A dugó Siófokon a 2x2 sávos részen kezdett volna feloszlani, de ott is le van zárva egy rövid szakaszon az egyik sáv...

Egyeztetni kellett volna a Közúttal, hogy legyenek alternatív útvonalak.
De akkor meg Siófok szívna a megnövekedett átmenő forgalom miatt...

Mindegy örüljünk neki, hogy újraaszfaltozzák ezt a szakaszt is.

Egyébként sok mindent elmond a 2000-es évek útépítésének színvonaláról, hogy az "új" építésű részek sokkal rosszabb állapotban vannak, mint a régi igazi beton táblás részek.

Előzmény: smith (56552)
smith Creative Commons License 2023.09.18 0 1 56552

Tényleg nem érted. Az endrédi felhajtó egy 5km-s kerülő az zamárdi felhajtóhoz képest, súlyosbítva onnan a zamárdi felhajtóig +3 km a már egysávos, gmaps szerint vörös, néhol fekete torlódásjelzéssel sújtott szakaszán. Ha csak a felhajtót zárják, akkor nyilván mindenki felmegy az endrédi felé, ha csak az egysávozás van a felhajtás után, akkor is. A kettő kombója nyírta ki órákra a Zamárdi-Siófok szakaszt a 7-es úton.

Előzmény: NAR (56550)
RadiX Creative Commons License 2023.09.18 0 2 56551

merthogy az M7-en zártak le sávot, nem a 7-esen

Előzmény: NAR (56550)
NAR Creative Commons License 2023.09.18 0 0 56550

Zamárdinál két helyen lehet felmenni a 7-esről az M7-re. A kettő között nincs egy kilométer. Mivel a második (is) körforgalmas, ezért ha valakinek csak ott derül ki, hogy nem lehet felmenni az M7-re, még mindig visszamehet az elsőhöz. A 7-es út Budapest felé egyébként is 2x1 sávos Siófokig, szóval nem egészen értem a problémát...

Előzmény: smith (56549)
smith Creative Commons License 2023.09.18 0 1 56549

Gratulálok az agytrösztnek, amelyik kitalálta, hogy az M7 zamárdi felhajtót ugyanakkor kell lezárni, mint az onnan Pest felé vezető szakaszt egysávosítani. Így Földvártól Siófokig mindenkinek az tűnt logikusnak, hogy Siófoknál hajtson fel. Csak ettől Zamárdi felsőtől beállt a 7-es...
Azon viszont nagyon elcsodálkoztam, hogy mennyire kevesen hitték el a wazénak, hogy a a párhuzamos fürdőtelepi utcák milyen jó egérutak. :-)

RadiX Creative Commons License 2023.09.13 0 0 56548

0,9 kilométeren...

 

az ünnepélyes átadás valószínőleg többe került, mint a munka

Előzmény: rm40 (56547)
rm40 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 56547
dimelo Creative Commons License 2023.09.13 0 1 56546

 

KRESZ 48. §

 

(14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.

 

Ettől még belterületen táblázhatnak is.

                         2022                        2017

Lad belterületén:3152 összes jármű     2611

személykocsi:     2289                         1866

kisteher:              442                           384

busz:                    53                              46

20 t alatti:             98                              88

20 t feletti           125 db                       112

 

A "probléma" tehát nem új...

Előzmény: MCA-001 (56544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!